Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Tervetuloa vielä_yksi ja Flemmu!
Oviksen jälkeiset piinapäivät on kyllä ihan kauheita, koko ajan on tuntevinaan jotain, jotka luultavasti ihan normaaleja pms oireita 😃 viime raskaudessa sain kunnon raskausoireita (jos menkkojen poisjääntiä ei lasketa) vasta rv 6-7, joten en tajua miksi nyt luulee kokoajan tuntevansa jotain..
Täällä nyt dpo8 ja mulla luteaalivaihe yleensä 14-16 päivää, joten vielä pitää jaksaa odotella..
Jos yhtään sukuun tulen (äidinäiti, äiti ja sisko) niin pitäisi kyllä huomata raskauspahoinvointi. Äitini oli tiputuksessa ja siskoni ei ensimmäisen aikana päässyt kotoa oikein mihinkään.
Pillereiden lopettamisen jälkeen pms-oireet ovat olleet hirvittäviä. Pahimmillaan yökkäillyt ja rinnat ovat olleet kipeät. Testit ovat negaa näyttänyt aina ja menkat alkanut ajallaan. Kierto 26 pvä ja mydays käytössä. Ovulaation olen monesti ainakin kuvitellut tuntevani. Viime kierrossa olon puolesta ei ovua tapahtunut enkä tikkuttamisellakaan bongannut (ensimmäinen kerta). Jospa tässä kierrossa. Ainakin touhuamishaluja ollut jo, mikä viime kierrosta puuttui. Huomenna alkaa hedelmälliset päivät ja varmaan kokeilen tikutusta taas. Helpottaa oloa jos todistettavasti saisin bongattua ovulaation.
Mitäs ootte mieltä tästä, onko se kuuluisa viivanpaikka vai haamu? Tää on OS herkkä testi ja nyt siis dpo 8. Itse ehkä enemmän ajattelisin ettö viivanpaikka, kun ei väriä kyllä näy 😒
Monamina kyllä se minusta viivanpaikalta näyttää? Teitkö uuden testin tänään?
Mulla on kp 21 nyt menossa ja en ole vielä saanut ovulaatiota tikutettua. Pregcheckin testit loppui ja yksi päivä jäi tikuttamatta kun ei olleet vielä Sofi testit tulleet kotiin. Vielä on mahdollista että ovulaatio tulisi tällä viikolla, mutta jos en kp 30 mennessä saa ovista tikutettua on varmaan pakko aloittaa taas terot, ettei kierto taas pitene kohtuuttoman pitkäksi. Ei ihan hirveän hyvät fiilikset nyt ole.
Lisäksi aloitin tänään Fitfarmin superdieetti simplen, sillä mulla tuota ylipainoa on reilusti. Sekin varmasti vaikuttaa kiertoon ja ovulaaioon. Ja saapahan sitten tulevaisuudessa mahdollisissa hedelmättömyyshoidoissa sanoa, että on jo pudottanut x-määrän kiloja, jos ne painosta huomauttaa.
Heippa kaikille!
Päätinpä minäkin rekisteröityä kun eksyin tänne lueskelemaan kuumeilujanne.
Jätin ehkäisyn syksyllä pois ja olemme miehen kanssa puhuneet että lapsi on tervetullut jos on tullakseen. Miehelläni ei ole lapsia, itselläni on kaksi teini-ikäistä ja yksi aikuinen joten mahdollinen raskautuminen ei omasta puolestani ole niin "pakkopakko" kun tuota jälkikasvua on jo siunaantunut. Toki poden vauvakuumetta ja haluaisin saada mieheni kanssa yhteisen lapsen, mutta aika näyttää onko minusta vielä kertaalleen äidiksi. Täytän 37v joten jonkinmoiset mahdollisuudet iltatähdelle on ainakin ikäni puolesta olemassa. Tupakoinnin kun saisin vielä jätettyä pois niin mahdollisuudet raskautumiselle varmaan paranisivat...
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja toivotaan että odotus palkitaan viimein, noh, odotuksella :)
Tervetuloa Kääpä!
Sardiini, tein testin tänään aamulla ja oli puhdas nega. Aamulämpökin oli laskenut, joten eiköhän tässä menkkoja odotella. Tosin mulla on luteaalivaihe yleensä pidempi, että jännä tuo lämmön lasku jo nyt.. Tsemppiä muille piinailijoille! 😊
Monamina mitä tuollainen viivanpaikka tarkoittais, jos menkat nyt alkaakin? Lasketaanko se jo kemialliseksi raskaudeksi?
Pakko purkaa tänne, kun niin jänskättää! 😆 tänään menossa kp 25/30-36(keskimäärin kierto 32pvää) ja 7dpo. Oon koittanu olla ajattelematta liikaa tätä asiaa etten kehittäis mitää oireita, mut tänää juilii vähän alavatsaa. Ja toiveet on korkeella. Menispä tää viikko nyt nopeaan!!! 😁
Nouppis: viivanpaikka ei ole siis mikään positiivinen tulos (edes lievä), vaan tietyissä halvoissa testeissä saattaa välillä näkyä ikäänkuin se kohta johon se plussaa tarkoittava viiva tulisi, mutta siinä ei ole yhtään punaista väriä. Raskaustestihän on positiivinen vaikka testiviiva on ihan haalea, eli ei tarvii missään nimessä olla yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja kai kemiallisestakin teoriassa voi saada tosi hennon positiivisen viivan joka sitten ei vahvistu yhtään..
Onkos teillä jotain poppaskonsteja käytössä? Mä aloitin just gelee royalet avustamaan ovulaatiossa ja tasaamaan kiertoa, ja jos/kun ensi kiertoon joudutaan ajattelin ehkä tilata preseed -liukkaria jonka pitäis olla siittiöystävällistä 🤣 ja viimeksi kun tulin raskaaksi kävin akupunktiossa migreenin takia, ja hoitaja silloin laittoi muutamia neuloja raskautumista avustamaan, niin ajattelin ehkä mennä taas neulatyynyksi 😁 ainakin se rentouttaa, jos ei muuta..
Okei, kiitos selvennyksestä Monamina! 😊 mä yleensä noilla halvimmilla raskaustesteillä oon testannu, nii hyvä tietää tämäkin homma 👍
Mä koitin yhessä kierrossa greippimehun litkimistä, mutta en huomannu mitää eroa niin se jäi siihen se kokeilu 😁 joskus luin jostai blogista noista geelee royaleista, mistä oot hankkinu niitä? ☺ voi vitsit pitäskö kans kokeilla akupunktioo!! Mulla on sitä niskahartia seudun jumeihin joskus annettu. Migreenikko oon muuten kanssa. Yleensä on ollu panadol ja tulehduskipulääke kohtauksee, mut nyt joudun menee pelkäl panadolilla(+energiajuoma) ettei vaikuttais ovikseen, onneks oon toistaseks pärjänny 😬 onks sulla Monamina vaikuttanu migreenin hoitoon nää raskautumisyritykset?
No mullahan migreeni pahentui viime raskaudessa ja on pysynyt pahempana sen jälkeen. Nyt mulla on estoläkitys, joka on auttanut, mutta sitä ei saa syödä raskauden aikana ja oonkin just menossa lääkärille keskustelemaan miten edetään. Vaihtoehdot kai on jatkaa tätä lääkitystä ja lopettaa heti jos plussaa tai sitten vaihtaa estolääkitystä johonkin jota saisi syödä.. tosin siitä ei sitten ole varmuutta että auttaisiko se toinen lääke mulla migreeniin.
Kohtauslääkkeenä mulla on sumatriptan, jota saa ottaa tarvittaessa raskaudenkin aikana ja söin sitä viimeksikin. En toki ottais mitään jos ei olis aivan pakko, mutta ekan puolikkaan viime raskaudesta menin panadolilla (jolla ei mitään tehoa) ja migreenikohtaukset vain tiheni ja pidentyi ja tuli migreenikierre joka lakkasi vasta kun otin ekaa kertaa kohtausläkkeen. Sillon en syönyt noita kohtauslääkkeitä alkuraskaudesta koska kukaan lääkäri ei uskaltanut sanoa mitään, kesti siis kauan että löytyi asiantunteva lääkäri jolla kokemusta migreeninhoidosta ja raskaudesta.. Niin ja mulla tavalliset särkylääkkeet ei auta mitään, joten niitä on ihan turha syödä 😀
En sitten tiedä miten nuo mun syömät lääkkeet vaikuttaa raskautumiseen, mutta en nyt heti alussa aio siitä murhetia kun en voi olla niitä ottamattakaan..
Ainiin, gelee royalet ostin ihan Life -myymälästä. Ostin tänään myös vadelmalehtiteetä ja venhänalkioöljyä (ruohonjuuresta) testimielessä, pitäähän sitä kaikki konstit kokeilla ja eipä noiden ottamisesta haittaakaan ole :D kun olen vähän sellainen, että kun jonkun jutun keksin pitää sitten kokeilla kaikki heti!
Tänään alkoi myös mankat, eli kp1, mikä tuntuu ihan hyvältä kun kunnon menkkoja ei mulla ole ollut moneen kuukauteen (kierukka jotenkin sekoitti kierron). Eli nyt voi ikäänkuin lähteä puhtaalta pöydältä :)
Millon meinasit Nouppis testailla?
Pitääkin ehkä kokeilla noita geelee royaleita! :D mikä estolääke sulla on Monamina? Mulla on estona seloken ja ihan teratologisesta onneks sanoivat, että on turvallista käyttää! 😊
Apua, mietin että uskaltaiskohan ensi maanantaina testata! Arvio ois että ens ti alkais menkat.. kyllä tää loppu kierto on niin piinaa 😬
Tsemppiä Monamina sulle tähän kiertoon!!
Mulla on nyt verenpainelääke (kandesartaani vaikuttavana aineena) ja sitä ei saa syödä. Sain lähetteen neurologille, joten pääsen nyt jollekkin joka osaa 😊
Joo, oviksen jälkeiset päivät on pahimpia! Tsemppiä sullekkin Nouppis piinailuun 😁
Täällä kp13 bongattu ovislimoja eli ihan lähipäivinä ”h-hetki” :D Jotenki tosi toiveikkaat fiilikset tällä hetkellä, ollaan saatu paljon hyviä uutisia viimesen viikon aikana ja oon tosi stressittömällä ja hyvällä mielellä :)
Mä en ollut ennen kuullutkaan tuosta gelee royalesta mut pakko oli heti googlailla. Kertokaa hei sit kokemuksia! Vaikuttaa tosi mielenkiintoselta! :)
Täällä menossa KP 13/27? Ovulaatiotesti tehty tänään ja eilen ja negaa vielä näyttänyt. Flow ennustaa ovulaation huomiselle ja Natural cycles taas maanantaille 🤔 Mies tulee vasta lauantaina reissusta kotia ja todellakin toivon ettei ole silloin myöhäistä 🙏 Miehelle syöttänyt nyt vitamiineja, itse ottanut raskausajan vitamiinit käyttöön ja ah niin hirveän makuista greippimehua tässä litkinyt, liekkö mitään vaikutusta 😂 Kauheaa kiirettä asian kanssa pitänyt, vaikka YK 2 vasta menossa ehkäisyrenkaan käytön lopettamisen jälkeen. Johtuu myös varmaan siitä että meidän paikkakunnalta lähtee synnäri 2018 lopulla ja pitäisin hirveän tärkeänä että saisin siellä synnyttää esikoiseni 😭 Jos ei niin pitkä matka tulee isoon sairaalaan synnyttämään ja pystyykö mies tulemaan sinne töiden puolesta ☹️ Hirveää ollut muutenkin lukea näistä vauvoista joilla ollut kiire putkahtaa tähän maailmaan ♥️
Mites muilla, onko pitkä matka synnärille?
Vai onko liian aikaista keskustella tällaisesta? 😂
Naskari meillä myös menossa yk2 ja malttamaton oon myös. Haluisin oman vauvan mieluiten heti :D Meillä ei onneks ois pitkä matka synnärille. Sanoisin et joku 20km suunnillee, sellanen et päivällä sairaalalle ajais noin 20-25min jossei isoo ruuhkaa :)
Kp7 menossa ja oviksen pitäis olla vasta ens viikolla loppu viikosta.
Kp 11/26. Tikutan toista kiertoa kunnolla ovista. Vähän huolissaan, kun viime kierrossa ei tullut ovista ja tähän asti negaa nytkin näyttänyt. Olokin ollut sellainen etten oikein mitään hedelmällisiä oireita ole havainnut. MyDays sanoo että pe-la paikkeilla ovulaatio. Eli aikaa vielä olisi.
Syksyllä oli niin paha stressi päällä että meni koko kroppa ihan sekaisin ja olin poikki. Tammikuun alussa oli kilpirauhasarvoissa häikkää. Tämän kuun alussa arvot kuitenkin on palautunu. Silti jännää että onko kaikki kuitenkaan vieläkään hyvin.
Hei, täällä myös kaivataan lisäystä perheeseen.
Tänä vuonna 30 vuotta lähestytään mieheni kanssa. Kesäkuun lopulla e-pillerit jätetty pois ja sillä meiningillä liikkeellä että tulee jos on tullakseen... Jos vain pystyisi. Syksyllä iski pms-oireet sellaisella voimalla että olin ihan varma että olin raskaana. Järjetön pettymys kun ennakkoon tehdyt tikut näyttikin negatiivista ja menkat alkoivat just ajallaan. Kierron loppu puolta lähestyessä hirvee varovaisuus. Välttälen ruokia, mitä ei suositella raskausaikana syödä, vältän liian rankkaa liikuntaa,... Ihan sairasta touhua välillä. Miten ihmeessä sitä pystyisi rentoutumaan? Ja yrittää olla yrittämättä?
Kyllä sitä aika nopeesti alkaa miettiä että mikä on vialla kun ei tärppää. Isosiskolla tärppäs tosi nopeesti ja kolmas syntyi vuosi sitten.