Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

121/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bongattu selvä ovis! Ei voinut olla erehtymättä, oli niin tummat viivat 😁 Harmi kun emme pääse hyödyntämään tätä nyt kun mies ei ole kotona 😐

Vaikka emme pääse hyödyntämään tätä niin olen kyllä niin iloinen siitä että edes ovuloin 😂

122/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sitten alkoi viikonloppuna menkat.. Ja nyt menossa siis kp 5/26? Tyytyväinen kuitenkin että kierto näyttää toimivan vaikka kuukausi sitten jätin hormooniehkäisyn pois 🤔 Natural Cyclesikin bongasi viime kierrosta ovulaation mutta tälle kierrokselle ostin kaappiin ovistestejäkin niin pääse tarkastamaan asian 🤓 Apteekista lähti myös mukaan Mama monivitamiineja joista saa tankata foolihappoa 👍 Oon miettinyt että onkohan ihan luotettavaa mulla tuo aamulämmön mittaaminen.. Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ja tänäänkin siis heräsin klo 13 yövuoron jälkeen 5h unilla 🙄 Pitäisiköhän siis yövuoron jälkeen merkata aamulämpö eroavaksi lämpötilaksi? Samoten kun aamuvuoroon herään klo 5:30 😏 Melkoista raketti tiedettä tämä kyllä on 😌 Voisiko joku selittää untuvikolle mikä tämä dpo on? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Kimallus, että ette pääse hyödyntämään! Mutta on se kiva tietää kropan toimivan, helpottaa vähän stressiä ja huolta ainakin itsellä!! 😊

Naskari dpo tarkoittaa days past ovulation :) ovulaatiopäivä on 0 ja sitä seuraava 1 ja näitä lasketaan siihen asti, kun kuukautiset alkaa, joka sitten taas alottaakin uuden kierron. Näin itse oon ymmärtäny, korjatkaa jos oon väärässä 😁 aamulämpöjen mittaamisesta en kyl osaa sanoa, itselläkin vuorotyö ja oon miettiny toimisko se sitten omalla kohdalla. Valaiskaa viisaammat meitä!! 😊

124/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee vuorotyötä, niin en ole perehtynyt asiaan, mutta ymmärtääkseni eri vuorokaudenaikaan mittaaminen vaikuttaa hyvinkin noihin lämpöihin. Olen joskus muistaakseni nähny NC:n kotisivuilla kysymyksen ja vastauksen juuri tuosta, löytyisiköhän sieltä?

Vierailija
126/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! 

Nyt on jo pakko itsekin osallistua keskusteluun pitkäaikaisen lukemisen jälkeen... 

Eli siis ollaan molemmat 28-vuotiaita, yhdessä noin 5 vuotta. Viime kesän häiden jälkeen ehkäisy on jäänyt pois, kuitenkaan varsinaisesti ei olla laskeskeltu päiviä tai yrittämällä yritetty. Minulla on todella tasainen kierto ja tunnen ovulaation selkeästi melkein joka kerta. Edelliset 8 kiertoa olleet kaikki tasan 25 päivää, mutta muutaman kerran vuodessa saattaa heittää päivä suuntaan tai toiseen. Ehkäisynä on ennen käytetty kortsua, eli pillereitä en ole syönyt vuosiin. Minulla on esikoinen edellisestä suhteesta, ja takana myös yksi keskenmeno sitä ennen, mutta näistä on aikaa jo 11 vuotta joten jännitys tällä hetkellä on varmaan lähes yhtä kova kun jos olisi kyseessä toive ensimmäisestä. Ja miehellä siis ei ole lapsia ennestään. 

Tällä hetkellä tilanne se että menossa kp 27/25... Jännitys on siis todella kova ja jos tämän päivän aikana tätiä ei näy niin menen ostamaan testin. Tässä on kuitenkin sellainen jippo että tässä kierrossa olin tuntevinani ovulaation jopa 2 päivää myöhemmin kuin normaalisti, eli voi olla että tämä kierto vain on pidempi kuin tavallisesti. Toivon kuitenkin ettei siitä ole kyse... Omia oireita olen yrittänyt tulkita tietenkin ihan höpsönä, normaalisti en mittaile lämpöjä mutta tänäaamuna oli 37,5. Normaalilämpöni on 36,4 paikkeilla ja kipeänä ollessa olen yleensä petipotilaana jo kun lämpö ylittää 37, mutta nyt olo on ihan normaali. Toinen minkä olen pannut merkille on se että rintani eivät ole kipeät, eivätkä juurikaan edes arat. Tässä vaiheessa kiertoa minulla on yleensä todella kipeät rinnat ja arat nännit ja helpottavat vasta kuukautisten toisena päivänä, alkaakseen taas uudelleen kipeytyä heti tunteja ovulaation jälkeen. 

Edellisissä raskauksissa olen kuitenkin tuntenut melko koviakin repäisykipuja alavatsalla jo useita päiviä ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja niitä ei ole nyt ollut yhtään, joten yritän olla toivomatta liikoja. Vessassa ravaan kyllä jatkuvasti nyt mutta lähinnä siksi kun on pakko päästä tarkistamaan näkyykö tätiä... Iik. 

Tsemppiä kaikille muillekin! :)

127/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä taas :) Mä oon jo menettänyt hermot niin moneen otteeseen noihin ovis testeihin.. siis ollaan jo lapsettomuushoidoissa, tai ens menkoista alkaa sitten hoidot. Mutta niin! Ensimmäiseen vuoteen (en testaillut joka kierrosta) mutta kuitenkin niin en ikinä saanut ovistestiin kuin aivan todella haalean viivan, mikä näkyi tietyssä valossa vaikka tein niitä kierron ajan kyllä niin useaan otteeseen useampana kuukautena että ei voinut mennä ohi.. no nyt puoltoista vuotta eteenpäin oon tehnyt niitä taas ja nyt se viiva on huomattavasti selkeämpi joka kierrolla! Mutta kävin jokunen kuukaus sitten tutkimuksissa niin se munasolu vai rakkula mikä lieneen onkaan oikealta nimeltään niin isoin oli 10 mm eli aivan liian pieni 😳 niin nyt alkaakin IUI hoidot.. aikasemmin en oo asiasta hirveästi stressannut mutta nyt alkaa jo välillä ärsyttää 😳 onneks aloitettiin " ajoissa " toi lapsettomuushoito projekti.

128/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kuitenkin kaikille paljon parempaa onnea ja tuuria ! Tätä ei tarvitsisi kenekään kestää ! Välillä vaan tuntuu niin hassulta että moni ketkä ei edes haluaisi lapsia niin saa niitä melkein pelkästä hipaisusta.. 😳 aina ei mene nallekarkit tasan 😳

129/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos käyttäjä5261 linkistä, ite en hoksannu tuota 😊

Muija8 ilmottele sitten tänne miten kävi 👍 Toivotaan plussaa😍

Catalle kovasti tsemppiä sinne! 👍 Välillä kyllä tuntuu niin epäreilulta kun jotkut saavat vaikkei haluaisikaan lapsia ja toiset ei😧 Saako udella minkälaiset hoidot on?

130/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Catalle, toivottavasti tärppää pian!

Sieltä NC:n sivuilta/blogista löytyy ihan hyviä vinkkejä :)

Vahdoin myös käyttäjänimen, en huomannutkaan että minulla oli joku tuollainen Käyttäjä5261 :D

Vierailija
131/1881 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Cata! Mitä tarkoittaa IUI hoidot? Toivottavasti ne sujuvat hyvin.

Muija8, Onnea viime kesän aviotumisesta! Sulla on jännä päivä. Pääsitkö testikaupoille?

Kimallus, Harmi, että mies ei ole paikalla, mutta tuohon on kuitenkin hyvä uutinen, että ovis löytyi selvästi.

Taidan itsekin käydä pian hankkimassa noita ovistestejä. Olen koittanut seurailla kehon merkkejä, mutta en ole huomannut mitään, mikä kertoisi lähestyvästä oviksesta. Yritys ei tosiaan ole vielä päällä, mutta olisi kiva saada tästä asiasta tietoa tai jonkinlainen varmuus jo etukäteen.

132/1881 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Rekisteröidyinpä minäkin tänne, että pääsen kuumeilemaan. Ollaan miehen kanssa molemmat 29-vuotiaita ja oltu ikuisuus yhdessä. Pitkän jahkailun päätteeksi jätin minipillerit pois syksyllä, ja ajateltiin miehen kanssa, että lapsi tulee jos on tullakseen, että otetaan rennosti. Nyt menossa "virallisesti" yk2 (en ehkä laske syksyn puuhasteluja tähän) ja kp21/28-31. Vähän hölmö olo myös, koska olen aina pelännyt raskautta ja ollut varma, että ehkäisyn jos jättää niin suunnilleen heti tärppää. Ja tokihan tämä on mennyt ihan suorittamiseksi, eli Flo on otettu käyttöön ja ovistikut, mutta ovista en ole onnistunut vielä bongaamaan. Oman kropan tuntemus muutenkin ihan kateissa monen menkattoman vuoden jälkeen (no ainakin menkat alkoivat heti rullailemaan suht normaalisti kun jätti pillerit pois). Pillerien lopettaminen sai naaman kukkimaan kuin teiniaikoina, ja se ahdistaa tässä myös. Kellään muulla tätä ongelmaa? Lisäksi harmaita hiuksia aiheuttaa se, että minun työhön liittyy välillä kosteita iltatilaisuuksia, ja olen ihan vainoharhaisena etten herättäisi huomiota juomattomuudellani. Että tällaisia mietintöjä täällä :)

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

133/1881 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku : Mulla alkoi myös kukkimaan naama ihan hirveästi! Ehkäisy siis lopetettu syyskuun lopussa ja tälle kukkimiselle ei näy loppua 😐 Ei onneksi ole montaa kerralla, mutta edelliset kun lähtee niin seuraavia jo pukkaa 😤

Tosiaan kun se ovis näkyi tikussa todella selkeästi niin tuntemuksiakin oli. Itsellä se ei ollut mitään pientä nipistelyä vaan joutui kävellessä ihan pysähtymään hetkeksi. Onko kenelläkään muulla ns. Voimakkaampaa ovis tuntemusta?

On muuten niin ihanaa kun täällä ryhmässä on paljon keskustelua 😍 Ja niin moni uusikin on tänne löytänyt!

134/1881 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan mahtavaa että täällä on näin paljon keskustelua! Ihanaa saada vertaistukea täältä :) Mulla menossa yk2 kp 8, ovista alan tikuttamaan ensi viikolla. Mulla on oikeesti ollu nyt tekemistä positiivisen asenteen löytämisessä. Pelkään jotenki niin paljon et joudutaan kohtaamaan pettymyksiä näiden vauvahaaveiden kanssa et en uskalla ajatella positiivisesti (joka muuten on mun tyylistä) että kyllä kaikki menee hyvin ja saadaan pian vauva terveenä alulle ja syliin asti.. Pelkään et jos ajattelen positiivisesti ni karma iskee ja kaikki menee pieleen, ihan pöljää :D Tosi ahdistavaa löytää itestään tällanen puoli. Mut onneks tässä viime päivinä on löytyny vähän taas mulle ominaisempaa positiivarimeininkiä, ootan tosi innolla ovista ja että päästään taas tosissaan yrittämään <3 Sori tä avautuminen, en ihan näin avoimesti halua tästä asiasta kellekkään läheiselle puhua ni tänne sit purkautuu tällaset ajatukset.

135/1881 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ervasto ihan samanlaisia ajatuksia!! En saa ajatuksissakaa luottaa tai uskoa mihinkään ja oon jo vakuuttunu siitä, etten ikinä oo raskaana. Mikä on aika pieni todennäkösyys, joten en ymmärrä miksi uskon siihen niin täysillä. Kai se on itsensä suojelua. Just mietin, että oon kyllä niin ihmeissäni sit jos joskus saan positiivisen tuloksen raskaustestiin!! Nytkin tässä kierrossa kaikki pitäs olla mahdollista, mut miks mä jo mietin ensi kiertoa. Ihan kun se haaveilu tulevasta raskaudesta tai vauvasta estäisi raskautumisen..

136/1881 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Ervasto ja Nouppis ihan samalta kun mitä mä ajattelin ennen esikoista. Olin jo tyyliin miettinyt milloin pitää mennä lapsettomuushoitoihin yms. ja sitten plussasinkin yk2 :D ja nyt toisella kierroksella oon taas samoissa fiiliksissä, eli että ei voi mennä hyvin, koska ekalla kerralla kaikki meni niin nopeesti ja hyvin ilman mitään komplikaatioita. Ei sitä taida missään vaiheessa olla tyytyväinen :D tai lähinnä kai sitä yrittää suojautua pahimmalta pettymykseltä..

137/1881 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ervasto, Nouppis ja Monamina kuulostaa niiiin tutulta noi ajatukset. Mulla on kans iskostunu päähän, että me ei helpolla tulla saamaan vauvaa syliin. Ny menossa kp2 ja yk2. Nää menkat oikee lietsoo sitä ajatusta, että ei saadakkaa vauvaa ainakaa helposti, ku mieli on vähä matalampi mulla aina menkkojen aikana muutenki ku normaalisti.

Toki vasta kuukausi sitte lopetin minipillerit ja ajatuksella tulee jos on tullakseen mennään. Eli miestä ei haittais vaikkei iha muutamaa kuukautee tärppäis ja mulla on jäätävä vauvakuume 😁 ja haluisin vauvan nyt heti syliin 😁.

Menkkakivut ei onneks oo ny läheskää nii pahat ku pillereiden aikana. Ennen minipillereitä mulla ei ikinä ollu mitää jäätäviä menkkakipu vaan sellasta iha normaalia jomottelua välillä ja välillä vähä kovempia kramppeja, mut minipillereiden aikana ne kivut oli jotain ihan jäätävää. Joskus heräsin yölläki niihi kipuihi ja jouduin herättää miehen hakee mulle särkylääkettä ja kuumavesipulloo ku sattu niin paljon, että itkukurkussa koitin löytää asennon mikä vähä helpottais.

Turvottaa inhottavasti viel, mut eiköhän seki taas mee ohi tästä muutaman päivän päästä :) Ja tissit onneks palautumassa normaaliks 😁 Ei satu niihi enää nii paljoo ja niistä on sentäö turvotus vähä hävinny, eli ei oo enää kipeet ja pinkeet pallot 😊.

138/1881 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä vertaistuki on kyllä ihan mahtavaa <3 helpottavaa kuulla et muilla on samoja fiiliksiä enkä oo ihan sekopää :D Nimenomaan itsensä suojelua kovilta pettymyksiltä tä varmasti on ja ihan luonnollista. Nyt vaan toivotaan isosti tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille!!

Mulla meni menkkakivut Liirumlaarum ihan samalla tavalla ku sulla, ilman ehkäsyä ei mitään hirveen voimakkaita mut minipillereiden aikana oli ihan kamalaa. Nykyään tuntuu ihan pieneltä nä luomumenkkojen oireet ku ne on kuitenki niin paljon helpommat ku pillereiden aikana :D

139/1881 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ilmottaudun minäkin ketjuun kuumeilemaan.

Minulla on kaksi kouluikäistä lasta edellisestä suhteesta. Uudelle miehelleni lapsi olisi ensimmäinen.

Kuparikierukka otettu pois kesäkuussa ja nyt yk8 jo menossa.

Helppoa ei ole ollut.

Tiputteluvuodot olleet kiusana loppukierroissa. Syksyllä kävin gynekologilla, joka epäili keltarauhashormoonin vajetta. Ehkä se sitä olikin, koska Lugesteron lääkkeellä ongelma poistunut.

Nyt tuli uusi murhe. Tässä kierrossa kp10 aloin vuotamaan verta. Menin gynegologille, joka ei löytänyt syytä vuodolle. Kohtu ja munasarjat normaali. Ikävä yllätys oli etten ovuloi tästä kierrosta 😢 Ärsyttävää, en ehkä olisikaan halunnut tietää. Nyt mietin onko useampikin kierto ollut tallainen.

.

Gyne vakuutteli että ei hätää, kaikilla naisilla on ovuloimattomia kiertoja vuodessa noin kaksi. Nyt vaan odotella et menkat alkaa ja kohti uutta kiertoa.

Vierailija
140/1881 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten alkoi menkat, oireiden puolesta niitä osasinkin odottaa alkavaksi.. Nyt vain pää pystyyn ja uuteen yritykseen. Toisaalta oon superiloinen, et kierto tasaantui keskenmenon jälkeen heti normaaliksi, mutta voi vitsi kun nyt vaan raskautuisi uudelleen. Tuntuu, että joka puolelta pompsahtaa nyt vauvauutisia, enkä voi olla ajattelematta, että meilläkin olisi voinut olla nyt se aika kun vauvauutisia kerrotaan ja odotettaisiin kesävauvaa.

Kivaa viikonloppua kaikille ! 😊