Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Hei kaikille!
Täällä tikutellaan taas ovista. Kohti kolmatta inssiä mennään.
Lutinus lääke piti tiputteluvuodon viime kierrossa hyvin poissa. Kierto ei myöskään kovin paljon venynyt. Ehkä muutaman päivän tavallista pidempi kierto oli.
Tämän kierron ovulaatio onkin sit hakemista. Voi olla et ovis tulee aijemmin kuin normaalisti ,koska uusi kierto on voinut alkaa lääkkeestä johtuen ennen kuin kuukautisvuoto alkoi. Tänään siis kp 9-11
Tänään tikussa oli vähän väriä. Eiköhän viimeistään puolessa välin viikkoa päästä tosi toimiin 😊
Voisko tää olla ovisplussa? 😍
Aamulla oli ihan haalea vielä.
Vielä_yksi, kyllähän tuo hyvin selkeältä plussalta näyttää! Tsemppiä! 👍
Täällä kp20 ja tänään alko menkkamainen juilinta mahassa.. en odota vielä menkkoja kun viimekierto oli joku yli 40 päivää. Mitäköhän tämä sitten on.. nyt vaan piinaillaan.
Tikkunekku, ihan samat fiilikset täällä. Miehelle eilen sanoin, että nyt sen täytyy alkaa olla mukana enemmän, että kuten huomaa, niin se "tulee jos tullakseen" ei nyt ole mitään tuloksia tuonu. Että otollisina päivinä pitää vaa duunata, vaikka ei nii innostais.
Mulla tuhruvuoto vaa jatkuu nyt neljättä päivää ja tänää on siis kp 30/30. Jotenki vähän outoo, kun tuhrua tulee maks 3 päivää ja yleensä 2 ja sitte alkaa normivuoto. Aattelin kattoa vielä huomisen ja jos ei vuoto silloinkaa ala, nii ehkä sit vois tehä testin. Mut en kovin suuria toivo, ku sunnuntaina aamulla tein testin ja oli kyl nii nega, ku vaa olla ja voi.
Hei taas! Mä kirjoittelin tänne kuukausi sitten sinä päivänä kun menkat viimeksi alkoi (17.10.). Nyt taas sen verran kuumottavat päivät käsillä, että pakko päästä vähän purkamaan fiiliksiä. Viides kierto siis loppusuoralla, ja menkkojen varmaan tulisi alkaa tällä viikolla jos ei oo tärpännyt. Toivon niin ettei olisi. Sunnuntaina varmaan uskallan tehdä vaikka testiä jos ei lenkkoja kuulu, silloin dpo 13. Selkeä ovisplussa löytyi nyt 6.11. ja vähän sitä ennen ja sinä päivänä heiluteltiin peittoja.
Edelliset kaksi raskautta mulla on alkaneet siis helpolla parilla yrittämällä, mutta nyt oon huomannut mun kierron muuttuneen niin että kuukautiset on alkaneet nyt joka kerta 6-9pvää oviksesta :( eli liian lyhyt luteaalivaihe, jotta hedelmöittynyt munasolu ehtisi kiinnittyä... onko kenelläkään muulla tullut tälläistä muutosta kiertoon, vaikka ennen lasta/lapsia tälläistä ei ollut? Olen päättänyt että jos jälleen alkaa reilun viikon päästä oviksesta niin käyn lääkärillä pyytämässä keltarauhashormonia... mutta nyt toivon kovasti, että menkat jäisivät tulematta tällä kertaa!
Mitähän ihmettä tämäkin nyt taas on. Kp 18/30, dpo 3 ja ihan selkeät menkkakivut. Tuleekohan tästä nyt joku superlyhyt kierto. Ärsyttävää. No, ei auta kuin ootella että miten käy.
Käyttäjä 24851, toivottavasti olisi alkuraskauden tuhruilua! 👍
Hei taas!
Eevuska: Minulla oli 1. keskenmenon jälkeen luteaalivaihe 10-11 pv. Sain sen pitenemään ottamalla kalaöljyä. Nyt se on 13-14 pv. En tiedä, onko tästä sinulle apua.
Monessa lukemassani kirjassa suositellaan Vitexiä. Se vaikuttaa suoraan käpylisäkkeeseen ja auttaa hormonaalisissa ongelmissa. Ei kuitenkaan ovuloimattomuuteen. Minulla on vaivana liian aikaisin alkava ovulaatio. Epäilen, että munasolu ei ehdi kypsyä kunnolla, ja siksi näitä keskenmenoja tulee. Tilasin siis pari purkkia tätä ihmerohtoa Amerikasta ja hokasin vasta sitten, että se onkin kiellettyjen aineiden listalla Suomessa :D. En kuitenkaan onneksi jäänyt tullissa kiinni. Raportoin sitten tuloksista kun pääsen aloittamaan näiden syömisen.
Moikka kaikille kuumeilijoille! Itselläni nyt yk 11 menossa ja päätin hakea teistä tukea omaan ahdistukseen. Niin monta kuukautta on jo mennyt toivoa elätellen ja nyt vaan koko homma ärsyttää ja itketyttää jatkuvasti. Luin tätä keskustelua ja koin vähän helpotusta, kun selvisi että muilla saattaa olla yhtä vaikeaa tämän asian kanssa. Toivon, että voin myös jotenkin tsempata niitä muitakin, joilla on mennyt kauan tässä "projektissa".
Olemme mieheni kanssa sopineet, että menemme konsultoimaan lääkäriä tammikuussa asiasta jos (tai enemmänkin kun) vauvaa ei näy. Olemme molemmat 30-kymppisiä ja perusterveitä. Kiertoni on aina ollut säännöllinen 27-30 päivää ja olen ollut ilman pillereitä varmaan noin kolme vuotta. Gyne kauhisteli tätä ja manasi, että vika on varmaan minussa, jos ei kerta ehkäisyä olla käytetty vuosiin. Huoh. Onhan niitä muitakin tapoja varmistaa, ettei raskaaksi tule. Mutta joo.
Nyt kp 23/28. Olen ihan varma, etten ole raskaana! Ei ole mitään oireita (ei edes kuviteltuja). Mutta silti toki on se pieni ajatus takaraivossa, että ehkä nyt sittenkin nappaa. Tässä kierrossa en tikuttanut ovulaatiota, koska tikut olivat loppuneet, mutta tunnistin silti oireista, että ovis tapahtui. Edes pieni onnistuminen tässä kuussa!
Olisi kiva kuulla, jos on muita, jotka ovat yrittäneet kauan ilman tuloksia. Onko täällä moni, joka olisi käynyt jo lääkärissä testeissä? Ne ovat mulla ja kumppanilla varmaan edessä...
Tsemppiä kaikille jo tässä vaiheessa!
En halua nyt mäkättää, mutta Ikäneito suosittelen harkitsemaan vielä kerran tai kaksi kannattaako syödä netistä tilattuja lääkkeitä. Voivat olla väärennöksiä J sisältää ihan eri ainetta mitä niissä luvataan. Toisekseen, jos on kiellettyjen aineiden listalla Suomessa, siihen on syynsä. Oman turvallisuutesi kannalta harkitse vielä! T. Lääkeviranomainen
Tämä kierro mennyt löysin rantein, ovista en tikutellut ja foolihappoakaan en ole muistanut syödä yhtään. Lämpöjä olen mitannut, kun mittaan aina meikatessa, joten se on jo rutinoitunut aamutoimi. Nyt on kp 23/26-27 ja tuhruvuotoa olen odottanut tälle päivälle alkavaksi. Ylihuomenna on miehen kanssa ensimmäinen lääkäriaika terveysasemalle
Kauhee vauvakuume!! ❤️😭 Ei mul muuta
Hohhoijaa tuhruilu vaa jatkuu viidettä päivää, jos ne menkat meinaa alkaa, niin voisi sitten alkaa, niin tietäisi ees mikä on kp1. Tänään alkuillasta tein testinkin vajaan 2h pidättelyn jälkeen ja oli kyllä nega. Ei edes sitä kuuluisaa viivanpaikkaa :D Luulis ainakin, että jos olis raskaana, niin jotain kai jo näkyis ku on kp31/30.
Mieski sai kuulla tänään itkukiukkua, ku turhautti niin ja on vaa, nii pettyny olo taas. Kunhan tää tuhruilu loppuu, niin varaan sitten ajan lekurille, että saa tarkistaa paikat, ku etenki tää alavatsan jatkuva turvotus on aika veemäistä.
Mut muutoin kyllä tsemppiä kaikille :)
Mupu, sitä vaan että vaikka ette ole käyttäneet e-pillereitä kolmeen vuoteen silloin kun ette yrittäneet lasta, niin ei se silti tarkoita ettäkö vika olisi automaattisesti sinussa, kun ette nyt tule raskaaksi. Meillä ei ollut viiteen vuoteen kuin keskeytetty yhdyntä ehkäisynä ja kertaakaan en tullut raskaaksi. Ja sitten kun esikoista alettiin yrittää niin silti tärppäsi tokalla kierrolla. Eli sitä vaan, että voi se keskeytetty yhdyntä toimiakin 😅 (Älkää kauhistelko, meille ei olisi ollut mikään katastofi jos vauva olisi silloin tullut vaikkei yritettykään).
Eevuska, kiitos :) Mieheni sanoi silloin samaa ja kirosi lääkärin, joka alkoi heti manaamaan tilannettamme. Silloin olin vasta yk 2:sella ja se kommentti jotenkin romutti uskon jo siinä vaiheessa.
Minulta on myös testattu kilppariarvot pariin kertaan ja ne ovat olleet normaalit. Samoin rauta-arvot. Ferritiiniarvo oli 35, oletan että se on normaali? Alussa mietin, että vika on varmaan minussa, mutta ehkä vika onkin miehessä. Hän on hiukan ylipainoinen, olen lukenut että se voi hidastaa prosessia. Haluaisin vain jo saada selvyyden siihen, että missä vika ja miten se korjataan!
Ronsu1, tsemppiä! Saako kysyä, kestikö ajan saamisessa kauan? Itse mietin, että pitäisikö varata aika jo nyt jos siellä on pitkät jonotusajat.
Mulla alkoi tänään TAAS menkat :'( Nyt puoli vuotta yritystä takana ja vituttaa suoraan sanoen! Mulla on selkeesti nyt lyhyt tuo luteaalivaihe kun nytkin taas oli vain 9pvää. Kaksi edellistä kertaa 6 ja 8 pvää... Eipä ehdi munasolu ilmeisesti kiinnityä vaikka olisikin hedelmöittynyt. Taidan huomenna soittaa lääkäriaikaa...
Eevuska, ehkä ootkin lukenut mun aiempia viestejä, mutta täällä sama ongelma kuin sinullakin 😐 sillä erotuksella, ettei ole lapsia enkä ikinä ole ollut raskaana. Usein luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, siten että ruskea tiputteluvuoto alkaa 4-7 pv ennen menkkoja. Kävin julkisella erikoissairaanhoidon gynellä juuri ja hän ei määrännyt keltarauhashormonia tai muutakaan lääkettä, paitsi polyyppitutkimuksen. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä sinulle sanotaan ja annetaanko hormonilääke jos ja kun lääkärillä käyt.
Piparminttu, joo voin ilmoittaa mitä mulle sitten sanotaan. Mun yhdellä ystävällä ollut tätä samaa vaivaa, ja hän sai keltarauhashormonia (Lugesteron) ja molemmat raskaudet ovat alkaneet lääkkeen aloituksesta 2kk.
Tänään ne munkin menkat sitten alkoi runsaina. Eipä auta ku lähteä uudelle kierrokselle ja koittaa olla toivomatta liikoja ettei oo taas kaivoon hyppäämässä kuukauden päästä.
Hurjasti onnekkaita plussatuulia meille kaikille ☺
Liityn joukkoon!
Meillä esikoinen 1v poika, ja nyt ei vaivauduttu käyttämään ehkäisyä viikonloppuna, isänpäivän kunniaksi, heh heh....
Tänään vasta tajusin että taisi olla se "hyvä aika kuukaudesta", joten nyt sitten vain jännätään että lähtisikö näin "vahingossa" heti ensimmäisestä yrityksestä raskaus käyntiin!
Esikoisen kohdalla ehkäisyn pois jättämisestä meni yli puoli vuotta ennen raskautta. Mutta monen oon kuullut sanovan että toinen tärppäisi helpommin... nähtäväksi jää! Ei siis muuta kuin tarkkailemaan niitä tulevia (tai kuviteltuja) raskausoireita!
Ensimmäisen kohdalla tein raskaustestin sinä päivänä kun menkat olisi pitänyt alkaa, mutta jo muutama päivä aiemmin olin varma että nyt on tärpännyt. Se oli sellainen selittämätön tunne... kun testi näytti plussaa, niin reaktioni oli lähinnä että "no niin, kyllähän mä sen jo tiesin"!
Mitään stressiä en tästä ota, kun ei varsinaisesti mitään yritettykään, mutta jännä on nyt alkaa seurailla että tuleekohan se varma tunne taas lähiviikkoina....