Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Mulla oli eilen olo, että nyt alko menkat, mutta ei. Oli alavatsa kipee ja illalla nännit oli ihan sairaan kipeet ja kosketusarat, ikinä ennen ei oo ollu. Joutuko sit pillereiden lopetuksesta, vai olisko voinu olla ovis.. kp 38/?.
Käyttäjä23665 kirjoitti:
Mulla oli eilen olo, että nyt alko menkat, mutta ei. Oli alavatsa kipee ja illalla nännit oli ihan sairaan kipeet ja kosketusarat, ikinä ennen ei oo ollu. Joutuko sit pillereiden lopetuksesta, vai olisko voinu olla ovis.. kp 38/?.
Mulla oli ekassa kierrossa oviksen aikaan 3-4 pv aivan järkyttävän kipeet nännit. Menkat siis alkoi kp 28 ja ovat nyt loppumassa, tänään kp 4. Voihan toi sulla olla raskausoirekin :)?
Oli melko iisit ekat luomu menkat, eka päivä teki kipeetä ja vuoti aika reilusti, sen jälkeen vähäisempää vuotoa ja tänään ei juuri mitään enää. Nyt sitten uuteen yritykseen, saa nähdä kuinka käy.
Miten kauan teillä muilla yleensä kestää menkat? Ja millä tavalla ootte yrittäneet ajoittaa seksin harrastelua?
Täällä voidaan toistaiseksi hyvin. Ihanaa kun vuotoa ei ole tullut enempää. Tänään ollut koko ajan nälkä ihan kuin ei olisi koko päivänä syönyt mitään. Vaikka on tunti sitten syönyt niin taas on nälkä. Ai niin en ole miehelle uskaltanut kertoa plussasta on reissuhommissa. Haluan kertoa kun tulee kotiin.
tikkunekku kirjoitti:
Käyttäjä23665 kirjoitti:
Mulla oli ekassa kierrossa oviksen aikaan 3-4 pv aivan järkyttävän kipeet nännit. Menkat siis alkoi kp 28 ja ovat nyt loppumassa, tänään kp 4. Voihan toi sulla olla raskausoirekin :)?
Oli melko iisit ekat luomu menkat, eka päivä teki kipeetä ja vuoti aika reilusti, sen jälkeen vähäisempää vuotoa ja tänään ei juuri mitään enää. Nyt sitten uuteen yritykseen, saa nähdä kuinka käy.
Miten kauan teillä muilla yleensä kestää menkat? Ja millä tavalla ootte yrittäneet ajoittaa seksin harrastelua?
Voishan se olla raskausoire, mutta en tiedä kun kp28 tein testin ja oli nega. Ja nyt kp38, mutta vasta eka kierto pillereiden jälkeen, niin tuntuu et kierto vaan sekasin. Mutta varmaan varuiks pitää kohta testailla. Kiva kuulla muiden ekoista luomu menkoista kun jännittää just et millaset. Kuljen koko ajan särkylääkkeet ja tamponit varuiks mukana :D
Mulla oli kyllä melko oudot nää ekat luomumenkat kun yhden päivän ajan vuoti kuin ois hanan avannut ja loppu ku seinään. Toisaalta melkei parempi noin et vaa yhden päivän kärsimys 😅 mut täytyy sanoo että en muista tollasta määrää verta tulleen ulos itsestä yhdessä päivässä koskaan aiemmin, en edes teininä ennen pillereitä.
Moi kaikille! Luin koko ketjun läpi parin päivän aikana ja päätin vihdoin osallistua itsekin. Hyviä vinkkejä ja kokemuksia täältä on löytynyt, kiitos kaikille kirjoittaneille. Toivottavasti kaikkien kuume tuottaa onnellisen lopputuloksen 😊
Kuumeilija39: Ihanaa, että menee hyvin ☺️
Minkkis91: Onnea, näyttää vahvasti plussalle! 😄 onko tuo rfsu:n testaa varhain -testi?
Mulla ikää 34v ja ensimmäinen toiveissa. Meneillään toinen yrityskierto. Menkat säännölliset 27-28 pv kierrolla (hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt), ovista en ole tikuttanut. Toiveet on heränneet: vatsassa on ollut erikoisia tuntemuksia (vihlaisuja, painetta), välillä jännä maku suussa ja etova olo. Voisi vielä olla luulotautia, mutta malttamattomana olen jo testaillut.. (menkkojen pitäisi alkaa lauantaina). Ensin sain ehkä haamujen haamuja rfsu:n testaa varhain -testeillä ja nyt parina aamuna apteekkarin testeillä haamuja. Vai mitä olette näistä mieltä?
Bansku,
juu testi oli RFSUn testaa varhain. Edellisenä päivänä näytti hyvinkin samalta kuin sun tuo ylempi testi 😊 nyt ostin apteekin oman ja vakaasti päätin että testaan seuraavan kerran vasta sunnuntaina, silloin pitäis menkkojen alkaa. Jos plussa on silloinkin niin sit alan käsitteleen tätä asiaa et raskaana muka oltaisiin 😁 nyt kovin epäuskoinen olo, ja kun noista RFSUn testeistä on tullut kuultua niin epäilevää mielipidettä. Kattoo ny olisko oikeesti muka ekalla mahdollisuudella tärpännyt 🤭 "Oireena" mulla on ollut vatsa ihan sekaisin tän viikon (😂) ja alavatsassa semmosta kummaa kihelmöintiä koko ajan, vähän kuin vatsa/iho väreilis tai jotain. Vaikee selittää.
Hei kaikki!
Kirjoitin noin kuukausi takaperin omasta turhautumisestani ja elämäntilanteestani. Käytiin miehen kanssa sama lapsenhankinta-keskustelu läpi ja mies ehdotti yrityksen aloittamista alkuvuodesta! Oon niin innoissani (ja samalla ehkä kauhuissani). :) Asiat työrintamalla ovat myös selkiytyneet, jonka myötä stressi laskenut minimiin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
Hei kaikki, liityn seuraanne! Lähipiirissä ei ole oikein ketään, jolle haluaisin vielä avautua, mutta hulluksihan tässä tulee kohta jos ei pysty kenellekään kertomaan näistä jutuista... 😅
Meillä siis yrityskierto 3 menossa, kahden ekan aikana ei pystytty puuhailemaan ovispäivänä työmatkojen takia... tässä kuussa taas pystyttiin. Olen tuntenut oviksen todella todella selkeästi, 2pv ensin epämääräistä juilimista vatsassa ja sitten selkeä nippaisu vasemmalta tai oikealta.
No, nyt on kp 26/27-28 menossa. Olin tosi toiveikas tässä kierrossa, koska tissit on olleet todella kipeät ja jotenkin näyttävät erilaisilta, viikon ajan oon joutunut juoksemaan vessassa ihan hulluna, kauhea jano koko ajan, ja väsyttää. Ja huom mulla on yleensä helpot menkat joita edeltävä oire on lähinnä turvotus.
No, nyt aamulla pyyhkiessä paperissa näkyi punaista... Huoh. Tiedän että vasta kolmas kierto menossa, mutta mulla oli niin selkeästi erilainen fiilis tässä kierrossa... en tiedä, voisiko tämä näin myöhään olla vielä kiinnittymisvuotoa, mutta en nyt uskalla olla toiveikas. Ihmettelenpä vain, että mikä mun kropassa on vialla, jos nämä ei olleet raskausoireita 😂
Miten te pidempään yrittäneet pysytte järjissänne??? 😁
Tervetuloa mukaan Myyrä :)
Itse tossa aiemmin kirjoittelinkin, että oli viime kierrossa kaikki ns. raskausoireet, mutta silti tuli menkat ajallaan. Että kai se on mahdollista olla oireita, vaikkei ole raskaana. Tosin omalla kohdallani en voi olla 100% varma vaikka jotain olisikin tapahtunut koska en testaillut ennen menkkoja mitään, mutta toisaalta samapa tuo koska ei kuitenkaan ainakaan edennyt.
Te jotka olette käyttäneet ovistestejä, mikä on ollut varhaisin kp jossa oviksen olette bonganneet? Mietin tässä omalla kohdalla kun nyt menossa kp6 ja tuntui ihan sellasta ovulaatiokipua koko aamun vasemmalta puolelta niin voiko olla mahdollista, että ovis olisi jo nyt tuloillaan? Lähtökohtaisesti odotan sitä ensi viikonlopulle, mutta tosiaan noi mun ekat luomumenkat kesti käytännössä 1 päivän joten voisko olla mahdollista?! Muutenkin taas ihan outo olo, etoo kaikki ruoka ym.
Snowbelle kirjoitti:
Hei kaikki!
Kirjoitin noin kuukausi takaperin omasta turhautumisestani ja elämäntilanteestani. Käytiin miehen kanssa sama lapsenhankinta-keskustelu läpi ja mies ehdotti yrityksen aloittamista alkuvuodesta! Oon niin innoissani (ja samalla ehkä kauhuissani). :) Asiat työrintamalla ovat myös selkiytyneet, jonka myötä stressi laskenut minimiin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
Kiva, että pääsitte vihdoin yhteisymmärrykseen miehesi kanssa :) mullakin mies ehdotti keväällä, että lopettaisin pillerit nyt syksyllä kun oltiin asiaa arvottu jo reilun vuoden ajan. Nyt sitten kun yritys on aloitettu en millään malttaisi odottaa plussaa vaikka tähän asti ei oo ollu mikään kiire lapsiasian suhteen, kesästäkin nautin ihan täysin ilman että edes juurikaan ajattelin asiaa.
Hei taas!
Tikkunekku: oletko tehnyt raskaustestin? Minulla oli yhdessä raskaudessani heti alussa runsasta kirkkaanpunaista vuotoa kaksi päivää, mutta raskaus jatkuikin. Minusta tuo yhden päivän kestävä kuukautisvuoto vaikuttaa pikemminkin joltain muulta vuodolta.
Ovis oli kp 12, nyt on dpo 10 (kp22/26) ja tuhruvuoto alkoi tänään, eli yk 7 oli tulokseton. Sain ajan terveyskeskuksen lapsettomuustutkimukseen 16.11. On todennäköistä että menkat on juuri silloin tai ainakin runsasta tuhrua (koska en oleta edes mitään plussaa ensi kierrossa). Kannattaako yrittää siirtää aikaa, ettei mitään vuotoa olisi? Minulla on kohtu ja munasarjat ultrattu muutama kk sitten ja samalla tarkastettu alakerta hyväksi, mutta tekeeköhän tämä eri lääkäri saman tarkastuksen? Oma kannasta luin että toisessa munasarjassa on kysta. Onko kellään kokemuksia kystista ja niiden vaikutuksesta raskautumisprojektiin?
Menossa kp12, ovis osuu jonnekin ensiviikolle. Olen tikutellut heti menkkojen loputtua. Liman eritys lisääntynyt, mutta ovislimaa ei ole vielä tullut. Peitonheilutus on aloitettu ja tarkoituksena nyt otollisen ajan joka toinen päivä puuhailla. Onko hullua, että tunnen itseni todella motivoituneeksi? Harmi, kun pelkällä tahdonvoimalla ei voi tulla raskaaksi.
Heippa!
Oon viimeisen viikon lukenut näitä kuumeisesti kun viime viikonloppuna päätettiin alkaa lasta yrittämään. Tai minä yritän ja miehen mukaan vauva saa tulla jos on tullakseen :D Olen 25-vuotias ja mieheni 27. Kummallakaan meillä ei lapsia vielä entuudestaan ole. Viikko sitten alkoivat menkat 1,5 vuoden tauon jälkeen. Olivat poissa fyysisen rasituksen takia kun muuta syytä ei löytynyt kun tutkittiin. Sitä ennen kerkesin syömään pillereitä noin 7 vuotta, joten varma en kierrostani ole. Saa nähä tuleeko menkat ensi kuussa olenkaan. Ennen pillereitä menkat kuitenkin olivat säännölliset. Oon koko viikon ollut niin vauvahuuruissa, että olen jo selaillut netistä kaikkia mahdollisia vauvanvaatteitakin , tekeekö kukaan muu mitää näin hullua? :D Kaikki informaatiot raskaaksi tulemisesta tietysti olen lukenut myös :D Oon TODELLA kärsimätön luonne ja tuntuu nyt ikuisuudelta vaan odotella mahdollista ovulaatioo kun tiedän, että välttämättä ei ees tuu .. Tiedän myös perhepiiristä, että raskaaksi ei välttämättä kerrasta tule kun veljenikin vaimoineen lasta yrittivät 6 vuotta :( Kuitenkin ystäväni ovat tulleet raskaaksi heti kun ovat ääneen sanoneet et hei me aletaan yrittään lasta. Tuntuu jo valmiiksi epäreilulta kun tiedän, että todellakaan suurin osa ei noin onnekkaita ole.
Mutta peukkuja munkin puolesta kaikille yrittäjille :)
Moikka! Liityn seuraanne. Tänään alkoi menkat ja yrityskierto nro 5 alkoi... Mulla siis kaksi poikaa ennestään, jotka ovat aikoinaan tärpänneet molemmat kahden kierron jälkeen. Tuntuu ahdistavalta kun nyt ei tärppää näemmä niin helpolla. Kauhea vauvakuume jo... Mulla melko pitkät kierrotkin (35 noin), joten tuntuu ikuisuudelta tämä odottelu :'(
-E