Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Uskallan nyt vihdoin itsekin kirjoittaa tänne, kun kaipaan samassa tilanteessa olevia.
Meiltä löytyy huhtikuussa 2 vuotta täyttävä poika, joka onnekkaasti saatiin ensimmäisestä yk:sta. Tällä hetkellä menossa on yk 4 ja terolut on ollut käytössä nyt 2 kiertoa. Terot määrättiin, kun ennen menkkoja tiputteli aina viikon. Marraskuussa tuli varhainen keskenmeno. Oviksen tikutin nyt 7. päivä, mutta en uskalla edes ajatella koko asiaa, että ei tarvitse taas pettyä.
Toivottavasti kerronta ei ollut liian sekavaa.
Ervasto, millon teet ovistestin ja kuinka kauan oot pidättänyt? Googlettamalla löytyy mihin aikaan vuorokaudesta lh-hormoni on korkeimmillaan, muistelen että kannattaisi tehdä aamupäivällä (ei siis heti aamusta), niin että on pidätellyt useamman tunnin ja ettei olisi hirveesti juonut, ettei pissa ole laimeaa. Tästäkin löytää varmasti netistä vielä tarkemmin. Ja joillakin lh-huippu menee niin nopsaan ohi, että testaavat 2-3 kertaa päivässä, eli aamulla voi olla nega, illalla plussa ja seuraavana aamuna taas nega. Ja ei kai kaikki edes saa plussaa ovistestiin, ja sittenhän clear bluella on niitä kalliimpia ovistestejä, miktä mittaa 2 hormoonia, ja antaa paremmin plussa.
Mutta tuo sun testi ei kyllä ole positiivinen, kun ovistestissä sen kontrolliviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi. Silloin kun olen tehnyt positiivisen ovistestin, siitä ei ole ollut epäilystä, super voimakas kontrolliviiva on tullut ennen testiviivaa näkyviin 😀
Täällä alkoi tiputteluvuoto toissapäivänä... tai pyyhkäistessä vaan tulee vähän, tätä yleensä hieman runsaammin vaan ennen menkkoja 2-3pvää mut nyt alko viikko ennen!! Tälläistä ei oo pitkään aikaan käynyt 😢 nyt romuttui sit tämän kierron vauvahaavaat täysin ja oon niin maassa...
Saivonlapsi tervetuloa mukaan! Siellä kuulostaa samaa ongelmaa siis olevan, onko terolutit auttanut? Ja sanoiko lääkäri, että niiden avulla nousis mahdollisuus raskautua, jos on tota tiputtelua? Jossain keskusteluis luki, että joillain oli auttanu ja jossain taas todettiin, että se munasolu on alkujaanki ollu huonompi ja siks keltarauhanen ei toimis kunnolla. Pitää taas itse varailla jossain välis gynelle aikaa 😐
Ervasto, minäkään en ole saanut tikutettua ovista. Tuollainen haamuviiv eri vahvuuksilla näkyy aina. Todella haastavaa ja masentavaa. Tikutan kaksi kertaa päivässä, aamulla heti aamupissasta ja illalla viiden-kuuden aikoihin kunhan olen töistä päässyt kotiin. Ei ole mahdollista töissä tehdä testiä, joten siksi mennään nyt näin. Haluaisin käyttää digitestejä, mutta hinta on liian kova mun kierroille. Vielä olis mahdollista tulla plussa vaikka kp22 on tänään. Natural Cycles ennustaa ovulaatiota viikonlopulle.
Ihanaa kiitos vastauksista <3 Tänään tein aamulla testin ja sain ihan selkeän plussan. Monaminalle kiitos tiedoista, mä en ole tiennyt tuosta että olisi pitänyt pidättää pissaa ja välttää paljon juomista ennen testaamista. Voi olla että viime kierrossa oli siitä kiinni, koska mä harrastaan kestävyysurheilua ja juon aika paljon vettä..
Nouppis, ettei olisi kiinnitysvuotoa? Jos pyyhkiessä tulee vaan vähän ja on vielä viikko menkkoihin 😀 toivossa on hyvä elää!
Onnea Ervasto ovisplussassta, nyt sitten jännäilemään miten käy 😊
Ja ymmärtääkseni on erilaisia lääkkeitä erilaisiin vaivoihin, jotain lääkettä syödään alkukierrosta jonka pitäis auttaa ovulaation saamisessa ja jotain muuta voi syödä oviksen jälkeen jos tiputtelee/ luteaalivaihe jää lyhyeksi.
Kuinka pitkä yritys teillä on Nouppis takana? Julkiselle pääsee vissiin vuoden yrittämisen jälkeen, kun suurin osa kuitenkin raskautuu vuoden aikana..
Nouppis kirjoitti:
Saivonlapsi tervetuloa mukaan! Siellä kuulostaa samaa ongelmaa siis olevan, onko terolutit auttanut? Ja sanoiko lääkäri, että niiden avulla nousis mahdollisuus raskautua, jos on tota tiputtelua? Jossain keskusteluis luki, että joillain oli auttanu ja jossain taas todettiin, että se munasolu on alkujaanki ollu huonompi ja siks keltarauhanen ei toimis kunnolla. Pitää taas itse varailla jossain välis gynelle aikaa 😐
Auttoivat ainakin tiputtelupäivien vähenemiseen. Tiputteli ainoastaan enää 4 päivää ennen kunnon vuodon alkua.
Lääkäri sanoi, että toisesta kierrosta jo voisi tulla raskaaksi, mutta saa nähdä. Pientä alavatsan juilintaa on ollut ja vielä kaksi pilleriä tässä kierrossaa ottamatta. En kuitenkaan uskalla toivoa mitään.
Hahaa voi kun olis Monamina! 😁 eka mä aattelinki samaa, mutta kun se jatku nyt kolmatta päivää nii luovuin toivosta. Mutta nyt sitä ei oo tullukaa iltapäivän jälkee enää!! Voi kun ois nyt tärpännyt...!! Meillä on siis yk5 menossa, et eihän tässä ihan vielä oo puolta vuottakaa menny... 😁 oon vaan jo halunnu tätä vauva asiaa nii kauan, puoltoista vuotta meni et sain miehen tähän mukaa. Nii jotenki on nii kärsimätön tän asian kaa ja oon vaa varma, et mussa on joku vikana enkä tuu raskaaksi... 😢
Toivotaan Saivonlapsi, että siellä on tärpännyt!! 😊
Tämä vauvakuume on kyllä sellaista, että jos sitä ei ole kokenut ei voi tajuta minkälainen pakkomielle siitä helposti tulee. Ja tällä tarkoitan siis ihan myös itseäni, en olis ennen esikoisen vauvakuumettaa voinut kuvitellakkaan miten "hulluksi" siinä tulee :D koko ajan googlailee ja lueskelee kaiken maailman palstoja, ostelee luontaistuotekaupan tyhjäksi ja olisi valmis menemään vaikka mihin uskomus/hömppähoitoon jos se vaikka auttaisi raskautumisessa!
Moikka, täällä 25 vuotias yhden lapsen äiti, mies on 39. Ollaan toista lasta yritetty syksystä. Esikoinen 1,3 vuotta. Ei haluttu kauhean isoa ikäeroa.
En ensin viitsinyt liittyä tähän ryhmään sillä yrittäminen alkoi olla jo sellaista verenmaku suussa - tekemistä, kauhea pettymisen pelko ja miehen pitäisi ensi kuussa aloittaa lääkitys jonka jälkeen lastenteko ei enää suurella todennäköisyydellä onnistu ja aloin jo ajatella ettei sitä toista lasta tule mutta viime viikolla plussasin 😊 eli laskettu olis laskurin mukaan lokakuussa.
Olen samaa mieltä kun Monamina 😁
Vauvakuume ollu itellä jo todella monta vuotta ja ajoittain se on ollut todella raskasta kun mies ei ole ollut valmis vauvaan. Ja nyt kun on tehty se päätös että vauva saa tulla niin kaikki lapsettomuuteen liittyvät keskustelu palstat olen lukenut läpi ja ajattelen että en kuitenkaan sitä vauvaa saa. Ihan hölmöä! Meillä tosiaan alkaa aktiivinen yrittäminen vasta kesän alussa kun mies on tällä hetkellä töiden takia paljon pois kotoa. Ehkä siihen mennessä kiertokin on palautunut normaaliksi vaikka sen oviksen sainkin tikutettua.😊
Nyt tarvitsisin apua. Nyt on kp27, jos lasketaan tiputtelun alusta tai sitten kp23, jos kierto lasketaan kunnon vuodon alusta. Mulla on terolut pillereitä tälle kierrolle vielä 1. Tänään kuitenkin alkoi tulemaan jotain rusehtavaa. Edellisen terokuurin jälkeen tiputtelu alkoi vasta 21. päivä ja sitä ennen luomukierroissa on tiputtelu alkanu aina 21. päivä. Nyt on viikko tikutetusta ovulaatiosta. Mitä tässä kuuluu nyt tehdä ja onko tämä normaalia?
Mikä järki on syödä noita pillereitä, jos ne sekaa vaan loputkin kierrosta. Miten voi tulla raskaaksi, jos avuksi tarkoitetut pillerit näyttää olevan vaan huonoksi. Täytyykö varata aika lääkärille?
Saivonlapsi, en valitevalitettavasti tiedä mitään teroluteista 😕 jos googlesta ei löydy vastauksia, niin varmaan kannattaa ottaa yhteys lääkäriin..
Jlove92 kirjoitti:
Moikka, täällä 25 vuotias yhden lapsen äiti, mies on 39. Ollaan toista lasta yritetty syksystä. Esikoinen 1,3 vuotta. Ei haluttu kauhean isoa ikäeroa.
En ensin viitsinyt liittyä tähän ryhmään sillä yrittäminen alkoi olla jo sellaista verenmaku suussa - tekemistä, kauhea pettymisen pelko ja miehen pitäisi ensi kuussa aloittaa lääkitys jonka jälkeen lastenteko ei enää suurella todennäköisyydellä onnistu ja aloin jo ajatella ettei sitä toista lasta tule mutta viime viikolla plussasin 😊 eli laskettu olis laskurin mukaan lokakuussa.
Hei mahtavaa!! :) :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Minkälaiset vuorokausirytmit teillä muuten on miehen kanssa ja mitä ajattelette asiasta tulevan vauvan suhteen? Meillä mä meen nukkumaan 20-21 ja heräilen yleensä 5-7, myös viikonloppuna. Mies menee nukkumaan 00-03 ja heräilee 11-13 (viikonloppuna, arkena herää toki jo 8). Mietin ennen, että tää on tosi huono, mutta nyt ajatellen, niin tämähän on tosi hyvä. Mies hoitaa vauvaa yöt hereillä ollessaan ja minä hoidan sitten aamuyön ja aamun. Näin kumpikin saa riittävästi unta pidemmän pätkän. Teoriassa... :D Ainoa hankaluus on ehkä tuo aamupäivä, jonka sitten joutuisi viikonloppuna olemaan yksin. Mun mielestä päivä menee hukkaan, jos herää vasta puolen päivän jälkeen.
Me vähän miehen kanssa puhuttiin, että ehkäisy jää pois häiden jälkeen. Häät on ehkä ensi vuonna, jos saadaan säästettyä ja jos mies saa kosittua ajoissa, että ehditään järkkäämään häät (mies siis haluaa kosia kunnolla, kun kokee olevansa valmis ja ennen sitähän mitään häitä ei järjestetä). Vuoden 2019 vauvaa tuskin tulee, mutta pyörin täällä silti, jos kuitenkin mieli muuttuu meillä. :) Ikää alkaa kuitenkin jo olemaan 27 ja 28.
14/26 ja mydaysin mukaan ovuloisin tänään. Selkeesti on tuo ovulaatiotikun viivapaikka ollut vahvemman näköinen ja on nyt vain aavistuksen vaaleampi kuin kontrolliviiva. Eilen illalla tuli touhuiltuu, mutta tänään ei taida ehtiä. Täytyy toivoa että eilinen riittää ja koittaa vaikka huomenna aamulla vielä varoiks. Sit ei voi muuta kuin odottaa ja jännittää miten käy.
Miten muilla, onko aikasemmin tullut lähes paniikki, kun on ehkäisy pettänyt tai pilleri jäänyt ottamatta? Itse olen muutamiakin kertoja ihan paniikissa soittanut yliopiston apteekkiin että mitä nyt tehdään ajatuksena että heti raskaana jos vähänkin ehkäisy pettää. Nyt tuntuu että on ollut turhaa stressiä sen asian suhteen.
Ai niin. Käytyääkö joku näitä tietokoneita kuten daysy tai lady comp? Itseäni kiinnostaisi tälläinen myös ehkä jatkossa ehkäisynäkin, jos nyt sattuu edes ensimmäinen tulemaan. Vaikka varmasti sitä toistakin vielä yritetään, jollei kaksoset heti tule. Molempien suvussa kaksosia esiintyy.
Tein tänää varhaisen raskaustestin, kun pitäisi viiniä maistella illalla. Tai itse asiassa kaksi lopulta.... molemmissa todella haaleat viivat!! 😱 kp30/30-36 ja 12dpo. Eka ajattelin et kuvittelen vaan, mutta kun siihen toiseenkin ihan haalea piirtyi... ikinä en kyl oo saanu mitää näkyviin vaikka oon kuinka tiiraillu tehtyjä testejä 😁 toivottavasti tää nyt oikeesti tarkottaa jotai ja toivottavasti siinä tapauksessa tuolla pysytään matkassa!! Rinnat vähän herkät ja vatsassa jännä kipristelevä tunne, muuten ei tunnu mitään. Ja se pyyhkäsy vuoto on vähentyny selkeesti, välillä jotain haaleeta tulee paperiin.
Aaaargh mullakin täällä ovisbongailut käynnissä. Viime kuussahan mulla kävi niin, että en saanut kunnollista ovisplussaa. Bongasin oikeina päivinä limat sekä alavatsan jomottelun, ja juuri oikeina päivinä tuli ovishaamut, mut sitä vahvaa viivaa en saanut. Tässä kierrossa eilen kp13 limat, tänään alavatsan jomottelu ja melko vahva ovishaamu. Tuun ihan hulluksi ku en saa sitä kunnon plussaa! Laitan tähän nyt kuvanki et mitä mieltä ootte? Haamun puolellahan tuo selkeästi on, eikö? vaikka kaikki muu viittaa ovikseen. Turhauttavaa.
Me asutaan itseasiassa kilometrin päässä synnytyssairaalasta ja mies onkin vitsaillut että kärrää mut sinne pyörän tarakalla sit kun aika koittaa, koska pyörällä pääsee liikenteen takia nopeammin :D