Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

941/1881 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Ja pahoittelut emiliaa94 menkkaoloista, mutta toivotaan että oireet ovatkin merkki raskaudesta :)

Mulla tänään alkanut tuhruttelu, menkat alkaa kaikella todennäköisyydellä huomenna. Ärsyttää paitsi menkkojen alku, myös hyvin lyhyeksi jäänyt luteaalivaihe (tod.näk. 10 päivää). Toi lyhyt luteaalivaihe on mua mietityttänyt aiemminkin, se on maksimissaan 12 päivää mutta usein ollut paljon lyhyempikin, eikä tollasilla käsittääkseni ole kovin hyvät mahikset raskautua. En tiedä missä kohtaa tästä kannattaisi käydä gynellä, onkohan se siltikin sen vuoden ku pitäs yrittää...

Mä oon ite aloittanut ovistikuttelut noilla liuskoilla, mutta vaihtanut sittemmin cb:n digitaalisiin. Liuskojen mukaan mulla ei ollut ovista ollenkaan, mutta tämä ei oikeasti pitänyt paikkansa. Gyne sanoi että liuskat ovat todella epäluotettavia ja kehoitti investoimaan hiukan hintavampiin testeihin, mikäli ovista haluaa testata. Sen jälkeen joka kuussa oon saanut ovisplussan. Noissa liuskoissa testiviivan pitäisi olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan, kun on ovis.

942/1881 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytänpäs nämä liuskatikut ja siirryn digitesteihin, maksoi mitä maksoi :D

toisaalta tekis mieli heittää nurkkaan koko testit, ja antaa stressille kenkää. tuntuu että jatkuva tikuttelu tuo myöskin lisää vain stressiä.. mutta kun kaikkihetimullejanyt. joka paikasta satelee vauvauutisia ja ympärillä ei näy muuta kuin söpösiä raskausvatsoja.. :D miten niin kärsimätön luonne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
943/1881 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Täälläkin yksi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon. Meillä miehen kanssa vuoden verran yritystä takana. Vuosi sitten jätin minipillerit pois ja siitä puolen vuoden jälkeen aloitettiin Divina-kuurit, koska kuukautisia ei kuulunut. Ilmeisesti jo nuorena aloitetut e-pillerit ja sittemmin minipillerit sotkeneet täysin oman hormonitoiminnan. Lisäksi labroissa todettiin tosi ohut kohdun limakalvo, muuten kaikki ok. Ikää jo 31v ja epätoivo alkaa iskeä.

Nyt noin 4kk ollut suht säännöllinen kierto Divinan avulla, oviksia en ole tikuttanut. Kuukauden päästä uusi aika lääkärille. Nyt Divinat loppu ja jännityksellä odotan alkavatko kuukautiset ilman niitä. Onko muilla kokemuksia tuosta Divinasta?

Hirveästi tsemppiä kaikille ja kiva, kun täältä saa vähän vertaistukea :)

944/1881 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne ensimmäistä kertaa puoli vuotta sitten ja nyt on vihdoin ensimmäinen yrityskierto takana.

Ovulaatiotestejä kävin katsomassa apteekista, mutta hämmästyin yli 10€ hintaa. Ilmeisesti niitä saisi netistä tilaamalla edullisemmin? Alkuun ajattelin, että annan ajan kulua, enkä ota raskautumista heti projektinomaisesti, mutta vaikeaa on. Ikää 33 v. ja koska toistaiseksi tuntuu siltä, että haluaisin antaa mahdollisuuden useammallekin pienokaiselle, en haluaisi hukata aikaa...

Kierrosta sen verran, että ongelmana tuntuu olevan n. 5 päivän tiputteluvuoto aina ennen kuukautisia. Kertooko keltarauhasongelmista? Sen lisäksi toisessa munasarjassa on kysta, ollut jo n. 10 vuotta. Sekin voi varmaan vaikuttaa vuotoon. Pelkään, että se pitää leikata ja siihen tuhrautuisi aikaa.

Ajattelin katsoa pari-kolme kiertoa eteenpäin ja sitten jo gynelle keskustelemaan tuosta vuodosta ja kystasta.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

945/1881 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuumeilija täälläkin hei! 👋 Nyt uskaltaudun itsekin tänne kirjottelemaan, parin päivän aikana luin koko keskustelun suurinpiirtein, niin jännää ja mielenkiintosta! 😍

Meidän taloudesta löytyy yksi lapsi ja nyt on tullut haave toisesta lapsesta 😍 Ehkäisy ollut käytössä ehkä 2-3kk ja nyt tämän kierron alussa päätettiin jättää ehkäisy kokonaan pois. Nyt kp taitaa olla 18/29. Ihanaa, kun tänne saa ajatuksiaan jakaa, kavereista ei tiedä kun yks näistä yrityshommeleista.

Vierailija
946/1881 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan melko vasta alettu miehen kanssa yrittämään (minä 26, mies 27). Esikoinen olisi, jännittää aika paljon. Menkat ovat vähäsen myöhässä, saattaa kyllä johtua tästä jännittämisestä. Myös sellaista pientä mahakipua, mutta ehkä vain kuvittelen sen? En kestä, jos tämä tosiaan on sitä! Olen aivan täpinöissäni.

947/1881 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmeisesti menkat tekee tuloaan kolme päivää etuajassa? Aamulla pyyhkiessä tuli verta paperiin. Ei mitään runsasta vuotoa vielä, mutta alavatsa on kipeä.

Kummallista kun kierto on ollut koko ajan niin säännöllinen, aina sen 31 päivää. Nyt kp 29/31. Tein huvikseni raskaustestinkin joka tietysti oli negatiivinen. Eli eiköhän täälläkin kohta aloitella yk 6..

Ei auttanut tämä rennommin ottaminenkaan, mitä tässä oikein pitäis tehdä että tärppäis?!

Ehkä ensi kierrossa tikuttelen ovista mutta muuten ei oteta stressiä. Vai pitäiskö vaan unohtaa koko juttu jos sitten vaikka vahingossa tärppäis?

Ajattelin nyt aloittaa pienen elämäntaparempan ja vähän terveellistää ruokavaliota. Tuskin siitä haittaakaan on.

948/1881 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Vihdoin tuntuu et voitas mekin onnistua.

Lapsettomuustutkimukset saatu käyntiin ja löytyihän sieltä vikaa.

Minulta löytyi varastorauden puute. Klinikalla sanoivat varastoraudan vähäisyyden olevan yllättävän yleistä. Hemoglobiini ei kerro rautavarastojen oikeasta tilasta. Mullakin oli hb 143 ja silti alle 30 varastorauta (30 olisi normaali arvo). Yli 50 suosittelevat olemaan raskautta suunnitellessa.

Ensin tehdään mulle suonensisäisesti raudan lisäys. Se nostaa arvot heti. Seuraavaan kiertoon aukiolotutkimus ja sit insenmaatio miehestä löytyneiden juttujen vuoksi.

Nyt menossa kp21/25-27

Tuskin on tärpännyt. Tästä kierrosta varmistettu kokein et ovuloin, mutta pientä tiputteluvuotoa alkoi eilen taas tulemaan. Varastoraudan vähyys voi kuulemma aiheuttaa, limakalvot vuotaa ennen aikaisesti pois, joten kiinnittyminenkään ei onnistu. Kaikki muut otettavat kokeet oli normaalit, joten mitä luultavimmin johtuu siitä.

Seuraavaan kiertoon ja insenmaatioon ajatukset jo menneet. Kesäkuun vauva olis ihana 😍

Rahaa palaa, mut menköön. 😄Veronpalautuset onneksi tulossa 😉

949/1881 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä kanssa yksi kuumeilija! Itse olen 26 v. ja mieheni on 29 v. ja ensi tiistaiksi olisi varattu aika kierukan poistoon. En käsitä, mistä näin valtaisa vauvakuume molemmille iski, mutta tämä tuntuu toisaalta niin ihanalta ja toisaalta päivät on niiiiiiin pitkiä yrittämistä odotellessa. Ja vielä kun luonne on kovin kärsimätön tällaisissa asioissa.

En ole kertonut vauvahaaveesta kenellekään ystävälle tai perheenjäsenelle ja siksi kaikki keskustelut ja blogit ovat olleet kovassa kulutuksessa asiaa salatakseni. Jotenkin tuntuu, että vaikka yleensä aika avoimesti asioistani puhun niin nyt tämä olkoot oma pieni salaisuutemme. Toivottavasti meillä ja tietysti kaikilla vauvasta haaveilevilla tärppää mahdollisimman pian. Tsemppiä siis kaikille!

950/1881 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tästä tekeekin ehkä jotenkin erityisen kutkuttavaa kun ei uskalla muille puhua kuin miehelle kotona ja sitten loput täällä. Miehen kanssa jo eilen vähän taas leikiteltiin ajatuksella ja hittolainen se meni sanoo et olis valmis koska tahansa lapsen tekoon. Hyvä etten jättäny pillereitä ottamatta siltä seisomalta, mutta sitten taas järki taisteli vastaan. Talo pitää saada ensin rakennettua niin pakko vähän himmata. Ensi keväänä olisi järkevä alotella. Laskin kuitenkin, että nykyiset pillerivarastot riittää tammi-helmikuulle asti ja nyt toisaalta tuntuis tyhmältä sillon enää ostaa lisää. Ollaan kuitenkin puhuttu jos tehtäis heti kaks max kahden vuoden ikäerolla 😁

951/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa yk 6, kp 5/31. Menkat loppumassa.

Varasin ajan gynekologille 17.9., ihan vain varmistaakseni että kaikki on ok. Mulla todettiin vasemmassa munasarjassa 3cm kokoinen kysta helmikuussa, gyne sanoi sen olevan yleistä kapselin käyttäjillä ja häviävän itsestään kun kapselin poistaa. Käyn nyt kuitenkin tarkistuttamassa että näin tosiaan on käynyt. Sain gyneajan sopivasti juuri ennen ovulaatiota niin saadaan sitten varmuus että myös ovuloin tässä kierrossa :)

Ovistikut aion nyt ottaa myös ehkä uudestaan käyttöön tässä kierrossa. Muuten en ajatellut erityisemmin itseäni tarkkailla. Tämän viikon jälkeen oon kaks viikkoa lomalla niin toivotaan että stressittömämpi aika on sitten otollinen tärppäämiselle :)

952/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka ootte käyny vuoden yrittämisen jälkeen gynekologilla. Mitä tutkimuksia tekivät? Sinulle? Miehelle? Täällä yk9(en pysy laskuissa) ja kohta hommaan itteni johonki koska järki tässä lähtee.. pääsis siis perustarkistukseen edes johonki. Tai verikokeisiin.. tai jotain.

953/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille taida saapua haikara:( ollaan yritetty jo 2 vuotta itse 37 ja puoliso 31

954/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas varovaisesti alkanut toivo heräämään. Yrityskierto 6 menossa, ja kuukautiset olisi pitänyt alkaa tänään. Minulla vielä ennen kuukautisia tulee aina 2-3tuhrua pyyhkiessä, ja nyt ei ole tullut MITÄÄN.

Eilen aamuvirstsasta sain himmeääkin himmeämmän haamun, jonka kuitenkin näki ihan paljaalla silmällä. Aikalailla 14kk keskenmenosta (rv6), ja nyt tosiaan puoli vuotta yritetty esikoista uudemman kerran.

955/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei kierukka poistettu! Mulle terveydenhoitaja/kätilö sanoi, että ei tarvitse odotella mitään vaan voi heti alkaa lapsentekopuuhiin. Vähän jännittää kyllä, miten oma kierto lähtee käyntiin, viimeksi olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä 13 vuotta sitten. Samoin jännittää se, ehtiikö akne jälleen puhjeta (viimeksi tuli 22 vuotiaana kun pillerit vaihdettiin kierukkaan).

En voi edes kuvitella, miten turhautunut olo tulisi jos monta kiertoa joutuisi odottelemaan plussaa. Itse olen elänyt toiveessa, että puolen vuoden sisällä tärppäisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten keho toimii.. Ostin kyllä ovulaatiotestejä, mutta ainakin nyt ekat kierrot haluan mennä melko perinteisesti tiheällä peitonheilutuksella. 😀

956/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisama kirjoitti:

Hiphei kierukka poistettu! Mulle terveydenhoitaja/kätilö sanoi, että ei tarvitse odotella mitään vaan voi heti alkaa lapsentekopuuhiin. Vähän jännittää kyllä, miten oma kierto lähtee käyntiin, viimeksi olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä 13 vuotta sitten. Samoin jännittää se, ehtiikö akne jälleen puhjeta (viimeksi tuli 22 vuotiaana kun pillerit vaihdettiin kierukkaan).

En voi edes kuvitella, miten turhautunut olo tulisi jos monta kiertoa joutuisi odottelemaan plussaa. Itse olen elänyt toiveessa, että puolen vuoden sisällä tärppäisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten keho toimii.. Ostin kyllä ovulaatiotestejä, mutta ainakin nyt ekat kierrot haluan mennä melko perinteisesti tiheällä peitonheilutuksella. 😀

Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaverilla kesti kyllä hetken että hormoonit ja kierto normalisoitui kierukan jälkeen. Älä nyt siis hirveästi ole huolissaan jos pari kuukautta menee ihan tuohon ns "normalisoitumiseen" ja sitten yrittäminen voi vasta edes KUNNOLLA alkaa. Toki poikkeuksia voi aina olla ;)

957/1881 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11458 kirjoitti:

Maisama kirjoitti:

Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaverilla kesti kyllä hetken että hormoonit ja kierto normalisoitui kierukan jälkeen. Älä nyt siis hirveästi ole huolissaan jos pari kuukautta menee ihan tuohon ns "normalisoitumiseen" ja sitten yrittäminen voi vasta edes KUNNOLLA alkaa. Toki poikkeuksia voi aina olla ;)

Joo oon tosiaan lueskellut et ei se ihan niin vaan välttämättä normalisoidu 😀 ja siks just meinasin et pari kuukautta oon ainakin stressaamatta noita ovulaatioaikoja ym. Mutta tietysti toive on kova, että olisin se poikkeus, jonka kroppa sopeutuu ennätysnopeasti 😀

Vierailija
958/1881 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

En malttanu lukea ketjua loppuun asti ennenkuin oli pakko rekisteröityä ja päästä laittamaan oma viesti! Olen nyt lukemassa sivulla 26, eli vielä on luettavaa että pääsen kärryille ketkä on viimeaikoina plussannu, ketkä piinailee ja ketkä kokenu menetyksiä.

Lämpimät halaukset kaikille joka tapauksessa!

Meillä ollaan varovaisesti aloittelemassa vauvaprojektia, molemmille vauva olisi esikoinen. Reilu 10v oltu yhdessä, minä 33v, mies 30. Perussairauksista vaikeimpana raskauden onnistumiseen vaikuttaa varmasti mun pcos (diagnosoitu 2006), sekä miehen mahdollinen siittiöiden puute/laatu aiemman sairauden hoidosta johtuen sekä etenkin mun ylipaino (joka toivottavasti laskusuunnassa).

Ei yhtään osaa arvailla kuinka käy, pelko toki vahvana ettei vauvaa tule sillä kolme eri gyneä sanonu, että tuskin tulen raskaaksi. Liikaa en halua paineita ottaa ja toivon, että tämä "matka" voitais kulkea mahdollisimman vähällä stressillä. Mies vielä sopeutuu ajatukseen, sillä olemme olleet aina sitä mieltä, että emme lapsia halua. Näin siinä vaan sitten pääsi käymään ja täällä ollaan vauvakuumeiluketjussa nyt mukana 😁

Edit: Pcos:ta huolimatta mulla on säännöllinen kierto kyllä ja ainakin kierron puolivälissä on selkeet ovisnippailut ja limat ollu aina. Ajattelin muutamasta kierrosta tikuttaa kuitenki tuon oviksen jotta varmistuisin asiasta!

Vielä lisäys: ehkäsynä ollu joku 8v kumit, eli kierto luomuna (28-31vrk). Nyt ois viiminen kumi jäljellä laatikossa ja jännitän kovasti sanooko mies ettei osteta enempää 😅

959/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin miehen kanssa, että syön varastosta pois viimeset pillerit eli 8 laattaa ja sit ei enää ostetakaan lisää 😱🤗 alkaa jo jännittää!!

960/1881 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vauvakuumeinen liittyy joukkoon. 

Olen 26-vuotias, ja mieheni on 30-vuotias. Sain varhaisen keskenmenon vuosi sitten ja olen siitä saakka haaveillut toisesta lapsesta. Esikoisemme on nyt 2-vuotias. Mies näytti vihreää valo uudelle yritykselle vasta pari viikkoa sitten! No viime sunnuntaina oli ovulaatio eli neljä päivää sitten. Puuhailtiin ennen sitä ja sen aikana.

Nyt kävin naistentautien erikoislääkärillä muihin asioihin liittyen ja hän sanoi, että kohdussa näkyy jotain. Kuulemma ei kannata vielä innostua, koska vaikka siellä olisikin hedelmöittynyt munasolu, ei se välttämättä kiinnity tms. No arvatkaapa, innostuinko silti!? Menkat pitäisi alkaa vasta viikon päästä, joten tässä saa vielä kärsiä hetken epätietoisuudessa. Jännittävää! :D