Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Littletiger kirjoitti:
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea tärpänneille.
Meillä nyt todennäköisesti jää ens viikolla pillerit pois, mutta täytynee asiasta vielä puhua. Että ollaanko tässä nyt tosissaan vai ei. Jännä nähdä miten kauan menee kierron normalisoitumisessa vai tapahtuuko sitä. Tässä kun on kaikenlaisia tarinoita lukenut niin ei pidä mitään varmana.
Onko muita jotka "pelkkää" monikkoraskautta? :D itsellä hieman kuumottaa tämä mahdollisuus, koska äitin siskolla on identtiset kaksoset, äidin isä on identtinen kaksonen ja siihen perheeseen syntyi aikoinaan kolmet kaksoset...
Minä pelkään monikkoraskautta!! Ihan älyttömästi! Vaikka meillä ei siihen sinänsä esim. sukutaustojen takia olekaan riskiä, kuten sinulla. Kuitenkin olen niin varma että joihinkin lapsettomuushoitoihin joudutaan ja niiden seurauksena tulee sitten kaksoset. 😅
Littletiger kirjoitti:
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea tärpänneille.
Meillä nyt todennäköisesti jää ens viikolla pillerit pois, mutta täytynee asiasta vielä puhua. Että ollaanko tässä nyt tosissaan vai ei. Jännä nähdä miten kauan menee kierron normalisoitumisessa vai tapahtuuko sitä. Tässä kun on kaikenlaisia tarinoita lukenut niin ei pidä mitään varmana.
Onko muita jotka "pelkkää" monikkoraskautta? :D itsellä hieman kuumottaa tämä mahdollisuus, koska äitin siskolla on identtiset kaksoset, äidin isä on identtinen kaksonen ja siihen perheeseen syntyi aikoinaan kolmet kaksoset...
Itse taas toivoisin kaksosia :D Itse oon kaksonen ja suvussa muitakin kaksosia on paljon. Kuulemma toivon hulluja ja vielä koska oon ensikertalainen asiassa, niin olen vielä enempi hullu. Kesällä olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen, mutta tuntuu, että kuume vain itselläni nousee, niin voitais jo keväällä aloittaa. :)
Tervetuloa kaikille uusille! Joko joku meinaa testailla tällä viikolla 😊? Ois ihana päästä jännää muiden viivoi omii ootelles 😍😍!
Elsakoo! Kiinnostavan oloinen blogi sulla ja jännät lähtökohdat teillä yritykseen, mutta toivottavasti tulosta tulee nopeasti siitä huolimatta!
Minä kans todellakin TOIVON kaksosia, olis ihan unelmien täyttymys mulle <3. Mutta ottaen huomioon et mun suvus tai lähipiiris ei oo yksiäkään kaksosia ni taitaa olla turha toivo :(.
Ja @Aster kyseli vielä et onko kerrottu yrityksestä niin kyl miä oon aika avoimesti puhunut että toiveissa on ja parille ihan kertonut yriryksen vaiheistakin. Ekasta oltiin ihan neuroottisia et yrityksestä ei hiiskuttu kelle ja kerrottiin odotuksestakin vasta NT-ultran jälkeen mut nyt tää kakkonen tuntuu niin "triviaalille" et miksei vois kertoo niin saa ystävien kans jännätä. Toki jos ei tärppää ni varmaan sittenkin löytää jotain vertaistukea, toki lapsettomia pariskuntia löytyy tuttavapiiristä muutenkin.
Ja ihanaa muuten kaverin kanssa yhdessä jännätä kun meil on esikoisil viikko ikäeroo ja heil on samaa aikaa taas yritys päällä ni hauska "skabailu" täs menellää kuka plussaa eka 😁.
Täytyy yritttää voittaa, menkkojen alkuun viikko. Ai et kun jänskättää 😊!
Jänniä hetkiä taas joillakin siis!
Oon nyt illan selannut kaikkia nettiapteekkeja (Suomesta) ja vaikka vannoin itelleni etten innostu liikaa ja ala mitään tikuttamista harrastamaan niin kummasti oon kuitenkin niitä sinne korii klikkaillut. Ja todennäköisesti tää on vaan kuvittelua mutta ollu taas pari päivää jo ihme oireita jotka liittyy yleensä menkkoihin, mutta niiden pitäis alkaa vasta 11 päivän päästä. Mm. Mahaa nippaillut ja oon kärsinyt taas levottomista jaloista. Yhdistän sen itse menkkoihin ja raudan puutteeseen.
Noh. Ehkäpä nämä menee ohi ja palaan asiaan ens viikolla jos saadaan asiasta sovittua.
Mää kans melkeempä toivon kaksosia :D Oon ite kaksonen ja mun äiti on kaksonen myös ja äitin kaksoissiskolla on kahdet kaksoset :D Iskän sisaruksissa myös yhet kaksoset. Mun kaksoissiskolla on kaks lasta, jokka ei oo kaksoset.
Silläki haluisin kaksoset ku mies on sanonu et se haluu yhen lapsen, ei enempää 😁 Mää taas haluisin useemman lapsen, oon haaveillu neljästä lapsesta melkee aina :/ No kunhan edes sen yhden pikkusen sais 😍 Nyt ei ainakaa tunnu siltä, että lapsiluvusta tulis meille mitää isompaa kysymystä suhteessa, mut saa nähä mitä se si joskus on jos/kun joskus saadaan esikoinen eka, et mitä sen jälkee.
Ihanaa kun tänne on tullut paljon viestejä ja uusia tyyppejä 😍
Itse olen kertonut kolmelle ystävälle että on yritys käynnissä ja mies yhdelle.
Vanhemmille ei olla puhuttu mitään. Miehellekin jo sanoin että jos ja kun tärppää niin haluaisin pitää salaisuutena sinne vk 12 asti ainaki. Jotenki ajattelen sen niin että jos menee kesken niin saan käsitellä sitä menestystä ensin yksin miehen kanssa ja jos siltä tuntuu että haluan siitä jollekin puhua niin kerron myöhemmin. Tietää jo että se hössötyksen määrä tulee olemaan suurta tulevilta isovanhemmilta niin kertoo raskaudesta vasta kun ollaan ns. Varmoilla päivillä 😊 lapsenlapsia ei ole vielä kummankaan vanhemmilla. Onko kellään muulla samaa tilannetta että teidän lapsi on eka lapsenlapsista mahdollisesti? ❤️
Hui kun monella on jo yritykset käynnissä :)
Mulla on muutaman päivän päästä se lääkäri ja mentävä nyt keskustelemaan ehkäisyn jatkosta. E-pillerit, tai tämä tietty merkki ei tunnu enää sopivan. Jännittää vähän mihin tulokseen päädytään. Kondomin käyttö tuntuu jotenkin epäkäytännölliseltä, eikä olla sitä ikinä tässä suhteen aikana käytetty.
Mutta olisihan se helpoin jättää hormonaalinen ehkäisy nyt pois. Tyhmänä mietin sitäkin ettei yritystä uskaltaisi vielä aloittaa jos käy tuuri ja nappaisikin heti ja tulisi sitten loppuvuoden lapsi. Turhamainen olen, eihän sillä lopuksi väliä ole kunhan tulisi terve lapsi.
Täällä ois myös isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Tai tarkkaan ottaen miehen isällä kyllä on niitä jo kaksi mutta hän ei ole heitä koskaan tavannut monestakin syystä ja voi olla että joudutaan myös noudattamaan samaa linjaa. Vaikka hänen kanssaan jossain tekemisissä ollaan niin mm. häihin ei oltu häntä kutsuttu.
Meillä kans olis eka lapsenlapsi. Tai en tie mitä serkut suunnittelee, mut ehkä ollaan ekoja ehkä ei :D Olishan se kiva saada yhtäaikaa, ni olis jotain seuraa sitten äippälomalla :) Kavereilla alkaa oleen jo muksuja ja ne ei helpota vauvakuumetta..
Miehen isällä on kaks lapsenlasta, miehen äitillä ei viel oo, et meidän ois eka ja mun vanhemmilla on kolme lastenlasta :)
Kp20 ja dpo (3-)4 menossa. Tylsä vaihe siis :D
Mulla ois kans mun vanhempien eka lapsenlapsi, tiedän että sellaista jo odotetaan innolla... 😁 en oo pystyny puhuu kun yhdelle kaverille tästä meiän projektista... en halua et kukaa alkaa tarkkailemaan milloin oon raskaana (vaikka varmaan sitä jo tehdään) enkä kestäis ihmisten uteluita ja kyselyitä nykyistä enempää 😥 toisaalta tekis kamalasti mieli välillä purkaa asiasta jollekin toisellekin kaverille... mies haluais odottaa sit tulevaisuudessa kans varmemmille viikoille, mut en tiiä miten mä pystyisin!! 😁 oon huono pitää salaisuuksia ja valehtelemaan 😂
Täällä muuten alkaa kohta kierron keskiväli lähestymään, aattelin ottaa ovistikut nytkin käyttöön, mutta mennään paljon rennommalla asenteella nyt kun viime kierrossa. Eikä odoteta sitä ovis plussaa tai oireita vaan touhuillaan muutenkin 😊
Me ollaan ehkä pari kertaa leikitelty ajatuksella kaksosista mutta tosissaan ei olla asiaa mietitty, kummankaan perheessä/lähisuvussa ei ole kaksosia. Eli olisi se kyllä järkytys jos meidän kohdalle sattuisi, vaikka toki ihana asia <3 Meidän kummankaan vanhemmilla ei ole vielä lapsenlapsia, muutenkaan kummankaan sukuun ei ole vielä vauvoja syntynyt mutta tiedän että meihin on kohdistettu odotuksia jo kauan :D Mun mies on tosi yksityinen eikä omista asioistaan oikeastaan kenellekään tän parisuhteen ulkopuolelle puhu, mä taas olen tästä vauvahaaveesta kertonut melko avoimesti lähimmälle ystävälleni ja äidilleni. Mies ei tästä hirveesti ole pitänyt ja mikäli raskaus alkaisi niin hänen toiveensa mukaisesti odottelisimme varmaankin siihen asti että vatsa alkaa erottumaan, ennen kuin asiasta kertoisimme... Tulee olemaan tuskaa mulle, oon kans huono pitämään salaisuuksia :D
Tää "ensimmäinen lapsenlapsi" asia on myös todella ahistavaa tietyissä tilanteissa. Muun muassa tänään käytiin mun kotona hakemassa tavaraa ja se tuijotus... Huoh. Ja anto sitten mukaan kankaita kun oli siivonnut kaappeja. "Siellä on vauvanvaatekankaita. Voit tehdä niistä jotain." 🙄 Miehen äiti jo jouluna kysy että joko on tulossa... Todella raivostuttavaa kyllä 😄
Heips.
Täällä vähän hassu tilanne kun mies kuumeillut 2vuotta ja nyt näytin vihreetä valoa viime vuoden lopulla.
Kierukkaa ei poistettukaan niin helpolla vaan useempi kk meni kun aikaa sinme ja tänne ja tonne ja loppuviimeksi nukutuksessa poistettiin. Tää itsessään oli jo hyvin turhauttavaa...
Tiedän että valmiudet vanhemmuuteen löytyy mutta jännittää ihan hirveesti kun ekat lapset jo 12 ja 9. Nyt alkaisi siis "kierros nro 2" vauva arkea.
Mulla perhe on aina koostunut ystävistä ja läheisistä ja omaan biologiseen perheeseen välit on etäiset. Joten sukulaisten reaktiotkin pelottaa. Millainen päivittely alkaa. Ekoistakaan raskauksista ei onnitteluja tullut ja nuorena jo muutin pois kotoa ja ekat lapset nuorena saanut. Heistä hyvin onnellinen ja kiitollinen
Nyt ikää 31v ja jännittää tärppääkö yhtä helposti kuin aiemmin vai saako urakalla pitkään yrittää.
Eli moni asia mielessä.
Päällimäisenä kuitenkin haave vauvasta ja usko itseensä, parisuhteeseen ja tulevaisuuteen.
Kun kierukan poistoa jo pohtimisen ja lopullisen päätöksen tekemisen jälkeen joutui odottelemaan niin nyt sitä plussaa odottaa niin paljon
Meidänkin toivottavasti tuleva lapsi olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Sitä mä vähän toivonkin, että ehdittäisiin ensin :D En tiedä, tuntuisihan se ihan erityiseltä.
Olen itse vanhempieni esikoinen, mies tosin sitten kuopus. Että enhän mä tiedä mitä suunnitelmia hänen isoveljellään on. Tai mun pikkusisaruksilla. Kaikki kuitenkin vakaissa parisuhteissa. Tavallaan tuntuisi pahalta että joku toinen ehtiikin ensin. Mutta nää on nyt vaan näitä omia hömpötyksiä. Tykkäisin jos sisaruksetkin sais lapset samoihin aikoihin, ois serkkuja. Itselleni on serkut jääneet niin etäisiksi monen vuoden ikäerojen takia.
Mä olen haaveillut kaksosista! Kai siinä viehättää varsinkin jos saisi identtiset, se pukeminen ja muu. Mutta olisihan se kyllä rankkaa ja varmaan sitten vähän kaduttaisi kun arkea pitäisi elää. :) Mutta saisi molemmat lapset tehtyä kerralla, jos se kahteen olisi tarkoitus jäädä. Kolmas passaisi myös mulle.
Meillä myös vähän kinaa siitä ikäerohommasta. Mä haluaisin kaksi suoraan pienellä ikäerolla. Miehen mielestä voisi hyvin odottaa ekan jälkeen muutamat vuodet ennenkuin miettisi toista.
Mää en kestä näitä piinapäiviä 😁 Kp 22/(29-)30 menossa ja dpo (5-)6. Tissit kipeet ollu pari pv ja yleensä ne kipeytyy 5-7pv ennen menkkoja. Parit menkkakrampit meni eile mahassa ja tänää alaselässä menkkamaista juilintaa. Enteileeköhä lyhyttä kiertoo 🤔 Mulla ei oo ikinä ollu kierto lyhyempi ku 27pv ja seki toooosi harvoin. Pillereiden kans pari kiertoo oli 28pv (ja ilmanki joskus), mut yleensä ollu sen 29-30pv ja joskus harvoin 31pv tai pari pv enemmä viel sitäki. Siis jos mikään esim lääke/minipillerit ei oo ollu sotkemassa kiertoo.
Mun pitäs olla kohta menossa bussipysäkille ja työharjotteluun, mut tääl mää roikun vauvafoorumeilla 😁🙈
Kertokaapas aikooko joku jo pian testata 😍? Täälläkin kauhea piina kuten liirumlaarumillakin 😍!
Menkkoja odotan vasta sunnuntaille, kui täs jaksaaa odottaa!
Ahmatar kirjoitti:
Kertokaapas aikooko joku jo pian testata 😍? Täälläkin kauhea piina kuten liirumlaarumillakin 😍!
Menkkoja odotan vasta sunnuntaille, kui täs jaksaaa odottaa!
Mää meinaan tehä ehkä ekan testin sunnuntaina, eli 5pv ennenku menkkojen pitäs alkaa 🙈🙈🙈 Eli jos oisin sää nii varmaa testaisin joka pv menkkojen alkuun tai siis siihe päivää asti ku menkat pitäs alkaa, jotka toivottavasti ei ala.
Sunnuntaina mulla on vissii menossa si dpo (9-)10 eli ehkä uskallan koittaa onneeni 😅
Heippa,
Minä liityn kans tänne teidän kanssa piinailemaan. Minä 25v ja mies 28v, itselleni olisi ensimmäinen lapsi ja miehellä on edellisestä suhteesta 3 vuotias poika. Yhdessä ollaan oltu vuosi josta puoli vuotta samankaton alla ja kyllä tänne taloon mahtuisi useampikin ❤️
Itsellä takana 10 vuotta e-pillereiden ja lopussa Nuvaringin käyttöä. Halusin luopua hormonaalista ehkäisystä ja renkaan jätinkin nyt vuoden alussa pois. Latasin Natural Cycles sovelluksen aluksi ehkäisytarkoitukseen mutta aika nopeaa huomattiin että molemmat halusi peittoa heiluttaa myös punaisilla hedelmällisillä päivillä 😉
Itsellä ollut pitempään jo enemmän ja vähemmän vauvakuumetta ja nyt mieskin on innostunut asiasta.
Vaihdoin sitten Natural Cyclesistä "Suunnittele raskaus" vaihtoehdon ❤️
Nyt odottelen ensimmäisiä luomumenkkoja jotka Natural Cyclesin mukaan pitäisi alkaa ensi viikolla. Tiedä sitten kuinka kauan menee ennenkuin kierto tasoittaa tuon 10 vuoden hormoonien jälkeen 😰 Kauhistuttaa kyllä kun niin kauan käyttänyt hormooneja ja lukenut paljon kuinka kauon mennyt niiden jälkeen että kierto tasoittuu 😧 No nyt kuitenkin menossa KP 25 mutta Natural Cycles näyttää KP 28? Vaikka edellisten menkkojen ensimmäinen vuotopäivä on 8.1? 🤔 Eli kumpi tässä nyt on oikeassa? Auttakaa untuvikkoa näissä 😂
Viikonloppuna olisi yhden juhlat tiedossa ja viiniä varmasti menee. Voisinko huomenna jo tehdä raskaustestin? Rfsu testejä kaapissa, onko kuinka herkkiä? Kokemuksia 😊 Peittoa kyllä heiluteltu sovelluksen " Ovulaation" molemmin puolin..
Kiva päästä piinailemaan teidän kanssa, mieskään ei jaksa varmaan enään kuunnella näitä mun vauvaovulaatioraskaus-juttuja 😂😂
Hei jossain oli puhetta salaisesta Facebook ryhmästä? Onkohan tämä minkä niminen ja miten siihen pääsen sisälle? 😎 Entä onko Watsapp ryhmiä?
Natural Cycles sovellus on kyllä mainio ehkäisyyn sekä raskauden suunniteluun 👌
Tilaa Natural Cycles vuositilauksella ja saat mukana lämpömittarin sekä 10 %:n alennuksen! https://app.naturalcycles.com/?webSignup=1&refId=pcn69yezyqsiglj6&refCo…
Tuolla linkillä saa 10% alennuksen. Ensimmäinen kierto vasta takana sovelluksen kanssa ja heti bongas mun ovulaation ja antaa hyviä vinkkejä raskauden suunniteluun 😊 Kannattaa tutustua ja saa kysyä lisätietoja 👋
Plussatuulia kaikille ❤️
Täällä myös podetaan kovaa vauvakuumetta! Ensimmäinen lapsi haaveissa, ehkäisy jätettiin pois joulun aikaan. Meillä on jo valmiiksi tiedossa, että raskaaksi tulemiseen voi liittyä ongelmia, joten vähän varovaisin tunnelmiin tämän asian kanssa. Aloin viime viikolla kirjoittamaan ajatuksiani blogiin (http://www.lily.fi/blogit/wanna-be-mama-be). Käykää kurkkaamassa jos kiinnostaa, ei siellä vielä paljon juttuja ole. 😊 Tämä on itselle jotenkin sen verran arka aihe, ettei oikein voi tai halua edes ystäville tästä puhua, joten kaikenlainen vertaistuki tässä jännityksessä on tarpeen!