Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

201/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen loppuvuonna syntynyt, eikä minua ole se ikinä haitannut :D esikoinen on tammikuussa syntynyt, ja mies tätä tuuletteli, enkä mä ikinä ymmärtänyt oikeen miksi.. tai toki ymmärsin, mutta mulle sillä ei ainakaan ole yhtään merkitystä, ainakaan niin että yrittäisi jotenkin välttää loppuvuonna synnyttämistä :D

Kaikkihan ei saa ovistesteihin plussia, vaikeaa sitä on tietää tapahtuuko se ovis oikeesti. Kun sitä voi kai saada plussan testiin ja lämmötkin nousta, vaikka ovis ei oikeasti tapahdukaan.. pitää vaan toivoa parasta :)

Ja ei kai niitä oireita voi tulla ennen kun on kiinnittynyt :D mutta voihan sulla Elmu olla poikkeuksellisen "voimakas" ovis tällä hetkellä..

202/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa sen verran, että sain tänään yllättävän vahvan viivan ovistestiin. Mulla aiemmin ollut pitkä kierto, ja nyt vasta kp9 joten oon todella yllättynyt! Eilen ja toissapäivänä ihan hailakat viivat, vaikka samaan aikaan testasin..

Pitänee testat illalla ja huomenna uudestaa, että onko tämä väärä hälytys vai onko näin aikanen ovis.. no pitää yrittää houkutella mies tänään illalla pupuilemaan ihan varmuuden vuoks :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy liittyä teidän mukaan jännittelemään. Nyt menossa kp21 ja ovis bongattu kp 19. Kerrankin tuli varma positiivinen. Menossa jo YK 9 joten vauvaa on odotettu jo melko pitkän aikaa. Olisi ihana saada vauva 2018.  Plussatuulia kaikille!

204/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aika se ja sama onko alku- vai loppuvuodesta. Tietty alkuvuodesta syntyneet ovat periaatteessa ns. kehittyneempiä kuin loppuvuodesta syntyneet. Kun siis verrataan samaa vuonna syntyneitä keskenään. Vauvat yleensä tuppaa tulemaan sillonkuin niitä huvittaa ja mielummin pahimpaan mahdolliseen saumaan ja kun vähiten odottaa. Itse olen jossain vaiheessa haaveillut poikaa, mutta nyt kelpais ihan terve vauva.

205/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa tuo sinänsä milloin syntyy mutta mietin vaan sitä että miten vaikeaa talvella on ison mahan kanssa löytää vaatetta ja liikkua 😄 Meilläkin kuitenkin lunta ja pakkasta pari kk joka vuosi. Toisaalta kaveri pelotteli että viimeisillään olo heinäkuun helteillä on tuskaa. Asui kuulemma lasten uima-altaassa :D

Aivan järkyttävä turvotus kyllä ilmaantunut tässä parina päivänä. Tuntuu siltä ku ois syönyt tosi epäsopivasti ja ois menkat yhtä aikaa...

206/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naskari: Kurjaa että mahdollisuus synnyttää teidän synnärillä loppuu! Kivaa lisästressiä kaiken muun stressin päälle…

En oo oikeastaan uskaltanut tai jaksanut ajatella mitään synnytysjuttuja. Tässä kaupungissa (tietääkseni, voi apua pitäisi ehkä selvittää..) on kai synnytystoimintaa… Ehkä on minulla tuo pessimistisyys, että kuitenkaan ei voida saada lapsia, niin miksi ajatella yhtään pidemmälle… Vähän sama kuin lottovoiton saamisen kanssa. Että näinköhän osuu kohdalle :D Mutta olen toki jo ehtinyt miettiä että kenelle pitäisi testamentata meidän omaisuus, jos ei meille lapsia siunaannu..!

Niin, voi se olla että tässä vaiheessa ei sovi nirsoilla vauvan syntymäkuukauden kanssa :D Minä ja mies ollaan molemmat alkuvuonna/kesällä syntyneitä, ehkä siksi tämä alkuvuoden vauva-haave… Mietin myös tuota että miten sitten menestys koulussa ja muuten, jos on loppuvuonna syntynyt. Koska alkuvuoden lapsoset on kuitenkin liki vuoden kehityksessä edellä. Joskin paljon on loppuvuonna syntyneitä kavereita itsellä ja oikein hyvin ovat pärjänneet koulussa ja noin elämässä muutenkin :D

Minullakin tuo, että ärsyttää tietyt asiat kun seilaa tässä välitilassa, jossa toiveena raskaus. Ei onneksi lääkitysjuttuja, mutta harrastan lajia, jossa voi tulla potkuja vatsaan, joten treeneihin mennessä aina tietyssä vaiheessa kiertoa vähän arvelluttaa… Mutta onko siinäkään järkeä lopettaa harrastus ”varmuuden vuoksi”, ties miten kauan joutuisi pitämään taukoa, jos vauvaa ei kuulu. Olen nyt toistaiseksi käynyt treeneissä, kun ne on myös henkireikä itselle… Toki sitten jos testi näyttäisi positiivista, lopettaisin heti.

Nyt on lisää halpis-ovis-testejä tilailtu ja aamulämmön mittailut aloitettu. Jospa tässä kierrossa onnistuisi oviksen bongaus :)

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

207/1881 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan miettinyt, mihin aikaan vuodesta haluaisin meidän vauvan syntyvän. Vasta tämä keskustelu herätti mut ajattelemaan :D ei mulla kyllä mitään väliä olekaan, loppuvuoden lasta toivoisin nyt, koska sellainen tulisi jos nyt tai ensi kierrossa raskautuisin. Haluisin vain tulla raskaaksi mahdollisimman pian, riippumatta siitä, missä kuussa lapsi sitten syntyisi. Vaikka kyllä nuo heinäkuun helteet muakin ahdistavat, jos sattuisi niin että oisin tuolloin viimeisilläni :D

208/1881 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, kun on tällainen ryhmä!

Nopeasti tuossa huhuilinkin liittyneeni seuraamaan teidän jännittely, mutta avaanpa myös tarkemmin meidän taivalta.

Itsellä ikää 29 –vuotta (kohta 30) ja mies on muutaman vuoden vanhempi. Vauva olisi meidän ensimmäinen yhteinen ja minun ensimmäiseni.

Yritystä on kohta takana vuosi ja vauvakuume alkaa olemaan jo melko pakkomielteistä. :D Ihana siis löytää tällainen keskustelu, jossa on samassa tilanteessa olevia.

Meidän yrittäminen alkoi todella hyvin, mutta loppui sitäkin surullisemmin. Nimittäin heti ehkäisyn pois jätön jälkeen saatiin plussa, joka menikin sitten kesken 5+?. Sen jälkeen ollaankin sitten plussaa odoteltu turhaan.

Vinkkinä vain niille, jotka ajattelivat jättää ehkäisyn pois hyvissä ajoin kierron tasaamiseksi, ettei välttämättä kannata heittää hukkaan sitä aikaa, kun ehkäisystä on luovuttu. Gyne sanoi silloin km:n jälkeen, että pillereiden pois jätön jälkeen voi tulla hyvin raskaaksi, kun keho on silloin ”hyvässä rytmissä”. Tietty tosi yksilöllistä.

Nyt kun yritystä alkaa olemaan vuosi täynnä, niin on tullut hankittua tukea lisäravinteista. Mm. Geleet täälläkin ollut tässä kierrossa testissä sekä maca-jauhe. Myös greippimehua tuli juotua ovikseen asti päivittäin. Ainakin tällä kertaa tuli bongattua selkeä ovis, joten olisiko niistä olla jotain apua. 6.3 odotellaan menkkoja saapuvaksi, kun ovis oli tuossa 19.1. Näyttäisi tulevan sitten 32 päivän kierto.

Vitsi nää piinapäivät on kamalat. Mutta ensi viikon lopulla uskaltaisi varmaan jo testailla.

Sen verran vanharhaiseksi tulee joka kierrossa erilaisista oireista, jotka eivät sitten merkinneetkään mitään, niin aloin pitämään blogia mihin saisi vähän kirjattua ylös erilaisia tuntemuksia ja havaintoja. Sekä purkamaan vähän tän prosessin turhauttavuutta. Tervetuloa seuraamaan, jos kiinnostaa: http://vauvahaaveilija.blogspot.fi/

209/1881 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi vauvakuumeilija 👋🏼 5 vuotta söin pillereitä, marraskuussa lopetin, eikä vieläkään ole menkkoja tullut 🤔

Minä 21v ja mies 25v. Toiveena olisi saada lapsi ensi vuonna, mutta ajattelin jo hyvissä ajoin lopettaa pillerit :D

210/1881 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt minäkin tänne kun ei oikein ole muutakaan mahdollisuutta purkaa tätä vauvakuumetta. Olen 21-vuotias ja mies 23. Meillä kummallakaan ei ole lapsia joten tämä on uutta ja ihmeellistä molemmille. Miehelläni ei ole sisaruksia eikä suvussa ole pieniä lapsia joten hän on jonkunverran hermostunut sen suhteen miten hän tulisi toimeen vauvan kanssa mutta on silti mukana hommassa. Nyt on menossa 8. yrityskerta ja alkaa jo turhauttaa. Olen saanut nyt kolmena edellisenä kuuna selkeät ovisplussat ja ne on käytetty hyväksi tuloksetta. Nyt kiertopäivä 27/32 ja dpo 9. Muissa kierroissa ei ole ollut mitään oireita mutta nyt minulla on pieni toivonkipinä kun olen tuntenut heikkoja kipuja, olen väsyneempi kuin ennen ja paleltaa. On ollut myös pientä tukkoisuutta mutta toisaalta nyt on pahin flunssakausi. Toisaalta tahtoisin uskoa että josko nyt olisi jo onnistunut mutta toisaalta olen jo valmistautunut kuukautisiin.

211/1881 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, kiva että tulee uusia :)

Oli kyllä väärä hälytys toissapäiväinen vahvahko viiva ovistestissä, eikä mulla ole vielä ovisoireitakaan.. joten edelleen yritän bongailla ovista :) tilasin myös ebaysta clearbluen kaksoishormoni ovistestejä, lähinnä liuskojen jälkeen varmistamaan. Välillä kun nuo liuskat on niin vaikeasti tulkittavissa, niin voi sitten paremmalla testillä vielä varmistaa. Ja noiden clearblue testien pitäisi näyttää useamman päivän ennen ovista, niin sekin on jees..

212/1881 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monamina, oliko minkä hintaisia testejä ? Pystytkö linkkaamaan? Mones päivä alat tekemään ovulaatiotestejä? 😊

213/1881 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta tilasin: https://m.ebay.com/itm/Advanced-Clearblue-Digital-Ovulation-Dual-Hormon…

Maksoikohan 10kpl 28 euroa posteineen? Mutta noita en siis meinannut joka päivä käyttää, vaan lähinnä varmistamaan oviksen liuskatestin jälkeen. Ja heti eilen tuli että olivat jo postittaneet, niin pitäis ens viikolla olla perillä :)

No nyt aloitin jo kp7, kun kierron pituus ja oviksen ajankohta on ihan kysymysmerkki. Jos suurinpiirtein tietää millon ovis on, niin riittää varmaan jos alottaa muutamia päiviä ennen, kai se on makuasia :D Jos/kun joudun vielä ens kiertoon, niin en varmaan aloita niin aikaisin, jos saan nyt tästä kierrosta oviksen bongattua ja vähän selvyyttä omaan kiertoon. Mittaan myös aamulämpöjä, niin niistähän voi hyvin varmistaa että ovis tapahtui :)

214/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään kp33 ja sain bongattua oviksen! Olen kp9 asti tikuttanut ja meinasi jo usko loppua, että ei mun kroppa toimi yhtään, mutta näyttäisi toimivan! Mieskin on mun luona viikonlopun, joten oviksen ajankohta ei olisi paremmin voinut osua. Asun siis toisella paikkakunnalla töiden takia ja näemme vain viikonloppuisin.

Onhan tämä pitkä kierto, ei voi mitään, mutta pääasia, että kroppa toimii! Oli pakko tuhlata vielä yksi digitesti liuskatestin varmistamiseen ja hymynaamahan sieltä tuli. En voisi olla onnellisempi :)

215/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä ovistestin hymynaama. Jännä nyt nähdä, miten natural cycles ja aamulämmöt reagoi tähän ovulaatioon.

216/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sardiini ovisplussasta! Nyt vaan piinailemaan :D

217/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko täällä oikeasti joku joka alapeukuttaa toisten raskautumista? Tulipa aika paha mieli. Luulin että täältä olisi saanut vertaistukea ja keskusteluseuraa mutta enpä tiedä uskaltaako tänne mitään kirjoitella jos ilmapiiri on huono 😔

218/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nyt varmaankin ilahduttaa näitä alapeukuttajia... Viikkoja olisi nyt 6. Mutta pari päivää sitten tulikin verta. Ei paljon mutta niin että huomasin. Neuvolasta ei sanottu mitään muuta kuin että pari viikkoa pitäisi odottaa kun silloin on eka ultra varattu. Olisin kyllä tosi surullinen jos tää nyt onkin mennyt kesken tai tuulimuna tms 😢

219/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

simpula91 kirjoitti:

Jlove92 kirjoitti:

Moikka, täällä 25 vuotias yhden lapsen äiti, mies on 39. Ollaan toista lasta yritetty syksystä. Esikoinen 1,3 vuotta. Ei haluttu kauhean isoa ikäeroa.

En ensin viitsinyt liittyä tähän ryhmään sillä yrittäminen alkoi olla jo sellaista verenmaku suussa - tekemistä, kauhea pettymisen pelko ja miehen pitäisi ensi kuussa aloittaa lääkitys jonka jälkeen lastenteko ei enää suurella todennäköisyydellä onnistu ja aloin jo ajatella ettei sitä toista lasta tule mutta viime viikolla plussasin 😊 eli laskettu olis laskurin mukaan lokakuussa.

Hei mahtavaa!! :) :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Kiitos edes yhdestä positiivisesta ja sydäntälämmittävästä viestistä 😊

220/1881 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jlove92 en tiedä alapeukutuksista muuta kuin että ainakin puhelimella selatessa voi helposti vahingossa painaa.

Onnea sinulle kuitenkin raskaudestasi! Alkuraskaudessa niukka vuoto voi olla ymmärtääkseni ihan normaalia, joten ei kannata vielä vaipua epätoivoon. Toivottavasti kaikki menee hyvin :)