Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Kierron 23. päivänä alkoi vähäinen ruskea vuoto, joka jatkuu nyt neljättä päivää. Oletan siis "kunnon" menkkojen alkavan hyvin pian. Useimmiten mulla on tuollaista vähäistä vuotoa menkkojen aluksi enintään kaksi päivää, joten vähän ihmettelen.
Merkkejä, jotka voisivat viitata plussaan, en ole huomannut oikeastaan muita kuin pari kertaa huimauksen ylös noustessani. Ja nyt vuodon alettua ei ole huimannutkaan.
Hedelmällistä viikonloppua!
Hei taas!
Täällä alkoi yk 13 ja nyt on menossa kp 4. Kävin eilen siellä akupunktiossa. Kerroin haluavani apua keskenmenoihini ja sainkin neuloja jalkoihin, mahaan, käsiin ja päähän. Sen jälkeen oli vuorossa jokin imukuppihieronta, joka oli aika tuskallinen. Sain myös ruokavalio ohjeita, jes. Ei oikein muita muutoksia kuin happamat ruoat pois, eli minun tapauksessani greippi, marjat ja omega 3 valmisteet. Sinkkiä lounaan jälkeen ja magnesiumia ja kalsiumia. Hän sanoi, että jos syö hyvin, tulee vauva. Jos ei syö hyvin, ei tule vauvaa. Pelkäsin, että hän tyrmäisi haaveeni ikäni vuoksi, mutta hän kysyi vain, että onko vaihdevuodet. Onneksi ei :D.
Seuraava aika torstaina. Hän ehkä koetti ajoittaa sen ennen ovulaatiota. Toivottavasti kiertoni ei ole kaavinnan jäljiltä kovin sekaisin. Olo oli käsittelyn jälkeen aika pökkyräinen koko illan ja nukkumaan mennessä oli hieman huono olo. Kaipa siinä jotain taikaa oli.
Ikäneito moikka! Kysymykseesi akupunktiosta: olen käynyt amerikkalaisella lääkärillä, en voi tässä vaiheessa suositella. Hänkin puhui ruokavaliosta, ei osannut tarkemmin sanoa kuitenkaan ( huono suullinen ilmaisu) mutta hän siis suositteli: puuroa/ lämpiä ruokia, teetä, ei maitotuotteita. Puhui jotain kielestä että siitä näkee että olen syönyt väärin jne.
Mitä ihmettä, siis happamat tuotteet pois? Kun itse olen lukenut että naisen keho pitää nimenomaan saada happamammaksi?
- Greippihän on nimenomaan ollut suositus, että se lima muodostuisi ja siitä saatavat vitamiinit?
- Omega 3 suositeltu ravinnolla raskaaksi kirjassa- samoin EPA vitamiinit?
- Marjoja olen syönyt kuin hullu, joka aamu punaviinimarjoja, mustikoita, vadelmia.. Eli jos olenkin syönyt aivan väärin... Eli nämä kaikki pitäisi jättää pois. Mitä tilalle sitten?
Kiitos vastauksista
Hei taas!
Yrittäjä: Jos vain suinkin pystyt, niin kokeile tuota Yulan Niu nimistä lääkäriä. Voi olla, että hän suosittelisi sinulle eri asioita kuin minulle. Minullahan on ongelmana keskenmenot, joten varmaan hoitokin on erilainen. Hänelle ei varata mitään hoitopaketteja, vaan mennään sessio kerrallaan. Yksi hoitokerta maksaa 55€ ja kestää 1,5-2,5 tuntia.
Minua hän käski välttämään happamia ruokia: ananas, greippi, kiivi, omena, hapankaali (mieheni kiittää, koska itse tekemäni hapankaali oli kuulemma kammottavan hajuista), suolakurkku, maitohappobakteerituotteet, jogurtti, rahka, viili, kaikki marjat, C-vitamiini, gefilus, omega-rasvahapot.
Suosi: kalaa, kalakeittoa, lihaa, kanaa, poroa, tofua, kananmunaa, maitoa, juustoa, hirssi, maissi, kaikki pavut, pähkinät, siemenet, vesimeloni, päärynä, banaani, varsiselleri, jäävuorisalaatti, kiinankaali, kurkku, retikka, idut, chili ja inkivääri ( ei talvella), D-vitamiini, kalsium, sinkki (lounaan jälkeen), magnesium.
Minullakin hän katsoi kieltä, mutta ei kommentoinut mitään.
Noista lämpimistä ruoista: luin kirjasta Yes you can get pregnant, että kiinalaisessa lääketieteessä on käsite kylmä kohtu, ja silloin ei saisi syödä tai juoda kylmiä ruokia ja juomia. Olisiko tämä sinullakin diagnoosina? Minulle ei mainittu mitään ruoan lämpötilasta, mutta minun ongelmani ei olekaan raskaaksi tuleminen, vaan sen jatkuminen. Luulisin, että lääkäri yrittää auttaa kehoani muodostamaan hyvälaatuisia munasoluja.
Tuo ylläoleva lista on siis räätälöity minulle minun tilanteeseeni, joten siitä ei ehkä ole apua kenellekään muulle.
Kp 30/29. En suostu ajattelemaan josko olisin raskaana. Vatsakivut ja pahoinvointi ja lukemattomat muut oireet liittyvät endometrioosiin mutta yhtälailla voisivat olla myös alkuraskauden oireita. Se tästä tekeekin niin ahdistavaa! Lisäksi kuukautiskierto mennyt sekaisin vaikka se viimeisen vuoden on ollut säännöllinen. Tuntuu että mun kroppa haluaa vaan tehdä mulle hallaa 😥 Nyt vaan odotellaan kuinka pitkäksi tämä kierto tällä kertaa venyy. Vaikea suhtautua tähän raskaushaaveeseen kun kierto niin sekaisin ja endo kukkii... Anteeksi masistelu 😕
Toiveissani kirjoitti:
Kp 30/29. En suostu ajattelemaan josko olisin raskaana. Vatsakivut ja pahoinvointi ja lukemattomat muut oireet liittyvät endometrioosiin mutta yhtälailla voisivat olla myös alkuraskauden oireita. Se tästä tekeekin niin ahdistavaa! Lisäksi kuukautiskierto mennyt sekaisin vaikka se viimeisen vuoden on ollut säännöllinen. Tuntuu että mun kroppa haluaa vaan tehdä mulle hallaa 😥 Nyt vaan odotellaan kuinka pitkäksi tämä kierto tällä kertaa venyy. Vaikea suhtautua tähän raskaushaaveeseen kun kierto niin sekaisin ja endo kukkii... Anteeksi masistelu 😕
Tsemppiä! Varmasti raskasta tuollainen. :(
Mulla on nyt kp 6. Kuukautiset alkanevat olla nyt lopuillaan. Seuraavaksi varmaan sitten alan jännittää että ovuloinko vielä tässä ensimmäisessä kierrossa. Yritän ajatella että en mä vielä, mutta salaa kuitenkin toivon, että kierto palautuisi normaaliksi heti.
Taikurinhattu: mulla ihan sama homma kun sulla. Kp 25/29 alkoi vaatimaton tuhruttelu, jota nyt jatkunut neljä päivää. Ikinä ei ole tällaista ollut, joten olen hämilläni että miksi nyt. Eilen jo tein raskaustestin kun ajattelin jos ei kuitenkaan ole kuukautisista kyse. No, negatiivinenhan se oli, joten sais nyt mieluusti ne menkat tulla sieltä pian että pääsee seuraavaan yritykseen.
Täällä taas menkat alkoi ajallaan. Kapselin poiston jälkeen jokainen kierto on ollut tasan 31 päivää eli tosi kivasti tasoittunut :)
Meillä lähtee nyt yk 2 käyntiin, tai yk 4 jos myös nuo ”tietoisen riskin kierrot” laskee mukaan. :D
Yllättävän vähän petyin nyt menkkojen alusta, vaikka olikin yhdessä vaiheessa jo jotenkin varma olo siitä että nyt olisi tärpännyt.
Tässä kierrossa aion nyt tikuttaa ahkerammin ovista ja mittailla aamulämpöjä, kun epäilen, ettei ovulaatio sittenkään ole ollut silloin kun olen selkeät ovislimat bongannut...🤨
Toivottavasti nyt tärppäisi ja onnea muillekin yritykseen! :)
Tulin päivittelemään tilannettani. Täällä kp 28/28. Oireina reilun viikon jatkuneet menkkajomotukset, rinnat kipeytyneet eritavalla kuin menkoissa viikonlopun ja eilisen aikana. Runsas valkovuoto joka ei ikinä hiipunut. Testejä tein koko viimeviikon, viimeisen testin tein viime pe joka näytti negaa, päätin odottaa alkuviikkoa ja sitä joko ne menkat alkaisi. Testit oli negoja tai haamujen haamuja jotka hävisivät aina, luokittelin ne siis viivapaikoiksi.
Noh, menkat ei alkanut ja rinnat kipeytyi. Tänään iltapäiväst päätin käydä ostamassa kaupasta rfsu herkän puikkotestin 10mlU ja pregcheck 25mlU testejä. Testasin iltapäivällä 10mlU ja se näytti plussaa. Illalla testasin vielä 25mlU ja sekin näytti plussaaa😍
Raskauslaskureiden mukaan olen joko 3+6 tai 4+0 ja la olisi 19.3.2019. Huomenna aamuvirtsasta täytyy vielä testata, mutta pakkohan se on uskoa että raskaana ollaan, kumpa pysyisi matkassa mukana.
Seurailen tät ketjua, mutta siirryn myös maaliskuun odottajiin:)
Toivon suuresti kaikille plussatuulia😍
Huomenta kaikille!
Sain juuri positiivisen tuloksen clear bluen digitaalisella. Oon shokissa ja en voi uskoa tätä todeksi! Olin 4 päivää myöhässä ja aluksi ajattelin että pettymysten välttämiseksi odotan ainakin 6 päivää mutta en sitten malttanut kun oli nuo clearbluet kaapissa. Kävi miten kävi, oon niin onnellinen että pystyn raskautumaan. Nyt vaan odotellaan pysyykö mukana ❤
Voi paljon onnea kaikille! Ihania plussauutisia.
Paljon onnea plussanneille! Täällä vielä katotaan mihinkä kierto ajoittuu.. Mahdolliset ovispäivät silti touhuillaan, jos tärppäis heti ekasta kierrosta :)
Milloin olette alkaneet tikuttelemaan ovulaatiota, vai seurailetteko oireitanne ensin? Mä en muista onko mulla ollut ennen mitään ovulaatio-oireita kun niistä on niin kauan aikaa 😄 Nyt on kp 9.
Hei taas!
Onneksi olkoon Emilie ja Toiveissani :).
Kävin tänään toisen kerran akupunktiossa. Samat neulat ja sama hieronta. Nyt sain tosin mukaan jotain laastareita laitettavaksi alavatsalle. Takaisin ei kuulemma tarvitse mennä ellei kuukautiset ala. Käski vain syömään. En ole hetkeen elänyt näin proteiinipitoisella ruokavaliolla. Ennen esikoistani treenasin aika kovaa ja noudatin fitness-ruokavaliota. Silloin tosin korvasin osan proteiinista jauheilla (kasvissyöjä kun olin). Ja niin siinä kävi, että 3 kk mieheni tapaamisen jälkeen tapahtui pikku laskuvirhe, joka nyt touhuaa isänsä kanssa ulkona :D. Ehkä se nyt tällä kertaa onnistuu.
Hei taas kaikille!
Ollut pitkä tauko palstoilta. Onnea kaikille plussanneille <3 ja sinnikkyyttä ja jaksamista uuteen kiertoon joutuneille!
Erityisesti Yrittäjä teille niin toivon plussaa kun niin kovasti olette eläneet ja toimineet säntillisesti plussaus kiikarissa!
Ja Ikäneidolle kiitos inspiroivista tietopläjäyksistä, olet viisas nainen! :)
Täällä tulee syyskuussa vuosi yritystä täyteen, mutta koska kierrot olleet lyhyemmän puoleisia käynnissä jo yk12. Epäilen, että ovulaatio oli pe tai eilen lauantaina. Hyödynnetty on ja siirrytty piinailemaan. Ovis oli todella paljon myöhempään kuin aikaisemmissa kierroissa (n. Kp22) mutta jos tämä kierto olisi sitten pidempi mikä hyvä merkki. Kolmen kuukauden terokuuri on takana ja tässä kierrossa en niitä syö.
Jos nyt ei tärppää niin katsotaan vielä seuraava kierto ja sitten vuosi tulee täyteen, otan yhteyttä omaan gyneeni, kysyn miten jatketaan ja saatan jopa pyytää lähetettä lapsettomuushoitoihin. Aika hurjaa... Ollaan lapsettomia vasten tahtoa.
Voimia, tsemppiä ja positiivisuutta kaikille (itseni mukaan lukien :D )
Kiitos ihanista sanoistasi Toiveli <3
Niin se aika vierii, tosi moni hienosti onnistunut raskautumaan 2-5 kierrossa, lämpimät onnittelut täältäkin. Jos tätä vielä luette, niin laittakaa tänne, miten tallettelut teitte ja miten se sitten lopulta onnistui? Se kiinnostaa kun ensimmäistä yritetään niin ei hajuakaan asiasta, ja kun ei onnistu, niin tuntuu epävarmalta ettei osaa edes yrittää.
Toiveli: meillä ihan sama juttu. Kierrot 14 eli vuosi yritystä jo! Ja samalla paikkakunnalla n. puoli vuotta. Tahattomasti lapsettomia :( Tai siis, ei vielä onnistunut :( Kerroin että miehelle tehdään spermatutkimus. Siinä oli kaikki normaalia/ hyvät tulokset :) Söin nyt touko-kesäkuussa 2 kiertoa Teroja, lääkäri sanoi että niitä ei tarvi popsia, sillä omat hormoniarvoni ovat niin hyvät.
Nyt Fertility Friendin mukaan viimeiset 4 kiertoa on saatu 100% ajoittamisesta oikein: menkat kp 1-5, kp 6-7 kuivat, kp 8 aloitettu 2 päivää ennen ovista, kp 9 jatkettu, kp 10 ovis ja jatkettu 2-3 päivää vielä tästä. Eli meillä on selkeä n. 5 päivän aikaikkuna jossa raskautuminen on mahdollista. Ei ole aloitettu KP 5/6 sen takia, että sperma olisi vielä hyvälaatuista sillon oviksen aikaan. On tehty kerran päivässä tahdilla, koska lyhyessä kierrossa joka toinen päivä on aika harvoin!
Nyt menossa 15/25 eli dpo 5. Ihmettelin huonoa oloa ja on tänään aamupäivällä nostanut lämmön sinne 36,99.
Ikäneito: Haluatko avata ruokavaliota tarkemmin vielä tänne? Minun akupunktiotohtori, selvästi huono, ei voi suositella. Tuntuu myyntimieheltä vain. Aina tehty sama; neulat päähän, käsiin, vatsaan ja jalkoihin. Kysyin erikseen kiinalaisen lääketieteen ruokavaliosta: sanoi että ei mitään välitä mitä syö, jos ei ole todella yli-tai alipainoinen. Pitää mennä tälle sinun suosittelemalle Helsingissä.
Toiveli, myös me, syksyllä hoitoihin, jos ei seuraavaan 3 yrityskertaan mitään tapahdu. Niihin liittyen saa antaa tukea, suositella pk-seudulta hyvää gyneä/ lääkäriä. <3 <3
Hei taas!
Kiitos Toiveli :).
Täälläkin on talleteltu ja lämmöt nousivat tänään kp 13. Olisin toivonut ovulaation pari päivää myöhemmäksi, mutta on tuo sentään parempi kuin kp 9, jolloin viimeksi tärppäsi. Seksiä on meillä joka toinen päivä. Ollaan koetettu myös joka päivä, mutta tärppi on käynyt vain silloin kun tallettelemme joka toinen päivä. Ja tässä kierrossa mies on tullut ensin ja minä vasta sitten. Naisen kun olisi hyvä saada orgasmi joko minuuttia ennen tai 45 minuutin kuluessa siemensyöksyn jälkeen. Päättelimme, että näin päin on vähemmän paineita.
Yrittäjä: Tällaisen tulosteen se akupunktio lääkäri antoi:
Kiinankaali, lehtikaali, jäävuorisalaatti, keräkaali, varsiselleri, parsakaali, kurkku, retikka: aamulla 50-100g, lounaalla 100-300g ja illalla 50-300g.
Banaani, vesimeloni, päärynä: päivässä 100-300-800g.
Makea omena, mango, sharon/kaki/persimoni, appelsiini, sitruuna: vähän.
Liha, tofu, kala, kana, kananmuna: aamiaiseksi 50g, lounaaksi 100g, päivälliseksi 50g. En ole uskaltanut tuota tofua syödä, kun soijaa on parjattu niin monissa lähteissä. Syön siis aika paljon luomumunia ja kalaa. Burp.
Riisi, bataatti, peruna, porkkana, leipä: vapaasti oman maun mukaan
Tehosekoittimeen: 1 kpl keitetty kananmuna, 1-2 kpl banaani (tai 1-2 kpl päärynä), 50-100g jäävuorisalaatti (tai varsiselleri), 1-2l vettä. Tätä joka päivä. Ei kannata sitten laittaa spiruliinaa sekaan. Tulee aika kammottava litku.
Käy ihmeessä tällä Yulan Niulla. Ei pidä sitten säikähtää sitä, että siellä on 4 hoitohuonetta pelkillä väliseinillä ja kaikki kuuluu viereisestä kopista. Voi tuntua oudolta kertoa yksityisasioita kun muut ovat mahdollisesti kuulolla. Minulta ei onneksi kyselty mitään suolentoimintajuttuja, lähinnä keskenmenoista, kierron pituudesta ja esikoisesta kysymyksiä. Minua jäi mietityttämään se kun hän kysyi esikoiseni sukupuolta ja kun kerroin hänen olevan tyttö, niin hän aikoi sanoa jotain mutta ei sanonut.
Minulla on jotenkin hyvä fiilis tästä kierrosta. Kyllä se tärppää. Jos ei nyt niin pian :).
Hei!
Pitkästä aikaa tulin kertomaan kuulumisia. Nyt on jotain kerrottavaakin.
Luin todella mielenkiintoisen artikkelin endrometrioosin hoidosta. Siellä oli todettu myo-inositolia nimisen aineen edistävän normaalia hormoonitoimintaa.
Ostin kauppanimeltään Donaferty valmistetta missä on myös tota sekä foolihappoa. Olen käyttänyt nyt 1,5 kiertoa ja se on auttanut 😊
Ensimmäisessä kierrossa en huomannut mitään. Tiputteluvuoto alkoi taas kp13 ja menkat tuli kp23(tätä edellisessä kierrossa käytin keltarauhashormoonia joka sotki kiertoa, normi kierto 25-27)
Tässä kierrossa vuoto on pysynyt poissa, nyt jo kp21 😊 Yleensä näillä kiertopäivillä on myös pms-oireita, nyt ei mitään.
Olen todella onnellinen että kierto vaikuttaisi normaalisoituneen. Reilu vuosi tässä on taisteltu, nyt yk14 menossa. Tiedä vaikka vihdoin raskautiminen olisi onnistunut. <3 Kova yritys ollut ja peittoja heiluteltu. Loppu viikosta testaan, jännittää ihan älyttömästi. 🙈
Suosittelen kokeilemaan Donafertyä. 😊Apteekin valikoimaan tullut aika vasta.
Kaikille toivottelen plussatuulia! 😙
Kyllä edelleen käyn täällä kurkkimassa vaikka plussa onkin tullut, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Vanha nimimerkkini oli siis toiveissani.
Tärppi meillä kävi kolmannesta kierrosta. Aloitin foolihapon ja maca jauheen kun edelliset kuukautiset päättyi, saattoihan niillä olla vaikutusta :) Meillä elämässä oli stressiä ja ahdistusta joka raukesi ennen juhannusta. Tuli sitten juhannuksena ihan spontaanisti peittoja heiluteltua ilman varsinaista raskauden yritystä. Olin asennoitunut että meillä saattaa mennä kauan ennen kun tärppää kun mulla sitä endoa epäiltiin... Tämä oli siis oikein iloinen yllätys ja toivottavasti pysyy mukana ❤
Kaikille muillekin plussatuulia!
Täällä piinaillaan kp24/26-28, haamujen haamu tuli mut se osottautu todennäköisesti viivapaikaksi. Tuhlaillu nyt useamman one-step liuskan ja negoja ne näyttää. Nyt yritän odottaa kierron loppuun ja odottaa kuukautisia josko ne tulee vai jääkö välistä.
Oon yrittnyt googletella että pitäiskö jo nyt tedtin näyttää jos plussa olis, kun tää on hermoja raastavaa saada kerta toisensa jälkeen negatiivinen testi.
Alavatsaa on nippaillut nyt enemmän ja vähemmän viikonpäivät, rinnat hieman turvoksissa muttei erityisen kipeät. Kaikki oireet siis viittailee niin pms oireihin kuin sitten raskauden oireisiin. Ainoa poikkeus on, että yleensä mulla on kuiva kausi menossa ennen kuukautisia ja nyt tulee kirkasta/venyvää limaa valahtaen jatkuvasti.
Täällä siis piinaillaan vielä muutamapäivä, tuun sit kertomaan muuttuiko koskaan tuo negatesti plussaksi vai tuliko menkat.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja onnea haamujen ja plussan saaneille :)