Kuinka paljon teillä menee laskuihin kuussa?
Jos asumiskuluja ei lasketa.
Eli kaikki laskut (luottokorttilaskut,osamaksut yms) sähkö, vesi, matkakulut, liput, ja muut vastaavat?
Itsellä menee todella paljon, laskin että 800e ainakin... Enemmän mitä ajattelin.
Kommentit (15)
Minulle sähkö ja vesi ovat asumiskustannuksia niin kuussa kuin maassakin.
50 euroa kahden ihmisen puhelinlaskuihin ja nettiin
8 euroa kotivakuutukseen
15 euroa sähköenergiaan
25 euroa sähkönsiirtoon
200 euroa opintolainaan
= 300 euroa
Mitä ihmettä tää tieto sulle tarjoaa?
Tiesithän, että esim. Vesi ja sähkö kuuluu asumiskuluihin?
Esimerkiksi mulla on velaton asunto, mutta kun kiinteistöverot, lämmityksen, vakuutukset, sähkö plus kaikki muu lasketaan yhteen niin kuukaudessa menee keskimäärin noin 15 tuhatta euroa.
Kaikkeen kivaan ja tyhmään varmaan vähintään saman verran ja pahimmillaan kymmenkertaisesti.
50e puhelin + netti
Toinen kuukausittain tuleva lasku on sähkö n. 30e, jonka luen asumiskuluksi.
Jos ruoka lasketaan mukaan, niin kuukauden kulut keskimäärin 600 eur. Lisäksi sijoituksiin/säästöön 350 eur. Vesi kuuluu asumiskuluihin.
Aivan liikaa, kyllä huomaa että eläminen on mennyt kalliiksi. Itse olen monisairas niin että sairaaalalaskuja ja lääkkeistä aiheutuvia menoja on todella paljon enkä saa tt-tukea joten kaikki on maksettava omasta pussista ja ensi vuonna joudun jättämään hoitoja väliin ja mahdollisesti luopua parista lääkkeestäkin koska hallituksemme haluaa meistä sairaista eroon.
Vesi ja sähkö kuuluu asumiskuluihin joten en laske niitä mukaan.
Netti 11 euroa (oli tarjous, ensi vuonna nousee hinta 17 euroon)
Puhelin 25 euroa
Ei muita laskuja
Asumiskulut vievät niin suuren osan että se loppu, mitä jäljelle jää menee ruokaan.
Riippuu tietysti kuukaudesta. Sähkölasku on jotain 100-400e/kk säästä riippuen. Vakuutukset ei tuu joka kuukausi. Keskiarvoa en jaksa laskea. Tämä oli helpompi kuukausi, noin 600e meni laskuihin. Kahden hengen talous,omakotitalossa.
Kyllä saan kysyä, ja saan kysyä erikseen sähkön ja veden jos haluan. Ei tarvitse vastata, jos ei kiinnosta!
Kiitos Asiallisista vastauksista :)
En tiedä mitä autooni menee,kun menee suoravelotuksena laina. Sen vaan tiedän että siihen on varaa. Bensaan 80e kk. Vakuutuksia en tiiä, nekin menee suoraan. Puhelinlaskua en ole kattonu vuosiin, ei oo tarvinnut. Sit taas asumisen ja veden tiedän ja sähkön,mut niitä et kysyny. Niitä mä seurailen.
Ruokakulut ei ole lasku. Jos viisastelemaan lähdetään.
Puhelinlasku x 2 liittymää = 56, bussikortti 50, sähkö 60, vakuutukset 12.
Jos asumiskuluja ei lasketa, niin 0 euroa. Sähkö ja vesi on asumiskuluja.
Mies maksaa mun puhelinlaskun.
100€ ehkä
Työtön mies