Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaako joku muu tavallisten kännyköiden aikaa?

Vierailija
02.08.2023 |

Olen lopen kyllästynyt älypuhelimeen ja siihen, että jokaista liikettäni seurataan. Sähköposti täyttyy kokemuskyselyistä joka kerta kun olen käynyt vaikka vain lähikaupassa, että "arvostele kokemuksesi". Jättäkää minut rauhaan ja miksi kaikesta jää jälki? Ostin Nokialaisen, ns. tavallisen puhelimen 5710 ja päätin että jos haluan nettiin niin menen tietokoneella. Uskoisin, että tämä on iso helpotus ja alkaa jäädä enemmän aikaa muuhunkin kuin ruudun tuijottamiseen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein jo muutoksen puoli vuotta sitten, enkä ole katunut. Ruutuaika on vähentynyt isosti ja minusta on mukavaa kun puhelin on oikeasti puhelin, eikä tietokone. Surullista katsoa esim. ravintoloissakin miten koko perhe vanhempia myöten on nenät kiinni ruuduissa ruokaa odottaessa. Kadulla ihmiset kävelevät päin toisia kun eivät näe eteensä tuijottaessaan ruutua. Todella ikävä kehityssuunta. Itse pääsin siitä onneksi irti eikä minulla ole tarve olla 24/7 tavoitettavissa whatsappissa.

Vierailija
2/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko han kohta vastareaktio? Että ihmiset vaihtavat kapulapuhelimiin?

Vierailija
4/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit ihan itse vaikuttaa siihen, kuinka älypuhelimia käytät. Meitä toisen linjan kannattajia on myös paljon, eiväthän luurit muuten menisi kaupaksi.

Vierailija
5/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, saahan sähköpostista pimpelipomit pois ja muutenkin tuupattua roskapostiin kaiken mitä sinne ei halua. Ei tuota varten tarvitse vanhanmallista kännykkää ostaa :D

Mistä nyt katsot bussiaikataulut, kuuntelet äänikirjoja tai musiikkia, seuraat suosikkisarjaasi, luet odotellessa vauvapalstan keskusteluja, täytät kauppalappua, ihmettelet yksinäsi mikä on tuo kaunis kukka pientareella?

Vierailija
6/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, saahan sähköpostista pimpelipomit pois ja muutenkin tuupattua roskapostiin kaiken mitä sinne ei halua. Ei tuota varten tarvitse vanhanmallista kännykkää ostaa :D

Mistä nyt katsot bussiaikataulut, kuuntelet äänikirjoja tai musiikkia, seuraat suosikkisarjaasi, luet odotellessa vauvapalstan keskusteluja, täytät kauppalappua, ihmettelet yksinäsi mikä on tuo kaunis kukka pientareella?

Entä miten hoidat pankkiasioitasi tai opiskelet kieliä?

Vierailija
7/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vieläkin sitä aikaa- ja toivon että saan jatkettua mahdollisimman pitkään.

Puhelin on peruskapula, nettiasiat pöytäkoneella. 

Ulkona liikkuessani katson mieluummin ympäröivää todellisuutta kuin että kulkisin naama pienessä ruudussa kiinni.

Ja on muuten 4k ja oled ja dolby surround ja vaikka mikä! (jopa haju mukana)

Vierailija
8/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton suosikkini on nämä kännykkäluddiitit, jotka kiukuttelevat muiden kännykkäasioiata (ei ap).

*yksi tapaus avautui minulle ratikassa. Miksi vain tuijotan ruutua enkä lue vaikka kirjaa. No arvaapa kaksi kertaa, mitä tein känkykällä

*toinen rupesi urputtamaan, kun minä ja silloin 12-vuotiaa poikani tuijotettiin junassa kännyköitä. Että mitä vanhemmuutta se tuommoinen on. Pelattiin juuri kaksinpelinä tietokilpailua toisiamme vasten

Vierailija
9/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta se, että jos joutuu muutaman mintsaa odottamaan jotain (vaikka bussia) ja on pakko siihenkin väliin tunkea jotain viihdettä, tuntuu- anteeksi kaikki- hiukan jo sairaalta. 

Vierailija
10/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tällä on toiminnut samsung simpukka malinen kännykkä,ilman nettiä ja kuvaviestejen lähetys mahdolisuuksia.Ostettu tammikuu 2010.Maksoi pyöreesti 20e.Mikä rauha siihen kätkeytyy ulkoa päin.Koskaan ei älypuhelinta ole ollut ja en hanki.En myös ole siellä missä kaikki ovat F.B/ instagram.ymm.

Vierailija
11/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun älypuhelimen akku kestää yhdellä latauksella yli viikon, hankin sellaisen.

Vierailija
12/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ehdoton suosikkini on nämä kännykkäluddiitit, jotka kiukuttelevat muiden kännykkäasioiata (ei ap).

*yksi tapaus avautui minulle ratikassa. Miksi vain tuijotan ruutua enkä lue vaikka kirjaa. No arvaapa kaksi kertaa, mitä tein känkykällä

*toinen rupesi urputtamaan, kun minä ja silloin 12-vuotiaa poikani tuijotettiin junassa kännyköitä. Että mitä vanhemmuutta se tuommoinen on. Pelattiin juuri kaksinpelinä tietokilpailua toisiamme vasten

ludiittihan on semmoinen, joka vierastaa kaikkea uutta. Kun taas moni kapulailija(?) on ehtinyt jo omistaa älykännyn ja ei pitänyt siitä. Eli ei sinällään uuden tekniikan pelkoa vaan makuasia.

Vierailija
13/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se puhelin tietää, että on käynyt jossain tietyssä kaupassa? Analysoiko tekoäly puhelimen kameroiden kuvaa? Vai onko gps-paikannus niin tarkka että se toimii tuossa tarkoituksessa?

Vierailija
14/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ludiittihan on semmoinen, joka vierastaa kaikkea uutta. Kun taas moni kapulailija(?) on ehtinyt jo omistaa älykännyn ja ei pitänyt siitä. Eli ei sinällään uuden tekniikan pelkoa vaan makuasia.

Siksi laitoinkin sulkuihin, että ei ap.

Vierailija
15/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää ja geneeristä, mutta hyödyllistä.

Vierailija
16/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minusta se, että jos joutuu muutaman mintsaa odottamaan jotain (vaikka bussia) ja on pakko siihenkin väliin tunkea jotain viihdettä, tuntuu- anteeksi kaikki- hiukan jo sairaalta. 

Tuo siinä just on kun joka välissä pitää mennä nettiin, jos on vähänkin luppoaikaa. Liian koukuttavaa aivoille.

Vierailija
17/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miten hoidat pankkiasioitasi tai opiskelet kieliä?

Samalla tavalla kuin ennen älypuhelinta eli tietokoneella. En kuuntele äänikirjoja vaan luen ihan paperisia kirjoja itse. Kaikkea ei tarvitse tehdä myöskään sillä sekunnilla.

Vierailija
18/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä joilla on ehdottomasti oltava nimekäs ja kallis älypuhelin eivätkä he osaa/tarvitse käyttää sen ominaisuuksista kuin murto-osan. Mutta sitä on kiva vilautella, ehkä itsetunnon kohotuskapula. Joskus kaverini, jolla tällainen on, kysyy neuvoa. Valitettavasti en oikein osaa, koska se poikkeaa Android puhelimista. Minulla on hiukan päälle satasen perus Samsung ja hyvä on tarpeisiini. Nettiä käytän kotona tabletilla, vaikka netti puhelimessa onkin ja silloin tällöin se on tarpeen tuolla liikenteessä.

Vierailija
19/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, onhan melkein kaikilla tietokone. En tuhlaa akkua kainemaailman himphumppaan, se on PUHELIN. Televisiosta katsotaan suoratoistolla eikä itikanpimpan kokoiselta ruudulta. Tsissus mitä älykääpiöitä.

Vierailija
20/39 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Ole vastarannan kiiski jos haluat. Ei se haittaa. Olet varmaan niitä jotka aikoinaan kuuntelivat radiota television katsomisen sijaan ja kökkivät päreen valossa kynttilän sijaan, kynttilän valossa sähkölampun sijaan...

Saahan niin tehdä, mutta typeräähän se on.

Älypuhelin on ihan paras asia ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan