Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Hei kaikille! Olen lukenut tätä ketjua jo melkein alusta saakka; on ollut ihanaa lukea teidän kuulumisia ja fiiliksiä yrittämisesta. Näistä asioista kun ei oikein livenä "uskalla" kenellekään puhua, niin tuli itsellekin tunne että haluaa purkaa ajatuksiaan jonnekin. Olen 30v ja ensimmäinen lapsi on toiveissa. Meillä on siis aloitettu yrittäminen kesän lopulla eikä toistaiseksi ole vielä tärpännyt. En osannut kuvitella, että tämä lapsen yrittäminen voisi olla näin raastavaa ja tuntuu, että välillä on oikeasti sekoamassa!! :D Kolmet menkat on nyt jännitetty, että tuleeko ne vai eikö ne tule ja sieltähän ne on sitten aina lopulta tulleet. Olen ennen tunnistanut ovulaation limoista, mutta nyt tuntuu että yrityksen alettua oviksetkin on joko jääneet tulematta tai sitten muuttuneet jollain lailla... Viime kierrossa tikuttelinkin, mutta lh ei ollut koholla missään vaiheessa... Olen sen verran insinööriluonne, että olen tottunut suunnittelemaan ja pitämään asioita kontrollissa, eli tämä tällainen jännittäminen ja epävarmuus on aivan hirveää... :D:D On googlattu kaikenlaisia kikkakolmosia, joilla voisi edesauttaa raskaaksi tulemista jne. Ironista että pitäisi olla stressaamatta ja antaa asioden edetä omalla painoillaan, mutta piruvie miten tässä voi olla miettimättä asiaa. Päässä pyörii kaikenlaisia ajatuksia siitä, että mitäs jos ei onnistuta ollenkaan... Samalla toki tajuten, että lapset ei tule kuin Manulle illallinen ja kolmen kuukauden yrittäminen on vielä tosi lyhyt aika... Huhhuh...kiitos ja anteeksi vuodatuksesta! Tsemppiä kaikille meille yrittäville ja oikein paljon onnea kaikille plussanneille ja jo lisääntyneille!! :)
Tervetuloa Oliivipuu "sekoilemaan" mukaan!😂😊
naboqua, kiinnostaa mikä kiertopäivä sulla menossa ja miten pitkä kierto, jos nyt jo ovis mutta odottelit sitä vasta ensi viikolle?? Itse pohdin, että missähän vaiheessa tikuttelu kannattaisi aloittaa, että oviksen voisi bongata, eikä mene ohi ja kun digitaalisia tilasin 10kpl, niin ne pitäisi jotenkin järkevästi osata ajoittaa. Itsellä kun ei mitään tuntemuksia, eikä hirveästi limojakaan tms ole, mistä voisin päätellä..
naboque: ajattelin lauantaina testata, mikäli menkat ei ala. :)
Tervetuloa Oliivipuu! Joo, asioiden eteneminen omalla painollaan on kaukana tästä hommasta. :D
No niin, nyt siis kp 17 dpo1 ja 2 edellisenä päivänä onnistuttiin iloitsemaan toisistamme. Minulla nyt 2 kierto greippimehun kanssa ja nyt kyllä oli superlimat verrattuna aikaisempaan. Ja myös hieman vaaleanpunaista vuotoa ovispäivänä eli googletuksen perusteella estrogeenitasot on nousseet, greippimehun ansiosta. Eli toivon että siitä olisi apua meidän yritykseen. Ainoa harmitus tuli bakteeritasapainon pyllähtämisestä, mikä on mulla tyypillistä. Toivottavasti se ei nyt vaikuta negatiivisesti.. Mut ihanaa silti kun on toivoa tälle kierrolle!
Piparminttu- kirjoitti:
Tervetuloa Oliivipuu "sekoilemaan" mukaan!😂😊
naboqua, kiinnostaa mikä kiertopäivä sulla menossa ja miten pitkä kierto, jos nyt jo ovis mutta odottelit sitä vasta ensi viikolle?? Itse pohdin, että missähän vaiheessa tikuttelu kannattaisi aloittaa, että oviksen voisi bongata, eikä mene ohi ja kun digitaalisia tilasin 10kpl, niin ne pitäisi jotenkin järkevästi osata ajoittaa. Itsellä kun ei mitään tuntemuksia, eikä hirveästi limojakaan tms ole, mistä voisin päätellä..
Mulla on tämän vuoden aikana kierto venynyt pari kertaa jopa 38 päivään. Nyt muutama viimeisin kierto on ollut 30-32 päivää. Luulen että Flo sen takia venytti ovulaatioajankohtaa ensi viikolle, itse vähän sitä kyllä epäilin myöhäiseksi ajankohdaksi. 🤔 Minä aloitin ovulaatiotestien tekemisen viime sunnuntaina (kp 10) ja tosiaan tänään (kp 14) tuli plussa. Ajattelin aloittaa joka tapauksessa hyvissä ajoin, että ei menisi ohi.
Ajattelin minäkin jakaa ajatukseni. Täällä toiveissa toinen. Takana yksi keskeytynyt km ja siihen meni liian kauan. Nyt pelkona että kaavinta vaikuttaa raskautumiseen. Myös varastoraudat matalalla ja kuulemma silläkin voi olla vaikutusta. Nyt kp 1, itku tuli myös. Kierto tosi lyhyt, nyt 24 pvää (ennen edellistä raskautta 26). Kokemuksia sen vaikutuksista?
Täällä testi näyttää plussaa 😍. clearblue ilmoitti raskaana 1-2 vko. Myös apteekin herkkä antoi 2 viivaa.
Hei taas!
Karoliina2018: Minäkin harrastan keskeytyneitä keskenmenoja. Viime kesänä oli yksi, joka sitten kaavittiin. Menin seuraavan kierron alettua akupunktioon ja raskauduin samasta kierrosta. Että voi se käydä niinkin nopeasti. Tosin se olikin tuulimuna, joka lopulta kaavittiin myös. Ensimmäinen keskenmenoni viime talvena meni kesken vasta viikolla 11. Sen jälkeen kiertoni lyhenivät. Aloin silloin mittaamaan aamulämpöjä, ja huomasin, että luteaalivaiheeni jäi liian lyhyeksi. Kun aloitin kalaöljyn ottamisen, niin luteaalivaihe piteni pari päivää ja on nyt normaalin rajoissa. Välissä oli joitain tosi lyhyitä kiertoja, 17 ja 20 päivää. Mutta siitä ne pikkuhiljaa pitenivät tavanomaisen pituisiksi.
Varastoraudat tosiaan vaikuttavat ja nyt onkin syytä nappailla rautalisää. Itse napsin (lääkärin määräyksestä) Obsidan 100 mg kapselin/ päivä. Ja kyytipojaksi C-vitamiinia. Jos olet lihansyöjä, niin eläinperäinen rauta imeytyy paremmin, kuin kasvipohjainen (mitä rautavalmisteetkin ovat). Eli maksaa ja verilettuja ruokavalioon.
Minulla on vielä meneillään keskenmenokierto. Tänään on kp 42. Lämmöt ovat viimein pari päivää olleet alhaalla, joten eiköhän tämäkin kierto lähde tästä käyntiin. Eipä tässä kiire ole, ajattelin muutenkin aloittaa yrityksen vasta kuun vaihteessa. Tein tänään negatiivisen raskaustestin, mikä tarkoittaa, ettei minulla tosiaankaan ollut mitään rypäleraskautta. Helpotus. Ja parin viikon päästä minulla on lääkäriaika liittyen näihin kolmeen peräkkäiseen keskenmenoon. Jospa sieltä jotain selviäisi.
Minunkin puolestani tervetuloa uusille kuumeilijoille sekä onnea plussanneille :)
Minkä ikäistä porukka on täällä? En tiiä muistaako kukaan nuoreataidit.fi forkka sivuston, joka sulkeutu joskus monta vuotta sitte. Oon ihan intona kun se on avattu sen uudelleen :O Päiväkirja osiot oli ihan parhautta!
Yks kuumeilija täällä siis kans! :)
emiliaa94 kirjoitti:
Paljon onnea Kuumeilija39!<3
Walo85 ja muutkin greippimehun juojat, kuinka paljon sitä juotte päivässä? Jos kokeilisi senkin nyt ottaa käyttöön. Mulla on yrityksen aikana ovulaatiolimat vähentyneet tosi paljon että josko sitä saisi greippimehulla lisättyä :)
Ihan jotain lasillisen päivässä, alussa mittasin 2dl mutta nyt en ole enää ja tässä kierrossa söin lisäksi verigreippejä, jotka on mun herkkua muutenkin!
Tosi paljon onnea kuumeilija39 plussasta ♥️ onnea raskausajalle myös!
Yllätyin että ekasta kunnon yritys kierrosta tärppäsi. Olen kuitenkin 39 v. Gyne kyllä sanoi viimeksi että mulla on vielä monta hedelmällistä vuotta. Näkyi ultrassa monta munasolua munasarjoissa. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin.
Kuumeilija39, ihanaa, valtavasti onnea! :) Paljon tsemppiä jatkoon, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Kuinka tarkkoina te olette jo yritysaikana ruokavaliosta? Alkoholia en juurikaan käytä muutenkaan joten se on ollu helppo jättää pois, mutta salmiakki ja lakritsi, voi apua! :D Niistähän on THL:n suositus että ei suositella lainkaan syötäväksi raskausaikana.. Mutta mitenhän vasta näin yrittäessä?
Ikäneito kirjoitti:
Hei taas!
Karoliina2018: Minäkin harrastan keskeytyneitä keskenmenoja. Viime kesänä oli yksi, joka sitten kaavittiin. Menin seuraavan kierron alettua akupunktioon ja raskauduin samasta kierrosta. Että voi se käydä niinkin nopeasti. Tosin se olikin tuulimuna, joka lopulta kaavittiin myös. Ensimmäinen keskenmenoni viime talvena meni kesken vasta viikolla 11. Sen jälkeen kiertoni lyhenivät. Aloin silloin mittaamaan aamulämpöjä, ja huomasin, että luteaalivaiheeni jäi liian lyhyeksi. Kun aloitin kalaöljyn ottamisen, niin luteaalivaihe piteni pari päivää ja on nyt normaalin rajoissa. Välissä oli joitain tosi lyhyitä kiertoja, 17 ja 20 päivää. Mutta siitä ne pikkuhiljaa pitenivät tavanomaisen pituisiksi.
Varastoraudat tosiaan vaikuttavat ja nyt onkin syytä nappailla rautalisää. Itse napsin (lääkärin määräyksestä) Obsidan 100 mg kapselin/ päivä. Ja kyytipojaksi C-vitamiinia. Jos olet lihansyöjä, niin eläinperäinen rauta imeytyy paremmin, kuin kasvipohjainen (mitä rautavalmisteetkin ovat). Eli maksaa ja verilettuja ruokavalioon.
Minulla on vielä meneillään keskenmenokierto. Tänään on kp 42. Lämmöt ovat viimein pari päivää olleet alhaalla, joten eiköhän tämäkin kierto lähde tästä käyntiin. Eipä tässä kiire ole, ajattelin muutenkin aloittaa yrityksen vasta kuun vaihteessa. Tein tänään negatiivisen raskaustestin, mikä tarkoittaa, ettei minulla tosiaankaan ollut mitään rypäleraskautta. Helpotus. Ja parin viikon päästä minulla on lääkäriaika liittyen näihin kolmeen peräkkäiseen keskenmenoon. Jospa sieltä jotain selviäisi.
Minunkin puolestani tervetuloa uusille kuumeilijoille sekä onnea plussanneille :)
Onnea odotukseen plussanneille!
Ikäneito: Sulla on ollut rankkaa, jaksamista ja tsemppiä lääkäriin! Kiitos vinkistä, kalaöljy menee kokeiluun samantien. Rautaa menee lääkärin määräyksestä 100 mg / päivässä, lähtötaso ferritiinillä alle 30. Lääkärin mukaan raskautumiseen saattaa ainakin vaikuttaa, jos taso alle 50 eli vähintään se tavoitteena. Syön lihaa eli toiveita raudan nostamiseksi on. Kontrolliin menen marraskuussa. Kesä meni raskaana eli kuvittelin nelisen viikkoa olevani edelleen raskaana, vaikka oli mennyt jo kesken. Se oli pahinta... No toivottavasti kohta taas jo tärppää.
Tikkunekku;
No sitähän minäkin oon pohtinut, että nyt ensimmäistä kertaa oireita ja merkkejä bongaillessa tulee ehkä eläteltyä liikoja toiveita ja ajatukset pyörii muutenkin aiheen ympärillä koko ajan. Jos sitä tärppiä joutuukin venaileen pidempään niin TOIVOTTAVASTI pääkoppa osaa ajoittain miettiä myös muita juttuja 😅 tsempit kaikille!
Moi! Kirjoitan tänne ekaa kertaa. Hartaana toiveena olisi vauva syksylle 2019. 😊 Nyt on menkat eikä varsinaisia yrityksiä ole vielä ollut. Ehkäisynä ollut kumit, jotka jätettiin nyt "varmoilla päivillä" pois. Meillä on yksi 4-vuotias, ikää molemmilla 30+. Toivottavasti tärppäisi jo tämän vuoden puolella.🙏
Minkkis91 kirjoitti:
Tikkunekku;
No sitähän minäkin oon pohtinut, että nyt ensimmäistä kertaa oireita ja merkkejä bongaillessa tulee ehkä eläteltyä liikoja toiveita ja ajatukset pyörii muutenkin aiheen ympärillä koko ajan. Jos sitä tärppiä joutuukin venaileen pidempään niin TOIVOTTAVASTI pääkoppa osaa ajoittain miettiä myös muita juttuja 😅 tsempit kaikille!
Sama täällä, tuntuu että ihan koko ajan vain pyörii ajatukset tämän yrityksen ympärillä. Huomaan myös tarkkailevani kroppaa ihan koko ajan, nyt muka heräsin paineentunteeseen alavatsalla (ovulaatio oli siis kaksi päivää sitten) ja hirveä googletus päälle samantien. Järkihän tässä lähtee tätä menoa 🙄😅
(entinen naboqua täällä, lyhensin tuota nimimerkkiäni)
Tästä on varmasti ollut täällä puhetta, mutta en pysty lukea koko keskustelua😁 mitä teette optimoidaksenne raskauden? Syöttekö sitä raskaana oleville tarkoitettua ravintolisää? Mahd. Terveellinen elämä tietysti, harmi kun pikkujoulukausi alkamassa enkä ole mikään lasiin sylkijä.😅Kuinka usein yhdyntöjä?
Piti ottaa rennosti tämän asian kanssa, mut sekoiluks taitaa mennä😂
Nyt on kyllä niin menkkojen tyyliset polttelut menossa alavatsassa, että suuresti ihmettelen jos eivät aja nyt viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta. Oon kyllä jo ihan asennoitunut siihen, että menkat alkaa ja ei tärpännyt vaikka kaikenmaailman oudot tuntemukset tässä onkin ollut pitkin kuukautta. Noh, uuteen yritykseen vaan, voishan sitä olla vaikka iloinen siitäkin sitten, että kroppa toimii kuitenkin normaalisti kaikkien näiden pillerivuosien jälkeen.
Tää menkkojen alkamisen kyttääminen on muuten persiistä, pillereiden kanssa tiesin lähes tunnin tarkkuudella milloin alkaa ja nyt saa olla varautunut monta päivää 🙄
Kuumeilija39, kannattaa tosiaan testata uudelleen. Joissakin testeissä tulee plussa kun aika on ylittynyt, itsekin olen joskus roskishaamuja saanut ja menkat ovat sitten alkaneet kuitenkin jopa muutaman tunnin päästä. Tsemppiä!
Käyttäjä 19703, hui miten jännää! Milloin ajattelit testata?
Täällä ovulaatiotesti näytti tänään positiivista vaikka odottelinkin ovista vasta ensi viikon alkuun. Vissiin vähän lyhyempi kierto menossa sitten. Olotilojen mukaan kyllä arvelinkin että olisi nyt, kiva huomata että osaa tulkita kroppaa tämän suhteen oikein. Nyt vaan toivotaan parasta!