Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

Vierailija
961/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka myös teille uusille kuumeilijoille!

Käyttäjä1525: Toivottavasti on kyytiläinen se "jokin" ja pysyy mukana!

Unohtui tuosta ensimmäisestä viestistä niin jos on olemassa whatsapp-ryhmä niin mielelläni liittyisin myös sinne!

962/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä 1525, oi, onpas jännittävää! Toivottavasti sinua pääsee pian onnittelemaan!

Täällä alkaa piinapäivät tuntua nimensä veroisilta, nyt kp 28, yleensä kierto 29-32 päivää. Tavallisesti tuhrua tulee jopa 5 päivää ennen kunnon vuotoa ja mekkojen alkua. Toistaiseksi ei mitään... Tosin Flo arvioi, että ovulaatiosta olisi vasta 10 päivää, eli ehkä tästä tulee vain pitkä kierto ja se tuhrukin ehtii vielä alkaa Testiä en vielä uskalla tehdä näillä tiedoilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
963/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä uusi kuumeilija.. oon jo 38v ja mun mies 36v. Pitkän palloittelun jälkeen vihdoin halutaan kuitenkin yrittää meille yhteistä iltatähteä. Mulla kaksi lasta ja miehelläni on myös kaksi lasta edellisestä suhteesta. ovulaatio on ensiviikolla ja sormet ristissä heilutellaan peittoa :D. Eli siis kp 9/28 ja yk1 <3

964/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä äippis! 😍 pidetään peukkuja myös sulle!

Sitä mäkin toivon, et se jokin olis tietenkin vauva ja ettei se tipahtais matkasta!

Päätin muka aamulla, että en ihan liikaa innostu. Mut älähän mitään, laskeskelen täällä jo laskettua aikaa ja suunnittelen kevään työkuvioita vauva mielessä. 🙉

965/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, sama täällä. Oon laskenu lasketunajan ja tehnyt mielessäni suunnitelmia kevään ja kesän osalta. Nimenomaan kevään työkuviot :D.. ei pitäis olla aina näin hätäänen mut minkäs teet :). Tsemppiä!

966/1881 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tän asian suhteen on niin vaikeaa olla rationaalinen. 😅

Mulla on lämmöt olleet koholla koko viikon. Normisti 35.8 ja nyt 36.7. Käytän ehkäisytietokone, ja se on tarkka. Normaalisti ei luteaalivaiheessa oo noin koholla. Toisaalta oon tehnyt duunia tosi pitkää ja kuormittavaa päivää, eli voi johtua myös siitä.

Miten Mona Lisa, joko teit testin?

967/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Lääkkeellinen tyhjennys meni tällä kertaa hyvin, eikä edes sattunut. Nyt vain odottelen vuodon loppumista. Jo yli kaksi viikkoa kestänyt ja saisi jo riittää. Keräilen rohkeutta soittaa terveysasemalle kun on vuoden sisään tullut 3 keskenmenoa. Mitähän tutkimuksia ne tekee? Luulen ettei sieltä löydy syytä, paitsi ikä. 

Lämmöt ovat olleet koholla koko ajan. Toivottavasti kierto tasaantuu pian. Tosin olen päättänyt odottaa sen 3 kiertoa ennen uutta yritystä. Lukemissani kirjoissa suositellaan 3 kk:n taukoa keskenmenon jälkeen, että keho ehtii toipua. Menen akupunktioonkin vasta kun ollaan valmiita yrittämään, kun viimeksi raskauduttiin samasta kierrosta kun aloin käymään siellä.

Yrittäjä: mitä sinulle kuuluu nyt? Sinua ei ole näkynyt täällä vähään aikaan.

Käyttäjä 1525: Peukut sinne :).

968/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, toivottavasti selviää, et mikä mättää. Itsekin keskenmenoja kokeneena voin vähän samaistua.

Mulla tuli tänään 7 PV ovulaatiota seksin jälkeen punertavaa vuotoa, että taisi olla toiveet turhan korkealla. Lääkäri laittoi varalta keltarauhasreseptin, joka pitäis hakea jos kierrot jää lyhyeksi. Pitää varmaan käydä hakemassa se, jos menkat alkaa nyt. Ei kyllä 7 päivän luteaalivaiheella varmaan paljon vauvaa tehdä. 😭

969/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uusi kierto täällä käynnistynyt. Kävin raudan tankkauksessa ja seuraavana on ensi viikolla aukiolotutkimus.

Viime kierrosta tuhrua tuli taas viisi päivää ennen kierron loppua. Kierrosta tuli 25 päivää. Luteaalivaihe oli n.12 Kokeissa keltarauhasarvo oli normaali, joten ei johdu siis siitä. Todella toivon että nyt tuhrut olisi historiaa kun sain rauta-arvot ylös.

970/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kierto nakutteli sitten 77pv asti. Meinasi jo usko loppua. Nyt laskeskelin ovista viikonlopuksi, mutta taisi ollakin jo ke kivuista päätellen. Tikkuja en näemmä osaa tulkita oikein... Miehen töiden takia ei talletuksia ennättänyt kuin tiistaina, joten tämä kierto oli huonosti hyödynnetty. Nyt odotellaan ja toivotaan, että olisi edes normaali kierto eikä tuollainen superpitkä.

Vatsan nippailua ollut nyt la/su ja tänään sunnuntaina valkovuotoa ollut aika paljon. Lämpöjä en ole tarkkaillut yhtään.

Pieni toive on takaraivossa, mutta järki sanoo, että ei ole voinut tärpätä. Miten saisikin niin muuta ajateltavaa, että ei miettisi liikaa näitä asioita.

971/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä_yksi eikö tuo 12 päivän luteaalivaihe ole ihan ok? Vai kuinka pitkä sen pitäisi olla?

972/1881 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1525 kirjoitti:

Vielä_yksi eikö tuo 12 päivän luteaalivaihe ole ihan ok? Vai kuinka pitkä sen pitäisi olla?

Kyllä sen pitäisi olla riittävä.

12-16 on käsittääkseni normaalia.

Luin että sinullakin tullut tuhrua.

Jossain oli että kaksi kolme tuhrupäivää ennen kuukautisia voi olla ihan normaalia.

Minulla tuhrua on tullut välillä kaksi viikoakin ennen kuukautisia. Nyt viime kuukausina on vähentynyt neljään viiteen.

Tästä kuukaudesta odotan erinlaista, vuodotonta tai ainakin normaaliin rajoihin.Jos nyt vielä tässäkin kuukaudessa tulee enemmän niin sit ihmettelen todella mistä johtuu.

973/1881 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä_yksi Mulla oli aiemmin monen päivän tiputtelua ja kierto venyi, mutta se johtui raudan puutteesta. Epäiltiin myös, että siellä oli kysta, joka puhkesi. Nyt ei ole ollut tiputtelua, kunnes eilen yks tippa.

Haluaisin hirveästi uskoa, että se oli jotain kiinnittymisvuotoa, mutta alavatsa on ollut sen verran kipeänä tänään, että jotenkin intuitio sanoo menkkojen alkavan pian.

Nyt menossa kp 27/29. Ovulaatio oli tässä kierrossa vasta kp 19.

974/1881 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla kiinnittymisvuotoa.

Toisessa raskaudessani (josta yli kymmenen vuotta) tuli viikkoa ennen muutama päivä jotain vuotoa. Olin jo pettynyt, mut tein varmistus testin kun menkkojen piti alkaa ja plussa tulikin. 😊

Jos sun kierto nyt venyy kun ovulaatio oli myöhässä. Toivotan tsemppiä!

975/1881 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä_yksi kirjoitti:

Voi se olla kiinnittymisvuotoa.

Toisessa raskaudessani (josta yli kymmenen vuotta) tuli viikkoa ennen muutama päivä jotain vuotoa. Olin jo pettynyt, mut tein varmistus testin kun menkkojen piti alkaa ja plussa tulikin. 😊

Jos sun kierto nyt venyy kun ovulaatio oli myöhässä. Toivotan tsemppiä!

Edellisessä ei ollut mitään vuotoja, mut toivotaan, että olis!

PoisKiitos ja tsemppiä sullekin oikein kovasti 👍

976/1881 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään gynellä ja siellä oli kaikki ok, helmikuussa todettu kystakin oli hävinnyt.

Ovulaation pitäisi olla nyt loppuviikosta, gyne sanoi että torstaina tai perjantaina :) Kovasti kyllä vähensi ahdistusta kun tietää että kaikki on kunnossa.

Oon lisäksi nyt lomalla töistä ja viikonloppuna ollaan menossa miehen kanssa kylpylälomalle joten toivotaan, että nyt tärppäisi kun oon saanut stressitasoja laskettua.

Gynekin sanoi että kyllä se siitä kun vaan yrittää olla stressaamatta ja kehotti olemaan yhteydessä jos vuodenvaihteeseen mennessä ei ole tärpännyt.

Positiivisin mielin eteenpäin :)

977/1881 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Emiliaa94. Toivotaan, että tärppäis :)

Kyllähän se helpottaa stressiä, kun kuulee, että kaikki on ok. Itsekin epäilin jo endoa tai vähintäänkin kystaa, niin oli kyllä helpottavaa, kun ei löytynyt mitään hälyttävää.

978/1881 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään kp22 eli jännittävät ajat käsillä.

Jotenkin asennoidun aina tässä kohtaa ajatukseen että "ei kuitenkaan", etten vaan pety menkkojen alkaessa. Oviksen bongasin vasta viikonloppuna, eli luulempa että joka tapauksessa oviksen ja menkkojen väliin jää liian lyhyt aika, varsinkin jos kierto on yhtä lyhyt mitä viime kuussa, 26päivää.

979/1881 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meen huomenna gynekologille. Jospa kaikki ok.

980/1881 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä taas piinapäivät meneillään.. Tein lauantaina testit, koska tiputin ekan tikun puolittain mukiin, vaikka sen kärki vaan pitäisi kastaa. No siihen tuli kaks viivaa, tosin melko haaleena, mut selkeästi havaittavissa. Tein uuden testin, kun eka meni ns. mönkään ja siihen ei taas ilmestynyt kahta viivaa.. Eli vielä odottelen alkaako menkat vai tuleeko kaks viivaa.

Viime yönä näin unta, että sain pienen pojan. Ei ollut kiva herätä ja huomata, että  se olikin vain unta.