Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Oli pakko vastailla sulle kun ollaan aika samanlaisessa tilanteessa molemmat. Pahoittelen, että ensimmäinen raskaus ei onnistunut ja että jotain häikkää ollut vielä sen jälkeen, kurjaa. Mullakin siis todettiin keskenmeno lokakuussa ja muutamat kuukautiset ollu sen jälkeen. Nyt kp 8 ja kierto ollu kesästä lähtien 32 päivää, eli samassa tahdissa mennään. Mulla mieliala on vaihdellut kovasti; jännittää ja pelottaa. Mutta täytyy pysyä positiivisena vaan. Toivotaan, että asiat järjestyy ja saadaan plussia :)
Tildah
Kiitos, joo tosiaan toi KU on sellanen että en toivois kenellekkään!
Ja pahoittelut KM:sta
Ei tässä auta kun toivoa että kaikki menee ensi kerralla paremmin :)
Kiva että on joku kenen kanssa suunnilleen samassa tahdissa menee niin pääsee piinaileen yhdessä :D ootko tikuttanut ovista? Milloin se sinulla yleensä on?
Kiitos. Juu riskit tiedostaa, mutta sit kun se omalle kohdalle osuu, niin pistää kyllä elämän vähän sekaisin.
Tikutin viime kierrossa vahvan oviksen kp 17. Ja itse asiassa taisin raskautua viimeksi mahdollisesti juuri kp 17 tienoilla. Ajattelin ovista seurailla loppuviikosta sinne ensi viikon puoleen väliin asti. En ite oo mielestäni koskaan tuntenu ovulaatiota.
Seuraillaan yhdessä tilannetta :D :)
Tildah
Paljon onnea plussanneille!
Sain soiteltua lääkäriin ja kyselin, että voisiko kuukautiset käynnistää vai mitä tässä tekisi, kun kp on nyt 80. Laittoi lähetteen labroihin ensin. Testataan prolaktiini. En tuosta testistä mitään tiedä, nopealla googlailulla selvisi, että arvo ei ainakaan saisi kovin korkea olla. Vielä en ole testissä käynyt, mutta pian tarkoitus mennä. Tiedä sitten kertooko testi mitään, mutta jospa sen perusteella ehkä terolut käyttöön. Muilla testattu tuota arvoa?
Juu nimenomaan ja aina sitä ajatteli, että ei mulle käy niin :/
No nyt katseet tulevaan :)
Mä ajattelin kanssa alkaa tikuttaan loppuviikosta. Tosin viime kierrossa mulla ovis vasta kp 21
Ja sitten alkoi ruskea pieni tuhruvuoto jo kp 29
Mistähän sekin johtuu...? No toivotaan ettei tässä kierrossa tule..
Voisiko se vehnänalkioöljy mm auttaa sitä että tollaista tuhruvuotoa ei tulisi ennen luukautisia? Kaikkee sitä kans miettii :D
Niin ja mulla on tuntunut ovulaatio sellasena että on alavatsa/kohdun seutu vähän kipeä ja turvoksissa..vähän samanlainen tunne kun ennen menkkoja.
Jep seuraillaan :)
Onnea plussanneille! 😍 Ja hyvää alkanutta vuotta kaikille, olkoon se hedelmällinen 😄
Täällä alkaa ovistikku näyttää ihan lupaavalta, eilen oli nega ja tänään haalea mut selvä viiva. Ekat menkat pillereiden lopetuksen jälkeen oli tosiaan tossa uv aikoihin, odottelin ovulaatiota kylläkin vasta tämän viikon lopulle. Mutta ei sen väliä millon se tulee, kunhan tulee 😄 Kuinka pitkään teillä on näkyny haaleita viivoja ennen oikeeta ovisplussaa?
Mulla oli tuhruvuotoa juuri ennen kuukautisia kesällä. Nyt ei oo ollu. Kyselin asiasta lääkäriltä(kun kävin moneen kertaan polilla kun tyhjennyslääkkeet ei sillon syksyllä mulla toiminu sit lainkaan) ja sanoi ettei tuhruvuoto ole välttämättä yhtään epänormaalia.
Tikutin epäsäännöllisesti viime ovulaation aikana kp 11 ei viivaa(no arvasin) ja kp 17 vahvaakin vahvempi viiva. En oo siis tikuttanut yhtään haaleaa, se on ollut joko tai :D Tässä kierrossa peitto saa heilua vielä enemmän, jäi fiilis viime oviksen aikana, että jäi ehkä turhan vähälle. Tiedä sitten.
Tildah
Onnea hirmusti plussanneille😍 täällä aletaan jännäilemään. 6 päivää menkkojen alkuun.
On ollut erikoista mahakipua ja joitain muita oireita. Yleensä viikko ennen menkkoja tulee rinnat todella kipeiksi mutta nyt ei ole mitään...
Sen olen päättänyt että yhtään testiä en ennen menkkojen alkamispäivää tee.
Mistä mahtaisi johtua noin. 5 päivää kestänyt todella runsas kirkas vuoto? Ei ole normaalisti enää loppikierrossa tuollaista. Voisiko olla raskausoire?
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Okei hyvä tietää.
Mullakin on ollut aina joko tai..Ei yhtään haamua :D
Me ollaan menty tää kierto tähän asti joka toinen päivä tekniikalla...saa nähdä jaksetaanko tää koko viikko vetää samanlailla..ens viikko sitten ainakin joka toinen päivä tai joka päivä :D no meillä muutenkin ollut tollanen tahti niin ei tee mitenkään tiukkaa.
Voi olla että huomisesta alotan jo tikuttelun kun en malta enää odottaa...
Mä oon tilaillu aina raskauskeiju.fi:stä sellasia testipakettitarjouksia, viimeksi otin sellasen paketin missä oli 21 ovistestiä ja 3 raskaustestiä..ja hinta 13.50e eli ei paha mun mielestä.
Eilen illalla alkoi menkat vaikka kuinka toivoin et olisin tästä kierrosta tullut raskaaksi. Mahdollinen ovulaatio sattui jouluviikolle, jolloin oltiin molemmat lomalla joten oli hyvin aikaa harrastaa. Luulen, että oli ovuloimaton kierto tämä, toivotaan ens kierrossa parempaa onnea. Ei tullut syyskuun vauvaa siis meille :( Kamala harmitus (taas!). Miten tätä jaksaa
Pahoittelut menkoista isbe! Et oo ilmeisesti tikuttanut ovista? Monesko yk teillä?
Ite alotin tänään jo tikuttamisen:D kp 11 ja negahan sieltä tuli minkä tiesinkin kun ovis vasta ens viikon lopulla mut pakko oli tehä, että pääsee taas jotain konkreettista tekemään (seksin lisäksi) raskauden varmistamiseksi :)
Noniin naiset, auttakaas kollegaa mäessä. Menkat alkoi ihan ennusteiden mukaan 1.1. ja yk 4 alkoi. Tänään alkoi reilusti menkkojen loppumisen jälkeen ihan puskista ihmeellinen verinen tiputteluvuoto, jota mulla ei oo koskaan muuten kuin menkkoja edeltävästi pari päivää joskus. Tein äsken sekä ovis- että raskaustestin ja jälkimmäinen näyttää tältä?? Näkeekö joku muukin tässä toisen viivan vai oonko tulossa hulluksi? Muoks. onko kukaan saanut näihin onestep-testeihin vastaavaa viivanpaikkaa?
Mun mielestä siinä on haalea viiva!
Kuumeilijat: hankala sanoi kuinka mones virallinen yk, kun mun kierto on enemmän tai vähemmän sekaisin kesällä jätetyistä pillereistä. Mut siis tuosta asti ollaan yritetty lasta. Menkkoja ei siis kuulunut pariin kolmeen kuukauteen, johon sain lääkkeeksi terolutit. Nyt toiset menkat terojen avulla menossa. Tosin ensimmäiset jäi hyvin niukoiksi ja oli lähinnä ruskeaa. Nyt näiden toistenkin kohdalla näyttää olevan sama eli todella niukat ja yhdellä siteellä pärjää koko päivän eli eihän tää ole edes vuotoa. Nyt mietin et katsonko vielä kolmannen kierron vai meenkö jo nyt uudestaan valittaa lääkärille kun menkat on näin niukat/olemattomat 🤔
Vempula, teitkö ennen menkkoja raskaustestiä? Mietin, että voisko olla joku keskenmeno joka vielä vuotaa ja näkyy haaleasti testissä? Luulis, että tuossa vaiheessa ennen menkkoja alkanut raskaus näyttäis jo vahvaa plussaa 🤔 Joka tapauksessa jonkin haalean viivan näen minäkin tuossa.
Joo, päivää ennen menkkoja tein ihan puhtaan negan testin. Senpä takia ihmettelen että miten tuo testi nyt voi näyttää tuolta? Menkat oli ihan normaalit. Ei se kai auta kuin tehdä huomenna aamusta uusi... Jotenkin tuntuu että onko tuossa testissä joku vika koska eihän järjellä ajateltuna voi olla raskaana heti menkkojen jälkeen. Useamman samanlaisen testin oon tehnyt tässä syksyn mittaan ja aina olleet puhtaita negoja.
Menkat päivän myöhässä, mutta pregcheck näyttää puhdasta negaa. Tosiasiassa en edes meinannut testata, koska se näytti jo maanantaina negaa ja olen jo varma, että en ole jäänyt raskaaksi tästä kierrosta. Ilmeisesti olen kuitenkin onnistunut stressillä viivästyttämään kuukautisia. Mahtavaa.
Mullakin tänään menossa kp32/28 ja en oo uskaltanut testata, koska nega olisi niin iso pettymys. Rinnat on olleet tosi kipeet nyt reilun viikon ja erilaisia tuntemuksia alavatsalla ja vasemman munasarjan kohdalla, jota ei mielestäni ennen ole ollut. MUTTA, en haluaisi vaan enää katsella turhaan sitä negatikkua ja siksi ehkä odottelen nyt vielä ainakin huomiseen saakka ennen testausta. Etenkin kun ei ole nyt mitään menoa minkä vuoksi pitäisi tietää olenko raskaana vai en.
Tää on kyllä tuskastuttavaa. Aiemmat 3 kiertoa olleet kellontarkasti 28 pv. Mutta tiedän, että joidenkin päivien myöhästyminen on ihan normaalia ja ei välttämättä tarkoita mitään.
Tikkunekku nyt todella peukut pystyssä sulle! 😊 Hassua että alko itseäkin jännittämään sun puolesta 😅
Heippa! Kirjotan ekaa kertaa nyt kun oon saanu luettua koko ketjun :)
Onnittelut plussanneille. :)
Oon 28 -vuotias ja mies saman ikäinen ja esikoista kuumeillaan. Mulla ollut pillerit käytössä useamman vuoden jonka jälkeen vaihdoin nuvaringiin joka oli käytössä about kolme vuotta ja viime kesäkuussa on jätetty ehkäisy pois. (Pillereistä olen kerran ollut tauolla vuosia sitten kun halusin katsoa miten lähtee oma kierto käyntiin ja silloin kesti tasan 12kk että menkat tulivat)
No nyt sitten silloin kesäkuussa ehkäisy pois ja mentiin ajatuksella että tulee jos on tullakseen. No elokuussa ensimmäiset "kuukautiset" jotka toki myöhemmin paljastui joksikin muuksi vuodoksi nimittäin tulin raskaaksi heti vain kun mahdollista. Kävin varhaisultrassa kun pientä vuotelua oli..neuvolastakin kyllä sanottiin että voi olla ihan normaalia no ultrassa todettiin keskenmeno ja lopulta tämä paljastui kohdun ulkoiseksi raskaudeksi. No siitä alkoi n 4 kk helvetti. (Voin kertoa siitä tarkemmin jos joku haluaa kuulla) mutta siitä on nyt selvitty ja kahdet kuukautiset olleet sen jälkeen eli nyt kp 9 ja ovista ajattelin tikutella kohta..mulla aika pitkä kierto näyttää olevan n. 33 pv
Jännittää että jos nyt tulen uudestaan raskaaksi että onko se oikeassa paikassa!
Tämä keskusteluketju on ollut huikea ja olen kans ottanut nyt käyttöön greippimehun ja vehnänalkioöljyn sekä tietty vitamiinit missä foolihappo.
Mies on tosi innoissaan vauva ajatuksesta ja tuntuu hirveältä jos "joudun tuottamaan taas pettymyksen" enkä tule raskaaksi tai jos tulen että se olisi väärässä paikassa :( no mutta ollaan kyllä molemmat toiveikkaita ja toivotaan parasta :)