Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Tsemppiä Emilié jännäämiseen!
Tänään on kp 23/? ja kaikki kuvitellut oireet tuntuu hävinneen, että eiköhä ne menkat ala pian. Kysymys on vaan että milloin. Edellinen kierto oli tosiaan vain 23 päivää ja sitä edeltävät 25 ja 26.
Tein myös eilen malttamattomana yhden herkän testin iltapäivällä ja negatiivinenhan se oli. Joten vahvistui tämä oletus siitä ettei tässä kierrossa tärpännyt.
Kiitokset Littletiger ja tsemppiä siullekkin. Mielenkiintoisinta tässä on se, ettei miulle ole mitään menkka oireita vielä tullut, vaikka yleensä niitä alkaa pikkuhiljaan tulla jo tässä kohtaan, mm rinnat on yleensä todella kipeät viikko ennen menkkoja, nyt sitä ei ole ollut. Siksikin annan oman mielen tehdä kepposia ja toivoa että tässä kierrossa olisi tärpännyt.
Hei taas!
Kävin tänään siellä varhaisajan ultrassa ja no. Positiivista on se, että kyseessä ei ole tuulimuna, kohdun ulkopuolinen tai kaksosraskaus. Negatiivista taas se että alkion koko ei vastannut viikkoja eikä sykettä löytynyt. Kätilö mittasi alkion vastaavan viikkoa 6. En ole vielä täysin sisäistänyt tätä. Hassua on, että raskausoireet vain lisääntyvät. Esim. eilen ja tänään alkoi kunnollinen raskauspahoinvointi. Mutta niin saattaa käydä keskeytyneessä keskenmenossa. Samaten lämmöt pysyvät korkealla, kun kohtu luulee että siellä ollaan vielä elossa. Normaalisti keskenmenossa lämmöt alkavat laskemaan ja siksi olenkin sitkeästi mittaillut yhä lämpöjäni. Yksi pieni toivon kipinä minulla vielä on, nimittäin kohtuni on taakse päin taipunut, ja se hankaloittaa ultraamista jopa emättimen kautta. Vatsan päältä ei saatu näkymään mitään. Kyselen neuvolasta neuvoa. Ja odottelen jatkotoimenpiteitä.
Yrittäjä: Touhuiltiin miehen kanssa kp 5 ja kp 8. Kp 9 oli ovulaatio. Dpo 7 - 9 olin flunssassa. Dpo 14 aikaan huomasin selkäni kipeytyneen. Nämä oli ne oireet mitkä saivat epäilemään tärppiä. Lämpötilamuutos voi olla vaikka vain 0,2 astetta ja se riittää :). Kunhan ei ole rajaviivan pinnassa.
Hei, täällä pienen tauon jälkeen. Täällä alkaa pikkuhiljaa maltti loppua. Kp 65 nyt! Kp42-44 aikaan yhdellä vessakäynnillä jäi hieman verta paperiin ja muutenkin haistin veren. Noihin aikoihin ollut menkat myös muina kiertoina tänä vuonna. Kp32 oli ensimmäiset raskaustuntemukset - yhdistin silloiset kohtukivut kiinnittymiseksi. Olenkin jo aikaisemmin kertonut täällä noista oireista. Viime aikoinakin ollut alavatsa- ja kohtukipuja, outoa ja kuumeista oloa iltaisin, ja myös etovaa oloa silloin tällöin. Maha turvoksissa ja pari viikkoa ollut rintalastan alla painetta ja poltetta, siis pientä närästystä, mitä ei muutoin ikinä. Menkat arviolta reilu kolme viikkoa myöhässä.. Voitte varmaan kuvitella monta testiä tässä on ehtiny tehdä! Tällä viikolla kävin jopa labrassa jättämässä virtsanäytteen: tulos negatiivinen. Mut siin tuloksessa oli jotenki että neg<25 eli siis mitä se sitten hyödytti siellä testata kun ei ilmeisesti edes herkällä testata. :/ Eli tilanne on nyt tää, verikokeita eivät kuulemma tee kuin erityistilanteissa.. öö. Oonkoha mä niitä tapauksia jotka joutuu sitä negaa odottelemaan pidempään vai mitähän muuta tämä voisi olla. Outoa kyllä kun on raskausoireita eikä menkkoja eikä plussaa näy. Kärsivällisyys kortilla... mitähän mä seuraavaksi voisin tehdä kuin odotella ja jatkaa testausta?
Olipas tämä negatiivinen avautuminen, toivottavasti muilla menee paremmin. :)
Heips pitkästä aikaa! Islt onnittelut plussaajille ja surun alittelut Ikäneito :(
Nyt siis yk2 ja alkuinnostus on vaihtunjt vähä realistisempaan lähestymistapaan, eli oon ajatellu tän kierron ajan et elän elämää ja huolehdin vaan että seksi pelittää ja parisuhde kukoistaa. Eli ei vippaskonsteja oo ollu tässä kierrossa mukana. Ja ihan hyvin mennyki, en oo tällä toisella yk:lla harrastanu sitä erilaisten laskukaavojen pyörittelyy et millon tapahtuu mitäki ja millon vois plussaa jne. Paitsi tietty nyt ku on piinapäivät ::D laskurin mukaan siis kp29/32-36 ja oviksest ois 8päivää. En oikee huomannu ovista sillo ku laskuri sano ja itseasias tuntu et vielkää ei oo tullu semmosii kunnon limoi.. toisaalta seksiä on ollut sen verran et paikat ollu märkinä jo pelkästää sen takii melkee yötäpäivää.... mut maha siis ollu nyt jo muutaman päivän outo, alavatsassa on ollu nippailuja ja emätintä oudosti jomottanu. Tänää on ollu vähä hiljasempaa noitten suhteen. On myös turvottanu ja nyt on alkanu myös yhtäkkii väsyttää vähä eritaval ku aikasemmin. Odotan kovasti tissikipuu. Saa nähdä, välil on jotenki iha semmone olo et nyt tais tärppää, mut ehkä se on vaa suolisto joka tässä on mua kiusannu tommosilla vatsatuntemuksilla.. no viikko vielä nii katotaa kui muijan käy!!
Ja lapintyvär, mitä ihmettä! Eikö menkat vieläkää oo alkanu :o!!
Heips pitkästä aikaa.
Harmillista Ikäneito :( ja halauksia!
Täällä menossa kp30/30. Tosin aina sillon tällön on +-1 päiviä joten antaahan odottaa, eiköhän se sieltä vielä punaisena hulahda..
Oon nyt opetellu viime viikkoina olemaan rennompi. Yrittäny ajatella että stressi ei todellakaan tee hyvää. Kovasti vielä opetteluttaa ettei homma pyöris ihan koko ajan tässä asiassa.. Onneksi tämä lämmin kesä saa ajatuksia vähän muualle. :)
Ikäneito: Ikävä tilanne kyllä :/ pidetään vielä toivoa kuitenkin yllä.
lapintyvär: kuulostaa kyllä melko erikoiselta tilanteelta sulla!
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Täällä nyt ajattelin huomenna ostaa herkän testin ja testailla lauantaina jos ei mitään kuulu. Silloin ois kp 26. Lähinnä kun ois pienet pippalot tiedossa niin tietää sitten että missä mennään. Mutta jotenki usko tässä kierrossa raskautumiseen on mennyt 🙄
Ikäneito, kiitos muistutuksesta. En olekaan nyt pariin viikkoon ottanut kalaöljyä, mutta nyt otan kyllä kaikki keinot käyttöön! Ja tsemppiä sinulle, toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.
Toiveli, onpa "hauska" kuulla, että joku menee niin samassa aikataulussa. Hyvä, kun olet saanut lääkkeellistä apua ja toivotaan, että se johtaisi myös haluttuun lopputulokseen!
Itseäni ärsyttää nyt se, että gyne käski varata uudelleen ajan syksylle, jos kesän aikana ei tärppää, niin kirjoittaa sitten reseptin. Kummallista, että pitää nyt kuitenkin odottaa se maaginen vuosi, vaikka näin lyhyt kierto eikä selkeää ovulaatiota bongattu. Ja että hän kuitenkin on sitten heti syksyllä valmis kirjoittamaan reseptin ennen lisätutkimuksia. Tavallaan vähän turhaa odottelua mielestäni.
Toisaalta olen koittanut ajatella positiivisesti. Voin ottaa kesäjuhlilla alkoholia jos tahdon, sushia ja juustokakkuakin olen syönyt tyytyväisenä, koska VOIN. Olen myös muistellut viime raskauttani kesähelteillä ja ollut helpottunut, ettei oloni ole niin tukala. Mutta sitten toisaalta... Ottaisin sen raskauden kyllä heti vaikka tästä kierrosta! Ja kovasti on sen eteen töitäkin tehty :D Kaikki mahdolliset "poppakonstit" on myös käytössä, greippimehua pitäis vielä muistaa kaupasta ostaa. Laskennallisesti eilen olisi pitänyt olla ovulaatio, mutta mitään oireita en ole huomannut. Testitikut ovat pari päivää näyttäneet erittäin haaleaa viivaa. Jotenkin en nyt luota koko ovulaation tapahtumiseen. Lääkärin ohjetta "Otat kesän rennosti etkä laske päiviä" en siis näköjään vain kertakaikkiaan pysty noudattamaan.
Moikka! Täällä yksi esikoisesta haaveilija. Itse olen 23v (mies25v). Kierukka otettu eilen pois joten yritystä ei ole vielä takana. Vauvakuumetta ollut jo parin vuoden ajan, mutta vihdoin elämä on mallillaan ja vauva saa tulla. Itsellä pelkona lääkärin epäilemä endometrioosi (ei siis mitenkään vahvistettu) mutta toivotaan kuitenkin että tärppäisi pian.❤️
Ihanaa päästä täällä keskustelemaan ja jakamaan tuntemuksia.😊
Mä plussasin tänään 🙈
Menkat 3pv myöhäs ja kerran oltiin täs kierros vähän löyhemmin ehkäsyn kanssa..
Huhheijaa, lata näytti tammikuun loppuun, eli jos kaikki menee hyvin tulis lapsille alle vuos ikäeroa.
2under2, oi onnea! :)
KilliKotka, kuulostaa hyvältä tuo rennompi suhtautuminen! Tsemppiä piinapäiviin ja toivottavasti on nyt tärpännyt. Jep, ei ole alkanut menkat vieläkään.. Niin piti myös sanoa, että ehkä noin viikko sitten jäi parilla vessakäynnillä vähän verta paperiin ja vähän tummaa, kuivunutta verta. Mut ei siis mitään menkan kaltaista.
Unetonhaaveilija, tsemppiä myös sulle stressittömämpään yritykseen :)
Littletiger, on tää kyllä erikoista, mutta oon viime päivinä lukenu myöhäisistä plussista ketjuja ja on mahdollista plussata näillä viikoin, niitä kokemuksia oli paljon että plussattu vasta jopa esim. 8 tai 11 viikoilla. Raskausviikkolaskurin mukaan mun viikot ois 7+5.. Toki tässä alkaa olla usko koetuksella, et no jos ei sitten kuitenkaan ja jonkun muun syyn takia ei menkkoja kuulu. Mutta ku on ollu tiettyjä oireita ja olotiloja ettei muuta syytä keksis. Uusimpana viime päivinä tullut se, että verisuonet näkyy rinnoissa selvästi.. Ja muutenki jalkaterien verisuonet pullottaa välillä niin, että niinku matoja ois ihon alla. :D Jatkuvina oireina on ollut kivut ja tuntemukset alavatsalla ja ajoittainen etova olo, etenkin iltapäivällä. Mut joo, on tää tosi turhauttavaa, toivon että tää johonkin suuntaan ratkeis. Kp67/40(keskiarvo tän vuoden kierroista). :D
Kääk.. sain ehkä haamun rfsu:n liuskaan :o
Oon iha varma et näin ite sen mutku yritin ottaa kuvaa nii siihen en saanu sitä näkymään. Kävin juoksujalkaa ostaa tarkemman testin. Laskurin mukaan siis dpo9 ja kp30/34. Jotenki aamulla ku heräs nii oli vaa semmonen tärpänny-tunne nii oli pakko työmatkal käydä lähikaupan kautta.. olin pidätelly vaa 3h joten jos siel on jotain kasvamassa nii vois luulla et herkemmäl näkyis hyvin 5h pidättelyn jälkee.. iik. Tää on kyl liian aikasta ku menkatkaan ei oo myöhässä mut huomenna sukujuhlat nii ei viitti viiniä litkii normitahtiin jos tiineeksi tässä on päädytty.
Ikäneito, kunpa olisi vaan kohdun asento, jotta eivät olet saaneet ultrattua, ja toivon että kaikki on kunnossa kuitenkin. Voihan se kehitys olla eri tahtista.
Toiveli, ja muut ajattelin aloittaa Terolut-keltarauhashormonin. Sen pitäisi tukea keltarauhasta. Eihän se voi tehdä mitään haittaakaan? Sitä määrätty 1 tabletti KP:t 15-25 - eihän se voi kiertoa sekaisin saada, että kun lapsen yrityst tapahtuu KP 5-13 tiimoilla ja sitten KP 15 aloitan tuon, että se aiheuttaisi a) jotain hallaa kiinnittymiselle b) aloittaisi vuodon. Lääkkeen ohjeen näin EI pitäisi siis olla, vaan pitäisi nimenomaan tukea raskautta. Osaatteko auttaa?
Meillä siis yrityskiertoja 12 eri mantereilla asuen ja 4 nyt Suomessa ja ikää on yli 35. Nyt menossa KP 6 eli peitot pitäis alkaa heilumaan pian.
Ja tattadadaa! Kuukautiset täällä. No, en kyllä muuta oikein ajatellutkaan, kun sillon tällön heittää päivällä parilla. Yritän olla tosin stressittömämpi mutta tänään kyllä pohdin sitä että millonhan se ovulaatio aina tapahtuu.. kun kiertokin vaihtelee 27-31 päivää. Tunnen kyllä lähestyvät ovulaation jo toki limasta mutta myös nipistelystä. Ja täsmäävät kyllä sovelluksen kalenteriin. Mutta viime kuussaki viikko paukuteltiin menemään vaan eipä silti tärpännyt. On se kummallinen tämä maailma.
No, uutta kohti. Rennommin. Vakuuttelen täällä itselle.. Täytyy keksiä joku harrastus itselle ni saa ajatukset pois. Välillä tekis kyllä mieli poistaa tuo kuukautissovelluskin 😄
Huomenta kaikille!
Huh. Tein tuossa äsken rfsun sen 25 testin ja luulen että se näytti hyvin hyvin hailakkaa plussaa. En uskalla vielä juhlia asiaa, mutta taitaa jäädä tänään kaljat juomatta ja täytyy tehä huomenna ja maanantaina vielä uusi testi. Nyt siis vasta kp 26, ja edellisten kiertojen keskiarvo on ollut 25 päivää.
Mies nukkuu vielä ja en tiiä herätänkö hänet pällistelemään tuota tikkua. Sanoin kyllä hänelle eilen että tänään aion testata.
Voisiko olla niin hyvä tuuri että olisi jo nyt tärpännyt...
Hei taas!
Onneksi olkoon plussanneet! Ja kiitos myötätunnosta.
En ole saanut asiaa oikeastaan lainkaan eteenpäin. Keskiviikkona oli siis tuo ultra. Torstai aamuna soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin heti varata aika terveyskeskukseen. Sain terveyskeskuksesta hoitajan kiinni vasta perjantai aamuna ja silloin ei enää ollut lääkärinaikoja vapaana. Käskettiin soittaa maanantai aamuna heti kahdeksalta uudelleen. No eipä tässä kai olla jäniksen selässä. Raskausoireet jatkuvat, uutena todella kipeät rinnat, sekä se, että normaalisti syömäni ruoat kuvottavat. Lämmöt ovat myös yhä korkealla. Todella hämmentävää. Seurataan tilannetta.
Lapintyvär: Kannattaa kysyä lääkärin mielipidettä tilanteestasi. Ehkä raskaushormoni näkyy verikokeessa tai lääkäri voi tunnustella kohdun kokoa. Ei se kovin tavallista ole, mutta joillakin raskaushormonitaso nousee hitaammin.
Näytin miehelle nyt kuvaa tuosta tikusta kun nukkui sen 30min ohi. Yritin selittää että tää on ehkä ja se hormoni määrä kasvaa kokoajan ja aion tehdä huomenna ja maanantaina vielä uuden. Niin voi kiesus. Mies totes että "eli et oo raskaana,sitähän tuo tarkoittaa". Ei ymmärtänyt ettei tuohon tikkuun pitäis ilmestyä yhtään mitään.
En nyt tiiä mitä pitäisi ajatella tuosta kommentista.
Littletiger: kuinka haaleen sait? Ku mul on iha tosi haalee rfsu-liuskas, nään vieläkin siinä jotain vaik siis saa kyl käännellä ja väännellä. Mut kameralla sitä ei kyl saa ikuistettuu :/ En oo koskaa saanu mitää tommosta.
Eilen ja tänää testasin apteekin omalla 10-herkkyyden omaaval testil ja ne oli kyl tyylipuhtaita negoja... harmittaa vähän. Mut en oo raaskinu sitä rfsuta viel heittää poiskaa. Haamu on siis just siinä missä testiviivan pitäiski olla ja musta se on punertava, et ei mikää viivanpaikka. En oo kertonu /näyttäny miehelle ettei tuu mitää liikoi luuloi, ja todnäk se ei kyl näkis siin mitää x) voi olla et tää oli nyt vaa kemiallinen, ku näin aikasin lähin testailee. Voi ku malttais nyt rauhas odottaa ensviikonloppuun ja kattoo tuleeks ne menkat vai ei. Jotenki kyl rauhallinen olo kaikin puolin :)
Kyllä tuosta kuvasta minun mielestä näkee "selkeästi" että väriä on, mutta mene ja tiiä sitten 🙄 aion tosiaan huomenna testata uudestaan jos ei menkkoja kuulu. Mitenkään täysin ennen kuulumatonta ei ois että alkais vasta kp 27.
Täällä on yk 3 menossa, kierto 25/29. Pillereiden pois jättämisen jälkeen kierto vaikutti ainakin palautuneen normaaliksi ja säännölliseksi. Oviksen olin tunnistavani ja sen ympärillä peitto heilui, tosin se heiluu jo muutenkin niin usein, ettei siitä ole tarvinnut ottaa stressiä. Ollaan menty ajatuksella että tulee kun on tullakseen. Nyt kuitenkin muutaman päivän ajan minua on silloin tällöin pistellyt/jomottanut/repäissyt vasemmalle puolelle alavatsaa, turvonnu olo ja tunne että flunssa olisi iskemässä. Suuresti toivon että nyt olisi tärpänny, enkä voi sanoa ettenkö olisi pettynyt jos näin ei tapahdu. Vaikka tiedostankin, ettei raskautuminen välttämättä heti tapahdu. Jännittävät 4 päivää tulossa kun odotan tuleeko ne menkat sieltä vai jääkö tulematta.
Tsemppiä kaikille muillekkin vauvakuumeilijoille ja onnea kaikille jotka ovat plussanneet :)