Turkuun tulee RATIKKA!
Kommentit (29)
Vaas.. anteeksi Nikolais-stadkin haluaa ratikan!
Ketkä tästä päätöksestä tienaavat eniten?
Mikähän on nyt ilmoitettu hinta? Sen voi kertoa kymmenellä niin päästään siihen oikeaan lopulliseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä tästä päätöksestä tienaavat eniten?
Ne tienaavat, jotka rakennuttavat uusia asuinalueita raitsikan päähän
Eihän sitä rakenneta sinne, missä ihmiset nyt sitä tarvitsisivat, vaan sinne, missä on varakkaiden mahdollista tienata.
Ihan kuin talous ei ois täyslamassa tuhlailun takia
Lapsuudessani Turku oli Suomen kakkoskaupunki. Nyt on jossain kolmos- tai neloskaupungin hujakoilla. Liikaa maalaisasennetta näennäisesti kaupungissa.
Raitiovaunu luo mukavaa fiilistä ja on jotenkin romanttinen kaupunkielementti.
Kyllä jokaisessa itseään kunnioittavassa kaupungissa kuuluu raitiovaunulaitos olla.
Hienoa jos sellainen vihdoin (uudestaan) saadaan Turkuun; itse en olekaan sellaisella Turussa milloinkaan matkustanut.
Toivottavasti niitä linjoja tehdään ainakin kymmenen: kaikkialta kaikkialle.
Ja toivottavasti niiden kiskot kirskuvat äänekkäästi ja pyörät kolisevat, kuten esim. Prahassa silloin sen ainoan kerran kun siellä kävin nuorempana.
Hauskaa!
Jätkä 53 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä kerran jo ollutkin?
Turussa oli toimiva raitiovaunuliikenne v. 1890- 1972. Järjetöntä, että se lopetettiin ja vielä hullumpaa, jos se taas rakennetaan uudestaan.
Espoo kans!! Mä ajelin ratikalla joka aamu ja mun elämä meni iha raiteiltaan! Eilenki ajelin jopolla! Miten se tapahtu!?! Ja punaisella sellaisella - onko musta tullu wassari!!??
Ratikka propagandaa
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin talous ei ois täyslamassa tuhlailun takia
Ei se demareille ole mikään ongelma ollut koskaan aikaisemminkaan. Rahaa on!
Onnea, kaupunkinne on seuraavat 10v jatkuva työmaa.
T, Tampere
muissa kaupunkeissa ajavat sähkö, kaasu bussit joissa kääntyvät etupöärät eivät tarvitse kalliita kiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Espoo kans!! Mä ajelin ratikalla joka aamu ja mun elämä meni iha raiteiltaan! Eilenki ajelin jopolla! Miten se tapahtu!?! Ja punaisella sellaisella - onko musta tullu wassari!!??
Ratikka propagandaa
Ja jos siis tulee niin onnittelut Turku : )
Suomessa on aivan loistavaa että pyöräily, ratikat ja bussit ovat suuri ja toimiva osa liikennettä!
T: liian vähän pyöräilevä M55
Meilläkin on täällä Heseissä raitsikka, tai paikalliset puhuu siitä raitsikkana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä kerran jo ollutkin?
Ja sille oli varmaan myös pätevät syyt miksi se poistettiin. Ne syyt ei tosin kiinnosta vassareita jotka siitä ratikasta ovat pakkomielteen saaneet päihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on täällä Heseissä raitsikka, tai paikalliset puhuu siitä raitsikkana.
tsadikka?
Demarit ja muu vasemmisto pilaa näillä ratikoilla kaupungin kerrallaan. Ekana tampere, sitten vantaa ja nyt turku.