Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

881/1881 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi piinailija ristiriitaisin fiiliksin. Oon vauvakuumeillut naimisiinmenosta saakka, eli viimeiset kaksi vuotta, ja mun puolesta vauva olisi enemmän kuin tervetullut. Mies on kuitenkin ihan ymmärrettävästi sitä mieltä, että vielä ei ole sen aika.

No reilut 2vkoa sitten lauantaina otin listan viimeisen pillerin ja aloitin taukoviikon. Sunnuntaina touhuiltiin miehen kanssa, tietenkin ajatellen että ehkäisy ihan kunnossa. Koko taukoviikolla ei kuitenkaan vuotoa kuulunut. Lauantaina olin taas normaalisti aloittamassa uutta pillerilistaa, kun apteekissa kävi ilmi ettei mulla jostain syystä ole reseptiä(jonka vuoksi olin terkkarilla käynyt...). Nyt sitten ollut hormonaalinen ehkäisy reilut pari viikkoa tauolla, eikä edelleenkään vuotoa. Odottelisin rauhassa seuraavia menkkoja, MUTTA mulla on ihan ihmeellisiä oireita. Etova olo, närästystä, tavallista runsaampi vv ja nännit kipeät. Myös vatsanippailuja ja painon tunnetta alavatsalla. Hehheh... Nyt oon samaan aikaan innoissani ja ihan paniikissa. :D Vauva olisi ihana, mutta en mä olisi halunnut sen näin tapahtuvan. Testejä on tullut tehtyä parikin, toki ihan liian aikaisin ja negoja. Nyt jännittyneenä odottelen ensi viikkoa ja luotettavampaa testitulosta. Toisaalta oon ihan varma, että kuvittelen vaan kaikki oireeni ja nega sekin on. :D Epäilen jo vahvasti omaa mielenterveyttäni.

882/1881 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Doris :( Kyllä se siitä vielä tärppää!

Täälä ei vielä ole menkkoja näkynyt, kp 30/(30)-31, dpo 14. Lisäsin tuohon nyt tuon 30 päivääkin koska kahdesta kierrosta toinen on ollut 30 päivää ja toinen 31.

Dpo 8 olin huomaavinani ihan pienen tipan verta paperissa vessareissulla pyyhkiessä. Oiskohan sitten mahdollisesti ollut kiinnittymisvuotoa tuolloin...?

Nyt useampana päivänä on ajoittain ollut menkkamaista kipua etenkin vasemmalla puolella ja vatsa turvoksissa. Yleensä tässä vaiheessa kiertoa kuitenkin ollut jo selvät menkkakivut ja tiennyt että kyllä ne sieltä on tulossa. Nyt huomattavasti lievempiä ja harvemmin. Aamulämpö oli tänään 36.6° (normaalisti 36.2°) eli koholla on edelleen, mutta oon hyvin satunnaisesti vain kyllä tässä kierrossa mittaillut.

Ajattelin tänään käydä ostamassa testin ja huomenna testata kun on sopivasti vapaapäiväkin. Jännittää niin etten meinaa housuissani pysyä ja tiedän, että tulee kyllä niin suuri pettymys jos menkat alkaakin..

Vauvauutisia satelee nyt joka puolelta ja vaikka oonkin ihan superonnellinen jokaisen puolesta, niin jossain takaraivossa on sellainen fiilis, että mitäs jos en nyt itse ookkaan niin mikä vika mussa on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
883/1881 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris, eikös se keskimääräinen yritysaika ole vuoden verran.

Minäkin ostin uudet testit, ne ei kyllä ole herkkiä, joten ei niillä kannata testata vielä moneen päivään.

Eilen oli oireinen olo, tänään taas aivan normaali olo. Mulla on ollut kolme edellistä kiertoa 28 ja sitä edellinen 26. Viidestä seitsemään päivää siis piinailua vielä.

884/1881 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan teille kaikille ! Olen tätä keskustelua lukenut jo alusta saakka, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ajattelin nyt vasta kirjoitella viestiä, kun meilläkin on Ihan virallisen epävirallisesti aloitettu yrittäminen. Ollaan siis miehen kanssa nyt päätetty aloittaa yrittää tällä ”tulee jos on tullakseen”-tyylillä, saa nähdä tärppääkö. :)

Yritystä on nyt jo hieman takana, mun vaivana on vain epäsäännölliset menkat, mikä vaikeuttaa kovasti oviksen ajankohdan pohtimista. Ensimmäinen yritys takana, jonka jälkeen sattumalta alkoikin ne menkat heti.... eli näiden jälkeen sitten taas yritystä kehiin :)

Paljon onnea teille plussanneille jo ja tsemppiä teille jotka ette vielä ole ! Kyllä tämä tästä.

885/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 31/31, menkkoja ei kuulu ja tein äsken kaks täysin negatiivista testiä. Ei näy haamua eikä edes viivanpaikkaa vaikka kuinka kääntelis ja vääntelis.. Täytyy myöntää että itku tuli ku olin jo niin varma että nyt ois tärpänny ja niin oli kyllä mieskin :’(

886/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp25/28. Muutaman päivän valkovuoto ollu tosi runsasta ja noin kerran päivään ihan kunnolla tulee limaa pyyhittäessä. Myöhäinen ovisko?? Onko teillä plussanneilla ollu ennen kuukautisia jotain tämmöstä? Kun normaalistihan pitäisi olla kuivakausi ennen kuukautisia. Ja itellä yleensä onkin.. outoa. Kalenteri kerto oviksen 30.7 päivälle. Touhuiltiin 29.7 alkuyöstä. Että periaatteessa joo mutta enpä jaksa semmosia nyt uskoa.

887/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa!

Kirjottelin maaliskuun alussa kun yritystä miehen kanssa aloiteltiin ja kirjoittaminen jäi kun huomasin stressaavani HIUKAN liikaa ja päätin, että jättäydyn taka-alalle ja lueskelen välillä teidän kuulumisia. Ihania uutisia osalla ja tsemppiä ihan kaikille tilanteesta riippumatta <3

Ajattelin kirjoittaa oman plussakierron jos jotain kiinnostaa:) nyt menossa 19+4, joten uskallan se jo täälläkin julki tuoda :D 

3.4-9.4 MENKAT 

9.4-20.4 Tallettelua melkein joka päivä, joskus kaksikin kertaa. (päätin, että nyt ei yrittämällä yritetä talletella joka päivä jos ei ole toisella meistä fiilistä)

14.4 TAI 15.4 OVIS kipujen perusteella, ikinä en oo mitannu ovista, koska tiedän itteni et oisin stressannu sitäkin sitten liikaa. 

23.4-25.4 TIPUTTELUVUOTOA, joka aamu pyyhkiessä

27.4-30.4 Kuumeinen olo iltaisin. Piti kunnolla peiton alle kaivautua. 

28.4 Tisseihin ilmesty verisuonet kunnolla näkyviin. Pelästyin suihkuun mennessä et mikä sairaus mulla on. Ikinä menkkojen aikaan ei oo näin käyny. Isommaksi ei oo kasvanu vieläkään, vaikka verisuonet pullottaakin sinisenä. 

2.5 HAAMUJEN HAAMU, kännykän eri filttereillä tuli näkyviin :D

3.5 VAHVEMPI HAAMU

4.5 sama vahva haamu kuin edellisenäkin päivänä :D

7.5 VAHVA VIIVA

8.5-15.5 Tiputteluvuotoa melkein joka päivä kerran oikein holahti verta kunnolla, josta sitten päättelin, että toivo menetetty ja menkat alkaa... Neuvolan mukaan normaalia, eivätkä olleet yhtään huolissaan tiputtelusta kunhan ei tule kipuja.

11.5 TASAVAHVA VIIVA KONTROLLIN KANSSA

Muut raskausoireet, väsymys, huono olo etc. alkoi vasta toukokuun lopussa. Plussauksen jälkeen olo oli normaali. 

Kierrossa käytin foolihappoa ja kahvia join vähemmän. Päätin olla laskematta päiviä tai googlailematta kaikkia "raskaus" oireita ennen testaamista. Koin olevani rennompi tässä plussakierrossa, kun lopetin päivien laskemisen ( vaikkakin olihan ne omassa mielessä jonkin verran, mutta aktiivisesti yritin pitää ne myös pois mielestä). Keskityin myös rakasteluun panemisen sijasta :D jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Joskus tämä oli vaikeaa kun päämäärä pyöri mielessä:D

Kävin myös suihkussa melkein heti tallettelun jälkeen, koska minulla oli elämäni ensimmäinen virtsatulehdus ensimmäisellä yrityskierrolla ja sain vahvat antibiootit, nousi melkein 40 asteen kuume ja virtsasin verta, joten halusin pitää paikat puhtaana :D Lääkäri sanoi, että monesti vauvaa yrittäessä voi virtsatulehdus iskeä, joten kannattaa pitää hygieniasta huoli. 

Toivottavasti tästä on jotain apua jollekin! 

Ihanaa syksyn odotusta ja kaikkea hyvää<3

-Rosali- ja möyryäjä 19+4

888/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Päätin itsekin liittyä keskusteluun muutaman viikon seurailun jälkeen (ja kaikki sivut lukeneena :D). Itse jätin hormonaalisen ehkäisyn pois viime syksynä ja ajatuksena tuttu "tulee jos on tullakseen" mutta välillä ollaan käytetty myös kondomia kun välillä ajatukset heilahtelee suuntaan ja toiseen tämän vauva-asian kanssa. No, mitään ei oo ainakaan vielä kuulunut, tosin ei olla mitenkään erittäin aktiivisesti yritettykään. Nyt kuitenkin etenevissä määrin alkanut tuntua, että nyt olisi jo aika perheenlisäyksen :) Viime kierron tutkailin ovisoireita, limoja, kohdunnapukkaa jne ja luulen, että suht oikeisiin aikoihin ja säännöllisesti puuhailtiinkin mutta niin taas tänään ne menkat näköjään alkoi. Eli kp1 jälleen. Muutenkaan kierto ei säännöllinen, 29-35 päivää (kerran jopa 38pv) eli tekee hieman haastavampaa yrittää arvioida "oikeita päiviä". Ovistikkujakin oon  harkinnut mutta luulen, etten ainakaan vielä niitä ota käyttöön, luulen että stressaisi liikaa lopulta. 

Oon myös ajatellut käydä tarkistuttamassa vielä paikat (oon 30-v.), että kaikki toimii niinkuin pitää. Nimittäin joka kierrossa on ollut 5-7 päivää ennen menkkoja tiputtelua, mitä ei mielestäni ennen viimeisintä hormonaalisen ehkäisyn kautta ole ollut? Onko joku muu huomannut tälläistä itselleen ns. uutena asiana?

Rosali, kiitos kuvauksestasi ja huikeasti onnea möyryäjästä! Kuinka pitkä kierto sinulla on? Mietin, että missä vaiheessa plussasit, oliko menkat jo myöhässä vai ei?

Huh, hieman tuli pitkää tekstiä mutta uudella yrityksellä siis seuraavaan kiertoon! Tsemppiä meille kaikille ja malttia, mikä taitaa olla se vaikein! :)

889/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain yhtään on taipuvainen stressaamaan, ni kannattaa yrittää mahdollisimman luomuna ilman apukeinoja ja liiallista mittailua ja laskemista (vain oma kokemus). Mutta toki jos on epäsäännöllinen kierto niin oviksen bongaamiseen tikut kyllä auttaisivat jos ei ihan varma oviksen ajankohdasta aina ole. Mut toisaalta jos heiluttelee peittoja usein ni eiköhän se ovis osu kohdalle.

Mulla plussakiertoa edellinen kierto venyi noin 35päiväseksi, en tiedä oliko tuon pissitulehduksen syy, mutta yleensä kierto siis 28-30pvä. Laskin normaalipitusella kierrolla, eli tein haamujen haamun noin kp29.

Niin ja innostuin viikolla, möyryäjä on vasta 18+4! Liikkeitä tuntuu iltasella kun laittaa nukkumaan ja kova on ultrien mukaan liikkumaan, joten en yhtään ihmettele, että tuntuu jo pientä kuplintaa/liikkeitä. 

-Rosali- ja möyryäjä 18+4

890/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yritän suhtautua mahdollisimman rennosti ja välttää liikaa analysointia, enkä ainakaan vielä koe että olisin asiasta stressaantunut. Toki se on mielessä päivittäin mutta sellaisella hyvällä ja odottavalla fiiliksellä :). Ja varmaan ainakin pari kiertoa vielä ilman ovistikkuja mutta luulen että niiden aikakin tulee sitten jos pariin kk ei plussaa tuu.

891/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetonhaaveilija kirjoitti:

Täällä menossa kp25/28. Muutaman päivän valkovuoto ollu tosi runsasta ja noin kerran päivään ihan kunnolla tulee limaa pyyhittäessä. Myöhäinen ovisko?? Onko teillä plussanneilla ollu ennen kuukautisia jotain tämmöstä? Kun normaalistihan pitäisi olla kuivakausi ennen kuukautisia. Ja itellä yleensä onkin.. outoa. Kalenteri kerto oviksen 30.7 päivälle. Touhuiltiin 29.7 alkuyöstä. Että periaatteessa joo mutta enpä jaksa semmosia nyt uskoa.

Mulla vähän sama! Limoja ollu enempi, vaikka menkat olis pitäny alkaa lauantaina. Vielä en ole uskaltanut testata..

892/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

simpula91, pidä minut ajantasalla miten kävi.

Vierailija
893/1881 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kuumeilija liittyy joukkoon. Luin koko ketjun läpi ja onnea kaikille plussanneille. Yritämme esikoistamme, itse olen 25 ja mies 26. Juuri alkoi yk 5 (kp2/26-27), kierto on onneksi säännöllinen, mutta ovista en tunne mitenkään. Yk 3:n aikana tikutin ovista ja sain kahtena päivänä kontrolliviivaa haaleamman viivan. Viime kierrossa en ovista tikuttanut, kun mökkireissuja oli, eikä ulkohuussissa jaksa tikkujen kanssa säätää :D

Tässä kierrossa tikuttelen ovista ja Flo sovelluksen latasin myös. Foolihappo+multivitamiini tabletit on ollu käytössä 3 kiertoa, mutta tabletteja olen hieman epäsäännöllisesti muistanut syödä.

Gynellä kävin 2 kk sitten ja ultrallakin kaikki näytti hyvältä (kohtu+munasarjat). Kilpirauhasarvot olivat myös hyvät. Pelkona että munajohtimissa on vikaa, kun oireeton klamydia on ollut aiemmin useamman vuoden. Miehellä on valmiiksi hommattu lähete siemennestetutkimukseen ja hän varmaan käy siinä, jos tässä kierrossa ei tärppää. Lohdullista huomata että monella muullakin on pelko lapsettomuudesta kun esikoista yrittää. Sitä aina helposti sortuu ajattelemaan pahinta vaihtoehtoa.

Joka yrityskerta sitä yrittää aina jotain tehdä paremmin. Nyt päätin jättää valmisruuan pois (töissä lounaalla olen käynyt aiemmin ostamassa lähikaupasta) ja ostan mieluummin salaattibaarista kanasalaattia.

894/1881 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkoi menkat eli yk 5.. ihan tajuttomat menkkakivut, en muista koska viimeks ois tällästä ollu.

Arvon tässä nyt että tikuttelenko ja seurailen lämpöjä tässä kierrossakin, vai mennäänkö rennommalla taktiikalla ja yritän olla stressaamatta.🤔

895/1881 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Nyt on menossa raskausviikko 5+5 ja toissapäivänä alkoi raskauspahoinvointi. Jee!

Piparminttu: Käy ihmeessä lääkärissä. Useiden päivien tuhruvuoto ennen kuukautisia saattaa tarkoittaa sitä, että keltarauhanen ei toimi oikein. Näin siis olen lukenut paristakin kirjasta. 

896/1881 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille tulokkaille! Emiliaa94, harmillista että jouduit uuteen kiertoon. Mullakin oli viime menkat tavallista kivuliaanmat ja vatsa jomotti jo vajaata viikkoa ennen menkkojen alkamista, mikä on mulle tosi epätyypillistä. Lisäksi oon huomannut, että menkat on muuttuneet tosi niukoiksi sen jälkeen kun ollaan ruvettu yrittämään. Aiemmin vuoto on kestänyt 8 päivää, joskin ollut sillonkin hyvin maltillista. Mutta nyt nämä viimeisimmät menkatkin kestivät vain 3 päivää ja kirkasta menkkaverta ei ollut oikein nimeksikään, vaan pelkästään sellasta ruskeaa puuroa. Oon pohtinut, voiko tämä johtua foolihaposta. En keksi muutakaan, mitä olisin muuttanut verrattuna aiempaan. Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta?

897/1881 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinkohan täältä vähän vertaistukea? Mua nimittäin on alkanut stressaamaan kuitenkin tämä ”yrittämisen aloittaminen”...

Meillä on nimittäin niin, että mun mies on toistaiseksi reissutöiden takia kotona vain vkonloppuina, joten yrittäminenkin on ajoitettava niihin. Mietin kuitenkin sitä oviksen kannalta, kun itse kuitenkin aika hyvin tunnistan oviksen kun se on.... ongelma vaan on, jos se tulee viikolla...

En oikein tiedä mitä toivoisin tähän vastattavan edes, tietenkin jonkinlainen selkään taputtaminen ”kyllä se hyvin menee” -tavalla olisi mukavaa, mutta lähinnä yritän vain purkaa tuntojani tässä. Vähän myös stressaa se, kuinka läheinen ystäväni on saanut kaksi lasta melkein yhtä helposti kuin toivomalla (ensimmäinen ns. kuin ekalla kerralla). Tottakai olen onnellinen hänen puolestaan, mutta vaikea kuvitella, että mulla olisi näitten epäsäännöllisteni kanssa yhtä hyvä tuuri.

No jaa, eiköhän tämä tästä. Nämä mun tällä hetkellä olevat menkatkin vaikuttavat aika paljon asiaan varmaan, ei ole varmaan kymmeneen ollut näin pahat.

898/1881 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään testin ja negaa näytti vielä.. Menkkojakaan ei vielä kuulu..

899/1881 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyylis, siittiöthän säilyy hengissä pari päivää ja pidempäänkin, eikä ovulaatiotkaan aina välttämättä tule just tiettynä kp:nä.

900/1881 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi. Kamalasti tekee mieli siivota ja vituttaa. Eli tietää että kuukautiset lähestyy.. se siitä sitten. En kohta enää jaksa.