Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Ja kyllä toi on nega vaikka miten tuijotan. Mieli tekee tepposia ja silmät harittaa, kun mukamas näkee punaista raitaa kahtena. Punertavaa muka tuolla alkupäässä liuskaa.
Takaisin sohvan nurkkaan mököttämään nollaamaan näitä ajatuksia.
Pitääpä tännekkin nyt vähän päivitellä.. Ei tullut meille maaliskuista. Nyt on kierrot ihan seonnut ja tänään lähdettiin uuteen kiertoon kp 61/30 jälkeen. Ihan hirveetä vaan odottaa ja odottaa ja odottaa niitä menkkoja.
Päässä pyörii jo itselle tuttuun tapaan jos sieltä ei kakkosta tulekkaan? Jos me ollaankin ne jotka kärsii sekundäärisetä lapsettomuudesta, jos ollaankin vaan kolmistaan eikä kukaan käytäkkään enään pikkuisia bodeja? Lähipiirissä juuri tuttava menetti 18vk sikiönsä kohtutulehdukseen ja palautti taas maanpinnalle kuinka katoavaa kaikki on. Pitäisi osata arvostaa meidän ihanaa lasta joka on vielä äärettömän pieni ja äidissä kiinni, muttei luonnolle mitään voi. Kaikki ei ole vielä kotona ja tehdään kaikkemme että saadaan koko perhe kotiin, meidän perheestä kokonainen. <3
Puikkonokka: kuulostaa kyllä tosi kurjalta kavereidesi kommentit. Miten pitkään olette yrittäneet? Jos yli vuoden niin gynetarkistuksellahan voisit myös saada mielenrauhaa joko siihen, että kaikki on kunnossa tai myös siihen jos ei ole, ja saisi myös ohjausta miten edetä lapsihaaveissa eteenpäin, eikä aikaa kulu ns turhaan.
Vilhelmiina, itse ajattelisin tuosta kuvasta, että raskaus on mahdollinen! Mutta olen itsekin samaisilla testeillä luullut näkeväni mahdollisia haamuja mutta negojahan ne on olleet.. toivotaan kuitenkin parasta!! :)
Olen kkn päivät ollut poissa keskustelusta mutta vauva-ajatukset taas heränneet tässä kierron vaiheessa, kun lähipäivinä pitäisi ovis flon mukaan olla (jos sitä siis edes tapahtuukaan..). Sain lähetteen julkiselle gynelle n. Kk päähän ja lähetteessä luki epäilys ovuloimattomuudesta, koska minullahan on säännöllisesti, ehkäisyn lopetettuani, ollut se 4-6pv ruskeaa tuhruvuotoa ennen menkkoja. Odotan kovasti tuota gyneaikaa, sillä itseäni stressaa onko vauvanhankinta edes luomusti mahdollista, enkä halua enää tuhlata aikaa yrittämiseen jos se on ns turhaa ajantuhlausta. Eilen vietettiin myös vuosipäivää, nimittäin tasan vuosi siitä kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, eli ei mikään odotettu vuosipäivä :D
No joka tapauksessa tämä kierto poikkeaa edellisistä siten et päätettiin miehen kanssa yrittää hieman huolellisemmin kuin aikaisemmin eli hommailla päivittäin viikon ajan. Katsotaan tuoko tämä onnea tullessaan :)
Kuivuessaan eli nyt muutaman tunnin päästä ei näkynyt enää tuota punaista epämääräistä raitaa joten negaksi sen tulkitsen.. tulipahan selattua kaikki mahdolliset keskustelut ja kuvat etsiessä vahvistusta epämääräiselle ja epätoivoisille haaveille..
Vilhelmiina: mä kyllä näen tossa haamun. Mutta ehkä kannattaa tehdä uusi testi?
2under2 harmi, että sun kierto on venynyt. Kävitkö lääkärissä?
Mulla on kp 32/29 menossa.  Menkkoja ei näy, mutta eilen oli kyllä kamalat alavatsakivut.
Voi tätä itsetutkiskelun määrää. Siis yleensä mulla on menkkojen alus tuo kohdunnupukka super alhaalla. Tiiän siksi, että kuukuppi tuntuu aina hankalalta. Nyt se on tosi korkealla. Lämmöt myös edelleen korkealla.
Osaatteko sanoa, että kuinka paljon ennen menkkojen alkua lämmöt laskee taikka kohdunnupukka laskeutuu? Vai tapahtuuko niin vasta, kun kuukautiset ovat jo alkaneet? 
Yritän malttaa mieleni ennen seuraavaa testausta. Vaikeaa tulee olemaan mutta jännitän sitä pettymyksen määrää..
Hei taas!
Käyttäjä 1525: Minun tietääkseni kuukautiset alkavat samana päivänä kun lämpö laskee raja-arvon alle. Eli siis ovulaatio katsotaan tapahtuneeksi, kun lämpötila nousee pysyvästi vähintään 0,2 astetta kuuden edellisen lämpötilan yläpuolelle. Näistä kuudesta edellisestä lämpötilasta sen korkeimman yläpuolelle lisätään 0,1 astetta, ja se on se raja-arvo. Olen kuullut, että joillakin lämpö laskee vasta kuukautisten alettua. En tiedä oliko tästä mitään apua :D.
Vilhelmiina: Tiedän miltä sinusta tuntuu. Todella. Kannattaa tosiaan testata vasta sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Tylsä neuvo, mutta aiheuttaa vähemmän stressiä.
Eli moikka jälleen!
Meillä tässä kävi näinkin onnellisesti, että jo toisella yrittämällä lävähti testiin selkeä plussa. Olen niin täynnä onnea ja jännitystä, ja myös helpottunut, kuinka helposti tämä kävi meidän kohdalla😊 Tietysti keskenmeno on mahdollinen, joten yritän nyt hiukan rauhoittua ja odottaa ensimmäiseen ultraan. Tsemppiä kaikille, jotka vielä yrittävät, toivottavasti kaikki saavat joskus nyytin syliinsä, millä tavalla tahansa!
Ikäneito, kiitos infosta. Vielä ainakin lämmöt koholla, joten ehkä on mahiksia olla raskaana! Mut jotenkin takaraivossa kans tuntuu, että en silti oo. Niin monena kuuna innostunut turhaan.
Vilhelmiina, mulla on vähän sama tilanne. Olis yks testi oottamassa, ku ei uskalla tehdä ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä.
Onnea Hirmuinen! ❤️❤️
Ei vitsit! Tein äsken super malttamattomana sen testin (juuri siis sen, jonka äskeisessö viestissä aioin tehdä vasta muutaman päivän päästä) En edes ollut pidätellyt kuin pari tuntia ja sain haamun. Toivottavasti se vahvistuisi!
Oi onnea Hirmuinen plussaamisesta ja Käyttäjä1525, toivottavasti haamu sieltä vahvistuu! 😍
Minua ei kyllä ole luotu tähän maltilliseen yrittämiseen. Yk1 kierukan poiston jälkeen ja kp 11 ja haluaisin jo tietää, tapahtuuko edes tässä kuussa ovulaatiota vielä kunnolla. Olen kuitenkin päättänyt, että tässä kuussa en vielä tikuttele muuten kuin jos huomaan jotain muita ovulaatio-oireita. Miehelle jo yksi ilta itkeskelin kun siinä hetkessä ei osannut olla kiinnostunut minun kuukautiskierrostani. Kuitenkin tiesi, että mahdollinen ovulaatio on vasta ensi viikolla ja ei halua vielä stressata asiasta, mikä onkin järkevää ja tasapainottaa tätä minun höyryämistä.. Huh!
Ehkä minäkin rauhoitun kun tämä eka kierto menee tässä ohi ja arki palaa talouteen. 😊
Malttamaton ilmoittautuu taas. Apteekissa shoppailtu ja tietäähän sen. Heti kotiin päästyä raivolla paketti auki ja vessaan. Vaikka pidätelty vasta pari tuntia. Tuloksena haamujen haamu. Eli piinailu jatkukoot
Kameralla ei selkeetä kuvaa saa, livenä näkyy tuo superhimmeä sininen.
Onnea Vilhelmiina! Toivotaan, että haamu vahvistuu!
Mulla alkaa olemaan kierto puolivälissä, ja olen päättänyt olla tikuttelematta ovista. Tänään ollut ihan ihmeellistä menkkamaista kipua alavatsalla. Mullahan ei ole ollut luomukiertoa lähes 9 vuoteen, joten ei mitään muistikuvia ovulaatiokivuista tms. Huh, jännittäviä aikoja.
Nyt vituttaa huolella. Tein tänää testin, enkä ollut raskaana. Kierto kestänyt jo 42päivää. . Menkkoja ei vaan kuulu kuitenkaan. Kierto on vaan jatkuvasti pitkä.. Saako kunnalliselta puolelta nyt jo apua kierron lyhentämiseen vai pitääkö siihen odottaa vuosi? Muilla samaa ongelmaa ollut?
Simpula91, uskoisin, että julkiselta saa tuohon jo nyt apuja, koska kierto on noin pitkä, ja jos on epäsäännöllisyyttäkin(?), niin puhutaan jo kuukautiskiertohäiriöstä. Näin itse olen ymmärtänyt mutta voihan olla riippuvainen siitäkin missä asuu ja mikä on alueen linjaus. Kannattaa soittaa terveysaseman tms neuvontaan ja kysyä, niin sillä selvinnee parhaiten.
Simpula91, ota ihmeessä yhteyttä jonnekin. Uskon, että saat kyllä apua jo tässä vaiheessa. Tsemppiä!
Käykö muilla niin, että vaikka päätätte ottaa rennosti yrittämisen kanssa, niin siitä tulee suorittamista? Ihan kamalaa, että meillä on nyt vasta 1. virallinen yk ja tuntuu jo nyt siltä, että mä suoritan tätä hommaa. Mies ottaa tapansa mukaan rennosti, mutta ei hyvänen aika tätä mun omaa suhtautumista.
Täällä yk13, piinapäivät ja jonossa julkiselle lapsettomushoitoihin. Kävin siis gynellä saadakseni lähetteen. Samalla ultrattiin paikat ja silloin näytti olevan ovulaatio just tulossa. 👌
Kirjoitin jo hätäpäissäni toiseen ketjuun, mutta laitetaan tännekin :) Kaipaisin kokemuksia vuodosta ennen menkkoja ja plussasta sen jälkeen. Tietääkö joku miten kauan varhainen keskenmeno tai kemiallinen raskaus tms näkyy plussana?
Edelliset menkat alkoi 25.8. ja nyt kp 23 alkoi ihan yllättäen verinen vuoto. Vuoto oli vähäistä, pikkuhousunsuoja riitti, mutta ihan selvää verta eikä rusehtavaa tms. Kp 24 tuli vähän rusehtavaa vuotoa, kp 25 taas veristä ja jatkui rusehtavana vielä pari päivää. Ajattelin, että kyseessä olisi normaalia niukemmat menkat ja kierto jäi lyhyeksi.
Nyt kuitenkin kolme kertaa raskaustestissä selvä plussa, joskin haalea viiva. Tein testin lääkärin suosituksesta, olemme lapsettomuushoidossa. Kierto on välillä ollut epäsäännöllinen enkä siksi tiedä tarkkaa menkkojen alkamispäivää, nyt kp 32. (Vaihtelee 28-34). Olen tehnyt testit päivällä, huomenna tarkoitus tehdä aamulla. En uskalla ”uskoa” plussaa todeksi tuon vuodon takia ja siksi mietin että miten kauan se näkyy testissä plussana, jos en olisikaan raskaana :(
Kiitos jos joku osaisi vastata :) Kysyn asiaa toki lääkäriltäkin, mutta tässä odotellessa pienikin tieto olisi avuksi.
Täällä myös hätähousuna tehty negatesti. Oletettavasti bongasin tikuilla viikko sitten oviksen, ja malttamattomana piti lorotella tikkuun. Buu! Vauva tule jo!!!