Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1681/1881 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jänskättää kyllä itteenikin 😬 oon tosiaan sunnuntaista asti ollut varautunut menkkojen alkuun side alkkareissa valmiina ja olin jo ihan valmistautunut uuteen kiertookin, kun viikonloppuna oli sellainen menkat alkaa ihan just -olo. En oikeestaan ees ajatellu asiaa vielä alkuviikosta, mutta nyt alkaa kieltämättä hiipiä mieleen ajatus, että entä jos.

Ehkä vaa pitäs tehdä se testi niin pääsis tästä tuskasta.

1682/1881 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tikkunekku testaamaan, niin saa edes jonkun puolesta iloita!

Mulla on nyt niin negatiiviset fiilikset, että myöhästyneet menkat ei nosta toivoa yhtään. Ilmeisesti kierto on nyt vaan tosi sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1683/1881 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just testin ja en voi uskoa tätä, se näyttää plussaa 😍 tällä hetkellä pää lyö aivan tyhjää!

Testi oli One stepin se joku halpis liuska, ja viiva on vaaleampi kuin kontrolli. Ilmestyi kuitenkin heti ja näkyy ihan selkeesti. Tänään kai dpo 15 tai jotain. Täytyy lähtee ostamaan digi ja testata uusiks. Mitä just tapahtu, huh 😲

1684/1881 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikkunekku, ei se anna tikkuun mitään ilman että hormonit on koholla. Kannattaa toki varmistella vielä jos tuntuu siltä ettei usko silmiään.  Melkein voi siis onnitella jo :) 

1685/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tikkunekku! Toisin kuin ovulaatiotesteissä, raskaustesteissä haaleakin plussa on plussa!

Mulla meneillään kp 34/31 ja edelleen rt negaa. Alkaa hieman pää hajoilemaan.

1686/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tikkunekku!! Täällä jännäillään vielä muutama päivä ja sit testaillaan.

Mies oli yöllä herännyt tunteeseen että olisin raskaana :O. Itse olen nähnyt todella outoja unia vain. Toivotaan että tärppäis!

1687/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma97, mulla oli kanssa eilen ihan outoja oloja. Siis ihan yhtäkkiä eilen tässä kotona kävellessäni tuli sellainen läpi kehon kulkeva lämmin olo ja yhtäkkiä ihan puskista tuli sellainen ajatus päähän että tiedän olevani raskaana, että ihan varmasti olen raskautunut... Hieman kuitenkin varmaan mahdotonta tietää tälläsiä kun oletetusti tänään on vasta Kp 21 ja Dpo 6...  :D 

Mieli tekee tepposet ainakin omalla kohdalla, onneksi tässä on ollut nyt niin paljon kaikkea muuta että tämä vauvaprojekti on siitä syystä jäänyt mielessä vähän takaa-alalle. Katsellaan mitä tapahtuu :) 

1688/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mieli teki kyllä tepposia viime kierrossa; palelutti, kauhea nälkä ja itkeä tirautin kun katoin lasten leffaa jouluna, huoh :D Nyt koitan ottaa ihan iisisti ja mennä päivä kerrallaan ov:n jälkeen. Huomenna tikut käyttöön ja bongailemaan.

Onnea tikkunekulle! Ihana juttu. Peukut pystyyn meille muille!

Tildah

1689/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! :) Nyt alkaakin sitten seuraava jännittämisen vaihe, eli pysyykö tämä mukana.

Kävin tänään ostamassa vielä apteekin oman raskaustestin sekä CB digin. Apteekkarin testin tein äsken n. 2 tunnin pidättämisen jälkeen (ei muuten ole helppoa, pissalla saa juosta koko ajan) ja tuli siihenkin heti selkeä viiva. Digin ajattelin tehdä huomenna aamulla kun sen ohjeessa lukee, että varmimman tuloksen viikkojen suhteen saa aamuvirtsasta.

Täällä varmaan joitakin saattaa kiinnostaa mitä oireita mulle tuli niin kerron niistä, itsekin täällä monen toisen oireet lukeneena ja omiini verranneena :) Oireita mulla tässä kierrossa oli ensinnäkin tosi selkee ovulaatio (tikutettu ovisplussa kp16) kp 17, meni alavatsa tosi kipeeksi. Eroa oli aiempiin kiertoihin siinä, että limat loppui päivää kahta ennen tuota ovulaatiota eli jos aiemmissakin kierroissa on näin ollut niin ollaan aiemmin lopetettu harrastelut liian aikaisin. Ja en tosiaan tiedä onko edes oikeasti ovulaatiota ollut ennen tätä, kun nyt vasta eka kierto tikkujen kanssa. Tämä oli siis meillä YK 4 ja pillereiden syöntiä ennen tätä ilman yhtään taukoa 9 vuotta.

Ovulaation jälkeen ei ollut muutamiin päiviin yhtään mitään oireita, jotka jotenkin normaalista kierrosta olisivat poikenneet. DPO 6 tunsin sellaista ihan samanlaista kipua alavatsalla kuin ovulaation aikoihin ja sen jälkeen sellaista tuikkivaa tai pistävää kipua oli ihan tuonne DPO 14 saakka. Usein noustessa tai yskiessä pisti oikein kunnolla. Välissä tuntui kuin menkat ois olleet alkamassa, mutta se meni ohi aika nopeesti ja sitten niitä menkkatuntemuksia ei tullut enää. Rinnat mulla oli superkipeet alkaen DPO7 ja ovat edelleen, lisäksi turvonneet jonkun verran. Tää näkyy mulla selkeesti, kun on muuten aika pienet rinnat. DPO 8-9 huomasin kohdunkaulan kovettuneen niin kovaksi, että en tiennyt, että tollanen on ees mahdollista. Kirjoitinkin silloin, että ihan kuin olisi joku kova möykky sisällä. Nytkin tuntuu kovalle ja noussut ylös, alussa tuntui alempana. Muutenkin olen mielestäni tuntenut muutoksia kohdunkaulalla melko voimakkaana paineen tuntuna, mitä on vähän vaikea selittää. Mitään muita oireita ei oikeastaan ollut. Ehkä paleli vähän ja oli janoa normaalia enemmän, mutta en tiedä liittyikö ne tähän raskauteen vai oliko muuten vaan.

Haluan kiittää täällä kaikkia mukana olleita, ette tiedäkään miten suuri apua teistä on minulle ollut tässä "projektissa", joka nyt ainakin toistaiseksi kesti loppujen lopuksi melko vähän aikaa, mutta tuntui sitäkin pidemmältä. Vauvahaaveilussa todellakin kuukausi on pitkä aika, se tuli huomattua! Ehkä joskus aiemmin oli aika vaikea itseni ymmärtää, miten joku voi olla pettynyt, kun vasta pari kuukautta yritystä takana ja menkat alkaa. Nyt ymmärrän kyllä aivan täysin kaikki tunteet tähän asiaan liittyen, sen luokan vuoristorataa oli itselläkin. Toivon todella teille kaikille plussia tikkuihin ja vauvaa vuodelle 2019 :) 

Vierailija
1690/1881 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tikkunekku ihan älyttömästi <3 toivon mukaan  me muutkin tullaan perästä, niin saadaan jakaa sitten muita vauvajuttuja :D 

Mulla kp 24 menossa ja lähinnä on jo naurattanu (ku ei itkeekkään viitti), että miten oon vauvahuuruissa näitä kaikkia oireita luullu raskaudeksi. Näköjään tää tissikipu on nyt mun uus pysyvä oire oviksen jälkeen,  että tietääpä sitten tulevaisuudessa, että tästä en ainakaan kuvittele mitään. Oon kirjannu päiväkohtaisesti nyt kovasti ylös, että tiiän sitten tulevaisuudessa, nii ei tippuis nii korkeelta, ku ei ookkaan. Jospa nyt ens oviksen sais sitten ees käytettyä. 

1691/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia fiiliksiä teillä noin muuten on ollut (kuin innostuksella odottavia jne)? 😊 Itselläni välillä on kyllä myös sellaisia pelonsekaisia tuntemuksia, että millasta tulevaisuus, parisuhde jne on sitten, jos vauva tulee. En tarkoita, että vauvan "syy" olisi mikään, lähinnä se muutos jännittää toisinaan paljonkin, eikä tuota pelkkiä vaaleanpunaisia ajatuksia.

1692/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tikkunekku! <3

Mä varmaan päädyn pyytämään soittoajan sille gynelle heti ensi viikolla, kun ei nää mun menkat tästä nyt lähde oikein käyntiin. Jo kahdet olleet sellaiset ruskeaa tuhrua 3 päivää ja siinä kaikki. Voisiko esim terolut annoksen nostaminen auttaa, oon lukenut että jotkut syö 2 pilleriä päivässä. No tämä varmaan selviää vasta kun soitan lääkärille.

1693/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahv1, itsellä on oikeastaan aina ollut ajatus, ettei lapsen saaminen ole pelkkää vaaleanpunaista. Ja vaikka nytkin ollaan jo pidempään yritetty en edelleenkään ole luonut liian suuria haavekuvia, vaikka välillä niissäkin sitä vaaleanpunaista esiintyy. Eli itseänikin hieman pelottaa mitä se sitten tuo parisuhteelle. Kuitenkin yritän jollain tapaa jo nyt iskostaa mieleeni asioita, miten haluaisin toimia, esim. antaa myös miehen hoitaa vauva-arkea omalla tavallaan. Toki en tiedä miten nämä hyvät ajatukset ja suunnitelmat tuhoutuu jos väsymystä tulee lisää x100. Ja tulee varmasti vaikeitakin ajanjaksoja, ehkäpä ajattelen, että turha niitä liikaa murehtia etukäteen. Katsotaan kun niiden aika on :) Ja toki pitäisi se vauvakin tähän maailmaan ensin saada :D enemmän nykyhetkessä pelottaa, että mitä jos saamme yrittää vielä vuosia tai kuulumme niihin 1-2% jotka ei lapsia saa ikinä.. 

1694/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maanantaina pitäisi alkaa menkat, oireita ollut mielestäni jo vaikka minkälaisia :D tänään huomasin että virtsa on todella keltaista :o tietenkin googletin heti ja sehän voisi olla raskausoire, onko muilla tälläistä?

Juonut oon todella paljon joten en usko että siitäkään.

Alkaa olla todella turhauttavaa kunnei vieläkään tärppää ja pian jo vuosi takana :(

Loppukuu masennus iskee taas...

Vierailija
1695/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tikkunekku, mahtavaa!

Mamma97: Ootko syönyt jotain uusia vitamiineja tms? Nekin värjää usein virtsan keltaiseksi tai vihreäksi.

Mä en ite henkilökohtaisesti enää usko raskausoireisiin ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa. Olen nimittäin pitänyt kirjaa omista pms-oireista eli oireista luteaalivaiheessa ja olen käynyt melkein kaikki klassiset raskausoireet läpi (olematta raskaana). En siis usko, että tuolloin voi vielä mitenkään erottaa, onko kyseessä raskausoire vai pms-oire. Toki uskon, että kun mekin raskautta aletaan yrittää, että silti alan kytätä taas kaikkia oireita ja kuvitella liikoja. Mutta oman pään vuoksi olisi parempi olla kuvittelematta, koska ne ei kerro oikeasti mitään.

isbe: Suosittelen kyllä, ettei liian kauan kärsi yksin kuukautishäiriöistä tai toimimattomista keinoista siihen. Mulla oli just menkat puol vuotta pois ehkäisyn jälkeen ja sen jälkeen epäsäännölliset. Pcos-diagnoosin lopulta sain ja sanottiin, ettei kannata yrittää kuin max puoli vuotta luomuna jos lainkaan, sitten kun yritys on ajankohtainen. Oon myös jälkeen lukenut paljon keskustelupalstoja ja melkeinpä jokainen, jolla oma kierto ei ole tahtonut alkaa toimia, on sitten tuon pcos-diagnoosin jossain kohtaa saanut.

1696/1881 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chem, miä myös päätin, että lakkaan googlettamasta oireita ja analysoimasta jokaista pikku tuikkasua. Se on todella turhauttavaa ja loppujen lopuksi aiiivan turhaa.

Täällä on menossa kp 35/31. Ei mitään merkkejä menkoista. Tänään en oo tehnyt raskaustestiä, koska mitä turhaa.

Esikoinen sai alkunsa näin, että menkat oli reilusti myöhässä ennenkuin sain todella haalean plussan. Mutta silloin olin itse tuntenut, että ovulaatio olikin paljon laskettua myöhemmin ja "hyödynsimme" sen. Nyt on vaikea sanoa, milloin ovis on ollut, jos ei silloin, kun sen "pitäisi" ja ollaanko edes lemmitty oikeaan aikaan.

1697/1881 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme siis esikoista ja luonnollisesti jännittää kaikki se mitä lapsen syntymä toisi tullessaan. Mutta ollaan kyllä avopuolison kanssa niin valmiita uuteen elämänvaiheeseen :)

Nyt kp 14 ja ovistesti näyttää plussaa. Saa nähdä kuinka pitkään näyttää plussaa, ku aikasemmin näyttänyt plussaa kp 17. Mahtaisko ovis olla nyt aikasemmin.. No mut nyt hommiin vaan.

Mites Kuumeijliat, ootko testaillu?

Tildah

1698/1881 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että bongasit oviksen Tildah! Ei muutaku hyödyntämään.

Mulla ainakin viimeksi näytti ovis testi plussaa 2 päivää.

Joo oon testaillu mut negaa näyttää..Mut oottelenki plussaa vasta ens viikon loppupuolelle..nyt menossa kp15

Viimeksi siis ovis kp 21 mitä ootte mieltä onko mahis raskautua noin myöhäisestä oviksesta? Viimeksi luteaalivaihe oli 12 päivää eli ihan ok.

1699/1881 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki!

Oli pakko rekisteröityä, että pääsee tänne jakamaan omia ajatuksiaan. Olen lukenut varmaan 800 sivua vanhoja keskusteluita, mutta tosiaan vuosilta 2009-2014 ja huomasin, että täällähän on uusiakin 🤩

Oma tilanne tosiaan seuraavanlainen:

Miehen kanssa päätettiin lokakuussa -18, että vauva saa tulla. Jätin pillerit pois ja vuoto alkoi 18.10. Sen jälkeen menkkoja ei ole kuulunut tai näkynyt edes merkkejä niistä 😑 pe 23.11. sain rfsu:n digillä plussan. Seuraavana päivänä pc liuskatesteissä näkyi haalea viiva. Ma 26.11 puhdas nega. Sillä viikolla tuli tehtyä useampikin testi, mutta kemialliselta vaikutti..

Ovistestejä olen alkanut käyttää nyt tämän vuoden alussa ja oviksen bongasinkin 1.1. eli todennäköisesti ovis ollut 12.1. Nyt siis menossa dpo11? Kovasti kuumeillaan, koska uskaltaisi testiä tehdä..

Vierailija
1700/1881 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada,

Oot nyt ehkä sekoittanut päivämäärät tai sitten et oo ihan vielä perillä siitä, miten ovistestit toimii ja kiertoa lasketaan. :)

Tiesithän, että ovistesti on positiivinen vasta, kun testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva? Haalea viiva ei ole oviksen merkki.

Jos ovistesti näytti oikeaa plussaa 1.1. olisi ovis ollut siitä ihan viimeistään 48 tunnin päästä eli 3.1. Oletetaan, että ovis olisi ollut 3.1. niin tällöin 4.1. olisi dpo 1. Tänään olisi siis dpo 9 ja menkkojen pitäisi alkaa dpo 12-16 (yleisimmin). Jos ei ala, voi tehdä testin. Kuitenkin tuo, ettei omat menkat ole alkaneet, voi viitata jonkinlaiseen hormonihäiriöön tai ongelmaan, eikä positiiviseenkaan ovistestiin voi välttämättä luottaa.

Jos sun ovulaatio olisi ollut vasta tuolloin 12.1. eli eilen (jolloin testi olisi sitten näyttänyt väärin tuolloin 1.1.), niin nyt olisi vasta dpo 1.

Ihmetyttää myös, mikäli marraskuussa olisi ollut kemiallinen raskaus, kun kerroit, että mitään vuotoa ei ole tullut ehkäisyn jätön jälkeen? Luulisi, että silloin olisi ekat menkat tulleet. Kummallista.