Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
AnnaMi kirjoitti:
munkki kirjoitti:
Miltä teidän mielestä näyttää? Voiko tämä olla totta? 😱😱
Viime menkkojen jälkeen latasin Flo-sovelluksen ja käytin oletusasetuksilla, koska aiemmista kierroista en ole pitänyt mitään kirjaa. Flon näyttämien päivien aikana peitto viuhui ahkerasti ja nyt flon mukaan menkat toista päivää myöhässä. Just sitten tein normi rfsu-testin ja kunnon haamu iski. Pitäisikö hakea vielä niitä herkempiä versioita ja tehdä ne?
Onnea!! Tämä on niin selvä plussa kuin olla voi! :-)
Oikeasti?! Voi apua 🤩 odottelen vielä muutaman päivän ja teen clearbluen. Nyt jo pilkistää kauhea pelko jos jotain sattuu...
Just ostin kuukupinkin seuraavia menkkoja ajatellen, mutta toivottavasti sille ei tulekaan käyttöä 9 kuukauteen.
Oireina on ollut oikeastaan vain nännien kipeys. Luulin että kuvittelen vain ja sellaista se on ennenkin ollut mutta näemmä sitten ihan raskausoire. Ensimmäinen yritys oli nyt meillä, niin ei tiedetty yhtään mitä odottaa.
Niin ja älyttömät ilmavaivat ja turvotus! Töissä välillä hävettää... Luulin sen johtuvan ruokavaliosta, mutta syön ihan samalla lailla kuin ennenkin, että näemmä se on raskaudesta johtuvaa 😝
Onnea munkki! 😍
Minun on jäätävä pois keskustelusta. Parisuhde kohtasi suuren kriisin ja vauvakuume pakko haudata koska tulevaisuus ja kaikki auki. Vaikea yhtäkkiä yrittää unohtaa asia mitä on kuumeillut monta kuukautta. Mutta ei tässä auta kuin jatkaa elämää.
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia ❤
munkki kirjoitti:
AnnaMi kirjoitti:
munkki kirjoitti:
Miltä teidän mielestä näyttää? Voiko tämä olla totta? 😱😱
Viime menkkojen jälkeen latasin Flo-sovelluksen ja käytin oletusasetuksilla, koska aiemmista kierroista en ole pitänyt mitään kirjaa. Flon näyttämien päivien aikana peitto viuhui ahkerasti ja nyt flon mukaan menkat toista päivää myöhässä. Just sitten tein normi rfsu-testin ja kunnon haamu iski. Pitäisikö hakea vielä niitä herkempiä versioita ja tehdä ne?
Oikeasti?! Voi apua 🤩 odottelen vielä muutaman päivän ja teen clearbluen. Nyt jo pilkistää kauhea pelko jos jotain sattuu...
Just ostin kuukupinkin seuraavia menkkoja ajatellen, mutta toivottavasti sille ei tulekaan käyttöä 9 kuukauteen.
Oireina on ollut oikeastaan vain nännien kipeys. Luulin että kuvittelen vain ja sellaista se on ennenkin ollut mutta näemmä sitten ihan raskausoire. Ensimmäinen yritys oli nyt meillä, niin ei tiedetty yhtään mitä odottaa.
Niin ja älyttömät ilmavaivat ja turvotus! Töissä välillä hävettää... Luulin sen johtuvan ruokavaliosta, mutta syön ihan samalla lailla kuin ennenkin, että näemmä se on raskaudesta johtuvaa 😝
Kyllä, tämä on oikein selvä plussa!
Itsellä nyt kp 15/24 eli vähän saan vielä odotella ennen kuin tarvii mahdollisesti
jännäillä. :-)
simpula91 kirjoitti:
Kuinka nopeasti teillä alkoi menkat ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Ikinä odottanut luomumenkkoja näin kovasti! :D Lopetin pillerit tasan kuukausi sitten, mutta varmaan turha odottaa vielä oikeita menkkoja..?
Otin viimeisen minipillerin 15.6. ja tänään eli viiden päivän kuluttua alkoi kuukautiset. Aloitin minipillerit joulukuussa 2017. Vuosi meni ilman menkkoja pillereiden takia, yllätyin että näinkin nopeasti alkoi menkat. Suunnilleen samoihin aikoihin mulla tuli menkat ennen minipillereitäkin. Mutta saa nähdä, kuinka äkkiä kierto normalisoituu. Kirjoitin tänne aiemmin epämääräisistä oireistani ja kivuistani, ilmeisesti ne liittyivät tosiaan hormoneihin, vaikka silloin en vielä ollut lopettanut pillereitä vaan olin yhden pillerin unohtanut ottaa niin tämä ilmeisesti aiheutti nuo oireet.
Tehtiin tosiaan miehen kanssa päätös viime viikon lauantaina, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Minä olen kohta 28-vuotias lapseton nainen, ja mieheni on pian 43-vuotias, lapseton vielä hänkin. Molemmille on selvää, että lapsia halutaan, ja ajattelimme, että ei tässä enää vuosikausia kannata odotella "sopivaa hetkeä" kun meillä alkaa olla jo ikää, vaan se hetki voi ihan yhtä hyvin olla jo nyt.
Minä en ole perehtynyt ovulaatiotikkuiluun tai otollisiin päiviin sen kummemmin. Tilasin kyllä raskauskeiju.fi:stä jokusen ovulaatio- ja raskaustestin, mutta en tiedä, aionko perehtyä asiaan vielä sen enempää. En halua ottaa tästä mitään stressiä. Kyllähän tämä silti jännittää, niin minua kuin miestäkin.
Hei taas!
Ja onnea plussanneet!
Arvelin, ettei keskenmenon jälkeisessä kierrossa tule ovulaatiota, vaan siellä se on tuloillaan limojen ja himojen perusteella. Vähänkö tekisi mieli hyödyntää se, mutta parempi antaa kehon toipua ainakin tämän kierron ajan.
Olen ottanut rutiiniksi syödä raa´an valkosipulinkynnen aamulla tyhjään mahaan ja sen perään kuumaa inkiväärivettä. Sitten vasta aamupala. Töissä välipalaksi greippi ennen lounasta. Kotona sitten lämmin ruoka + vehnänalkioöljy + fermentoitu kalanmaksaöljykapseli + rautatabu + c-vitamiini + foolihappoa sisältävä monivitamiini. Illalla vielä spiruliinajauhetta veteen sekoitettuna ja ennen nukkumaan menoa 4 mantelia. Katsotaan auttaako :D.
Yrittäjä: Minäkin aion mennä akupunktioon tämän kierron jälkeen. Kerro sitten mitä sanoivat siellä.
Hei kaikki!
Täällä yksi ihmeissään. Ihmeissään siksi, että ei tiedä, toteutuuko haave ollenkaan vai toteutuuko ehkä nopeallakin aikataululla. Nyt kp 11, kierron pituus on 25-30.
Akupunktiosta: Ensin sanoivat että hoidetaan rentoutta 2-3 kerran ajan, vasta sen jälkeen hoidetaan täsmänä hedelmällisyyttä. Näillä ensikäynneillä pistelivät neuloja päähän, korviin, käsiin sormien lähelle ja käsivarsiin, jalkoihin polven alle ja jalkaterään, selkään.
Hedelmällisyyden hoito akupunktiolla: kysyin että miten sitä voidaan akupunktiolla hoitaa. Vastaus oli, että tavoitteena on "verenpurkaumien" avulla tehostaa verenkiertoa kai kohdussa. Hedelmällisyyttä kun hoidetaan, tekevät akupunktion pari kertaa ovulaatioviikolla yhdyntöjen välissä. Neuloja laitetaan silloin alavatsaan ja yläreisiin! :O Kysyin että mikä on onnistumisprosentti? Vastaus oli, että 50-50 :D Eli en tiedä onko ihan huuhaata. Nyt noiden 3 kerran jälkeen en ole tuntenut kyllä mitään eroa olemisessa/ elämisessä... Lieneekö vaikutus enemmän henkistä?
Nyt KP 15/ DPO 3 ja aloitin Terolutin 2. kiertoa ja edessä olisi yrittämisen paskin vaihe, eli 2 vkon odottelu/ luteraalivaihe! Olen yrittänyt pitää itseni tosi reippaana ja aktiivisena, kun aiemmissa kierroissa otin tosi iisisti. Nyt olen tehnyt kunnon kävelylenkkejä, hikisiä aerobisia ja salitreenejä ym mennyt reippaasti paikasta toiseen.
Eka kierto jossa aloitin terot, oli normaali 25 päivän kierto. Nyt tämä toinen, jossa terot siis vaikuttivat, oli pidempi! Eli 27 päivää ja lämpö nousi kautta linjan vähän ylemmäs -mitä lienee tarkoittaa? Hyvä merkki? Sekä liekö terot venyttäneet kiertoani parilla päivällä 25:stä 27, mikä on kai hyvä asia? Jos ja kun Ikäneidon kirjan oppien mukaan tuo ihannekierto on tuo 28 päivää.
Hyvää juhannusta!
Täällä todennäköisesti juhannuksen kunniaksi ovulaatio tuloillaan, nyt kp 14. Aiemmissa kahdessa kierrossa ovis ollut kp 14 ja 15.
Eilen laski aamulämpö 0.4 astetta. Nyt en oo mitannut kun herättiin niin myöhään. Kosteammat fiilikset on, mutta ei vielä mitään selkeitä ovislimoja tai muita tuntemuksia. Täytyy tänään yrittää heilutella peittoa urakalla :D
Luulen, että aiemmissa kierroissa ollaan oltu vähän liian myöhään liikkeellä, eli ovis varmaan ehtinyt jo mennä ohitse. Täytyy nyt olla paremmin asialla :)
Hyvää juhannusta kaikille!
Täällä taas ailahtelee kaikki tunteet laidasta laitaan.. ahistaa, tuntuu että koskaan ei vauvaa saada ja sitte yks kaks onki olo että kyllä se vielä meillekki. Hitto että väsyttävää.. kun vaan osaisi olla normaalisti.. yk 6 vai joko 7 alkamassa pian. Tosin ajattelin yrittää ajatusmallia ens viikolla että pannaan ku siltä tuntuu... hmmmmmmh.
Onnea munkki!
Vauvakuumetta: Voi kurjuus :( Niin se elämä heittelee. Paljon tsemppiä jatkoon kuitenkin!
Ikäneito: Vau, oot todella panostanut ravintoon :) Sun vinkeistä on ollut mulle myös hyötyä, vaikken yhtä kovaan panostukseen kykenekään ruokavalion suhteen :D Kun pääsisi eroon edes kahvista ja herkuista, mutta ei...
Yrittäjä: Mekin ollaan koitettu kerta päivään-taktiikalla viimeiset pari kiertoa, ja työstä meinaa käydä. Välillä muutenkin niin kiireisiä päivät ja illalla saattaa havahtua, että ainiin, vielä tuokin hommailu tekemättä :D Akupunktiota voisi olla mielenkiintoista kokeilla. On kiinnostanut jo ennen tätä yritysprojektia se muutenkin.
Huoh, tämä kierto on mennyt varmaan ihan harakoille. Olen lyhistynyt työstressin alle täysin, mutta kesäloma kun alkaa, niin uskoisi stressin helpottavan. En tiedä onko vaikuttanut kiertoonkiin (edellinen kierto oli normaalia pidempi, en tiedä toivoinko niin kovasti raskautta että kroppa siksi temppuili, vai tulivatko menkat muuten vaan myöhässä). Tässä kierrossa en ole bongannut ovista en tikuilla, enkä aamulämpöjä mittaamalla. Nyt menossa kp 20/27 ja joka päivä hommailua kp9 alkaen. Aamulämmöt sahanneet koko kierron 36,2-36,5, kun normaalisti oviksen jälkeen 36,5-36,7. Mahtaakohan olla ovikseton kierto tämä :( Alkaa kyllä tosissaan kyllästyttää koko yrittäminen, kun pyörii jatkuvasti mielessä tämä, ja ajatus siitä, että jäädään täysin lapsettomiksi.
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
EI jäädä lapsettomiksi Nuusku, leuka pystyyn :) Toisilla se napsahtaa kerrasta ja toisilla ottaa aikaa, ihan ilman mitään syytä myös. Toistoja, toistoja. Minä luin että keskimäärin raskautuu 90 yhdynnän jälkeen! Ja tämä on siis vain keskiarvo. Kysymys Sinulle Nuusku: meillä on about samanpituinen kierto, lyhyehkö? Sinulla 27 ja minulla 26 (pidentynyt keskipituus päivällä nyt Terolutin myötä). Miksi aloitatte yhdynnät niin myöhään KP 9 vasta? Me on aiemmin aloitettu ne KP 8, 2-3 päivää ennen arvioitua ovista, mutta kun olen tallettanut kaiken datan näihin aplikaatioihin, applikaatiot näyttävät yrityksen huippukohdaksi minulla 26 kierrossa tuon KP 9! Siltikin vaikka ovulaatio olisi KP 11 tai 12 havaittavissa testeillä ja lämmöllä. Eli me on tosiaan aloitettu jo heti menkkojen perään KP 6 ja lopetettu KP 13 tiimoilla kun lämpö on selvästi noussut, ja ovulaatio selvästi ollut ja mennyt. Lyhyessä kierrossa lima vahvistuu nopeasti, tämän totesi lääkäri mittaamalla. Mies menee tällä viikolla spermatutkimukseen :O Koska minä ovuloin normaalisti, katsotaan, löytyykö sieltä jotain vikaa.
Täällä alkaa taas piinaviikot. Ovulaatio tuli ja se hyödynnettiin. Nyt kp 14, niin hyvin on talletukset tehty, ja tehdään vielä muutaman päivän ajan, että on outoa jos ei nappaa. Viimekierron menkat oli oudot ja alkoivat etuajassa joten oon pohtinu että hedelmöityin, muttei kiinnittynyt.
Tässä kierrossa jos nappaa niin puoliso saisi syntymäpäivälahjaksi plussatikun :D
Oon huomannut etten oo tässä tai edellisessä kierrossa kovin paljon miettinyt plussaamista vaan antanut mennä omalla painolla. On huomattavasti vähentänyt stressiä, vaikkei siltä tunnu että stressaisi, mutta kyllä se kehossa tuntuu.
Tässä kierrossa oon myös lopettanut tupakanpolton, ollut ilman alkoholia ja syönyt terveellisesti. Sekä lisännyt huomattavan määrän liikuntaa. Unenlaatu on myös parantunut. Foolihapon aloitin myös ja juon aamuisin greippimehua, joten kaikki keinot on otettu käyttöön.
Ei ne mun pillerien lopettamisen jälkeiset "menkat" varmaan ollutkaan mitkään oikeat menkat, pelkkää rusehtavaa pientä vuotoa 3 pv ajan (pieni tamponikin oli liikaa, pelkkä pikkuhousunsuoja olisi riittänyt) ja sitten loppui. Mitään menkkakipuja ei ollut. Jännityksellä odotan kierron normalisoitumista.
Olisin kiinnostunut yrittäjien fb-ryhmästä kun ymmärtääkseni sellainen on olemassa, mutta fb-haulla löysin vain yhden ryhmän ja se oli vain suljettu mutta ei salainen, eli siinä ryhmässä oleminen näkyisi mun kavereille ja tutuille jos ne bongaisi tuon ryhmän, niin en sitten liittynyt.
Täällä kp 22/24, ja koska toissapäivänä tuli itku kun kaapista ei löytynyt paahtoleipää mitä niin kovin olisin teen kanssa halunnut :P , malttamattomana testasin kun noita testejä nyt kolme kappaletta kaapista löytyy, ja haalea plussahan siihen tuli. <3 Ensimmäinen yrityskierto toi meille siis plussan, sikälimikäli tuo testi nyt ei viallinen ole. :-)
AnnaMi: Ihanaa, onnea! Alkoivatko aiemmatkin raskautesi ensimmäisillä yrityskierroilla?
Emilie: Hienoa että olet lopettanut tupakanpolton :) Iso peukku muutenkin terveellisille elämäntavoille. Vielä kun saisi itsekin pidemmät yöunet ja työstressin minimiin.. :P
Yrittäjä: Toisinaan synkkyys valtaa mielen, kun niin monta pieleen mennyttä kiertoa takana. Jopa lehmänhermoinen mies on alkanut kummastella kun ei tärppää. On ollut joka kierrossa ihanan optimistinen että nyt tärppää :) Mutta hyvä kysymys tosiaan miksei olla aloitettu yrittämistä aiemmin kierroissa. Tosiaan siinä kp8-9 paikkeilla ollaan aloitettu, mutta nyt pitänee aikaistaa parilla päivällä, voisikohan olla siitä sitten kiinni että kierrot menneet pieleen. Testeillä ja lämmöillä olen saanut oviksen bongattua kp14-17. Tässä kierrossa kp21 lämmöt nousivat 36,6 tasolle ja eivät ole laskeneet. Ovistesti näytti kuitenkin negaa, ja tuskimpa ovis noin myöhään todella oli. En ehkä saisi antaa liikaa painoarvoa lämmöille, kun olen niitä vähän boheemisti mittaillut, joskus klo 7 ja toisinaan vasta klo 10 (aina kuitenkin ennen sängystä nousemista). Mulla myös kierron pituus vaihtelee, noin 26-31 pv. Mietin myös, voiko mulla olla liian lyhyt luteaalivaihe, mutta siitäkään tuskin kyse.. Minunkin tekisi mieli laittaa mies spermatutkimukseen! Ehkä sitten, jos ei nyt pariin kiertoon tule onnistumista.
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Ihana kuulla plussauutisia mutta samaan aikaan ne painaa minua yhä syvemmälle kuoppaan.... kuinka samaan aikaan on iloinen tuntemattoman puolesta ja samaan aikaan ite surullinen omasta tilanteesta... ovulaatio lähestyy ja miehen kanssa riitaa... en jaksa riidellä.
Nuusku kirjoitti:
AnnaMi: Ihanaa, onnea! Alkoivatko aiemmatkin raskautesi ensimmäisillä yrityskierroilla?
Kiitos onnitteluista! :-)
Kovasti toivon tärppiä teille ihan jokaiselle! Olen vielä hetken teidän mukana tällä puolella, odottaen viivan vahvistumista. Tänään tein puikkotestin (eilen liuska) ja siihenkin kyllä piirtyi hento viiva. :-)
Lauantaina tuli vähän verta ja oikeen iso limaklöntti jonka saatoin mahdollisesti tulkita kiinnittymiseksi! Hemmetti kun esikosta osannu sillon painaa mieleen niit alkuoireita. Päätä särkee, paha olo ja väsyttää kokoajan.. oisko meille tulossa maaliskuinen :) vielä olis 10pv piinaa :|
Hei taas!
Mahtavaa, lisää plussanneita! Onneksi olkoon :).
Meikä odottelee uuden kierron alkamista. Nyt on menossa kp 21 ja ovulaatiota ei ainakaan Fertility Friendin mukaan tullut, vaikka niin uumoilin. No olihan se odotettavissa.
Keskenmenojeni syynä on todennäköisesti huonot munasolut. Eli että ne eivät ehdi kypsyä ennen irtoamista. Minulla on todella lyhyt alkukierto ja limat alkavat jo kuukautisten viimeisinä päivinä. Epäilen, ettei limakalvokaan ehdi vahvistua tarpeeksi, koska minulla on hyvin niukat ja lyhyet kuukautiset. Pärjään pikkuhousunsuojilla jopa runsaimpina päivinä. Olen vähän lueskellut yrttilääkintäkirjoja, ja ilmeisesti voikukka vähentäisi estrogeenia. Tilasin jo voikukan juuria (kaupungissa en viitsi lähteä pientareilta keräämään) ja aion tehdä niistä keitettä ja juoda sitä päivittäin kuukautisten alusta ovulaatioon. Saa nähdä auttaako mitään. Mutta eipä ole haittaakaan. Voikukka on turvallinen yrtti.
Yrittäjä: Millä akupunkteeraajalla kävit? Helsingissä on sellainen kuin Yulan Niu, jota on kehuttu kovasti. On erikoistunut lapsettomuuden hoitoon. Siitä oli joku ketjukin Vauva.fi:ssä.
No eipä tässä. Menkkoja odotellessa.