Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Jos oli piinaavaa aikaa se että yritti tulla raskaaksi niin tämä on vielä raskaampaa kun ei tiedä onko kaikki kunnossa. Menossa rv5 +3 mulla on kaikki raskausoireet kadonnut. Viime viikolla oli se pieni verinen vuoto ja nyt oireiden katoaminen pistää miettimään oliko se sittenkin keskenmeno. Pari päivää sitten oli lievää kipua selässä mutta muuten vointi hyvä. Etova olo kadonnut samoin rintojen arkuus. Ultrassa ei näy vielä mitään kun viikkoja niin vähän. Tää on niin kamalaa. Stressata ei saisi mutta pelko on suuri. Ei kehtaa päivystyksenkään mennä. Pitävät vielä luulo sairaana
Hei taas!
Nyt menossa kp 51. Kyseessä siis keskenmenokierto. Aamulämmöt ovat olleet koholla kaksi päivää, eli ehkä tässä kierrossa olikin ovulaatio kp 49. Olen tarkkaillut limoja päivittäin, ja mielestäni hedelmällistä limaa ei ole ollut lainkaan. Mystistä. Asian tekee jännäksi se, että harrastimme seksiä kp 47. Suojaamatonta, koska niitä limoja ei ollut. Voihan se olla, että tämä on sittenkin ovuloimaton kierto. Toisaalta olisi kiva jo jännätä hedelmöittymistä, mutta toisaalta järki sanoo, että ne kuukautiset pitää odottaa ensin, että kohtu ehtii toipua. Voi elämä.
Onnea Minkkis! ❤️
Täällä kp 24/n.30. Toisaalta tuntuu että päivä päivältä tulee enemmän oireita, mutta en tiedä, ovatko mielikuvituksen tuotetta. 🙄 Hajuaisti on tosi herkistynyt, lisäksi autossa on tullut muutaman kerran huimaava olo mitä ei yleensä ole. Lisäksi huonoa oloa on edelleen ajoittain ja muutama päivä sitten tuli voimakkaan paha olo siivouspesuaineen hajusta. Ja turvotusta on, iltaisin tuntuu että kaikki housut puristaa mahasta. Tosin ilmaakin on ollut mahassa kummallisen paljon, se voi selittää turvotukset.
Mahaa on kuitenkin nyt pari päivää nippaillut menkkamaisesti joten lähinnä on olo, että eikähän ne menkat viikon kuluessa ala. Loppuviikosta ajattelin testata, jos menkat ei ennen sitä ala.
Minkkis91: Onnea! 😊 Ollaan aikalailla samassa tahdissa; mulla olis pitänyt alkaa eilen ja digitesti sanoikin, että raskaana.
Kuumeilija39, uskon kyllä että on piinaavaa. Sama täällä. Aattelin, että kannattaisko testata digillä uudelleen vielä selvästi myöhemmin, jotta näkis tuleeko siihen lisää viikkoja.. kai sen hcg-määrän pitäis selvästi nousta.
Mulla ei oo voimakkaita vatsakramppeja, mutta jotain tuntemuksia kyllä. Etovaa oloa ajoittain ihan selvästi ja väsymystä.
Bansku kirjoitti:
Minkkis91: Onnea! 😊 Ollaan aikalailla samassa tahdissa; mulla olis pitänyt alkaa eilen ja digitesti sanoikin, että raskaana.
Kuumeilija39, uskon kyllä että on piinaavaa. Sama täällä. Aattelin, että kannattaisko testata digillä uudelleen vielä selvästi myöhemmin, jotta näkis tuleeko siihen lisää viikkoja.. kai sen hcg-määrän pitäis selvästi nousta.
Mulla ei oo voimakkaita vatsakramppeja, mutta jotain tuntemuksia kyllä. Etovaa oloa ajoittain ihan selvästi ja väsymystä.
Tein perjantaina digi testin ja silloin oli viikot nousseet 2-3 vko. Kun edellisellä viikolla oli 1-2.Teen varmaan yhden testin ensi viikolla. Tänään on kyllä ollut etovaa oloa enemmän.
Dpo 11 ja kp 27. Tänään alko hiljanen menkkamainen vuoto ja kipuilu. Yleensä alkaa heti satasella, viime kiertokin oli menkkojen ja vuodon takia erkoinen. Mutta joo, oli arvattavissa eli tyhjä kohtu. Tein tällä kierrolla hyväksymisharjoituksia lapsettomuuden suhteen ja olo on aika neutraali. Pikkusen kirpasee tietysti lukea toisten onnistumisista, mutta hyvä että jotkut onnistuu 👍🏼 jatketaan kuitenkin yritystä..
Täällä kp 15/30. Ostin tähän kiertoon tosiaan digitaalisia ovistestejä. Ei ole plussaa vielä näkynyt. Testaan vielä huomenna ja sitten lopetan, mahtaako olla ovuloimaton kierto.. Muutenkin sellanen fiilis että miksi nytkään tärppäis kun ei aiemmissakaan kierroissa. Ollaan keskitytty nyt vaan tuohon rakennusprojektiin ja touhuilutkin jääneet vähemmälle. Oon työntänyt aikalailla taka-alalle nyt koko vauvahaaveet.
Moi vaan.
Täällä on toinen lapsi ollut ajatuksissa jo parikin vuotta. Yrityksiä vielä takana 0.
Ei hormonaalista ehkäisyä käytössä moniin vuosiin. Esikoinen nyt 8v.
Itse vaan mietin että miten sitä vauva aikaa jaksaa kun nyt on niin helppoa ollut jo monta vuotta ja hyviä yöunia arvostan suuresti.
Anemian kanssa eletään ja rautalisää käytän.
Eilen alkoi menkat, aina ollut täydellisen säännölliset ja ovikset tunnen todella hyvin. WomanLog sovellus käytössä, se on huippu.
Joskohan sitä nyt ensi oviksesta alkaisi yrittämään...hui 😮
emiliaa94 kirjoitti:
Täällä kp 15/30. Ostin tähän kiertoon tosiaan digitaalisia ovistestejä. Ei ole plussaa vielä näkynyt. Testaan vielä huomenna ja sitten lopetan, mahtaako olla ovuloimaton kierto.. Muutenkin sellanen fiilis että miksi nytkään tärppäis kun ei aiemmissakaan kierroissa. Ollaan keskitytty nyt vaan tuohon rakennusprojektiin ja touhuilutkin jääneet vähemmälle. Oon työntänyt aikalailla taka-alalle nyt koko vauvahaaveet.
Täälläkin kp 15/29-31 ja itse aloitin digitaalisella ovistestailut kp 12, eikä ole näkynyt. Ajattelin kuitenkin testata kp 21 asti, koska voi myös olla, että ovis tapahtuu ajateltua myöhemmin, ja myös niinkin myöhään, että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, alle 10 pv(?), ettei raskaus siksi pysty alkamaan kun limakalvo alkaa poistumaan liian aikaisin ennen kuin alkio on kiinnittynyt kunnolla. Haluaisin kuitenkin nähdä, että tapahtuuko sitä ovista yleensäkkään, vaikka eihän sekään tae ole, että munasolu oikeasti puhkeaisi vaikka hormonit nouseekin.. mutta tietty jos stressaa liikaa, niin voi olla parempi tosiaan keskittyä muihin asioihin nyt.
Kannattaa testata vaan jonnekin 20 päivän kieppeille. Voi ovulaatio tapahtua niinkin myöhään:)
Tilannepäivitystä täältä. Nyt menossa kp 39. Edelleenkin odotellaan menkkoja pillereiden lopetuksen jälkeen. Jotenkin vähän aavistelinkin että tähän tämä menee. Kierto venyy :/ Viikonloppuna testasin ja negatiivinen oli oletettavasti. Mitään tuntemuksia ei ole mihinkään suuntaan. Olen kuitenkin onnellinen ettei sivuvaikutuksia lopettamisesta tullut :D
Mulla repäs tänään päivällä ihan älyttömän kovaa alavatsasta, munasarjojen kohdalta molemmilta puolilta. Todella kovaa repäisi ja ihan piti pysähtyä hetkeksi ja nyt alavatsa ollut sen jälkeen arka. Kp42 tänään ja nega siis testattu 2 päivää sitten. Onko muilla ollut tälläistä kun pillerit jätetty pois? Toivottavasti menkat olis alkamassa ja olis ollut vain sitä, mutta voiko tää olla jotain pillereiden pois jättämisestä aiheutuvaa? Googlettelin ja monella repäisykipuja alkuraskaudesta, mutta tää nyt ei tuskin sitä oo kun negan just tein..
Mulla oli vatsa välillä tosi kipeä pillereiden lopetuksen jälkeen ekassa kierrossa. Just varmaan sit viikko ennen kuukautisia.
Täällä ois tänään kp24, viikko sitten lauantaina plussasin oviksen ja tänään taas pikkareissa tuhruvuotoa. Ei vielä ihan pitäis menkkojenkaan alkaa, eli hämillään olen. Onko kierrot sittenkin niin sekaisin että menkat tekee tuloaan.
Hmm en kyllä muista, että itsellä olisi ollut kovia mahakipuja tai vihlaisuja kun olen hormonaalista ehkäisyä lopettanut, on ollu käytössä pillerit ja rengas. Viime kierrossa kyllä tapahtui outo kova vihlaisukipu keskellä yötä, johon heräsin, kun vihlas niin, se oli viikko ennen kuukautisia..eli ei ollut ainakaan raskaudesta johtuvaa.
Mutta hei! Tänään ensimmäistä kertaa sain hymynaaman digitaaliseen ovistestiin! :D hyvä tietää, että ainakin hormonit kohoaa! Vitsit miten voi olla ilonen tästä pienestä "voitosta". Muutenkin mulla tulee yleensä hyvin vähän valkovuotoa/limoja tai en ole ainakaan huomannut mutta tänään tuli kyllä selkeästi kirkasta ja sitkeää limaakin. Tänään sitten tietää mitä illalla tiedossa.. :)
Onpas outoa. Kierron piti alkaa, tuli 2pv sitten pieni verinen vuoto ja hyytymiä. Eilen ihan minivuotoa ja kun on tuo kuukuppi niin en tiedä vuotoa muuten tältä päivältä, mutta ei kouristele alavatsaa normaaliin tapaan eli menkat ei sittenkään alkaneet vielä kunnolla. Oottelen rauhassa, ei oo mitään muitakaan oireita, rinnat normaalit jne. Ehkä ne sieltä vielä tulossa..
Täällä nega testattu eilen kp40. Eikä menkkoja kuulu, eikä myöskään mitään tuntemuksia, että alkais. Alavatsa välillä hieman kipeä.