Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1161/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta kirjoitti:

Tästä on varmasti ollut täällä puhetta, mutta en pysty lukea koko keskustelua😁 mitä teette optimoidaksenne raskauden? Syöttekö sitä raskaana oleville tarkoitettua ravintolisää? Mahd. Terveellinen elämä tietysti, harmi kun pikkujoulukausi alkamassa enkä ole mikään lasiin sylkijä.😅Kuinka usein yhdyntöjä?

Piti ottaa rennosti tämän asian kanssa, mut sekoiluks taitaa mennä😂

Jep, täälläkin yksi sekoilija 😅

En oo ite syönyt nyt vielä mitään ravintolisiä, lähinnä yrittänyt syödä muuten monipuolisesti. Raskauden optimointi omalla kohdalla ehkä vähän hakusessa vielä, lähinnä harrasteltu silloin kun tekee mieli ja ihan itseasiassa sattumalta oviksen aikaan enemmän, laskeskelin vasta jälkikäteen kalenterista että saattoi osua kohdalleen. Ensi kierrossa ajattelin kyllä aloittaa ainakin foolihapon ja muutenkin voisi edes yrittää tuota ajoitusta parantaa. Nyt tässä kierrossa marssin myös suunnilleen suoraan pesulle seksin jälkeen, ja mulla on tapana tehdä pesut aika huolellisesti tai muuten valuu tavaraa vielä seuraavanakin päivänä 😅 en tiedä oonko jotenki poikkeava kun tuntuu pysyvän tavara sisällä aika pitkään jos en huolellisesti peseydy. Ens kierrossa voisi jäädä hetkeksi makoilemaan ennen pesuja.

Seksiä me ollaan harrastettu vuosia jo niin, että keskimäärin 2-3 krt. viikossa. Sama tahti on pidetty nytkin yllä ja en tiedä oisko ees tarpeen välttämättä lisätä jos vaan harrastelee ns. oikeeseen aikaan?

1162/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ajatukset todella sekaisin. Meillä yrityskierto 1. Tänä aamuna kp 32 ja kaksi viivaa pärähti ruutuun. En pysty käsittämään. Niin onnellinen olo, mutta epätodellinen. Toivottavasti kyytiläinen pysyy myös mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1163/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta kirjoitti:

Tästä on varmasti ollut täällä puhetta, mutta en pysty lukea koko keskustelua😁 mitä teette optimoidaksenne raskauden? Syöttekö sitä raskaana oleville tarkoitettua ravintolisää? Mahd. Terveellinen elämä tietysti, harmi kun pikkujoulukausi alkamassa enkä ole mikään lasiin sylkijä.😅Kuinka usein yhdyntöjä?

Piti ottaa rennosti tämän asian kanssa, mut sekoiluks taitaa mennä😂

Minä oon syönyt foolihappolisää varmaan jo puoli vuotta, vaikka nyt vasta eka yrityskierto menossa. 😅 Seksiä harrastettiin nyt ovulaatiopäivän viikolla neljä kertaa.

Käyttäjä 19703, valtavasti onnea! ❤️ Toivottavasti päästään muutkin pian perässä samaan tulokseen!

Vierailija
1164/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau onnea 19703! Toivotaan tarrasukkia pienelle, että pysyy matkassa. :)

Tikkunekku: täällä sama homma, yhdynnän jälkeisenä päivänä pikkarit ihan märkänä aina, kun tavarat tippuu kyydistä. Hyvästä peseytymisestä huolimatta. :/ Viime kierrossa jäin makoilemaan hetkeksi ovulaation aikoihin, että siittiöt pääsisivät paremmin matkaan. Tällä kertaa toimin varmaan samoin.

Ilta: Nabon tavoin oon syönyt jo puoli vuotta foolihappolisää (kun suositus olisi kai aloittaa 3 kk ennen yrityksen aloitusta). Edellisessä kierrossa ja tässä kierrossa juon myös greippimehua päivittäin. Suosikkimehuani ja eihän sitä tiedä, vaikka siitä olisi apuakin. :) Nyt menossa "hedelmällisyysikkuna" ja ovulaation pitäisi olla to-pe paikkeilla. Yritän ottaa suhteellisen rennosti ja nautiskella miehen kanssa rauhassa. :)

1165/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista <3

Plussatuulia teille kaikille!

1166/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Ilta: Minä olen ekspertti tämän asian ympärillä sekoilun kanssa. Olen lukenut toistakymmentä kirjaa hedelmällisyydestä ja ravinnosta liittyen lisääntymiseen. Ensinnäkin syön foolihappoa, se olisi hyvä aloittaa jo vuosi ennen yritystä. Lisäksi on käytössä 100 mg rautalisä (keskenmenon vuoksi), 1000 mg kalsiumlisä (maito ei sovi minulle), sinkkiä, D-vitamiinia, vehnänalkioöljyä, magnesiumia (akupunktiolääkärin suositus), kalanmaksaöljykapseleita (jätän pois jos tärppää) ja ubikinonia (ei myöskään suositella raskauden aikana). Tilasin juuri maksajauhekapseleita ja korvaan niillä kalanmaksaöljykapselit ja ubikinonin. Tämä on ihan oma kokeilu. Luin eräästä kirjasta, että eräs vanhan ajan lääkäri oli parantanut potilaansa vaikealta astmalta (ajalla jolloin ei ollut kortisonilääkkeitä) laittamalla hänet juomaan päivittäin jauhettua raakaa naudan maksaa. Minulla on myöskin astma, joten kokeillaan mitä tapahtuu :D.

Olen poistanut kotoani tietyt kemikaalit. Olen laittanut listan tuonne jonnekin aiemmin. Pesen itseni Marseillesaippualla, en käytä mitään hajusteita, meikkiä tai muotoilutuotteita. Kainaloihin laitan mineraalikiveä. Tämän muutoksen myötä kädestäni katosi sitkeä ihottuma ja hiukseni rasvoittuvat vähemmän.

Ravinnosta on olemassa aika paljon tietoa, osin ristiriitaistakin. Ensinnäkin kaikki kasvirasvat kannattaa jättää pois, poislukien oliiviöljy, kookosöljy ja laadukkaat pähkinäöljyt. Elimistö ei tunnista teollisesti tuotettuja öljyjä, joten ne ovat suorastaan haitallisia. Näiden välttely rajaa käytännöllisesti katsoen 80% kaupan tuotteista pois. Toiseksi myös sokeria kannattaa välttää ja muutenkin koettaa pitää hiilarit vähällä. Tarkoitus on koettaa välttää verensokerin nousuja ja laskuja, koska insuliini veressä häiritsee sukuhormonien toimintaa. Tutkimusten mukaan kasviproteiinia suosivilla oli vähemmän ovulaatio-ongelmia, kuin eläinproteiinia suosivilla. Itse olen kasvissyöjä, mutta jos söisin lihaa, niin sen pitäisi olla ruoholla syötettyä luomuelukkaa. Ei taida Suomesta löytyä. Myöskään viljeltyä kalaa ei kannata syödä, koska niille syötetään kaikenlaista ryönää. Maito olisi parasta raakamaitona, mutta kun sitä ei kaupoista löydy, niin seuraava vaihtoehto on täysrasvaiset luomutuotteet. Tutkimusten mukaan täysrasvainen maito lisää hedelmällisyyttä. Monessa lähteessä suositellaan aamiaiseksi 1-2 löysäksi keitettyä munaa.

Itse seksistä sellaista, että kaikki asennot toimivat, eikä jalkoja tarvitse nostaa ylös seksin jälkeen. Meillä on toiminut parhaiten joka toinen päivä ovulaation tienoilla. Orgasmi olisi hyvä saada yhtä aikaa. Jos tämä ei onnistu, niin melkein yhtä hyvä on, jos nainen laukeaa 45 min sisällä ejakulaatiosta.

Että ihan rennosti tässä yritellään :D.

1167/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiselo täällä päättyy mun osalta aina ovulaation ajankohtaan . Ehkä noloa, mutta aina menkkojen ajan sitä vain nuolee haavojaan ja odottaa milloin on tärppiaika käsillä. Tänään näytti ovistesti plussaa, toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen kun olen onnistunut oviksen bongaamaan. Eli kesäkuusta kesti aikaa kropan palautua. Ehdin jo pelästyä että koko kroppa sakkaa eikä ovulaatiota tapahdu. Eli kaikkihan tietää millä linjalla tänään(kin) ahkerasti miehen kanssa jatketaan :D Tule vauva tule jo!!!!

1168/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs kyllä ottaa itselle käyttöön ainakin noi perus suositeltavat ravintolisät ym. Toisaalta oon ajatellut tähän asti, että eniten lapsia maailmassa syntyy siellä missä mitään tällaisia ei ole saatavilla ja ravintokin on vähän niin ja näin, syödään sitä mitä sattuu olemaan tarjolla. Mutta kannattaahan sitä tässä hermoilun keskellä tehdä kaikki voitava mahdollisuuksien parantamiseksi ja esim. foolihapolla ihan muitakin syitä miksi suositellaan.

1169/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on foolihappo ja pitää mennä ostamaan myös rautaa. Sekin kai kun vaikuttaa raskaaksi tuloon, jos rautavarastot on matalat. Itsellä kp 33, eilinen testi oli nega ja ei mitään oireita menkoista.. ekoja menkkoja siis odottelen pillereiden jälkeen. Ehkä varuiksi teen vielä ens viikolla testin,mutta turhaa luulen.. nyt vaan toivon et menkat alkais. Kaduttaa kyllä miksi en lopettanut aiemmin pillereitä.

1170/1881 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23665 kirjoitti:

Itsellä on foolihappo ja pitää mennä ostamaan myös rautaa. Sekin kai kun vaikuttaa raskaaksi tuloon, jos rautavarastot on matalat. Itsellä kp 33, eilinen testi oli nega ja ei mitään oireita menkoista.. ekoja menkkoja siis odottelen pillereiden jälkeen. Ehkä varuiksi teen vielä ens viikolla testin,mutta turhaa luulen.. nyt vaan toivon et menkat alkais. Kaduttaa kyllä miksi en lopettanut aiemmin pillereitä.

Rautaa kannattaa syödä vain lääkärin ohjeistuksella isompia määriä eli lääkäriin ensin mittaamaan rautavarastot. Ja mahdollisen raudanpuutteen syy on selvitettävä.

1171/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiinan tavoin myös minä nuoleskelen haavojani aina uuden kierron alettua.

Pettymys oli tällä kertaa valtava, kun olevinaan oireitakin oli.

Ei tuottanut siis tulosta ensimmäinen insenimaatio. Tiputteluvuoto oli myös seurana. Teoria raudan alhaisuudesta syynä vuotoon romuttui. Mistälie johtuu viikkoa ennen alkava tiputteluvuoto.

Seuraavaa hoitoa kohti mennään. Pyydän tähän kiertoon tukilääkitykseksi Lugesteronin. Se pitää vuodon poissa.

Pitäsköhän jo lopettaa yrityskiertojen laskeminen kun yk18 alkoi. Toisaalta voisin laskea et nyt on yk2, koska luomuna oli mahdollisuudet vähäiset.

Vierailija
1172/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussan saaneille ja tsemppiä odotukseen!

Meillä on nyt vähän hiljaista, mies oli tässä kierrossa pitkään kipeänä, joten päästiin yrittämään vasta kp 16. Lisäksi on reissussa ensi kierrossa oletetun ovulaation ajan. Tuntuu, että ollaan vähän välitilassa, ikään kuin yritetään, mutta sitten ei kuitenkaan päästä asiaan sellaisina päivinä, jolloin raskaaksi tuleminen olisi kunnolla mahdollista. Edellisessä kierrossa olin tuntevinani kaikenlaisia oikeita, vaikka raskautuminen oli tosi epätodennäköistä kp 17 aloitetun yrityksen takia, nyt en jotenkin yhtään ajattele, että voisin ollakaan raskaana. Ensimmäinen kunnollinen yrityskierto lienee sitten edessä vasta joulukuussa.

1173/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hyvin viiva vahvistunut parissa päivässä. Eikä edes ollut aamuvirtsa ja eikä virtsa ehtinyt olla rakossa kuin kaksi tuntia. Eilen alkoi aamupahoinvointi tai oikeastaan ilta. Etova olo koko illan.

1174/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä eka testi jossa näkyi haalea viiva

1175/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussaneille!

Täällä ovulaatio lähestyy, Flo ennustaa sitä torstaille. Missä kohtaa olette alkaneet tikuttamaan? Olisiko paras testata aamusta ja iltapäivällä vai riittääkö kerta päivään?

1176/1881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vempula kirjoitti:

Onnittelut plussaneille!

Täällä ovulaatio lähestyy, Flo ennustaa sitä torstaille. Missä kohtaa olette alkaneet tikuttamaan? Olisiko paras testata aamusta ja iltapäivällä vai riittääkö kerta päivään?

Muutama pv ennen tai jos on tutut oireet. Ohje taitaa olla että kerran päivässä, itsekin oon mitannu esim klo 16 tjtn päivittäin ja sillä on kyllä pärjännyt.

Nyt dpo4/kp20, hieman punertavaa valkovuotoa. Jostain syystä ollut punertavaa oviksesta lähtien. Ei mitään oireita muuten. Tuntuu että ei oo tärpänny.. Veikkaan negatiivista lopputulosta.

1177/1881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne menkat sitten alkoivat, vähän sekava fiilis :( harmittaa, ettei tärpännyt ja toisaalta taas järki sanoo, että haloo tää oli eka kierto ja ylipäätään pitäs olla onnellinen, että edes menkat alko ton pillerikauden jälkeen normaalisti. Tuli melkein tyhmä olo itselle, että miksi ees kuvittelin mitään.. 🙄

Tekee muuten kipeetä! Pillereiden kanssa en ees huomannu menkkoja, nyt kyllä huomaan, huhu.

1178/1881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua turhauttaa niin paljon, kun pillereiden jälkeen ei menkat ala ja tänään tein vielä testinkin varuiks ja nega. Kp 35 vasta, mutta pelkään niin, ettei kuulu moneen kk. Ajattelin kyllä pian mennä lääkäriin jos ei kuulu. Tai varmaan siinä parin kk päästä. Turhauttaa niin paljon ku nyt ei pääse ees yrittämään :( eli nyt kun menkkoja ei kuulu niin 0% mahdollisuudet tulla raskaaksi niin pitkään kunnes menkat alkaa ja sit vasta yritystä? Niinhän sen järki sanoo mutta tässä tavallaan voi olla "huoletta" syömisten ja juomisten kanssa?

1179/1881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23665 kirjoitti:

Mua turhauttaa niin paljon, kun pillereiden jälkeen ei menkat ala ja tänään tein vielä testinkin varuiks ja nega. Kp 35 vasta, mutta pelkään niin, ettei kuulu moneen kk. Ajattelin kyllä pian mennä lääkäriin jos ei kuulu. Tai varmaan siinä parin kk päästä. Turhauttaa niin paljon ku nyt ei pääse ees yrittämään :( eli nyt kun menkkoja ei kuulu niin 0% mahdollisuudet tulla raskaaksi niin pitkään kunnes menkat alkaa ja sit vasta yritystä? Niinhän sen järki sanoo mutta tässä tavallaan voi olla "huoletta" syömisten ja juomisten kanssa?

Eihän tuo 35 pv vielä niin hirveen pitkä ole, mutta ymmärrän turhautumisen. Periaatteessahan on mahdollista, että kehosi on vasta käynnistymässä nyt eli esim. ovulaatio voi vielä tapahtua ennen kuin menkat tulee, tai vaihtoehtoisesti tulet raskaaksi. Esim. mun yks kaveri oli rajulla dieetillä jonka vuoksi menkat jäi pois, ei osannut edes ajatella raskauden mahdollisuutta ja lopulta huomasikin sitten olevansa raskaana vaikkei menkkoja ollut kuulunut moneen kuukauteen. Huomasi siis asian siitä kun alkoi oksentelemaan joskus rv 7 tms. ja teki testin.

Mutta sinuna elisin nyt ihan normaalisti, toki terveellisesti, ja jos menkkoja ei kuulu ollenkan niin ehkä varmuuden vuoksi testaisin välissä. Ja jos ei ollenkaan meinaa kuulua niin sitten lääkäriin.

1180/1881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä niin mielikuvitus tekee tepposia ja muka koko ajan bongailen jotain alkuraskauden oireita, vaikka järkikin sanoo ettei voi edes olla vielä näin aikaisin mitään oireita. 🙄 Tänään siis ilmeisesti dpo 4 (?, termistö hieman hukassa). Ovulaatiosta lähtien ollut outoa paineen tunnetta alavatsalla, lisäksi tänään nippasi tosi kipeästi oikealta alavatsalta. Hajuaisti jotenkin herkistynyt ja väsyttää tosi paljon. Kunpa ensi kierrossa osaisi ottaa vähän rennommin ja olla tarkkailematta itseään koko ajan...