Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

101/1881 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tänään odotusten mukaisesti menkat.. Oli aika jännä kierto, ainakin viikon ajan ennen menkkoja oli rinnat todella kipeät, tätä ei ole ennen käynyt. Aika suurin toivein tein testit kp 26 ja 29, negoja näytti ja varsinki ekalla kerralla tipahdin aika korkeelta :/ Menkkojen alku ei puolestaan niin pahalta tuntunu kun toiveet oli jo kutistunu. Meillä oli kuitenkin vasta yk 1, nyt lähdetään uuteen kiertoon hyvillä mielin, tänään siis yk 2 kp 1/28-31 :)

Tsemppiä piinailuun, ite olin muutama päivä sitten kuin tulisilla hiilillä eli piinailun makuun pääsin heti ekasta kierrosta :D Kertokaahan sitten miten kierrot edistyvät :)

Mulla on aina ollu haaveissa, että kaksi lasta tulisi mahollisimman pienellä ikäerolla. Kolmas ehkä joskus myöhemmin sitten :) Mies puolestaan on vahvasti sitä mieltä, että kaksi riittää ;) Tällä hetkellä en kuitenkaan uskalla ajatella niin pitkälle, kunhan yhden lapsen saisi terveenä alulle ja vielä syliin asti <3

102/1881 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Nyt sitten totesin että viimeisiä pillereitä viedään. Kaksi jäljellä. Eikä mies vastustanut asiaa. Jännä nähdä että miten pitkään menee että kierto asettuu normaaliksi. Joskus pidin parin vuoden taukoa noista ja muistelisin että aika nopeasti tilanne ainaki silloin normalisoitui. Oon kyllä lähdössä just tässä kahdeksi viikoksi työreissuun että tuskinpa niitä mahdollisuuksia juuri on edes ekassa kierrossa joka on ilman pillereitä.

Mutta jännittävää. En tiiä mitä pitäis ajatella. Enkä taatusti oo valmis tämmöiseen monessakaan mielessä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten liirumlaarum testasin tänään aamulla ja haamuhan sieltä pamahti. Piti oikein kaksi testiä tehdä kun niin epäuskoinen olo, mutta kyllä ne molemmat samaa kertoi. Ei oo siis oireita muita kuin väsymys ja palelua ollut tässä kierrossa. Dpo8 tunsin sellaista jännää "kairauskipua" kohdun uumenissa, että jos se nyt oli sitä kiinnittymiskipua niin 4 päivää siitä sain siis haamun testiin. Nyt vaan jännäilemään miten menkkojen käy huomenna!

Mikä vaihe muilla menossa? Onko kukan tikuttanut ovista tai piinaileeko joku muu kuin liirumlaarum? Kovasti paljon onnea kaikille tähän kiertoon 😘!

104/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar varovaiset onnittelut, toivottavasti pieni pysyy matkassa :)

Ite en oo viel uskaltanu testata. Kp25 ja dpo 8-9 menossa. Eka aattelin et teen testin huomenna, mut nyt koko ajatus ei huvita yhtään. Ehkä maanantaina testaan jos on semmonen olo. Lämmön mittasin äskön ikivanhalla elohopea mittarilla ja jos oikein tihrustin nii näytti 36,5°C. Flunssa iskeny päälle inhottavasti ja seksi halut ollu kateissa koko viikon :/

Menkkamaista jomottelua mahassa ja selässä menny monena päivänä, mut vielä ainakaa ei oo vuoto alkanu. 6päivää pitäs viel menkkoihin olla, mut ei sitä koskaan tiedä, että miten ne alkaa ku lopetin pillerit 10.1.

Toivon tietysti ettei alkais menkat ollenkaa, mut toisaalta en vaa jaksa uskoo et ekasta yrityskierrosta tärppäis :/

Mulla rauta-arvotki ollu viime vuosina ihan päin h**vettiä ja oon lukenu, että seki vois vaikeuttaa raskautumista. Rautalisää oon syöny muutaman kuukauden pienellä annoksella ja siinä valmisteessa on foolihappoo jne mukana mitkä edistää raudan imeytymistä, lisäks perus monivitamiinia syön. Rautalisä tosin oli reilu 2vk tauolla rauta-arvo verikokeiden takia, että tulis mahdollisimman luotettava tulos. Torstaina kävin labrassa ja eilen aamuna ei ainakaa viel näkyny kanta.fissä tuloksia. Iltapäivällä en muistanu ees käydä kattoon.

105/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut haamusta Ahmatar, toivotaan että pysyy matkassa <3 Liirumlaarumille plussatuulia, toivotaan ettei ne menkat sieltä tulisikaan :) Samaistun kyllä tuohon, että vaikea uskoa et heti ekasta kierrosta tärppäisi. Mulla on vielä tässä toisessakin kierrossa edelleen se fiilis et eihän se nyt vielä ja näin nopeesti voi onnistua :D Vaikka totta kai voi, tuntuu vaan epätodelliselta että omalla kohdalla kävisi niin helposti ja ihanasti..

106/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Oli ihan pakko rekisteröityä, että pääsen keskusteluun mukaan. Olen 27v naikkonen ja tuleva mieheni 29v ja meillä menossa virallisesti YK1, kp12. Ovista olen tikutellut jo pari päivää, sillä kierto on ihan sekaisin.

Söin lähes 12v Harmonet e-pillereitä ja lopetin ne mm. kohonneen verenpaineen takia toukokuussa 2017. Sen jälkeen tuli muutamat menkat pitkällä 35-37pv kierrolla, kunnes syyskuun jälkeen ei menkkoja kuulunut ollenkaan. Sain vuoden vaihteessa työterveyden kautta ajan gynelle ja tuloksena sekundäärinen amnorrea eli kuukautisten poisjäänti, johon määrättiin Terolut kuuri. Söin kuurin, se oli aivan kamala. Mieliala oli täysin musta, lihoin välittömästi lähes 6kg ja jäätävä turvotus päällä edelleen. Kuukautiset kuitenkin alkoivat ja nyt on kp 12 menossa. Nyt sitten toivotaan, että Terolut herätti oman normaalin kk-kierron ja toista kuuria ei tarvisi syödä.

Olen käyttänyt myös natural cyclesia toukokuusta lähtien. Kovasti toivoisimme lasta ja haluaisin tuon kierron kuntoon, että saisi edes periaatteessa mahdollisuuden raskautumiseen. Tällä hetkellä mennään mentaliteetilla, tulee jos on tullakseen. Eli minä kuumeilen ja mies ottaa rennosti :D

Mitkä ovulaatiotestit olette todenneet parhaiksi? Stressaa todella paljon epäselvät haamuviivat ja kun kierto on sekaisin, voi olla että joudun käyttämään kymmeniä testejä ennen kuin ovulaation saa tikutettua. Mistä saa halvalla hyviä testejä perhepakkauksissa?

107/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ervasto :)

Tervetuloa Sardiinille :) Meillä kans mennään, että tulee jos on tullakseen ja sama, että mää kuumeilen ja mies ottaa rennosti. Sitä ei haittais vaikkei tärppäis viel muutamaan kuukauteen. Mut pillerit jätettiin pois kuitenkin, että kierto tasaantuu ja on mahdollisuus tulla raskaaksi :)

108/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä kuule Ervasto manaa! Meidän esikoinen sai alkunsa yrittämättä toisesta pillerittömästä kierrosta ja jos tästä haamuloisesta nyt vauva tulee niin tämä siis yk2:sta siinnyt. Miehellä on ihan pakko olla jotain supersiittiöitä, koska minä oon satunnaistupakoinut suurimman osan aikuisiästäni ja muutenkaan en oo todellakaan mikään terveyden perikuva että en oo kaiken järjen mukaan mikään superhedelmällinen kun mun vanhemmat teki meitä sisaruksia (3 kpl) 9 vuotta ihan tosissaan.

Tervetuloa Sardiini mukaan! Ja liirumlaarum jos vaan malta ni ei ennen dpo11 iha kauheesti kannata testailla, ainakin itse kun tein kaksi päivää sit herkäm testin ni oli iha täysin nega ja ihan turhaan masennuin!

109/1881 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ahmatar haamusta!! Täällä peukut pystyssä, että pysyy mukana :)

Täällä oviksen tikutus käynnissä, ei oo vielä tuottanu tulosta. Nyt mulla kokeilussa raskauskeijusta tilatut one step testit. Koitan nyt ottaa rennosti ja ollaan "välittämättä" testien tuloksista ja käytetään hyväksi nää hedelmälliseksi oletetut päivät ja jatketaan niiden jälkeenki :) ärsyttää kun kierto nyt sit näköjää saattaa heittää kuudellakin päivällä, todella vaikee ennustaa ovista... 😩 kaikenlisäks nyt alkaa yövuorot, toivottavasti ne ei vaikuta ovikseen! Kellään kokemusta yövuorojen vaikutuksesta kiertoon?

110/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Ahmatar!😍

Täällä yritetään tikuttaa ovista. On kyllä niin hakuammuntaa kun kierto vieläkin niin sekaisin että ei oikein tiedä koska se ovulaatio oikein voisi olla... Kesällä päästää sitten kunnolla yrittämään kun mieskin on enemmän kotona 😊

Välillä on sellaisia päiviä että ahdistaa ihan hirveästi oma kroppa kun kierto ei ole tasoittunut ja sitten on niitä päiviä että kyllä se siitä ja hiljaa hyvä tulee 😁

Meneekö kenellekään muulla mielialat tällein?

Vierailija
111/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitetään alkaako menkat vaiko ei, eilen olis pitänyt alkaa. Takana siis pitkittynyt keskenmeno ja yhdet ”normi”menkat, jotka alkoivat tosi nopsaa sen jälkeen kun kohtu vihdoin saatiin tyhjäksi. Kierron puolivälissä oli rinnat tosi arat ja olin huomaavinani ovisoireita ja pyrittiin kyllä käyttämään ne päivät hyödyksi. Nyt on muutaman päivän juilinut alavatsaa ja ollut menkkaolo, mutta vuoto ei ole alkanut.. Viimeksi raskausoireet alkoivat kun menkat oli viikon verran myöhässä. Olen yrittänyt kuitenkin myös ajatella sitä vaihtoehtoa, että kroppa ja kierto on vielä sekaisin keskenmenosta, sillä onhan sekin täysin mahdollista.. Jännän äärellä ollaan siis. :)

112/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Toivottavasti saan tulla seurailemaan vaikka yritys ei ihan vielä ole alkanutkaan. Ollaan tänä vuonna 26 (minä) ja 28 (mies) vuotta. Minulla on ollut vauvakuumetta jo vuosia ja nyt viimeinkin vuodenvaihteessa mies alkoi näyttää vihreää valoa! :) Näillä näkymin kesällä alettaisiin jättää ehkäisyä pois, en millään malttaisi odottaa! En ole halunnut tästä kenellekään tutulle puhua, on siis ihana että voin näin anonyymisti hehkuttaa miten ihanaa on tämäkin edistysaskel. :D

Toisaalta taas pelottaa kamalasti, että jos eteen tuleekin useita pettymyksiä. Olen jostain syystä päättänyt että minun on hankala tulla raskaaksi, johtuen osittain siitä että minulla on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto (kondomi ollut vuosia käytössä, ei hormonaalista ehkäisyä ollenkaan). Kiertoni on tosin elämäntapojen tarkastelun jälkeen alkanut hieman säännöllistyä, mikä on minulle ihan uutta ja vähän valaa uskoa projektiin. :)

Voi kun aika kuluisi äkkiä! Harmittaa, että itselläni on niin kova halu saada ona vauva että lähipiirin raskausuutisista alkaa olla hankala iloita. :/ Ärsyttää että mieli toimii näin mutta minkäs teet.

Tsemppiä teille ja palaan kirjoittelemaan kun jotain alkaa tapahtua! :)

113/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon kans jostai syystä päättäny, että mun on hankala tulla raskaaks. Vaikka kierto ollu aina säännöllinen. Välillä on oikee ärsyttäny, ku kaikki on sanonu, että stressk vaikuttaa kiertoon ja menkat voi olla sillo myöhässä tai jäädä kokonaa välii ja itellä aina tullu kuitenki melkee kellon tarkasti menkat. Joskus päivän-parin heitolla mut kuitenki. Ainoostaa minipillereiden aikana oli välillä pisempiä menkattomia kausia, mut viimesen 4-5kk aikana ku söin pillereitä nii menkat tuli 28-31pv välein..

Ny kp 26 ja dpo 9-10. Toisaalta haluisin jo tehä rtestin, mut toisaalta en yhtää. Oon iha varma et nega sieltä tulee kuitenki, että miks ees testata. Jos sitä huomen aamuns uskaltais tehä testin kuitenki.

Vierailija
114/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen 32-vuotias, esikoisesta haaveileva. Vielä ei olla ryhdytty tositoimiin, mutta hormonaalisen ehkäisyn olen lopettanut vuoden vaihteessa. Kierto on heti jäänyt samaan rytmiin. Tarkoittaakohan se sitä, että varsinaisia menkkoja ei ole vielä ollutkaan?

Kiva lukea toisten kuumeilijoiden ajatuksia ja kuulumisia. Olen käynyt täällä viimeksi joitakin vuosia sitten ja silloin oli monia ketjuja ja vilkasta keskustelua niin kuumeilijoiden, odottajien kuin synnyttäneidenkin kesken. Tiedättekö, minne osa keskustelusta on siirtynyt? Luulisi aiheiden kiinnostavan siinä missä ennenkin. 😊

115/1881 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin voisin liittyä ryhmäänne, kun yritys nyt on virallisesti alkanut.

Taustoista sen verran, että minä olen 28 ja mieheni 30, esikoinen on syntynyt 01/16 ja nyt olisi siis toinen haaveissa. Ehkäisynä on ollut kuparikierukka, joka otettiin viime viikolla pois. Yritys piti oikeasti aloittaa vasta loppukeväästä/kesästä, mutta koska viime syksystä lähtien kunnon kuukautisia ei ole ollut ja muutenkin olen vuotanut koko ajan/miten sattuu niin halusin ottaa kierukan pois jo nyt. Ajatuksena olikin, että jos se kierto tästä tasoittuisi, tai ainakin ehtisi tehdä jotain sen eteen ennen kuin yritys alkaa.

Natural Cyclesia käytin viimeksi kun raskauduin ja otin sen käyttöön viime syksynä kun halusin seurata lämpöjä ja onko ovista ollenkaan. Lämpöjen perusteella en olekaan ovuloinut syksystä lähtien ollenkaan, mutta kierukkaa kun poistettiin gyne näki oikealla lupaavan näköisen munasolun (vai minkä niminen onkaan siinä vaiheessa). Siitä innostuneena ollaankin tehty talletuksia miehen kanssa (ja mieskin oli yllättäen jo mukana juonessa) ja tänään näyttikin jo nousseen lämpö vähäsen. Nyt vaan jännäilemään oiliko ovis ja miten käy :)

116/1881 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovisplussa eilen bongattu! Tänään menossa kp 18/30-36. Ja nyt on kyllä ajotuksetki kohallaan (ennen ja jälkeen plussan) toivotaan parasta.... :) eri lähteiden mukaan ovis ois 12-36h kuluttua plussasta, ota tästäki nyt selvää 😁 melkee rakettitiedettä tämä vauvan tekeminen tuntuu välillä olevan!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan keskusteluun!! :)

117/1881 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nouppis nappaa!

Ite kävin tänään hakemassa lisävitamiineja apteekista ja aioin ostaa ovistestejä mutta olivat keskustan kahdesta apteekista loppu ja luovutin siinä vaiheessa 😄 ei jaksanu kovin kauan tuolla pakkasessa käppäillä. Ja osittain tätäkin projektia ajatellen ostin meille molemmille kuntosali kortit!

Kk alkaa todennäköisesti torstaina joten siitä sitten lähetään seuraamaan ja laskemaan että miten käy.

118/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamulämmöt noussut ja natural cyclesin mukaannyt dpo 3, peittoa ei nyt heiluteltu ihan optimaalisesti, kerran ehkä vähän liian aikaisin ja kerran ehkä jo liian myöhään, mutta en nyt vielä halua, että on pakkopullaa :D onkos täällä muita piinailijoita?

119/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tikutan joka päivä. Tilasin eilen Kotitesti.fi:stä läjän Sofi ovis- ja raskaustestejä ja lisäksi vielä Clearblue tavallisia digitestejä 10kpl. Pregcheck ovistestissä näyttää kokoajan haaleaa viivaa, joten stressaa tosi paljon tuollaiset haamuilut.

Kuinka tasaista käyrää teillä Natural Cycles näyttää? Mulla huomaa vasta muutaman päivän jälkeen onko lämmöt oikeasti koholla vai ei ja sit ovis on jo ohi.

120/1881 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ovistestiin tulee aina haamu, ja se on ymmärtääkseni ihan normaalia. Ne ovistestin haamut kyllä kalpenee kunnon ovisplussalle, jonka viiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva.

Natural cyclesista sen verran, että mulla vaikuttaa kyllä mittausajankohta aamulla ja kuinka paljon on nukkunut ennen mittaamista. Joka aamu kyllä mittaan tunnin sisään samaan aikaan, mutta se kuinka paljon olen saanut yhtäjaksoista unta ennen mittausta, riippuu taaperosta :D ja nämä seikat just aiheuttaa vaihtelua lämpötilaan. Lämpö kuitenkin nousee ymmärtääkseni vasta munasolun irrottua, eli se hedelmällisin aika on jo melkein ohi, ovisplussa testiin tulee juuri ennen ovulaatiota. Summa summarum, niin minä seuraan ovistestistä otollisinta aikaa seksin harrastamiseen, ja ruumiinlämpö ikäänikuin vahvistaa oviksen tapahtuneen (ja lämmöthän pysyy ylhäällä jos on raskaana) :)