Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Monamina kirjoitti:
Jlove92 en tiedä alapeukutuksista muuta kuin että ainakin puhelimella selatessa voi helposti vahingossa painaa.
Onnea sinulle kuitenkin raskaudestasi! Alkuraskaudessa niukka vuoto voi olla ymmärtääkseni ihan normaalia, joten ei kannata vielä vaipua epätoivoon. Toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Niin mäkin aluksi ajattelin että vahingossa tullut. Mutta sitten kun huomasin molempiin viesteihini tulleen (välissä muiden kommentteja) niin en enää usko olevan sattumaa. Surullista jos se tuntuu jostain toisesta pahalta kun tämä vauvan yrittäminenhän on koko keskustelun pointti.
Kiitos paljon kannustuksesta ja niin ole lukenut itsekin kun netistä kaivoin kaikki mahdolliset keskustelut näistä alkuraskauden vuodoista. Tuntuu jotenkin silti ettei kaikki ole ok, kun ei aiemmassa raskaudessa ollut mitään vuotoja ja 2 viikkoa on kuin ikuisuus odotella että kuulee onko siellä ketään enää 😟 mutta toivotaan että saataisiin yllättyä iloisesti.
Ajjaa, no ompa lapsellista jos tarkoituksella alapeukutettu! Kannattaa jättää omaan arvoonsa sellaiset :)
Tsemppiä sinne, ja toivotaan että kaikki olisi hyvin. Kaikki raskaudet on kuitenkin erilaisia, niin voi vuotaa vähän nyt, vaikka ei ole aiemmin käynyt niin :)
Minäkään en usko että kukaan täällä tarkoituksella alapeukuttaa😊 Ja jos multa on tullu alapeukkua niin en ole sitä ainakaa tarkoittanut vaan vahingossa tullut kun puhelinta sellannut 😊
Tsemppiä Jlove92 raskauteen!
Täällä alkaa kierto ilmeisesti tasaantua laastarin jätön jälkeen. En kerennyt kun ajatella että koskakohan ne menkat kuuluis alkaa niin jo seuraavana päivänä alkoi ihan ajallaan kun kalenterista katsoi. Ei siis tällä kertaa menny kolmea viikkoa yli 😅
Onko kellään muulla sitä että ei uskalla ostaa vauvanvaatteita ennenkuin on raskaana?
Itse ajattelen että se tua huonoa onnea jos ostan. Mies sanoo että ihan hölmöä ajatella noin mutta en silti osta 😂
Kimallus: Ite oon vähän samanlainen. En viitsi/uskalla /halua tehdä mitään hankintoja ennen plussaa. Luulen kyllä myös että mies sais hermoromahduksen tai jotain jos alkaisin tekemään hankintoja tässä 😄 Se ei oo jotenkin sisäistänyt tätä vielä että tässä voi mennä monta vuotta ennenkuin on käärö jota pitää sylissä.
Onko muita joiden miehet ei oikein sisäistä sitä että se lapsi ei mitenkään maagisesti ilmesty heti kun siitä puhuu? 😁 täällä herra tuntuu jotenkin ajattelevan että hän ei ehdi nyt tehdä enää mitään tai mitenkään valmistautua asiaan vaikka oon sanonu että on hällä ainakin 9kk aikaa tässä ja todennäköisesti pidempään...
Minä sain siskoltani kassillisen vauvan vaatteita, mutta ovat vielä muovikassissa kaapissa. En uskalla vielä purkaa niitä mihinkään.
Meilläkin mies ajatteli että vauva tulee heti, kun aletaan yrittämään. Olisin jo aiemmin halunnut jättää e-pillerit pois. Nyt on jo noin 8 kuukautta menny, eikä vauvaa ole kuulunut. Noh, ensi viikolla on jännää.
En minäkään esikoista odottaessa uskaltanut mitään ostaa ennen rakenneultraa, ja hyvin ehti kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman hankkia 🤣
Täälläkään en usko, että mies ymmärtää että voi mennä kauan raskautumisessa ja että vaikka tulee raskaaksi, voi tulla keskenmeno, tuulimuna yms. Varmaan siksi, kun toitotin näitä asioita ennen esikoista ja sitten raskauduinkin jo yk2 ja kaikki meni heti hyvin, niin luulee että nää on jotain mun omia pelkoja vaan😐 melkeipä uskon, että tällä kertaa ei voi mennä niin mallikkaasti, kun yksi "ihme" on jo suotu..
Hei kaikille, ihanan paljon ollut keskustelua täällä!! Oli pakko lukaista kaikki viestit läpi pienen tauon jälkeen 😊
Jlove92 kirjoitteli alapeukutuksista, tosi harmi, että joku on reagoinut niin! 😕 Jos oli multa, niin ei oo todellakaan ollut tarkoituksella! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että onnitteluiden määrä oli hurja plussa testin jälkeen, kiitos kaikille ihanista onnitteluista!! 😍 mahtavaa tämä tuki täällä ❤
Ja täällä kans yks, joka ei etukäteen uskalla mitään ostella 😁 varmaan sit vasta ku on eka ultra takana joskus niin uskaltaa alkaa ostelemaam vauvalle tavaraa :)
Ja sitten ikävämpään päivitykseen... täällä koettu kemiallinen raskaus/varhainen keskenmeno rv4+5 😭 osasin kyllä varautua jo näihin tänään alkaneisiin menkkoihin, sillä plussa haaleni testistä torstaista alkaen ja eilen päivällä tuli jo negaa. On kyllä ollut mieli aivan maassa tämä loppuviikko... miksei tämä raskautuminen voi onnistua!! Toivottavasti parempi onni ensi kerralla, nyt menossa siis kp1, yk6 ja yritys jatkuu samaan malliin...
Osaako joku muuten kertoa, missä vaiheessa puhutaan kemiallisesta raskaudesta ja milloin varhaisesta keskenmenosta? Tai miten noin alkuvaiheessa määritelmä menee :)
Voi Nouppis :( Olen tosi pahoillani teidän puolesta ❤ Voimia toipumiseen!
Tuota alapeukutusta jäin miettimään ja yritin käydä tarkastamassa, ettei vaan oo tullut vahingossa multa selatessa, mutta en löytänyt ko viestiä. Uskoisin kuitenkin, että on ollut silkka vahinko!
Mitä tuohon vaatteidenostamiseen tulee, niin mä periaatteessa voisin hankkia jotakin, jos löytyisi esim isolla alella joku laadukas vaate/tavara. Yhden bodyn olenkin ostanut, mutta siitä on jo pari vuotta aikaa :) Lisäksi oon neulonut parit sukat ja tumput, mutta en oo luonut niihin sen kummempaa tunnesidettä, joten hyvin voisin antaa ne vaikka ystävän vauvalle.
Voi Nouppis ❤️
Minä ainakin vahingossa alapeukutan tosi usein. Käytän tätä palstaa pelkästään puhelimella ja jotenkin aina sormi selatessa osuu juuri noihin peukutuskohtiin. Anteeksi Jlove82 jos se juuri on noihin osunut. Minusta on ihana, että täällä on monessa eri vaiheeessa yrittäjiä ja jo raskautuneita, että saa vaihtaa kokemuksia monelta eri kantilta.
Pahoittelut Nouppis ❤ voimia toipumiseen!
En ole itse kokenut kumpaakaan, joten en tiedä määritelmistä 😕 jostain olen kuitenkin lukenut, että kemiallisen tai km jälkeen heti seuraavassa kierrossa on yleensä tosi hedelmällinen, joten toivotaan että uusi tärppi tulee heti perään!
Voi ei Nouppis :( Oon niin pahoillani 😭
Täällä menossa kp17 ja ovista sovellukset ennusti tälle tai eiliselle päivälle. Mut eipä näy. Limat alko lisääntyy vissii keskiviikkona ja samana päivänä flunssa pahentu ja tää loppu viikko onki menny kipeenä. Mitään muita ovis tuntemuksia ei oo :( Ja aamulla heräämisen jälkee mittasin lämmöt noin vartin päästä ja oli 35,9°C eli tuskin on tänää ovis.
Toka yrityskierto menossa ja toka kierto minipillereiden jälkeen nii voi olla kroppa viel sekasi. Elättelin jo toiveita et samantien kierto tasaantuu ku eka kierto oli täysin saman mittanen kun ennen pillereitä. Vauvakuume vaa pahenee ja pelko, etten ovuloikkaa normaalisti nostaa päätään :( No oviksen oletettuna aikana ollaan hommailtu kyllä ja muutama pv etukäteen ja samanlailla jatkuu ens viikollaki :D
Äh!! Että mua ärsyttää! Olin naputellut pitkän tekstin ja sit painoin hutiin ja kaikki katos.. Kännykällä tää ei oo kaikista helpointa.. Mutta joo! Moikkamoi, mä oon Jotuli ja miehen kanssa ollaan 26v. Ollaan oltu yhdessä 9 vuotta ja ollaan naimisissa. Ensimmäistä lasta ollaan yritetty viime vuodesta lähtien, nyt menossa yk 10. Kaksi kemiallista raskautta (? Plussat haihtui ennen kuin kunnolla vahvistuikaan) on takana. Nyt ovulaatio oli 14.2 ja suoraan siitä alkoi säryt vasemmalla puolella munasarjoja. Epäilin kystaa, lääkäri epäili kohdun ulkoista raskautta. Ensi viikolla pitäisi alkaa menkat jos on alkaakseen. Jännittää. Ultran sain vasta ensi kuun puoliväliin, eli jos tulee tosi kipeeksi, ni sit suoraan päivystykseen. Alkaa olla aika epätoivoinen olo tän suhteen, vaikka tiedän, että yk10 on ihan tavallista, mut erityisesti kun lähipiirissä on helposti raskautuvia pariskuntia.. Useat itkuthan tässä on väännetty, mut katotaan mitä tässä tapahtuu!
Voi kurja Nouppis :( Oon tosi pahoillani. Voimia!!!
Tervetuloa mukaan Jotuli! Meillä kanssa 9 yk:ta takana ja yk 10 menossa. Tässä kohdassa alkaa kyllä usko helposti horjua, vaikkei vielä poikkeuksellinen aika olekaan kyseessä.
Milloin meinasit testailla?
Milloinkas muilla alkaa testailut?
Itse odottelen menkkoja alkavaksi 8 päivän päästä eli ensi ti. Milloinkohan uskaltaisi alkaa testailemaan... Nää päivät kuluu niin hiiiiitaaaaaaaasssssssti :D
Tilasin eilen ovistestejä kun meni hermo tähä arpomiseen et onks ovis ollu/tulossa vai menny jo. Limat lisääntyny melkee viikon mut eilen ja tänää aamulämmöt alle 36°C. Yönaikana oli limoja tullu pikkareihin iha kunnolla :D Ovistuntemuksia ei oo minkäänlaisia :( Tähä kiertoo ne testit ei kerkee ku menossa kp18, mut ens kiertoon sitten :) Ny vaan toivon et kierto ei venyis. Menkat pitäs alkaa 11-12pv päästä.
Voimia Nouppis! ❤️❤️
Emmamemma: Testasin tänään, mutta tiesin olevani liian aikaisessa ja negahan se oli. Mä en vaan malta ikinä odottaa menkkojen alkamispäivään asti. Ylihuomenna odottelen menkkoja alkavaksi, jos on alkaakseen. Joo mä en tiedä, miten aika kuluu aina niin hitaasti, et voi taas testailla! Aikasemmin tilasin raskauskeijusta läjän testiliuskoja, mut ei siinäkään ollut mitään järkeä. Niitä kului "muutama." :D Jos kävis semmonen juttu, et tuliskin plussa, niin ajattelin pyytää neuvolasta sitä varhaisultraa, kerta lääkäri on epäillyt kohdun ulkoisen mahdollisuutta. Saakohan sen tällaisessa tilanteessa? Tai no, joka tapauksessa mulla on se aika ultraan 14.3,mutta siihenkin tuntuu olevan ikuisuus ja kipuja vaan on. :(
Plussatuulia kaikille! ❤️
Liirumlaarum: Tsemppiä bongailuihin! Ne testit kyllä helpottaa tosi paljon. Itse kans alkuun käytin niitä muutamana kuukautena.
Heip! Täällä yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu :) Mies näytti (viimein) vihreää valoa vauvalle ja perjantaina söin viimeisen pillerin. Nyt odottelen tyhjennysvuotoa, alkanee tänään tai huomenna. Tämähän on siis nyt yk1, mutta laskenko kiertopäivät alkaen lauantaista vai siitä, kun tyhjennysvuoto alkaa? Todella sekavaa.
Tilasin ovulaatiotestejä kotiin myös. Mulla kun ei ole mitään käsitystä omasta luomukierrosta, kun oon teini-ikäisestä asti syönyt pillereitä ilman taukoja. Pelottaa että kierto heittää ihan sekaisin, joten toivon kovasti että tästä ekasta jo tärppäis!
Olikohan se tässä keskustelussa, missä oli puhetta siitä että haluaako vauvan alkuvuodesta vai onko väliä... Mies eilen sanoi ettei missään nimessä halua loppuvuodesta vauvaa. En kyllä saanut mitään järkevää perustelua asialle :D Tulee kun haluaa tulla. Vauvoja syntyy ympäri vuoden muutenkin, eihän siitä mitään tulis jos kaikilla ois synttärit tammi-huhtikuussa.
Ja nuista hankinnoista... En oo itse vielä uskaltanut ostaa mitään. Huvittais vaan kierrellä kaikkialla vauvaosastoja ja ehkä joku pieni hankintakin tehdä, mutta en oo raaskinu. Sitte kun plussaan, niin käyn ostamassa jonkun supersöpön pikkubodyn ehkä.
Kiva lukea täältä muitten kuulumisia ja intoilla mukana, kun oma mies on kuitenkin vähän hiljaisempi asiasta. Ei halua kuulemma kokoajan jauhaa tästä ja minä taas haluan :D Koitan antaa hänen olla vähän rauhassa ja että saa jutella asiasta sitten, kun hänelle sopii.
Voi ei Nouppis, voimia ja haleja! :( <3<3
Eilen illalla plussasin ja haalea plussa näkyi ennen tarkastusviivan piirtymistä. Apteekin testeillä kaks päivää aiemmin nega, eilen ja tänään ClearBlue ja vaaleaa plussaa molemmissa. Nyt sitten kipikipi Apteekkiin hakemaan viikkonäytöllistä, jos tää ois oikeesti totta! :o<3 rv 4+2 pitäs olla menossa jos mun laskuihin on luottaminen <3
Pietään peukkuja, kyllä se elämä hymyilee vielä. <3
Terveisin toista lastaan noin 3v yrittänyt
Tervetuloa mukaan Elsku! :)
Ihanaa, onnea HillaNella, pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin!❤️
Mä oon tehnyt muutamia hankintoja, vaikka puhuttiin miehen kanssa, että ei osteltais mitään.. No kun.. Mulla on yksi todella söpö retro vaunulelu, rakastan retrojuttuja! Sit on semmonen lelu, mikä on ihan uusi kyllä, mutta samanlaisia on joskus muinoin ollut. Sit löytyy Helistin, minkä sain tilaajalahjana sekä oli pakko ostaa ihanat finlaysonin vauvan lakanat, kun oli alessa vain 10e. Ei kyllä pitäisi ostaa yhtikäs mitään, kun ei voi ikinä tietää miten käy, mut minkäs teet kun oon bongannut niin ihania juttuja.
Mä en ole alapeukutuksia huomannut ja musta täällä on ollut tosi hyvä meininki :) Kuten Monamina kirjoitti niin mobiililaitteilla selatessa sitä saattaa naputella vahingossa noita peukutuksia väärään suuntaan. Mun kokemuksen mukaan täällä on iloittu jokaisesta alkaneesta raskaudesta ja myös ovisplussista. Pidetään Jlove92 peukut pystyssä että siellä on kaikki hyvin <3 Ja toivotaan plussatuulia kaikille! :)