Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1121/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp15 tuli ovitestiin plussa, eilen kiukutti ja mies ei ollut sillä tuulella. Hän onkin nyt iltavuorossa joten pahin aika mulle kun itsellä odottaa aamuherätys. Masentaa pitkä yritysaika ja vaikeudet löytää oikea aika molemmille. Näinköhän jää tämä kierto tyhjäksi siis. Väsymys ja paha mieli painaa. Aattelin eilen että mukavaahan tän pitäis olla, mutta välillä tuntuu että yritys tekee seksistä väkinäistä, oviksen ulkopuolisina aikoina onkin sitten mukavampaa. 😔 Pitäkää peukkuja että saatais tälle kierrolle jännitettävää..

1122/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja toivottavasti kaikki menee sulla ja vauvalla hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1123/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuon takia tämän meidänkin "yrityksen" piti olla rennolla asenteella, koska en halua seksielämän kärsivän tästä. Mulle se on kuitenkin tosi tärkeä asia parisuhteessa ja vaikka meilläkin on pitkä suhde takana niin seksielämä on pysynyt aktiivisena ja molempia tyydyttävänä lähes koko ajan. Mutta helpostihan se menee siihen, että alkaa kyttää kalenteria ja tulee fiilis, että pitäisi harrastella silloin ja silloin tai muuten menee koko kuukausi ns. "hukkaan". Ja sitten jos toinen ei olekaan otollisella hetkellä mukana hommassa niin helposti saa riidankin aikaan, huh. Joka ei taas varsinkaan auta asiassa.

1124/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa vikaa meinas olla pillereiden pois jätön jälkeen. :/ Kiukuttelin ihan tyhjästä kunnes tajusin että voi sen toisen mielenkiinto loppuu koko yrittämiseen jos mää kyttäilen vaan kalenterista päiviä.

1125/1881 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa kun ei tiedä onko raskaana vai onko pms oireita. Itkettää, väsyttää, turvottaa. Lämmön nousua ollut viikon 37.5. Tänään saanut enemmän ravata vessassa . Tuntuu vähän väliä olevan pissahätä juonut kuitekin ihan normaalisti . Kp 26 menossa ja menkkamaisia kipu aaltoja monta päivää. Tein testin tänään mutta oli puhdas nega 😭

1126/1881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeinkin tulee kirjoitettua tänne pelkän lukemisen sijasta.. Eli lähinnä kaipaan vertaistukea mielenterveyden säilyttämiseen 😂 äijä näytti viimein vihreää valoa vauvahaaveille, tällä hetkellä menossa dpo 2 ja tuntuu että järki lähtee ennen kuin tää aika kuluu! Jos aiemmin oon ollut hyvinkin skeptinen raskautumisen suhteen, tyyliin "sit joskus vuosien päästä kun päästään koittaan lastentekoa, ei se käy hetkessä eikä toisessa", niin nyt meinaa järki lähteä kun jokaisen alavatsan murahduksen ylitulkitsee! Eli olen täysin varautunut siihen ettei heti ensimmäisestä kierrosta tärppää, mutta samaan aikaan kauhistuttaa että miten pää kestää/päivät kuluu jos tää yrittäminen venyisikin vaikka vuoteen. Kauhea vuodatus tästä nyt tuli, mutta kun itse viimeiset kaksi vuotta haaveillut vauvasta ja mies on jahkaillut, niin nyt olis niin hienoa kun osuis kerralla jackpottiin 😅 niin ja ikää on 27 eikä lapsia entuudestaan👌miten muilla pysyy järki päässä ja realistiset odotukset matkassa?

1127/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En kerkeä millään lukemaan kaikkia viestejä.

Olen 33-vuotias kolmen lapsen äiti, haaveissa neljäs pienoinen.

Ovis oli ehkä tasan viikko sitte tai sitten nyt maanantaina. Toivon totisesti että viikko sitten ja maanantaina kiinnittymiskipua 😁. Ennen en ole kiinnittymiskipua tuntenut, niin varmasti olen väärässä.

Kiertoni on n. 29-32päivää ja menkkojen pitäisi alkaa n. viikon päästä. Tilasin kuitenkin muutaman testiliuskan ja ehkä pakko yks tuhlata jo viikonloppuna :)

1128/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt itsekin kirjoittaa tänne. :) Ei oikein ole ketään kelle puhua kun ei vielä yrityksestä halua muille puhua. Eli pillerit ollu käytössä 9 v ja jätin ne kuukausi sitten pois. Ikää 28 v. Heti aloitettiin yritys. Tänään kp 30/? (Pillereiden kanssa 28, mutta nyt siis vasta eka luomukierto). Mahaa on nippailu vähän ja pää ollut kipeä. Tein tänään testin ja se oli nega. :( ajattelin et olis voinu tärpätä, niin usein ollaan puuhailtu kuitenkin ja vielä koko kierto. Joka toinen päivä oikeestaan koko kierto. Nyt vaan sit kai niitä ekoja menkkoja odottelen. Ehkä uusi testi, jos ei ala.. pelottaa vaan kauhulla jos en oo raskaana ja menkat ei vaan ala millään.

1129/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lukea koko ketju läpi, että tietää mitä kellekkin on tapahtunut. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä meille muille :D

Täällä on nyt siis yk 1, kp 18/30. Ovista en tikuttanut, mutta sen olisi pitänyt olla viikonvaihteessa, en kyllä juuri tällä kerralla sitä tuntenut.. Yleensä kyllä aina! Peittoa on heiluteltu vanhaan normaaliin ahkeraan tapaan, joten toivotaan :D Tuntemukset on kokoajan ihan normaalit, ei mitään poikkeavaa. Onneksi alkaa pitkä työputki perjantaina, saa muuta ajateltavaa loppukierron ajaksi!

1130/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te muuten ketkä ootte heti pillereiden jälkeen tullut raskaaksi niin millä päivällä testi näytti plussaa? Tai jos menkat alko niin alkoko suht normaaliin aikaan?

1131/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkis, kysymykseesi miten pitää järki päässä tämän homman suhteen niin ei varmaan ole mahdollista edes 😅 en ois ainakaan omalla kohdalla uskonut, että tästä tulee tällainen asia itselle.

Hyvä, että täällä on kuitenkin samanlaisia tyyppejä kenen kanssa jakaa tämä kaikki. Itse en oo kertonut tästä yrityksestä kellekkään enkä halua koko ajan miehellekään höpöttää asiasta ettei se kyllästy ja peru koko juttua, heh 😂 vai oisko se tää eka yk mikä aiheuttaa tän ja jos ei tärppää heti niin ehkä seuraavissa kierroissa ei niin paljon mieti asiaa. Nythän tämä on itsellekin ihan uusi juttu.

1132/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään kp 29/28-32. Ei merkkejä menkoista. Odottelen viikonloppuun, ja jos ei ala niin testailen. Jännittää.

Vierailija
1133/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Pitkään tätä keskustelua silloin tällöin seuranneena ajattelin kantaa korteni kekoon (pahoittelut romaanista), jos vaikka joku kuumeilija saisi jotakin tsemppiä :) Mulla ikää 24 ja ensimmäistä lasta yritetty, taustalla 7 vuotta tauotta e-pillereitä ja niiden lopettamisen jälkeen kierto ei meinannut käynnistyä sitten millään. Kesti 7 kuukautta ennen kun menkat alkoivat, ehdin jo ensin heittää kaiken toivon ja toisaalta myös hyväksyä sen että niitä on turha odottaa kuin kuuta nousevaa - suurempi vika voisi olla jos kuukautiset olisi mutta hedelmöitystä ei tapahtuisi. Yllättäen kaiken odottelun jälkeen tuli menkat, toiset ja kolmannetkin pitkähköllä (35pv) kierrolla ja taas olin ihan maani myynyt kun ei millään tärpännyt. No, neljännessä kierrossa epäilin tuntevani ekaa kertaa koskaan ovulaation - yhden päivän (kp21) eritin aivan mahdottomasti sellaista kirkasta limaa, seuraavat pari päivää nännit olivat niin arat että suihkussa käyminenkin sattui. Tästä toiveikkaana testasin 13 päivän kuluttua, päivää ennen kun kuukautisten piti alkaa ”varmuuden vuoksi”, koska oltiin menossa häihin ja epäröin sitä yhtäkään skumppalasillista. Kaksi selvää viivaa sain tikkuun ja valitsin alkoholittoman kuohuvan :) Päivälleen vuosi siitä kun otin viimeisen e-pillerin, oltiin ultrassa katsomassa meidän pientä ja sen terhakkaasti sykkivää sydäntä ja nyt rv 9+3 <3 Eli malttia! Kaikkien keho ei toimi kun junan vessa, mutta ei silti tarkoita että mitään olisi vialla. Ja jos sitten olisikin, niin nykyaikainen lääketiede on ihmeellinen! Onnea kaikille myöskin plussanneille ja tsemppiä kuumeilijoille! Yrittäkää olla stressaamatta (ihan liikaa), syökää terveellisesti ja urheilkaa, niin luotte parhaat edellytykset normaalille hormonitoiminnalle ja hyvän alustan missä kasvaa! Kaikki stressi ja jännitys ei lopu siihen plussaan, niin kannattaa yrittää säästää hermojaan sitäkin aikaa varten :)

1134/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä käyttää flo-sovellusta ja kierto on epäsäännöllinen. Mulla kierrot on 25-28 pvä. Minkä päivän mukaan laitatte kierron?

1135/1881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija39, annan flon ennustaa kierron aiempien kiertojen mukaan, mutta viimeiset 4 kiertoa on olleet 29 tai 31 päivää, niin ehkä nyt viimein kierrot ovat tasoittuneet ja säännöllistyneet tuohon :)

Joku kysyi miten pitää järki päässä tässä hommassa ja se tosiaan on hyvä kysymys😱😀 mulla nyt kp 3 menossa eikä millää jaksais oottaa ees siihen, että ovista pääsisi bongailemaan, ja koko ajan ajatukset ja googlailut meinaa mennä raskaus/kierto/vauvajuttuihin..

1136/1881 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija39 kirjoitti:

Raivostuttavaa kun ei tiedä onko raskaana vai onko pms oireita. Itkettää, väsyttää, turvottaa. Lämmön nousua ollut viikon 37.5. Tänään saanut enemmän ravata vessassa . Tuntuu vähän väliä olevan pissahätä juonut kuitekin ihan normaalisti . Kp 26 menossa ja menkkamaisia kipu aaltoja monta päivää. Tein testin tänään mutta oli puhdas nega 😭

Joo, täm on ehkä ikävin ): itsellä ei ole ollut normaaleja kuukautisia sitten teini-iän, ja kun käytössä on erinäisiä hormoivalmisteita, jotka saavat aikaan oman oireilunsa, niin siinä oli sitten todella vaikea luottaa yhtään mihinkään oireisiin mitä tuntui. Ensimmäinen yrityskerta varsinkin täsmäsi kaikkiin alkuraskauden oireisiin, mutta loppujen lopuksi kaikki olivatkin lääkkeiden aiheuttamia sivuoireita...

Kannattaa yrittää olla murehtimatta etukäteen ja vasta sitten kun menkat alkaa, se mikä testissä näkyy on kuitenkin tietty hormoni jota itstukka alkaa erittämään, joten sitä voi näkyä ihmisestä riippuen enemmän tai vähemmän, joillakin aikaisemmin ja joillakin paljon myöhemmin kuin toisilla. Joten odotellaan niitä menkkoja alkaviksi ennen kuin annetaan kokonaan periksi (:

1137/1881 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla haamu vai onko vain viivan paikka. Tein rsfu raskaustestin. ja aluksi näytti negaa mutta nyt kun piti heittää roskiin testi niin näkyy haamu

1138/1881 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija39 kirjoitti:

Voisiko olla haamu vai onko vain viivan paikka. Tein rsfu raskaustestin. ja aluksi näytti negaa mutta nyt kun piti heittää roskiin testi niin näkyy haamu

Mulla näytti kaikki positiiviset alkuun samalta kun sinun testi! Tuliko viiva sen ajan puitteissa kuitenkin?

1139/1881 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ajan puitteissa. Tuli varmaan yli puolen tunnin päästä näkyviin. Tein testin ja näytti negaa 5 min päästä vielä. Nukahdin ja kun heräsin niin näytti tuolta.

1140/1881 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija39: kannattaa tehdä ehkä vielä uusi testi. Pidän peukkuja.

Mulla Flo sanoo että kuukautiset 1 päivä myöhässä. En uskalla testata. Juurikaan raskausoireita ei ole. Ei toisaalta kyllä menkkojen alkamiseenkaan viittaavaa. Rintakehää on kutittanu muutaman päivän, samoin välillä toista rintaa. Kunpa testiin tulisi kaksi viivaa.