Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uusiin yrityksiin!
Täällä kp33/28-32. Alavatsaa on juilinut eri tavalla kuin aiemmin pitkin loppukiertoa. Alavatsassa on myös poreillut hassusti. Tänään on ollut kovaa menkkakipumaista tunnetta, mutta kuukautisia ei vaan kuulu. Mutta tänä aamuna testasin viimeksi negan.
Tää viikko on ollut tosi stressaava muun elämän kanssa, joten voi olla että kuukautiset ovat vain siirtyneet (mikä on kyllä mulle harvinaista, että stressi niitä siirtäisi). Nyt päätin testata vasta ensiviikolla uudestaan, jos menkkoja ei ala kuulumaan... Tänään on perheen kesken rapujuhlat ja tarjolla olisi myös viiniä. Ehkäpä pari lasia ei maata kaada vaikka sattuisinkin olemaan raskaana.. Mitä kyllä epäilen.
Voihan surku..nyt menossa kp27/30. Tänään alavatsa edelleen jonkin verran turvonnut, muutoin ei juurikaa mitään tuntemuksia siellä, mutta aamulla oli valkovuoto semisti vähän vaaleenpunertava. Masentaa kyllä aika huolella, jos tää nyt tässä oli taas. Täytyy vaa toivoo, että tuo ois vaa semmosta tuhrua, mitä voi tulla alkuraskaudessa silloin, ku menkkojen ois pitäny alkaa. Mut ehkä viisainta ois vaa heittää kirves kaivoon tän yrityskerran kans ja alkaa ootteleen niitä menkkoja. Jos ne tulee, nii sitten varmaan täytyy varata aika lääkäriin, että tarkistellaan, että kaikki kunnossa, kun tässä kierrossa oli nyt aika paljon kaikkee outoo, jos ne ei raskausoireita ollutkaan.
Sieltähän ne menkat alkaa. Heti rupesi tiputtamaan. 😅 Uutta yritystä kohti!
Mä oon havainnut huimausta tässä muutamana päivänä. Tuskin kuitenkaan on raskausoire. Useampaan kuukauteen ei tätä ennen huimannut, mutta silloin kun "yritystä" aloiteltiin, niin ihmettelin myös huimausta. Muuten ei oo ollut mitään raskauteen viittaavia oireita, ei nyt eikä näiden kuukausien kuluessa.
Menkkojen pitäis alkaa maantaina mutta tein tänään testin, koska illalla tiedossa viinihommia. Negaahan se näytti ja koska nyt menossa dpo13 tai dpo14 olisi varmaan plussan pitänyt jo näkyä edes haamuna 😔😔 todella paska fiilis, etenkin kun mielestäni hommailimme miehen kanssa oikeaan aikaan, kaikki ovulaatio merkit oli ja tuntemuksia sen jälkeen. Lisäks en tajua miksi eilen ja tänään on tullut sellaista oikeen venyvää, kirkasta limaa etenkin seksin jälkeen mutta myös muutenkin, ihan kuin olisi ovulaatio vol 2 menossa. Ihan paskaa touhua tämä.
Saas nähä tänään dpo2 ja ihan älyttömän vahva tunne että paksuna olisin, ei mitään oireita mut tuo tunne 🤔🤔🤔
Tikkunekku ihan samat fiilikset! 😑 tsemppiä!
Hei taas!
Jos ketä kiinnostaa, niin tässä listaa ruoka-aineista, joita kannattaa suosia kierron eri vaiheissa. Lähteenä siis kirja Woman Code.
Follikkelivaihe (kuukautisten ja ovulaation välinen aika): Kaura, ohra, ruis, vehnä, artisokka, herne, kesäkurpitsa, lehtisalaatti, persilja, porkkana, raparperi, vihreä papu, appelsiini, avokado, granaattiomena, greippi, hapankirsikka, lime, luumu, sitruuna, mungpapu, mustasilmäpapu, vihreä linssi, voipapu, cashew, litsi, parapähkinä, muna, kana, makeanveden simpukka, pehmeäkuorinen rapu, taimen, etikka, hapankaali, oliivi, pähkinävoi, suolakurkku.
Ovulaatiovaihe: Amarantti, kvinoa, maissijauho, maustepaprika, endiivi, kevätsipuli, lehtimangoldi, munakoiso, okra, parsa, pinaatti, ruusukaali, sikuri, tomaatti, voikukka, aprikoosi, cantaloupe, guava, kookos, mansikka, sharon, vadelma, viikuna, punainen linssi, manteli, pekaanipähkinä, pistaasipähkinä, karitsa, katkarapu, lohi, tonnikala, alkoholi, kahvi, ketsuppi, kurkuma, suklaa.
Luteaalivaihe: Hirssi, tumma riisi, bataatti, japaninretikka, kaali, kukkakaali, kurkku, kurpitsat, palsternakka, purjo, retikka, sareptansinappi, selleri, sipuli, valkosipuli, vesikrassi, omena, persikka, päärynä, rusina, taateli, Great Northern papu, kikherne, valkopapu, hickorypähkinä, pinjansiemen, saksanpähkinä, nauta, kalkkuna, kampela, ruijanpallas, turska, minttu, piparminttu, spiruliina.
Menstruaatiovaihe: Tattari, villiriisi, Dulse-merilevä, herkkusieni, Hijiki-merilevä, isotakiainen, Kombu-merilevä, lehtikaali, punajuuri, siitakesieni, vesikastanja, Wakame-merilevä, karhunvatukka, mustikka, viinirypäle, karpalo, vesimeloni, adzukipapu, kidneypapu, mustapapu, musta soijapapu, kastanja, ankka, sika, hummeri, kalmari, kampasimpukka, monni, mustekala, osteri, sardiini, simpukat, Bancha vihreä tee, Miso, suola, Tamari, kofeiiniton kahvi.
Siinäpä pureskeltavaa ;).
Tikunekku ja Käyttäjä24851, harmittaa teidän puolesta! Jospa vielä tulisi plussa, pidetään peukkuja.
Ikäneidolle kiitos kattavasta listauksesta, täytyypä itsekin tutustua aiheeseen tarkemmin!
Mulla ovulaatiotesti näytti tänään positiivista, kp 15/30. Alavatsaa on nippaillut muutamia kertoja ja äsken oli lämmöt hieman tavanomaista alemmat, piti ihan mitata kun oli jotenkin tosi huono olo. Vähän harmittaa kun ei ehditty tällä viikolla seksiä harrastaa kuin pari kertaa, mutta ei voi mitään. Piinaviikot alkoi siis täälläkin.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Noniin. Sorruin tänään tikuttamaan. Kaksi kertaa. Ihan vaan koska oireet oli niin selvät. Aamulla kymmenen maissa lähes yhtä vahva viiva kuin kontrolli, ja iltapäivällä jo selkeästi haaleampi. Mahtoiko muka se ovis mennä noin nopeana piikkinä ohi? Tai sitten viiva ois ollut vahvempi jos oisin testannut eilen. Koko päivän jomottanut vasemmalta puolelta ja nyt iltaa kohti nännit ihan superkipeät. Missä kohtaa tossa nyt sitten ovis oli vai tulossa vasta? Menikö aikataulut taas pieleen?
Harmi kun aikataulut miehen kanssa menee nyt niin ristiin että ei ehditä harrastelemaan. Eli peukut pystyyn että eilisillan ja yön talletukset riittäisi kohtaamaan (mahdollisesti) irronneen munasolun.
Vilhelmiina kirjoitti:
Noniin. Sorruin tänään tikuttamaan. Kaksi kertaa. Ihan vaan koska oireet oli niin selvät. Aamulla kymmenen maissa lähes yhtä vahva viiva kuin kontrolli, ja iltapäivällä jo selkeästi haaleampi. Mahtoiko muka se ovis mennä noin nopeana piikkinä ohi? Tai sitten viiva ois ollut vahvempi jos oisin testannut eilen. Koko päivän jomottanut vasemmalta puolelta ja nyt iltaa kohti nännit ihan superkipeät. Missä kohtaa tossa nyt sitten ovis oli vai tulossa vasta? Menikö aikataulut taas pieleen?
Harmi kun aikataulut miehen kanssa menee nyt niin ristiin että ei ehditä harrastelemaan. Eli peukut pystyyn että eilisillan ja yön talletukset riittäisi kohtaamaan (mahdollisesti) irronneen munasolun.
Meillä näyttääkin menevän kierto aikalailla samaa tahtia. :) Veikkaisin että sinulla olisi eilen tullut vahva plussa, ovulaatio oli varmaan ohi menossa tänään. Sitähän suositellaan että ovulaatiota testattaessa testi tulisi tehdä samaan aikaan, jotta ei ehtisi mennä ohi.
Nabo niin meneekin :) eli jännäillään samaan aikaan :)
Mä päätin alkukierrosta etten testaisi, joten siksi tällainen äkkisilteen tehty repsahdus repimään ovistestejä auki :D
Onnittelut teille plussanneille!<3 On toivoa antavaa kuulla ihmisten plussaavan, etenkin jos useampi yrityskk ollut takana. Toisaalta samalla se lisää myös ns omaa tuskaa, kun itsellä samaan aikaan ne menkat alkaa. Viime kierrossa kun menkat alkoi olin positiivisin mielin vielä, nyt kun menkat alkoi 5 päivää sitten, niin fiilis on ollut tosi alakuloinen, mikään ei jaksa innostaa, tekisi mieli itkeä mutta ei sekään onnistu, ja pelko lapsettomuudesta tullut vahvemmaksi. Vaikka tiedostan, että ei välttämättä vielä ole mitään hätää näillä yrityskierroilla, kun ollaan "tosissaan" yritetty..mutta silti. En jotenkaan pysty miehellekään täysin näyttämään tätä pettymyksen ja pelon määrää, mikä on outoa, kun normaalisti pystyn kyllä tunteeni näyttämään ja puhumaan asioista. Mutta sitten sitä patoo näitä tunteita sisälle ja se tuntuu vain pahentavan omaa oloa. Ehkä nyt siksi tännekin teille kirjoittelen.
Petyin myös kahdenviikontakaisella lääkärinkäynnillä, sillä oletin, että olisin jonkinlaisen lääkkeen saanut tiputteluvuotoihin, kun miten mikään voi kiinnittyä jos alan jo tuhruttelemaan 8-9 päivää ovulaatiosta. :( Mutta sain lääkäriltä käsityksen, että lääkityksen harkinta kuuluisivat sitten lapsettomuusklinikan asioiksi, jos sinne joudutaan, mikä musta aika outoa kun oon lukenut, että ihan tavangyneltä on reseptejä saatu.. No jokatapauksessa täällä siis nyt kp5 ja kai sitä pitää lähteä ovistikkujen ostoon kuitenkin.
Vilhelmiina kirjoitti:
Minä oon ymmärtänyt niin, että jos oviksen jälkeen kipeytyy rinnat/nännit niin se johtuisi keltarauhasesta, joka siis muodostuu munasolun irtoamisen jälkeen. Eli jos asia näin on, niin rintojen kipeytyminen kielisi ohimenneestä ovulaatiosta joka osuisi myös noihin sun testeihin hyvin yksiin. Ja myös tuo teidän ajoitus pitäisi näin ollen olla just oikea eli hieman ennen ovista hommailut.
Itellä on niiiiiiin menkkaolo kuin vaan voi, eivät oo alkaneet vielä mutta eiköhän huomenna viimeistään ole hanat auki. 😔 Ajattelin ottaa tän asian miehen kanssa puheeksi, haluaisin, että seuraava kierto ihan tosissaan yritetään sen sijaan, että vain minä stressaan asiasta ja mies on asenteella tulee jos tulee. En nyt tarkoita, että miehen pitäisi stressata vaan että olisi tosiaan mukana siinä ajatuksessa, että seksiä harrastetaan tiettyinä päivinä vaikka ei olisikaan niin superfiilikset asiaan. Se on kuitenkin vain muutama päivä milloin ns. täytyy hommailla ja muun kierron voi mennä taas fiiliksen mukaan kuten tähänkin asti. Haluaisin varmistaa, että ainakin mahdollisuudet on annettu parhaat mahdolliset joittei tarviis taas miettiä (kuten nyt) oliko ajoitus sittenkin väärä kun menkat tekee tuloaan. En tiiä miksi myös mulle tästä aiheesta puhuminen on niin vaikeeta vaikka kaikesta muusta puhutaan täysin avoimesti. Ehkä tää on niin uutta itsellekin.
Heippa! Oon uusi täällä. Yritystä takana keväästä/alkukesästä. Nyt on piinaviikko menossa... jotenki niin varma olo että taaskaan ei napannu.. aikaisemmissa kierroissa oon juonu paljon greippimehua ja tuntenut mahassa kaikennäköisiä oireita ja ollut varma että raskaana, ehkä alkaa toivo hiipuu ku aiemmin tullut helposti raskaaksi ja nyt ei. Toki nyt ikää 31 mutta silti😅
Mulla ollut joka negakierrossa paljon menkkakipuja oviksen jälkeen , onki muilla?
Heippa! Oon uusi täällä. Yritystä takana keväästä/alkukesästä. Nyt on piinaviikko menossa... jotenki niin varma olo että taaskaan ei napannu.. aikaisemmissa kierroissa oon juonu paljon greippimehua ja tuntenut mahassa kaikennäköisiä oireita ja ollut varma että raskaana, ehkä alkaa toivo hiipuu ku aiemmin tullut helposti raskaaksi ja nyt ei. Toki nyt ikää 31 mutta silti😅
Mulla ollut joka negakierrossa paljon menkkakipuja oviksen jälkeen , onki muilla?
Kiitos nabo peukuista 😊
Tuhruvuoto jatkuu, kuten normaalistikin ennen menkkoja. Ainut ero on, että se on jotenki limasempaa. Mut tää ja huominen näyttää miten käy. Toivo on kyllä menny jo. Nännit on tullu kipeeks mut todennäkösesti ihan vaan menkkaoire. Turhauttaa kyllä ihan sairaasti ja oon vihanen mun keholle, kun huijaa mua noilla oireilla noin. Kaikin puolin ollut poikkeukselliset 2 vkoa ja hyvin mahdollista toki, että epätoivoissani oon jotain oireita kuvitellutkin. Mut esimerkiks poikkeuksellista alavatsan ja vatsan turvottelua tai omituisen runsasta valvovuotoo en oo voinu kuvitella, mut ehkä ne kertoo sit jostain muusta.
Turhauttaa myös se, että mies ei niin innoissaan oo mukana ja sitten taas ens kuussa se on sitä ovulaation metsästystä ja miehen houkuttelua sänkyyn oikeella hetkellä ilman, että se tuntuu siitä pakolta. Itestä tuntuu, että jokainen kuukausi vaa huonontaa mahdollisuutta tulla raskaaks ja oon aina vaa vanhempi ensisynnyttäjä 😔 iha perseestä tää koko touhu ja tekis mieli heittää vaa hanskat tiskiin koko homman kans.
Heipsan taas kaikille! Hetken olinkin jo täältä pois kun oli hieman hässäkkää tässä viimeinen kuukausi muuttojen ja muiden kans :)
Kolmatta kiertoa odotellaan kun menkat on 3pv myöhässä. :o Pari päivää sitten tein tarkemman testin ja näytti negaa ja nyt tänään tein sit viel liuskatestin joka näytti negatiivista. :/ Edellinen kierto oli sen 26pv ja nyt ollaan menossa ja 33kp. Saas nähä kauanko menee että menkat ilmaantus :/
Niin ja onnee kaikille plussanneille ja tsemppejä uusiin kiertoihin niille joilla ei oo tärpänny! :)
24851, voin allekirjoittaa kaiken mitä juuri kirjoitit. Tänään otan asian esille miehen kanssa ja yritän saada hänet ymmärtämään sen, että jos ei muutamana päivänä ns. "vaivaudu" harrastamaan seksiä vaikkei nyt niin kiinnostaisikaan niin se on sitten sen kuun osalta sama kuin käyttäisi kortsua (no ei ihan mutta kuitenkin ymmärtänette pointin).
Tässä yk:ssa meillä oli kyllä hommailua oikeilla hetkillä, mutta luo itselleni stressiä kun täytyy miettiä miten saisin myös miehen innostumaan sillä oikealla hetkellä. Tämän "projektin" vuoksi voisin itse harrastaa seksiä vaikkei nyt niin satasella kiinnostaisikaan juuri sillä hetkellä ja sitten muuten nautiskella pitkin kuuta kuten ennenkin.
Sille parisuhteen osapuolelle joka on asenteella tulee jos on tullakseen näitä menkkojen alkuja on aika paljon helpompi käsitellä kuin sille joka toivoo ja odottaa joka kuukausi ja pettyy ja käy päässään läpi, että miksi ei taaskaan. Minusta ois vaan niin helpottavaa kun voisin olla miehelle niinä muutamina päivinä kuussa niin, että nyt harrastetaan seksiä ja hän ymmärtäisi että miksi sen harrastaminen on juuri nyt tärkeää eikä huomenna tai ylihuomenna. Lähtisi noin 100% omasta stressauksesta pois koska tietäisin, että kaikki mahdollinen on tehty ja sitten jos ei mitään kuulu niin ei ainakaan ole enää omissa käsissä tämä asia.
Siitä täytyy olla kyllä kiitollinen kaiken tämän menkkavitutuksen keskellä että kroppa toimi taas kellon tarkasti ja kierto lähes tunnilleen sama kuin edellinen kuukausi.
Ohhoh ovis bongattu digillä x2 tässä kierrossa 3.11 ja 8.11 välissä puhdas nega. Mistähän mie alan dpot laskee, viimesimmästä ovulaatiosta?