Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Hei taas!
Jälleen keskenmeno, joka jälleen paljastui varhaisultrassa. Se olisi nyt kolmas vuoden sisään. Sain ajan Naistenklinikalle perjantaiksi, jolloin saan taas Cytotecit kouraan. Olisi parempi jos nämä olisi tavallisia keskenmenoja jotka vuotelevat pois itsekseen. Viikkoja olisi ollut nyt 7+1, mutta varmuutta ei ole milloin alkio menehtyi. Nyt on parempi pitää muutaman kuukauden tauko yrittämisessä, että elimistö ehtii toipua. Lääkäri oli aika ihmeissään, kuinka hedelmöityn näin helposti vaikka ikää onkin. Osuutta on varmasti geenien lisäksi ruokavaliolla ja lisäravinteilla. On tämä kurjaa. Luulin että nyt kaikki on hyvin, koska minulla oli ja on yhä pahoinvointia. Keskeytynyt keskenmeno... ei kiva.
Voi ei, olen pahoillani Ikäneito! Varmasti henkisesti todella rankkaa, voimia sinne!
Täällä on kp 16/n. 29-30 ja oviksesta ei tietoakaan. Jotenkin sellainen fiilis takaraivossa, että tästä tulee ovuloimaton kierto. Monesti mulla on ovis vasta kp 18, mutta nyt vaan jostain syystä sellainen olo että jää väliin. Ensi kuussa mies on matkoilla, joten jos ei tässä kuussa tärppää niin seuraava mahdollisuus on sitten lokakuussa.
Olen pahoillani Ikäneito! Tosi kurjaa.
Mulla tosiaan sairasloma päällä ja epäillään välilevynpullistumaa. Ärsyttää, kun nyt on kauheat kivut ja harmittaa että yritystä ei voi nyt miettiäkään. :(
Pahoittelut, Ikäneito! :(
Täällä kp 15 ja Flo ennustaisi tälle päivälle ovulaatiota. Itse kyllä epäilen, että olisi vasta huomenna.
Kyllä tämä seksin harrastaminen vain alkaa työltä jo tuntua. Vaikka meilläkin on aina ollut suhteellisen vilkasta makuuhuoneen puolella, niin tämä vauvaprojekti kyllä jotenkin pyörii koko ajan mielessä, eikä pysty keskittymään siihen nauttimiseen. Ajattelee vain että hoidetaan nyt vaan hommat jotenkin loppuun :D Täytyy tänään ehkä keksiä vähän jotain uutta ja erilaista piristämään hommia :D
Edelleen aika hyvin sujunut tuo rennommin ottaminen kuitenkin, en ole erityisemmin itseäni seuraillut. Ovulaation olen tiennyt sijoittuvan näille ajoille, mutta muuten en ole kiertopäiviäkään nyt laskeskellut. Aikakin on mennyt paljon nopeammin nyt ovulaatioon asti. Toivottavasti piinapäivätkin kuluu nopeammin!
Pahoittelut Ikäneito 😥 Järkyttävää miten teitä koetellaan. Voimia!
Täällä käynnistynyt uusi kierto yk 16 kp6/26-27 on tänään.
Vihdoin sain varattua ajan lapsettomuustutkimuksiin, joka on ensi viikolla.
Mietin ajanvaraamisen helpottavan oloa. Et nyt voi ottaa rennommin, kohta kaikki selviää. Mut ei se niin mennyt. Pettymys siitä ettei se vauva saanut ns. Normaalisti alkua vuoden sisään harmittaa. Pelottaa jos miehestä löytyy vikaa miten hän sen kestää.  Miten parisuhde kestää tän koettelemuksen. Paljon pelkoja noussut pintaan. Toisaalta olen niin varma et vauva saadaan vielä. Niin on pakko uskoa ❤
Viime kierrosta sain siis ovisplussan pitkästä aikaa. Se antaa vähän toivoa. Tarkkailin myös limoja ja huomasin et kaikista eniten päivä oli juuri ovisplussa päivänä. Netistä lukenut niin paljon eri tietoa tästä asiasta. Miten teillä muilla jotka tikutatte tai tunnistatte oviksen?
Elämä on ollut haastavaa. Miettinyt et näin pitkään tän yrittämisen on pitänyt kestää et asiat ennen lapsen tuloa on järjestyksessä. Nyt ne alkaa melkein olemaan joten ehkä nyt kohta onnistaa. 😊
Plussatuulia kanssa sisaret 😘
Ite oon syöny pillereitä niin tuhottoman kauan, että nää teidän ovulaatiojutut tuntuu ihan heprealta. Mä en oikein ikinä oo päässy tuntee elimistössäni niitä muutoksia. Tikutatteko ovikset aina vai tunnetteko elimistössä oikeesti niitä kierron eri vaiheita? Olisikin kiva päästä vähän hajulle oman kropan käyttäytymisestä. Kuinka nopeasti olette muuten tienneet olevanne raskaana vai ootteko saanu vasta testistä?
Hei taas!
Kiitos myötätunnosta <3
Kävin tänään Naistenklinikalla ja päätettiin katsoa tilanne viikon päästä uudestaan. Alkio vastasi viikkoja 6 + 1, joten todennäköisesti on mennyt kesken. Nyt pitäisi viikkojen olla 7 + 5 ovulaatiosta laskien. Tosin eihän näistä aina tiedä ja olen voinut erehtyä ovulaatiostakin. Minulla ja Fertility Friend sovelluksella oli erimielisyyksiä ovulaation ajankohdasta. Se sijoitti ovulaation 5 päivää myöhemmäksi, kuin minä. Joka tapauksessa silloinkin viikkojen pitäisi olla 7 + 0. No toivotaan parasta. Viikon päästä selviää paljon. Kunpa vain tämä pahoinvointi helpottaisi.
Tervehdys, vertaistukea kaipailen minäkin, kun en halua vielä asiaa kavereiden kanssa vatvoa.
Eli 34v ja ensimmäinen toiveissa. 4 yrityskertaa nyt takana ja tammikuussa lopetettu hormonaalinen ehkäisy.
Nyt tilanne rassaava, kun kierto huitelee jo p 70 pv. Normaalisti joku 34. Testattu kp 33, 42 ja 50 jotain. Negaa näytti. Huomenna taas tarkoitus testata. Ärsyttää, kun aikaa menee hukkaan tällaisessa. Ilmeisesti ovuloimaton kierto ja vuoto vaan ei ala. 
Hei pitkästä aikaa! Pari kertaa olen kirjoitellut tänä vuonna. Kesällä jätettiin ehkäisy pois (minä 26v, mies 28v) ja oltu tulee jos on tullakseen -asenteella. Viime viikon oli niin lupaavia oireita, joita ei ikinä ole normikierrossa: menkkakipuja vatsassa ja selässä (normaalisti vain menkkojen aikana pari päivää), tosi runsasta valkovuotoa melkein viikon (yleensä vain se pari päivää), nippailuja vatsassa, turvotusta iltaisin, arka alavatsa jne jne. Viikonloppuna tuli lievää kuvotusta ja nälkäheikotus iski tosi nopeasti. Olin jo ihan 100% varma että nyt on tärpännyt. Tänään sitten tein negatiivisen testin ja täytyy myöntää että itku tuli :( Oireet lieventyneet tosi paljon ja sellainen olo että eiköhän ne menkat sieltä ala. Toivoa toki aina on mutta en halua enää edes toivoa että ei tarvitse uudelleen pettyä.
Mietityttää vain että miten kestän pettymyksiä sitten jos / kun tosissaan aletaan yrittämään. Tämän päiväiseen kanavoitui myös turhautuminen siitä että kaikki tutut lisääntyvät, viimeisin vauva syntyi eilen. Harmittaa kun en pysty iloitsemaan muiden puolesta. :(
Mulla on riesana vielä pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Sen takia pelottaa että mussa on jotakin vialla. En tunnista yleensä ovista ja epäsäännöllisyys hankaloittaa tunnistamista. Hirvittää vain minkä pakkomielteen kehitän jos alan ovista tikuttelemaan yms. Nyt jo flon kyttääminen ja alkuraskauden oireiden lukeminen alkoi mennä jo liioittelun puolelle :) Siksi salaa toivon että raskaus onnistuisi näin puolivahingossa! Vaikka eihän sitä ikinä tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Tämä oli tällainen avautuminen, huomenna varmaan jo päivä parempi :) ihana että jonnekin saa purkaa tuntojaan kun ei oikein kavereille viitsi ja miestä en halua jatkuvasti kiusata.
Täällä yk12 ja yritys kova. Spermatestin tulos tuli viimein, sen perusteella miehen spermalla normaali hedelmöittämiskyky. Vajaan kuukauden päästä meen gynelle ja saadaan lähete julkiselle lapsettomuushoitoihin, jos siis ei satu tärppäämään tässä kierrossa. 😀
Jos teillä on ihan ylipitkiä kiertoja niin suosittelen lääkärikäyntiä niin saatte ainakin katkaistua pitkän kierron tarvittaessa Teroluteilla tms. Yksityinen gyne toimii, ehkä julkisellakin onnistuu?
Täällä pitäisi ilmeisesti ensi viikon sunnuntaina alkaa menkat jos on alkaakseen. Oon Flo:ta edelleen vältellyt, joten oon vähän pihalla koko kierrosta. Viime viikonloppuna olis laskelmien mukaan ollut ovulaatio. Sitä yritettiin kyllä kyllästymiseen asti hyödyntää.
Kävin pari päivää sitten katsomassa ystävän 10 päivän ikäistä vauvaa ja sen jälkeenhän onkin tietysti sitten pyörinyt mielessä vauvajutut. Ja surettaa jo valmiiksi kun tuntuu ettei nytkään ole tärpännyt. Ei se auta kuin yrittää unohtaa taas koko juttu vielä viikoksi.. Tuntemuksia ei ole minkäänlaisia.
Täällä menossa yk4, kp25/29-30. Ovis oli viime pe tai la ja su alkoi syysflunssa. Olen aika varma että flunssa pilasi nyt tämän kierron, koska onhan se jo kaiken arkijärjenkin vastaista, että elimistö vastaanottaisi mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun silloin kuin se on flunssan vuoksi puolustustilassa. Oh well... ensi kuun mies on reissussa joten yrittäminen on silloin tauolla.
Hei taas!
Viimeisin tuomio on tuulimuna. Ultrassa näkyi edelleen pelkkä ruskuaispussi. Ihana lääkäri oli näkevinään sykettä, mutta paikalle tullut vanhempi kollega oli tuulimunan kannalla. Näillä viikoilla (8 + 6) sikiön pitäisi olla ihan selkeästi näkyvissä, joten ei sieltä ainakaan lasta tule. Lääkäri sanoi, että voin valita suoraan kaavinnan, mutta että useat kaavinnat voivat aiheuttaa kiinnikkeitä kohtuun, ja se olisi minulla jo kolmas. Kokeillaan sitten lääkkellisellä tyhjennyksellä. Toivottavasti toimii tällä kertaa. Nyt kyllä pidän parin kuukauden tauon vauvahommista. Päähän tässä leviää.
Todella pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan. Luen kohta vanhempia viestejä. Meillä ei vieläkään ole yritys käynnissä, mutta häät ensi kesänä ja sitten alkaa yritys. Tarkoitus oli aloittaa "tulee jos on tullakseen" -meiningeillä, mutta taannoin iski vasten kasvoja, että mulla onkin PCOS. Siitä johtuu kaikki mun ongelmat ja gynen sanojen mukaan raskautuminen luomusti on hyvin epätodennäköistä. Täällä siis parhaillaan kokoan itseäni. Se oma lapsi ja nimenomaan biologisesti oma, kun on ollut haaveena jo lapsuudesta asti, niin ottaa aika koville. Toivottavasti joskus edes hoidoilla onnistuisi sitten...
// Laitanpa vielä lyhyesti tarinani. E-pillerit lopetin siis 10 vuoden jälkeen. Tästä on nyt kaksi vuotta. Ensin menkat oli poissa puoli vuotta, sitten alkoivat ja kierrot oli alkuun 50-60 päiväisiä. Nyt kahden vuoden päästä kierrot on 35-50 päivää. Ovulaation olen mielestäni tunnistanut joka kierrossa ja pari kertaa onnistuneesti kokeillut tikuttaakin (mutta nyt gyne oli silti sitä mieltä, etten ovuloi). Koska kierrot on epäsäännöllisiä ja pitkiä ja menkat kestää joskus parikin viikkoa ekan viikon tiputellen, varasin ajan gynelle. Ja tosiaan munasarjat oli monirakkulaiset eli diagnoosina on nyt tuo pcos ja lääkärin toteamus, että parempi hakea heti lääkkeet tueksi, kun raskauden haluaa alulleen. Mulla ultrattiin munasarjat muutama kuukausi e-pillereiden lopetuksen jälkeen, koska menkat ei alkaneet ja silloin kaikki näytti normaalilta. Ne ultrattiin myös vuosi lopetuksen jälkeen, koska toisessa oli kysta, mutta toinen munasarja oli normaali. Ja nyt tosiaan kaksi vuotta lopetuksen jälkeen olivatkin molemmat munasarjat selkeästi monirakkulaiset. Huoh.
Kaksi vuotta meillä on ollut käytössä keskeytetty yhdyntä. Nyt jätettäisiin sekin pois, mutta koska on olemassa pieni mahis raskautua luomusti, ei uskalla ennen häitä ottaa riskiä. Samalla turhauttaa todella paljon, koska tiedän, ettei raskaus ala helpolla ja voidaan hoitojenkin kanssa joutua yrittämään pitkään.
Kävin torstaina gynellä ja hän oli sitä mieltä, että näin aikaisin raskautuminen on aika epätodennäköistä.. Joulun tienoilla voisi jo jotain tapahtuakin. Kaikki oli kunnossa, että raskautumiseen ei sillain pitäisi estettä olla, mut olisihan se kiva, et sais jo vauvan :) Mieskin sanoi, että aikasemmin ei ollut sillain väliä tuleeko vai ei, mut nyt sekin haluis jo kovasti vauvan <3
Toiveena täällä on myös vauva. On hieman outoja oloja. Vatsa turvottaa, etovaa oloa iltaisin, pientä kipuilua alavatsassa, rinnat hieman arat. Nyt uutena oireena tuli pyörtyminen. Veren näkeminen sai pyörtymään. Sain haavan ja pyörryin. En pyörry helposti ja ei veren näkeminen ole ennen aiheuttanut huimausta. Olen hoitaja ja nähnyt kaiken maailman eritteet. Tein testin mutta näyttää negatiivistä . Voisiko olla vauva tulossa. Oireet voi olla ovulaatiokipua mutta tuo pyörtyminen ei kai kuulu siihen?
Täällä myös uusi kuumeilija joukkoon! Vauvakuume on vaivannut jo vuosia ja nyt vihdoin mies näytti vihreää valoa. Ikää molemmilla on noin 30v, esikoinen siis toiveissa. Ihanaa, että löytyi tämmöinen vertaistukikeskustelu! Lähipiirille en vielä halua asiasta puhua ja toisaalta miehen niskaankaan ei kaikkea kuumeilua kuitenkaan haluaisi kaataa.
Tervetuloa uudet! Kiva saada teidät joukkoon, välillä alkaa jo täällä vähän hiljentyä :)
Täällä yk 5, kp 26/31, dpo 11(?). Rinnat on tosi arat ja tänään alkanut tuntua jo menkkamaista kipua. Eli eiköhän ne menkat sieltä maanantaina ala ihan ajallaan. Ärsyttää jo valmiiksi ja surettaa kun tietää minkälainen pettymys se silti tulee olemaan. Pitäis varmaan yrittää olla positiivinen, mutta sitten sitä vasta korkealta putoaakin.
Lisäksi ihan tajuton väsy varsinkin iltaisin. Ei jaksaisi tehdä mitään ja sitten ärsyttää kun ei jaksa ja silti huvittaisi tehdä kaikenlaista. Eli varmaankin pms-oireita. On nämä hormonit vaan mukavia kavereita :D 
Täältä ilmoittautuu myös yksi uusi kuumeilija. Harjoittelija jopa ovistikkujen käytössä, ja mietinkin juuri voiko ovistesti antaa vain pelkkiä haaleita viivoja ilman että kropassa mitään kuitenkaan tapahtuu. Tänään kp8/26-27, ja tikussa haalea viiva. Tosin viime kierrosta en bongannut silloinkaan kuin haaleita viivoja. Siksipä jäinkin miettimään onko nega tosiaankin viivaton nega, vai oliko haaleat viivat vain merkki siitä etten tikuttanut oikeaan aikaan ja joka päivä samalla kellonajalla...
Noniin, täälläkin päästään virallisesti aloittelemaan yritystä. Menkat loppui lauantaina sen kierukan poiston jälkeen.
Pienen lisähaasteen tähän tuo mun selkä/jalkakipu, johon joudun syömään aikamoiset määrät särkylääkettä. Yritän nyt mennä Panadolin voimalla ihan varmuuden vuoksi. Tuntuu vähän ristiriitaiselta, että pitäisikö odottaa yrityksen kanssa, että kipu hellittää, mutta toisaalta se että tärppää, voi viedä pitkäänkin.