Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Moikka!
Täällä on esikoisesta haaveileva parikymppinen nainen, joka kaipaa vertaistukea tähän odotukseen ja jännitykseen. Ehkäisy jätetty puoli vuotta sitten pois ajatuksella "tulee jos/kun on tullakseen". Ensin ajattelin etten halua asiasta sen enempää stressiä ottaa, mutta onhan se negatiivinen testi silti joka kerta pettymys ollut, ja nyt on tultu siihen pisteeseen etten mitään muuta pysty ajattelemaankaan kuin vauvaa ja raskautumista. Kerrottakoon vielä, että abortin olen tehnyt alaikäisenä ja nyt sekin on pikkuhiljaa ruvennut kummittelemaan mielessä "Mitä jos minulle ei suodakaan enää lasta, koska luovuin ensimmäisestä", tai jos itsessä onkin jotain vikaa. Tiedän, että 6kk ei ole vielä pitkä aika - varsinkaan kun ei olla koko aikaa yrittämällä yritetty - mutta silti en voi olla miettimättä näitä asioita. Onko muita samojen fiilisten kanssa kamppailevia?
Tällä hetkellä kp16/30 eli ovulaatio päällä, sormet ristissä että nyt tärppäisi.
Hei taas!
Tervetuloa -CeeCee-!
Tuskin sinussa on mitään vikaa, kun kuitenkin olet aiemmin raskautunut. Kokeile, onko ruokavaliomuutoksista sinulle apua, ja seuraa kiertoasi, niin näet ovuloitko, ja että onko luteaalivaiheesi tarpeeksi pitkä. Minäkin olen tehnyt abortin parikymppisenä. Ja oli vähällä, etten abortoinut myös esikoistani. Nyt kun sitä uutta vauvaa saa odottaa niin tosiaan kummittelee mielessä, että tekikö sittenkin virheen nuorempana. Mutta ei voi tietää, miten raskaus olisi silloinkaan edennyt. Sehän olisi voinut mennä joka tapauksessa kesken. Itse seurustelin silloin oikean kusipään kanssa, joka halusi suojaamatonta seksiä väkisin ovulaation aikaan, ja sitten kun tulin raskaaksi niin uhkasi maasta muutolla. Siihen vielä järkyttävä raskauden ja synnytyksen pelko, niin ratkaisu oli ilmeinen. Jos poikaystäväni olisi ollut edes seminormaali ja tukenut minua, niin ehkä olisin harkinnut synnyttämistä. Kaikesta huolimatta silloinen raskausaika oli kyllä itselleni merkityksellinen ja silmiä avaava. Se muutti minua lopullisesti.
Tänään tein negatiivisen raskaustestin. Jes! Kohtu on vapaa raskausmateriaalista. Sitten vain uutta yritystä heti kun uusi kierto alkaa. Lapussa luki, että kuukautiset alkavat 4-7 viikon päästä kaavinnasta. Kääk. Mutta ehtiipä keho toipua koettelemuksesta.
Täällä nyt dpo 9 menossa. Jotenkin hassun varma tunne siitä että nyt olisi tärpännyt🙈
Kaikenlaisia oireita taas itselleen kuvitellut; jatkuvaa pissahätää, janontunnetta, väsymystä, jaksamattomuutta, kummallista kiukutusta ilman syytä ja ajatuskin alkoholista inhottaa😅
Toki vähän pelottaa jos onkin tärpännyt, kun joudun syödä antibioottia nyt keuhkoputkentulehdukseen ja jouduin käydä keuhkokuvassakin. Lisäksi Buranaa tullut otettua päänsärkyyn. Ja vaikea toki sanoa onko väsymys ja jaksamattomuus nyt vain infektioon liittyvää.
Mutta katsotaan kuinka käy, melko rauhallisin mielin kuitenkin.😊
Hei vaan kaikille!
Me olemme hieman yli kolmekymppinen lapseton pariskunta. Toiveissamme olisi aloittaa lapsen yrittäminen tammikuussa 2019 :)
Tässä kierrossa harrastimme kuitenkin seksiä keskeytystekniikalla useampaan otteeseen päivänä, jolla laskujen ja halujen mukaan minulla olisi ollut ovulaatio. Myös mies oli tietoinen laskelmistani. Tämä siis oli molemmille tietoinen riski, muttei vielä varsinainen yritys. Tuo päivä oli la 23.6 (kp 15).
Viime torstaina (28.6) minulle tuli runsas ruokalusikallinen veristä vuotoa pikkuhousuihin. Vuoto loppui kuin seinään. To-pe -yönä minulla alkoi etova olo, joka on vaivannut lähes taukoamatta siitä asti. Lisäksi minulla on runsasta valkovuotoa.
Laskelmieni (ei tarkkojen) mukaan kuukautisteni pitäisi alkaa viikonloppuna, tai viimeistään maanantaina (kierto noin 30 päivää).
Ovatko oireeni nyt vain sattumaa? Hieman pelottaa se, että olisin raskaana, sillä join alkoholia aika paljon sekä juhannuksena että viime viikonloppuna, kun olimme häissä :( Enkä missään tapauksessa joisi alkoholia silloin, kun varsinainen yritys olisi päällä.
Tsemppiä kaikille yrittäjille! Puolen vuoden päästä pääsen tänne itsekin jännäilemään yrityksen merkeissä<3
Emilia94. Panadol on parempi päänsärkyyn, turvallisempi ja vatsaystävällisempi.
Heippa taas kaikille ja onnea plussanneille.
Täällä kp 20, alavatsaa on pistellyt useamman päivän, kipu on kuitenkin ajoittaista. Muita oireita ei kuitenkaan ole, koska väsymystä en laske oireisiin mukaan.
Kiinnostuksestani tein clearblue testin tänään illalla, ja mitä silmäni näkivätkään. Haamujen haamu pilkahti testissä. Nyt täytyisi malttaa odottaa ainakin viikonloppuun tai ensiviikon alkuun jolloin menkkojen pitäisi alkaa, ja sitten vasta testata uudestaan. Ja nyt täytyisi yrittää olla innostumatta liikaa, jos se olikin vain viiva paikka.
Täällä menossa yk 4 ja kp 24/30. Useamman kuukauden kestäneet kivut sai nyt jonkinlaisen selityksen. Endometrioosia epäillään minulla 😐 Nyt tietää, että raskaus luomuna ei välttämättä onnistu. Tieto tästä helpotti hieman oloa, kun tietää ainakin että on mahdollisesti jokin syy jo raskaus ei vuodessa ala. Vaikka ei tässä vielä ole syytä huoleen.
Oon vaan niin kyllästyny tähän väsymykseen ja mielialan vaihteluihin mitkä alkaa viikko ennen kuukautisia ja joskus aikaisemmin...
Unetonhaaveilija kirjoitti:
Emilia94. Panadol on parempi päänsärkyyn, turvallisempi ja vatsaystävällisempi.
Juu olen itse sairaanhoitaja ja tuosta ihan tietoinen :) Mulla vaan Burana auttaa päänsärkyyn paljon tehokkaammin. Tiedän myös ettei sitä pitäisi raskaudenyrityksen tai raskauden aikana käyttää, mutta en nyt tullut ajatelleeksi tässä kohtaa. Nyt olen kyllä vaihtanut Panadoliin ihan vain siinä toivossa että olisinkin raskaana. :)
Toiveissani kirjoitti:
Täällä menossa yk 4 ja kp 24/30. Useamman kuukauden kestäneet kivut sai nyt jonkinlaisen selityksen. Endometrioosia epäillään minulla 😐 Nyt tietää, että raskaus luomuna ei välttämättä onnistu. Tieto tästä helpotti hieman oloa, kun tietää ainakin että on mahdollisesti jokin syy jo raskaus ei vuodessa ala. Vaikka ei tässä vielä ole syytä huoleen.
Oon vaan niin kyllästyny tähän väsymykseen ja mielialan vaihteluihin mitkä alkaa viikko ennen kuukautisia ja joskus aikaisemmin...
Minkälaisia sinun endometrioosikivut ovat olleet? Mulla on kivut jatkuneet edelleen, kävin terveysasemalla mutta en päässyt tällä kertaa lääkärille asti. Terveydenhoitaja otti papakokeen. Kuulemma mennä sitten uudelleen jos kivut jatkuu tai pahenee. Mulla on tässä kolmen viikon ajan siis seksin aikana/jälkeen tullut kipuja ja kramppeja, ensimmäinen kipukohtaus oli pahin ja sen jälkeen kipuilut on ollu lievempiä. Mahassa on ihme nippailua ja vihlontaa ja paineen tunnetta koko ajan myös seksittöminä päivinä. Tänään taas alkoi kipu melko pian ja kipu alkoi jo säteillä selkään ja alkoi tuntua että kohta kramppaa niin piti lopettaa touhut, ja sen jälkeen tuli veristä vuotoa. Vuotoa mulla ei ennen ole ollut. Olen miettinyt tuota endometrioosiakin syyksi. En tiiä kauanko tässä pitää vielä seurailla tilannetta ennen kuin kehtaa uudelleen lähteä terveysasemalle.
Saman kuuloisia kuin sinulla Tillikka. Paineen tunne alavatsan ja lantion, alaselän alueella. Turvotus, vatsa sekaisin ja pahenee kun on kuukautiset, nippailua ja kipukohtauksia alavatsalla. Yhdyntäkipuja. 3 kk sitte ultrattiin kohtu ja munasarjat eikä mitään näkynyt. Viime viikolla lääkärissä kuitenkin tämän diagnoosin antoivat ja käskivät palata asiaan jos kivut sietämättömiä. Vuosi pitää lasta yrittää että pääsee lapsettomuus polille.
Toiveissani kirjoitti:
Saman kuuloisia kuin sinulla Tillikka. Paineen tunne alavatsan ja lantion, alaselän alueella. Turvotus, vatsa sekaisin ja pahenee kun on kuukautiset, nippailua ja kipukohtauksia alavatsalla. Yhdyntäkipuja. 3 kk sitte ultrattiin kohtu ja munasarjat eikä mitään näkynyt. Viime viikolla lääkärissä kuitenkin tämän diagnoosin antoivat ja käskivät palata asiaan jos kivut sietämättömiä. Vuosi pitää lasta yrittää että pääsee lapsettomuus polille.
Minulla tosiaan ensimmäinen ja toistaiseksi pahin kipukohtaus tuli 14.6. Kierin kivusta vessan lattialla ja kylmänhiki valui pitkin päätä. Kivut oli yhtä kovat kuin raskaudenkeskeytyksessä. Lämpimällä kauratyynyllä sain pahimman kivun pois. Sen jälkeen kipukohtauksia on ollut useita, mutta ei niin pahoja. Usein kipukohtaukseen liittyy myös voimakas pahoinvointi, mutta en ole kumminkaan oksentanut. Kipukohtausten välipäivinä mahassa tuntuu vihlontaa/nippailua ja sitä painon tunnetta. Nyt kuitenkin tämän eilisen kivun ja sen jälkeisen vuodon syyksi taisi paljastua kuukautiset kun olen nyt alkanut vuotaa runsaammin, eli taisin säikähtää turhaan että se eilisillan vuoto olisi liittynyt siihen kipuun. Otin viimeisen minipillerin 15.6., 20.-22.6. tuli niukasti rusehtavaa vuotoa ja nyt taitaa olla sitten ensimmäiset pillerinlopetuksen jälkeiset oikeat kuukautiset. :) Jännittää että kuinka nopeasti kiertoni normalisoituu ja kuinka pian ovuloin. Ennen minipillereitä minulla oli säännöllinen 30 päivän kierto. Se kun on niin yksilöllistä että miten pian kierto palautuu normaaliksi, olen yrittänyt ajatella että siinä voi mennä vaikka vuosi, että en liikaa alkaisi vauvaa toivomaan jo ensimmäisten yrityskuukausien aikana ja sitten pettymään, kun vauvaa ei kuulu.
Täällä menossa yk2 ja kp 24/29. Viime kierrossa sai piinailla oikein kunnolla, koska kierto venyi lopulta 32 päiväiseksi, tähän astinen ennätys. Maanantaina kävin labrassa jossa otettiin progesteronitasot, kun on ollut epäilys etten ovuloi. No, tulokset onneksi osoittivat toisin ja arvo oli 72, eli selvä ovulaatio on tapahtunut. Tässä kierrossa lomailtiin miehen kanssa kierron parhaina päivinä ja peitto heilui kiitettävästi. Eilen oli hetken aikaa hillitön kipu rinnoissa, sellaista en ole ennen kokenut. Meni tosin ohi yhtä nopeasti kuin alkoi. Tänään alavatsaa on juilinut koko päivän. Suhtaudun oireisiin skeptisesti ja olen aika varma, että kroppa temppuilee koska haluaisin olla raskaana. Tällaisia ”muka oireita” oli myös viime kierrossa.
Meillä taisi viimein tärpätä! Olen tässä kolmena päivänä testannut haamun, joka on vahvistunut testi testiltä. Ekaa testiä olin heittämässä jo pois, kunnes tiirailin tarkemmin ja "jotain" siinä näkyi. Miehelle kerroin vasta tokasta haamusta, kun ekan epäilin olevan vain omaa mielikuvistustani. Nyt on meneillään kp 30/26-31 ja ehkä dpo 11? Tämä arvaus lämpöjen perusteella, vaikka jos Flo-sovellusta on uskominen, niin dpo14. Odottelin menkkoja saapuviksi, mutta aamulämpö pomppasikin 36,6=>36,9 ja silloin alkoi haamujen ilmestyminen :) Tässä kierrossa hommailtiin päivittäin kp9-24, mutta olin varma ettei tärppää, sillä kuukausi on ollut pelkkää stressaamista.. Tämä oli ehkä yk5 tai yk6 "totista yrittämistä". Ei tehty kyllä mitään toisin kuin aiemmissa kierroissa, varmaan aika on tehnyt tehtävänsä ja nyt osui kerrankin ajoitus kohdilleen. Olen ostanut kyllä greippimehua, mutta mies on kitannut sitä enemmän kuin minä :D Nyt kesällä pitää kyllä nauttia satokauden superfood-herkuista, tuoreista marjoista ja herneistä yms. Suosittelen muillekin ;)
En kyllä vieläkään usko tätä todeksi.. One step-testit olen tuhlannut tässä jo kaikki, ja ostin tänään digitestin, mutta taidan odotella sen kanssa vielä, jos menkkoja ei kuulu. En kyllä yhtään tiedä miten nyt pitäisi toimia (ensiodottaja, köh..), pitänee kesälomareissun jälkeen soittaa neuvolaan, jos haamulainen pysyy matkassa. Paljon tsemppiä muillekin ja plussaonnea!
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Tänään kp 27/30-?
Haamujen haamu tuli! Nyt varmaan oottelen sinne kp 32 jos ei oo menkkoja alkanu ja sit käyn ostaa uuden testin ja sen ollessa plussa niin pitää viel toi clearblue ostaa.
Toivoisin että pitäisitte ne alapeukut kurissa, ne ei tunnu mukavalta kun kuitenkin yhteistä määränpäätä kohti mennään.
Hei pitkästä aikaa! Viimeksi toukokuussa kirjoittelin. Olen kuitenkin välillä käynyt lukemassa täällä. Onnea tärpeistä <3 Itseasiassa tarvisin apuanne,jos joku tietäisi! Onko teillä kokemusta sellaisesta digitaalisesta clear bluen testistä, jossa tulee joko miinus tai plus? Onko plussa myös sellainen, missä pystyviivassa tulee vain ääriviivat,mutta ei täyty valkoisella kuten vaakaviiva?
Mahtavaa Nuusku ja 2under2! Onnea vitsi varmaan epäuskoinen tunne. Nuusku miten jaksoitte fyysisesti tuon maratonin, KP9-24 eli ainakin 16 yhdyntää per kierto, ootte kyllä aikamoisia. Koska sulla oli ovis tärppikierrossa? Montako päivää jatkoitte " varalta" sen jälkeen.
Meillä yritystä viimeksi KP6-KP13 (ovis oli KP11) ja aamulämpö jo kävi täälläkin 36,9 mutta niin vain romahti 36,3 ja menkat taas alkoivat. Siirrytään YK 6:lle samassa paikassa ja TJOT YK 14 jo.
Mies sai spermatestin tulokset: kaikki normaalia. Eli olemme molemmat ns. terveitä :) Tämä kyllä nostaa mielialaa vähän.
Kysymys, on aina lopetettu yhdynnät kun lämpö on selvästi noussut ja ovulaatio selvästi loppunut KP 13 maissa. Pitäisikö Nuuskun tavoin yhdyntöjä jatkaa varalta vaikka lämpö on noussut, ovis mennyt ja limat loppuneet?
lapintyvär: Ei ole kokemuksia tuollaisesta testistä, en ollut kuullutkaan, piti ihan googlata :D Mä oon luottanut niihin halpis One-steppeihin, voi matalalla kynnyksellä tuhlata niitä testailuihin.
2under2: Onnea onnea! Ei kannata alapeukuista välittää. Osa varmaan vahinkohipaisuja, ja oon myös miettynyt että näitä keskustelujahan pääsee ketkä tahansa hörhöt lukemaan ja alapeukuttelemaan vaikka kiusallaan..
Yrittäjä: Tuo on hyvä uutinen jos teidät molemmat on terveiksi todettu :) Voihan se olla että ottaa vaan aikaa. Joo me ollaan pari viimeistä kiertoa menty tuohon maraton-tyyliin ja meinaa olla vähän romantiikka kaukana.. Oon ajatellut että mitä enemmän/useammin altistaa paikkoja siittiöille, niin todennäköisyydetkin paranee. Vaikka jossain oli myös sellainen suositus, että läpi kierron joka toinen päivä yhdynnässä. Meinasin ottaa tuonki kokeiluun (paitsi oviksen aikaan joka päivä), jos ei olisi tärpännyt. Ovis oli nyt tosi myöhään mulla, ehkä kp20. Oon tosi surkea tunnistamaan sitä limoista, joten lämmöistä päättelen. Tuo Flo-sovellus arpoo oviksen kyllä jatkuvasti liian aikaiselle päivälle, ja en enää ole luottanut siihen, vaan omiin lämpökirjauksiin. Voi olla että ollaan aiemmat kierrot tyritty just lopettamalla hommaillut vähän liian aikaisin, kun en vielä mitannut lämpöjä. Tai ei sitä voi tietää. Enkä osaa sanoa kannattaako yhdyntöjä jatkaa oviksen jälkeen, jos sen on osannut selkeästi bongata itseltään. Itse olen ihan surkea siinä, ainakin limojen tai nippailujen perusteella :D
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Kyllä se viiva on vain vahvistunut, joten hyppään täältä odottajiin. :-)
Tärppionnea kaikille!