Kuinka paljon sulla on itse tehtyjä aterioita pakastimessa tällä hetkellä?
Kommentit (27)
Ei yhtään kun ei ole edes pakastinta
Jotai kastikkeita voi olla. Makaronilaatikkoa 400grammaa. Kalakeittoa. Hernekeittoa. Tänään laitan hiukan perunasoselaatikkoa. Tilanne hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nolla siellä on. Puolukkaa on vaikka muille jakaa,en tiiä miks olen kerännyt kun ei syödä. Raakaa lihaa siellä on,leipää ja sieniä.
Ala syömään puolukkaa. Kun pakastettu niin eivät varmaan niin happamiakaan. Älä suunnittele tekeväsi niistä mitään vaan vain syöt pois.
Pakastin on täynnä marjoja ja hirvenlihaa. Ruuat teen vasta silloin, kun niitä syödään.
Kasvislasagnea, sekavihannespataa, porkkanalaatikkoa. On vain jenkkikaappi ja siinä se pakastelokero joka ei ole kovin iso. Mansikoita, mustikoita, ja raparperia siellä on myös.
Tällä hetkellä poikkeuksellisen paljon, vähintään kymmeneksi päiväksi pääaterioita. Olen viime päivinä kokannut nimenomaan sellaisia ruokia jotka pysyvät hyvinä pakastaessa.
On mustalinssi-kasviskeittoa, leivitettyjä ja rapeaksi paistettuja linssi-kasvispihvejä sekä paloiksi leikattua kasvispizzaa jota tykkään syödä iltapaloiksi. Ei tarvitse nyt vähään aikaan miettiä mitä ruokaa keksisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ehkä viikon ruuat. Marjoja vielä jonkun verran.
Ei ole muuta itse tehtyä kuin ruisleipää ja korvapuusteja.
Ei yhtään. Otan ylimääräiset ruuat itselleni seuraavan päivän lounaaksi. Teen mieluummin tuoretta ruokaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nolla siellä on. Puolukkaa on vaikka muille jakaa,en tiiä miks olen kerännyt kun ei syödä. Raakaa lihaa siellä on,leipää ja sieniä.
Marjojen kerääminen ja pakastaminen on... No, jätetään hienotunteisuussyistä sanomatta.
Kokeilin preppaamista kuukauden. Tein siis kuukaudeksi kaikki ruuat pakastimeen.
Ihan jees, mutta aloin kahden viikon jälkeen kaipaamaan tuoretta ruokaa. En ole sen jälkeen preppaillut.
Mä elän kädestä suuhun. Monesti mietin köyhänä että milloin on syötävä tuo käsikin.
Ei yhtään. Koiran raakaruokia täynnä.
Pakastan yksittäisiä annoksia kun aina tulee tehtyä vähän liikaa.
Olen nyt lähdössä viikoksi ja heti sen jälkeen 7 viikoksi reissuun ja jätän miehelleni valmiit ruuat pakkaseen ettei hänen tarvitse tehdä ruokaa kuin satunnaisesti. Pataruokia, keittoja, lihapullia kastikkeessa, piiraita yms
Ihan valmiita ruokia ei ole, mutta 400 g kanan jauhelihaa ja 300 g sika-nauta jauhelihaa. Niistä saa seitsemän ateriaa. Aamulla nosti toisen erän 300 g sika-nautaa jääkaappiin sulamaan ja tein siitä kolme annosta , joista kaksi on jääkaapissa, yhden söin lounaaksi.
0 kun söin juuri tänään viimeisen pakastamani keittoannoksen
Yksi kaalilaatikko, joulukinkkua on vähän, marjoja, riistaa, kalaa, pullaa, mokkapalalevy, tänään tein sämpylöitä.
Ei tarvitse paljon kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Pakastin on täynnä marjoja ja hirvenlihaa. Ruuat teen vasta silloin, kun niitä syödään.
Meillä kyllä jo tähän aikaan vuodesta on vajunut. Mutta sama kait säästää pahanpäivän varalle.