Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

641/1881 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatu virallinen määrittämätön hedelmättömyys diagnoosi, nyt lähdetään siis hedelmöityshoitoihin. Ei tämän näin pitänyt mennä :( Aktiivista yritystä takana vuosi, ilman ehkäisyä 3 vuotta. Jotenkin tuo diagnoosi lannisti ihan täysin vaikka olihan se jo tavallaan tiedossa.. Nyt laitan kaiken toivoni siihen että saataisi vielä maailman paras yllätys ennen elokuista ensimmäistä käyntiä lapsettomuuspolilla.

Vierailija
642/1881 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi, tosi pahoillani teidän puolesta, mutta haluan osaltani sanoa, että ette ole yksin. Lapsettomuutta voidaan hoitaa ja ihan mielettömästi voidaan avittaa jopa pienelläkin lääketieteellisellä avustuksella. Voimia ja toivon sydämestäni parasta, ja uskon että se toteutuukin kun ei koskaan menetä toivoaan. Se voi olla ,että tämä sama on meillä itse kullakin edessä. 

Sen yrittämisen määrän sijasta haluaisin itsekin osata tuon yrittämisen laadun, että miten, ja miten usein. 

Nuusku, me ollaan samoissa eli täälläkin on nyt tarkalleen DPO 7 menossa. Normaalisti lämmöt 35 ja vähän päälle, mutta nyt koko ajan 36-36,33 eli tasan astetta ylempänä pyöritään nyt siis 7 päivän ajan. Valkovuotoa tullut.. Mikä muuten tämä limatulppa on? Odotetaanko sellaista muodostuvan jos on raskaana? Eilen ei ollut mitään tuntemuksia. Tänään jännää painon tunnetta mahassa. Voi olla ihan luulotautia ja taas kyyneleitä luvassa. Saanko kysyä teiltä, että montako yhdyntää saitte mahtumaan tuohon "putkeen"? 

Voiko joku suositella, mikä on paras raskaustesti? Minulla tämä kännykkäaplikaatio suosittelee testaamista viikon päästä eli DPO 17 paikkeilla 25 päivän kierrossa. Voiko silloin tehtyyn testiin luottaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1881 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täälä yksi uusi kuumeilija :) laitoinkin tuonne kysymystä rfsu puikkotesteistä, mutta kysynpä täältä myös.

Voisiko tämä olla mielestänne plussa vai viivanpaikka?

644/1881 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas, oiskohan joku kolmisen viikkoa viime käynnistä, kovastipaljon taas tapahtunut täällä. Ja uusiakin tullut, se on kiva!

Onnea plussanneille, kiva lukea että olette onnistuneet. :)

Voi LiirumLaarum, toivottavasti kaikki kääntyy paremmaksi. <3

Yrittäjä: kävittekö omalla kustannuksella yksiyisellä? Jos kävitte, niin oliko kallis keikka?

Tuo ikäneidon vinkkaama kirja olisi kyllä mielenkiintoista lukea, mutta meikäläisen englannintaidoilla siitä ei juurikaan hyötyä taitaisi olla. :D Saattaisi mennä myös aikamoiseksi suorittamiseksi.

Kävin nyt kuiten hakemassa Gelee Royale -kapseleita ja greippimehua. Tuo mehu on paljon siedettävämpää, kun joukkoon puristaa yhden appelsiinin mehut.

Jos tuo greippimehu nyt vähän jeesaisi, menkoista päätellen kun siellä kohdussa ei ole oikein mitään, mihin kiinnittyä.

645/1881 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Täällä yhä roikutaan. Mietityttää, että miksi raskauspahoinvointi ei jo ala. Ei ole vielä oikein kuvottanut, vaikka kohta ollaan viikolla 7. Edelliskerralla tähän aikaan teki jo kunnolla pahaa. Tosin silloin oli kaksoset...

Nuusku: Se on kyllä hyvä ja silmiä avaava kirja. Harmi, ettei näitä oikein suomenneta. Suomeksi olen löytänyt vain sellaisen, missä esiteltiin lapsettomuushoitoja. Täällä ei oikein uskota siihen, että nainen voisi vaikuttaa elämäntavoillaan hedelmällisyyteensä. Aika outoa, sillä Hippokrateskin oli sitä mieltä, että ruoan pitäisi olla lääke. 

Ruoasta: Netissä elää sitkeänä uskomus, että greippi/greippimehu auttaa. Monet ovat saaneet tuloksia sen avulla. Olen lukenut useita hedelmällisyysruokavaliokirjoja ja kaikki ovat samaa mieltä, että liha vähemmälle tai pois. Tai sitten vaihtaa ruoholla syötettyyn luomulihaan. Teollisesti tuotetussa lihassa on estrogeenia, mikä sotkee omaa hormonitoimintaa. Yhtä mieltä kirjat olivat siitä, että kevytmaitotuotteet pois. Joku esitti, että jos raakamaitoa ei ole saatavilla, niin maitotuotteet kokonaan pois. Soija pois tai hyvin vähäisiä määriä. Soijakastike oli ok. Kaikki kirjat olivat yksimielisiä siitä, että sokeri pois. Ja kahvi vähemmälle tai mielellään kokonaan pois. Kalaa voi syödä, varsinkin rasvaista. Sushista ei mainittu mitään, eli oman harkinnan mukaan. Bataatti olisi parempi vaihtoehto kuin peruna. Muuten munia, vihanneksia, palkokasveja, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä ja siemeniä mielin määrin ja mielellään luomuna. Siemenet ja pähkinät liotettuna. Viljat ja riisit täysjyvänä. Eräässä kirjassa sanottiin, ettei viljaa pitäisi syödä, ellei jyviä ole liotettu tai idätetty ja sitten se pitäisi itse jauhaa jauhoksi. Ei taida kyllä lähikaupassa olla jyviä myynnissä :D.

Kirjassa Conceiving Healthy Babies - An herbal guide to support preconception, pregnancy and lactation väitetään, että hedelmällisyysongelmat eivät monissa tapauksissa johtuisi ovulaation puutteesta, vaan luteaalivaiheen ongelmista. Kemikaalit vaikuttavat suoraan hormoneihimme, ja estrogeenia on siitä johtuen ylenmäärin elimistössämme. Myös miesten. Lääkärit ovat sitä mieltä, että luteaalivaiheen ongelmat johtuvat huonolaatuisesta munasolusta. Äkkiseltään voisi siis päätellä, että ylenmääräinen estrogeeni aiheuttaa munasolun ennenaikaisen irtoamisen, jolloin keltarauhashormoni ei toimi kunnolla. Tämä oli nyt oma spekulointini...

Yrittäjä: Apteekin oma on aika luotettava testi. 

Sipulisilli: Minusta näyttää plussalta. Jos et ole varma, niin tee uusi testi parin päivän päästä. Onneksi olkoon!

TiiTuu: Onko sinulla lyhyt kierto? Kohdun limakalvo ilmeisesti paksuuntuu luteaalivaiheen aikana. Tiedätkö kuinka pitkä luteaalivaiheesi on?

Noh tulipa pitkä vuodatus. Te olette ainoita keitä kiinnostaa nämä jutut. Lähipiiriei jaksa enää kuunnella :D.

646/1881 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito: joo, on lyhyehkö kierto, noin 25 päivää.

Flon ja tikuttamisen perusteella ovulaatio kp 11-12, luteaalivaiheelle jää 13-14 päivää.

Kuparikierukan aikaan kierto oli vielä lyhyempi, mutta ovulaatio helposti tunnistettavissa ja hyvät limat. Nyt taas ei limoja ollenkaan ja menkat tositosi niukat.

Mulla on epäilykseni että mulla on liian vähän estrogeenia ja liikaa testosteronia, useampia selkeitä oireita. Lääkärille olen tästä muussa yhteydessä aikanani sanonut, mutta laittoi kaikki oireet stressin piikkiin, enkä päässyt verikokeisiin.

647/1881 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Kävin tammikuussa kirjoittelemassa ekan kerran että meillä olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen kesällä. Eri nimimerkillä tosin, en päässyt sillä enää sisään. Vapun aikaan kuitenkin innostuttiin touhuilemaan ilman ehkäisyä ja limojen ja kalenterin perusteella hommat osui kohdalleen paremmin kuin hyvin.

Päästiin siis kuitenkin nyt jo jännäilemään! Pessimistinä en jaksaisi millään uskoa että se olisi näin helposti käynyt mutta mahdollisuudet tässä on olemassa. Kuvittelen koko ajan kaiken maailman oireita enkä malttaisi millään odottaa että aika kuluisi ja pääsisi toteamaan onko onnistuttu vai ei.

Rinnat tuli heti dpo1 kipeäksi niin kuin aina. Mulla on yleensä kipeät rinnat heti ovulaatiosta aina menkkoihin saakka. Eilen (dpo3) tuli hirvittävä alavatsakipukohtaus joka kesti n. 15 min. Alavatsaa kiristi ja kouristeli niin että veti välillä kaksin kerroin. Kivun paikallistin koko kohdun alueelle mutta erityisesti vasemmalle puolelle. Tätä ei normaalissa kierrossa ole ja ihmetytti kyllä kovin. Tänään dpo4 olen ollut tosi väsynyt ja kova päänsärky on vaivannut koko päivän. Alavatsassa on ollut välillä pieniä vihlaisuja ja vasen puoli on vatsaa jännittäessä aran tuntuinen.

Koko ajan tuntuu että keksin oireet päästäni kun toivon niin kovasti. :D Miten sitä malttaakin vielä odottaa. Onneksi on tämä palsta minne voi purkaa ajatuksiaan, ei viitsi miestäkään koko ajan kiusata. :)

648/1881 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vähän omia kuulumisia. Eli viimeksi maaliskuussa kirjoitin yk1:n jälkeen (esikoisen yritys, oon 30v.), että menkat tulivat aikaisemmin kuin koskaan ennen. Noh, päästiinpä nopeammin seuraavaan kiertoon. Siinä hyödynnettiin kaikki "limapäivät" ja kovasti jännitti miten käy. Sitten (omien arvioiden mukaan) dpo9 tuli pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaista väriä, ja ajattelin heti että nyt ne menkat alkoi. Sitten meni pari päivää, eikä menkat alkaneet, vaan jatkui vaaleanpunainen ja ruskea erittäin kevyt vuoto. Tein dpo11 illalla testin, kun ihmetytti ja en malttanut odottaa aamuun. Puhdas nega tuli. Kunnon menkat ei siltikään alkaneet, joten tein dpo13 aamulla uuden testin, ja silloin tuli haalea plussa. Olin kuitenkin aika huolissani kun tuo sama ruskea hyvin kevyt tiputtelu vaan jatkui, ja rintakivut lähtivät kokonaan (mulla on aina ovulaatiosta menkkoihin todella kipeät rinnat). No, siitä meni noin kaksi päivää ja rintakipu palasi vahvana, ja dpo17 kaikki vuotokin loppui. Aamulämmöt pysyivät myös korkealla. Muita oireita oli kova nälkä ja väsymys. Olin päättänyt että dpo19 teen vielä testin, ja jos se edelleen näyttää positiivista, uskallan varata neuvola-ajan ja varhaisultran. Ja vahva plussahan sieltä tuli. Nyt mennään viikoilla 6+4, ja keskiviikkona on varhaisultra. Toivon kovasti että kaikki olis ok, mutta välillä meinaa hermot pettää kun pelkää että jotain onkin pielessä. Lisäksi tuntuu että koko ajan joku terveysasia vaivaa, vaikka normaalisti oon hyvin terve. Heti kun se ruskea vuoto loppui, iski hiivatulehdus (viimeisestä yli 5 vuotta). En uskaltanut ottaa siihen lääkkeitä, vaan kärvistelin ja sain maitohappobakteereilla ja sokerin välttelyllä sen nitistettyä. Kun se oli selätetty alkuviikosta, alkoi eilen kurkkukipu ja flunssainen olo. Mitähän seuraavaksi.

Tässä mitä itse kokeilin raskautumisen avittamiseksi:

- Foolihapot käyttöön 3 kk ennen yk1:stä, D-vitamiinit mulla on aina käytössä

- Yk2:ssa otin käyttöön vehnänalkioöljyn (mulla lyhyehkö luteaalivaihe, niin toivoin että tuo tukisi sitä) ja greippimehun (jos ei muuta apua, niin C-vitamiinia)

- Seksiä joka toinen päivä iltaisin heti kun alkoi tuntua limoja ja siitä siihen asti kunnes ovulaatio oli ohi. Liukasteena käytettiin sylkeä (yritin mahdollisimman vähäistä määrää), koska ilman mitään ei olis onnistunu suoraan sanottuna. Yk2:ssa makailin sängyssä vajaan puoli tuntia seksin jälkeen ennen kuin menin pesulle, jotta siittiöille jää aikaa päästä tarpeeksi pitkälle.

- Alkoholin lopetin jo kuukausi ennen yrityksen aloitusta (juon muutenkin tosi vähän), sushia ja lakuja söin plussaan asti normaalisti. 

Plussatuulia kaikille! <3 

649/1881 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Milia12! Toivottavasti tärppää!

Itse tässä tikuttelin ovista ti-la välin (loppuivat sitten) mutta yhtään selkeästi positiivista ei tullut. Kalenteria katsomalla ovulaation kuitenkin pitäis olla tämän viikon aikana (kp 11-15 aiemmin) joten jännä nähdä oisko sattunut juuri tälle päivälle sopivasti aamuisen peiton heilutuksen kanssa.

Yritä olla ottamatta tätä liian tosissaan kun yk 2 vasta menossa, mutta onhan tämä tällaista oireiden kuulostelua koko ajan. Nyt on iltapäivästä alkanu juilia mahaa.

Nyt sitten vaan jäädään odottelemaan ainakin 10 päiväksi ennenkuin voi alkaa testailemaan.

Montako kiertoa nyt tärpänneet on yrittäneet?

Vierailija
650/1881 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ihana henki täällä ja tosi paljon vastauksia tullut jo, ainakin itselle uutta. Olen lukenut tällä palstalla vain tätä ketjua, enkä tätäkään alusta asti, joten olen saattanut kysellä itsestäänselvyyksi toiseen kertaan. 

Teidän ansiostanne itselleni on nyt varmistunut että liikuntaa ei tarvi himmailla, vaan normaalia liikuntaa voi jatkaa.

Samoin mikä on huolestuttanut nuo lennot että voiko kiinnittyminen tapahtua matkustamisen aikana, niin kyllä voi. Ikäneidon ja asiantuntijoiden suosittelemat ravintolisät ovat käytössä myös täällä kattavasti. Hyvä kuulla että lakua, salmiakkia ja sushia voi syödä myös hedelmöittymisen aikana.

Miten on viinin laita? Oletteko työruokailuissa tms illallisilla jättäneet ovulaation ja erityisesti kiinnittymisen aikana kaikki alkot suoraan pois? Tämä herättää kyttäämistä ja on ehkä vähän raskasta selittää/ keksiä jotain että olen sairaana yms. en voi juoda. 

Mulla on aina vain näin: menkat, kaksi kuivaa päivää, kaksi päivää niukkaa vuotoa ja yksi selkeä limapäivä. Eli montaa hyödynnettävää limapäivää ei siis ole! Eli jos tälläisellä liman erityksellä alkaa joka toinen päivä-taktiikkaa harrastamaan niin siihen tulee tasan 1-2 yhdyntää, vain. 

TiiTuu, meillä on muuten sun kans ihan samanmittainen kierto! 24-28, keskimäärin juuri kuten laitoit 25 ja ovis 10-12 ja luteraali 13-14! Kysyit noista tutkimuksista yksityisellä. Meillä tehtiin siemennestetutkimus, ultraus, laajat verikokeet joista katsottiin AMH ym arvot ovulaatio sun muut, sekä toiselle puolelle aukiolotutkimus, maksoi kaikkineen noin 900 euroa. Kallista oli kyllä. 

Kysyisin vielä noista yhdyntämääristä, oletteko te jotka olette onnistuneet halukkaat jakamaan tätä tietoa? Onko siinä eroa, aamulla vai illalla tuloksekkaampaa puuhaa? 

Kirjoitin väärin. Mulla olisi nyt viikko kuukautisiin. Ei mitään oireita siis, ei rintakipua, ei kiinnittymisvuotoa. Lämmöt koholla, selkestä sen keskiviivan yläpuolella onko se hyvä? Tänäänkin oli vielä noussut entisestään.

Aplikaatio neuvoo testaamaan keskiviikkona, DPO 12- 13, muutamaa päivää ennen kuukautisia. Onko tämä oikea aika? Jännittää ihan pirusti. Mitä jos ei taaskaan onnistu. :D 

651/1881 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hei!

Tänne kuuluu tätä samaa ku ennenki. Yk 4 nyt.. Ovulaatioviikon aikaan lähes joka päivä harrasteltiin, nyt menneellä viikolla siis, myös oletettuna ovispäivänä. Nämä ennen kuukautista olevat päivät on kyllä sieltä ja syvältä kun sisimmäsäsi tarkkailet kroppaa ja kuitenkaan et sitä haluaisi tehdä. Oon jo jokunen kuukausi sitä harrastanu että kehitellyt oireet ja pettynytkin sitten kun on kuukautiset alkaneet.. Mutta sitä ihmettelen että kuka oikeasti pystyy olemaan normaalisti? Tai kun sanotaan että ”älä stressaa” ”se tulee ku lopetatte tekemästä” jne... haluaisin nähdä sellaisen kuka pystyy olemaan rento ja normaali tietämättään mahdollista ovulaatioaikaa. Hermoja raastavaa tämä..

Tuosta ruokavalio ym jutuista en lähe sen tarkemmin pohdiskelemaan, mutta onhan lapsia ennen vanhaanki tehty vaikka on syöty lihaa, maitoa ja pottua.. 😄 Ainoa mitä itse olen tehnyt niin jättänyt sokerin ja aloittanut foolihapon. D-vitamiinia syön muutenki normaalisti.. Alkoholia en ole nyt juonut mutta sitäki normaalisti juon sen 1-2 kertaa vuodessa niin ei oo tarvinu kenellekkään alkaa syitä keksimään 😎

652/1881 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Rekisteröidyin nyt itsekin tänne kun unetonhaaveilija laittoi niin osuvaa komenttia että nauratti kun tunnistin itseni :D Muutenkin ollut apua lukea näitä niin tulin nyt sit mukaan.

Yrityskk 4 menossa (keskenmenon jälkeen) ja vähän yli viikon päästä pitäisi alkaa kuukautiset (29kierrolla). Yritän olla kokoajan miettimättä asiaa mutta kokoajan mietityttää joka tapauksessa eikä saa pois mielestä 😅. Kaikkia oireita myös keksin ja kirjoittelen ylös jos olisi apua seuraavissa kierroissa. Yritin tikuttaa ov:ta mutta kaikki oli enemmän tai vähemmän haamuja. Epäilen /toivon et vahvin haamu (14) olis ollu the one 🙏 Saa nähdä, mutta jännittämässä mukana ja rukoilen et meille kaikille onnaa pian 🙏

653/1881 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Haaveilja707! Onneksi emme ole näissä fiiliksissä yksin 😍

654/1881 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Missyli! Ja kiitos vinkeistä yrittämiseen, pitää poimia talteen :)

Huoh! Täällä alkoivat menkat sitten eilen, 26 päivää oli kierto tällä kertaa. Ärsyttää ja turhauttaa ja suututtaa. Onneksi mies ei ota pulttia, vaan koittaa tsempata, että on varmasti ihan normaalia, ettei pariin ekaan yrityskuukauteen tärppää (taitaa olla vaan salaa tyytyväinen kun nuo lapsenteko on niiiiiin kivaa. Ja sitä taas luvassa, paljon…). Nyt otetaan kyllä kaikki mahdolliset dopingit tulevaan kiertoon, laitoin Pre-Seed-liukkarin tilaukseen (kellään kokemuksia, onko auttanut onnistumaan?), vehnäalkionöljyä ja jotain mammavitamiineja (foolihapon rinnalle) pitäisi varmaan käydä ostamassa, ja sitten sitä pahaa greippimehua! Mies laitettu tipattomalle ja sillekin pitää varmaan jotain vitamiineja syöttää. Ärsyttää myös tämä siitepölyaika, apteekissa farmaseutti sanoi, että minun lääkkeeni (Loratadin) saa käyttää raskauden aikana, mutta että se on herkkää aikaa ja mitään lääkkeitä ei pitäisi syödä ns. ”turhaan”… No toki nuo tulisivat tarpeeseen, mutta en ole niitäkään uskaltanut syödä, ja olo on sen mukainen. Varmaan kohta aloitettava tai kuolen tähän tukkoisuuteen.

Ikäneito: Saa täällä toki roikkua! Hyvä vaan saada vinkkejä teiltä tärpänneiltä. Ruokavaliosuositus kuulostaa aika samalta, mitä nykyään kaiketi muutenkin suositellaan. Paljon kasviksia (antioksidantteja, vitamiineja yms yms), pähkinöitä, kananmunia, kalaa (hyviä rasvoja), ei sokeria, ei ainakaan punaista lihaa, ei nopeita hiilareita jne. Oma paheeni on sokerikoukku, ja kahvia juon 1-2 kuppia päivässä. Ei vaan lähde päivä käyntiin ilman. Kokeiltu on :( Elämäni kahvinarkkina… On varmaan vaan pienennettävä annoskokoa ja otettava pienempi kahvikuppi käyttöön. Toisaalta kahvillahan on tunnetusti omat terveyshyötynsäkin :)

Yrittäjä: Vissiin olisi suositeltavaa jättää alko pois yrittämisen ajaksi. Mutta voin itse tunnustaa, että yksi kierto tuli ovulaation aikaan juotua lasilliset per ilta viiniä työreissun illallisilla, sillä en halunnut herättää huomiota. Oli kyllä muutenkin epäonnistuneen kierron jäljiltä luovutusfiilikset ja tuntui ettei taaskaan tärppää, kuten ei tärpännytkään. Nyt ei onneksi vähään aikaan tuollaisia reissuja tiedossa. Meillä oli viime kierrossa seksiä välillä kp9-kp23/26 yhdeksän kertaa, eli joka päivä tai joka toinen. Mutta eipä näyttänyt auttavan :( Uskon että osui ovulaation aikoihin nuo, mutta en tässä kierrossa mitannut lämpöjä tai havainnut limoja kuin silloin yhtenä päivänä, niin en tiedä… Mutta olen ajatellut että ideaalisinta meille on kerta päivään taktiikka, koska silloin siellä olisi jatkuvasti siittiöitä valmiina yritykseen :D Mutta ei meillä viime kierrossa onnistunut tämä osittain meidän menojen yms takia.

Pihvi: Voi kurjuus! Tuo on yllättävän yleistä kyllä. Paljon tsemppiä, ja onhan niitäkin, kenellä on tosiaan itsestään tärpännyt sitten kun ovat odotelleet lapsettomuushoitojen alkua. Tai sitten jos hoidoista on apua. Tsemppiä!

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

655/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku: Meilläkin on mies laitettu tipattomalle, joskin ihan oma-alotteisesti on tähän suuntaan mennyt. Tuskin siitä kuitenkaan haittaakaan on😄

Oon jatkanut heti eilen oviksen tikuttelua eilen ja tänään (kp 14 ja 15),ja pelkkää negaa näyttää vaikka on eilisillasta asti ollut tosi menkkamaista jomotusta. Samanlaista kuin aina pari päivää ennen ja valkovuotoa mutta en sanois että semmoista limaa. Liekkö tässä uskaltais toivoa että se ois ollut sitten jo kp 8 tienoilla ja ois osunut siihen. Todella tympeää tässä odotella että mikä on homman nimi. Kun ei viittis särkylääkettä ottaa tähän jomotukseen kun ei tiiä mitä se on. Hieman yököttävä olo aamulla myös mutta se voi ihan johtua olemassa olevasta lievästä refluksitaudista, kun vatsahapot kertyy ylös yön aikana.

656/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

TiiTuu: Olisiko mahdollista, että oireet johtuisivat siitä kuparikierukasta? Voisiko olla, ettei kohtu ole vielä palautunut sen käytöstä? Suosittelisin sinullekin aamulämpöjen mittaamista, niin näet tapahtuuko lämmön nousua loppukierrossa. Ovulaatiotikut mittaavat estrogeenipurkauksia, mutta eivät kerro, tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Lämmön nousu varmistaisi sen. Voisitko harkita yksityistä lääkäriä, jos kunnallinen ei usko oireitasi.

Missyli: Onneksi olkoon!

Littletiger: Me yritettiin 12 kiertoa, joista neljännellä tärppäsi, mutta tuli keskenmeno viikolla 10 tai 11. Ja nyt 12. kierrolla tultiin uudestaan raskaaksi.

Yrittäjä: Minulla olit tässä tärppikierross 3 limapäivää eikä nekään peräkkäin. Joka toinen päivä hommailtiin ja illalla, kun on tuo esikoinen. Suosittelisin testaamaan vasta dpo 14 lähtien, silloin voisi näkyä jotain.

Unetonhaaveilija: Joo jotkut lisääntyy vaikka ne eläisi pelkällä roskaruoalla. Mutta jos ei tärppää kovin helposti, niin kyllä ottaisin kaikki ravitsemukselliset keinot käyttöön. Ennen vanhaan ei syöty näin paljon lihaa tai maitotuotteita, eikä ollut näin paljon kemikaaleja kaikkialla.

Nuusku: Antihistamiinit kuivattavat limoja. Miehellä loppui siitepölyallergia kun hän jätti maitotuotteet. Eräällä tuttavallani loppui siihen kun jätti viljat. Voisiko jommasta kummasta olla apua sinulle? Jos kuitenkin joudut ottamaan allergialääkettä, niin ilmeisesti greippimehu lisää limoja. Itse en ole kokeillut :).

657/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tulossa nyt otsikon mukaisesti, puoli vuotta piti odottaa tärppiä, yhtäjaksoisen 18v pillereiden käytön lopettamisen jälkeen ja nyt menossa jo aika pitkällä. Oli tuskasta jossain kohdin odottaa, mutta se ei auttanut asiaa.

Vielä yrittäville voin omasta ja kavereiden kokemuksesta vinkata, että nuo ovistestit, lämmönmittailut ja muut kaikki hömpötykset on nimenomaan hömpötyksiä, ja parhaiten tärppää kun ei ajattele koko asiaa ja ottaa rennosti. Vaikka ei ole helppoa, niin näin se menee. Kun kyttäät tiettyjä päiviä, tulee samalla keholle tiedostamaton stressi, vaikka muuten ei huomaisi stressiä ja ei varmasti ota alkaakseen. (Toki poikkeuksia on aina).

Ov-tikut auttaa sitten hieman jos olet täysin hukassa milloin on kierron puoliväli. Kierron puolivälissä tietty on luonnonlakien mukaan se paras aika, mutta ovulaatio voi heittää päiviä, vaikka se tikku sanoisi mitä. Itselläkin oli tikkujen mukaan ovulaatio useita päiviä, jonka jälkeen heitin tikut syrjään. Tärppikerralla tein vielä jälkeenpäin ihan kunnon alapääpesun, ja siitä huolimatta yksi pääsi läpi. En käyttänyt vitamiineja eikä mitään muutakaan erikoista. Tärppikertaa ennen vietin huolella vielä yhdet kosteat juhlat ja kunnon noroviruksen, jotta oikein suolisto tyhjeni. Se tulee jos on tullakseen silloin kun parhaiten sopii ja joskus näköjään täydellinen nollaus auttaa. Eikä plussaa ennen huomannut mitään muuta oireita kuin, että menkat jäi pois.

Paraslääke on normielämä, normi terveellinen ruokavalio, liikuntaa, viiniä kannattaa litkiä huolestumatta ja ehdottomasti normiseksiä.

658/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko mukaan parikymppinen nuorukainen ? Ehkäisy lopetettu juuri ja nyt sitten odotellaan mihin elämä vie... Vauva saa siis tulla jos on tullakseen, mutta täytyy myöntää että kyllä tässä on aika malttamaton kun muutenkin olen kärsimätön luonne. Ehköisyn lopetin siis juuri ja nyt odotellaan ekoja menkkoja saapuvaksi. Tänään aamulla ollut valavatsassa menkkamaisia jomotuksia eli kai siellä jotain tapahtuu... onko täällä muita jotka ovat juuri lopettaneet ehkäisyn? :)

659/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Täällä tosiaan käytössä letrozolit ja terolutit. Viime viikolla oli lääkärikäynti, jossa ultrattiin, jos olisi kehittynyt munasolu. Kuitenkaan lääkkeillä ei oltu saatu mitään aikaiseksi, eikä munasolua ollut syntynyt. Tosin rakkulat/kystat olivat vain lisääntyneet. (PCOS) Sain kolmannet lääkkeet eli diformin retard nimiset. Taas odotellaan seuraavan kierron puoleenväliin, että pääsee taas käymään lääkärissä ultrassa. Toivotaan, että näillä lääkkeillä olisi tapahtunut jotain, sillä jos ei ole, niin seuraavaksi leikkauksessa poistetaan kystat munasarjoista.

660/1881 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu1236, arvaa vaan yritänkö olla stressaamatta mutta nyt stressaan jo sitä että yritän olla stressaamatta... :( niin kauan sai miestä suostutella niin vihdoin kun ollaan asiasta samaa mieltä niin on vaan innossaan.

Juuri nyt pari päivää on kutitellu alamahaa ja se jos mikä ärsyttää koska tiedän että pää tekee kepposet..