Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
No teillä Juuuulle saattais olla kuitenkin enempi vielä toivoa sen myöhäisen plussan kanssa, ei se varmaan enää näin myöhään kuitenkaan tule mitä mulla, vaikka joku olikin plussannut vasta joskus kp50 tms! 😳 kai se yksilöllistä on miten niitä oireita tulee, mutta onhan se turhauttavaa kun ei tiedä että onko pullat uunissa vai menkat muutenvaan myöhässä, seuraava huoli onkin sitten että miksi ne on myöhässä 😅 ei ole helppoo olla nainen!
Kerron sitten viimeistään ensi viikolla että mitä se testi sanoo jollei muutoksia tilaan tapahdu. Onko teillä muuten minkälaisia kokemuksia noista apteekin omista r-testeistä? Onko miten luotettavia ja onko niissä viivanpaikkoja (joissain testeissä huhutaan olevan)? Ja mitä mieltä ootte niistä halvoista liuskatesteistä, ajaako ne luotettavasti asiansa? 😊
Ervasto mahtavaa että pystytte tässä kierrossa ottamaan rennommin, sillä voi olla positiivinen vaikutus. ;)
Juuuulle ja Turuntyttö, teilläpä onkin piinailua kerrakseen. Toivotaan että sieltä plussa tulis kuitenkin molemmille!
Mulle tuli tänään postissa ovis- ja raskaustestit mitä tilasin. Ei vaan millään malttaisi odottaa että pääse tikuttamaan! :D
Jessi mä en jotenkaa ole uskaltanut lähteä tohon tikuttamiseen, vaikka haluaisinkin tietää sen ovulaation mahdollisen ajankohdan (tai että tapahtuuko sitä ollenkaan), mutta kuitenkin alkaisin varmaan stressaamaan koko tätä raskautumis asiaa entistä enemmän.. 😅
Limojakin olen koittanut bongailla aina välillä, mutta tuntuu ettei niissäkään ole mitään tolkkua, kuten ei näissä kierroissa tai menkoissa näytä muutenkaan olevan.
En edes tiedä missä kohtaa kiertoa sellainen tikuttaminen kannattaisi aloittaa, koska ei yhtään osaa edes arvata milloin se ovulaatio voisi tässä kierrossa olla, kun tuntuu että toinen kierto on se 33pv ja seuraava onkin sitten 43päivää tai yli... 😐
Mistä Jessi tilasit ne tikut, monta niitä on ja paljonko ne maksoi? 🙂
Tervetuloa taas uusille! Toivotaan, että kyse olisi myöhäisistä plussista turuntyttö ja juuuulle!! Toi epätietosuus on kyllä niin raastavaa 😓 tuntuu, että jo kahden viikon piinapäivien aikanakin se on niin ahdistavaa niin sitten vielä tuollasessa tilanteessa kun pitkittyy odotus!
Mä tikutan ovista, käytössä raskauskeijun one step liuskat. Oon kokenut ne hyviksi ja selkeiksi, paitsi nyt tässä kierrossa! Eilen sain haamua vahvemman ja tänään taas vielä vahvemman, mutta viiva on edelleen hieman kontrollia haaleampi! Yleensä oon saanu hyvin tasavahvuset, eikä oo tarvinnu arvuutella. Muilla kokemusta tälläsestä? Huomenna teen uuden, nuo raskauskeijun testit vaan loppu tänää nii käytän pregcheckiä huomenna. Koitan laittaa tähän liitteeksi kuvan tän päivän testistä.
En tikuttanu myöskään alkuun ovista, mutta mulla kiertojen pituus vaihtelee, niin oon kokenu helpommaks testailla. Eka testailu kierto alotin liian myöhään testaamisen ja ekaan tikkuun jo sain positiivisen, oltii ehkä liian myöhää liikkeellä, koska mulla näyttää kaksi -kolme päivää positiivista. Tokassa testailu kierrossa olin niin stressissä, että en saanu positiivista ollenkaan ja turhauduin ja lopetin testaamisen kesken. Sit se ovis olikin kaks päivää sen vikan testin jälkeen... (ultrassa varmistu oviksen tapahtuneen). Eli kun stressi loppu nii oviski sit tuli 😅 kolmannessa ajotus meni nappiin testien avulla ja saatiinkin tärppi, joka sit meni kesken ihan alkumetreillä. Nyt neljättä kiertoa tikutan, ja itse koen jotenkin helpompana testata, kun tähän on tottunut. Se antaa varmuuden siitä, että ajotukset menee oikein 😊 toki alotetaan puuhailu jo ennen positiivista, mutta tietää sit mihin asti mennään noin joka toinen päivä taktiikalla.
Vähän päivittelen omaa tilannetta. Nyt oli siis 3. terolutkierto ja 5. yrityskierto. Lääkäri käski pitää pari luomukiertoa ja sitten tulla uudestaan, jos tiputtelu jatkuu.
Nyt on menossa kp 24/27 tai 28 ja tänään viimeinen tero. En edes uskalla toivoa raskautta vaan odotan vain kuukautisia. Ovulaatiota en testaillut tässä kierrossa, mutta uskon sen olleen 6.-8. päivä. Vatsaa on nippaillut useamman päivän ja on ollut yllättävän tyyni olo henkisesti. Rinnat ei kuitenkaan ole kovin arat, joten en usko olevani raskaana, ja vatsan nippailukin voi johtua näistä teroista.
Hei! Minäkin päivittelen pitkästä aikaa tilannettani ja kerron samalla löytämiäni vinkkejä muille samojen ongelmien kanssa painivien avuksi.
Olen kärsinyt pitkään vuoto ongelmista, jotka vaan pahenee 😕 nyt olen vuotanut jo kohta kaksi viikkoa enemmän ja vähemmän. Viikonloppuna odotan menkkojen alkavan. Raskaustesti tänään negatiivinen.
Huomioni on että vuotoa tulee usein ulostaessa ja vuoto loppuu yhdynnän jälkeen hetkeksi. Vuoto tulee aina emättimestä. Kakatessa emättimessä paine ehkä saa vuodon aikaan. Voisiko yhdynnässä paine olla taas toiseen suuntaan ja siksi loppuu. Lugesteron (keltarauhaslääke) lopetti myös vuodon, mut ei näytättänyt hoitavan ongelmaa.
Löysin netistä keskusteluja missä samaa huomiota ulostaessa tiputteluvuotoon. Hänellä oli todettu endoa, tuli kuitenkin luomuna raskaaksi.
Ultrattu on kohtu kaksi kertaa vuoden sisään, ei mitään. Epäilen vahvasti että mulla olisi lievää endoa suolistossa. Nuorena oli paljon finni ongelmaa ja olen mielestäni vähän karvaisempi kuin yleensä naiset ovat. Menkkojen aikana on joskus runsaasti kipuja, nyt ei taas ole ollut.
Hormoonitasapaino on luultavasti pielessä ja siitä johtuen monia eri vaivoja. (Pms-oireet, vatsaturvotus, rintojen arkuus,ovuloimattomuus)
Ruokavaliolla voi yrittää hoitaa. Tää olis helppo ratkaisu mulle.
Nyt alkaa viljojen välttäminen, samoin sokerin ja maitotuotteiden. Vähennän kahvin määrää. Syön jo nyt paljon vihanneksia, mutta lisään niitä , marjoja, pähkinöitä ja hedelmiä.
Vaikeeta on naisen elämä ja raskaaksi tuleminen. Ehkä se tästä vielä. Tulen kertomaan oliko ruokavaliosta apua 😊
Kaikille plussatuulia 😙
Huoh. Kp 18 ja ei merkkejä oviksesta. Tikuttamalla tulee kokoajan haaleeta viivaa, kahdesti tullut tummempi, muttei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mitään erilaisia limoja tai muitakaan oireita ei oo näkyny eikä kuulunu. En tosin tiedä että tunnistaisinko oviksesta johtuviksi. Ärsyttää valtavasti, kun nyt ei ole edes mitään ideaa, että millon menkat alkais pillereitten jälkeen. En ollut ajatellut, että oviksen löytäminen olisi vaikeeta.
Nouppis, tilasin raskauskeijulta tollasen setin jossa 7 ovistestiä ja 3 raskaustestiä. En tiiä riittääkä nämä mihinkään mutta katsotaan.
Saivonlapsi, toivotaan sulle siis menkkoja. Toki mahtavaa olis jos olisitkin raskaana!
Vielä_yksi, en osaa tuohon vuotoon sanoa kyllä mitään, inhottava vaiva varmasti. :( Joo kerrohan sitten jos ruokavalio auttaa!
Elsku, onpa jännä jos ei vieläkään ovista tulossa. Ootko varma ettei ole ollut jo aiemmin?
Elsku älä menetä toivoa! Jos on kierto vaikka esim 34pvää niin ovis on noin kp20! Mulla just meni silloin yks ovis ohi, kun lopetin liian aikaisin testaamisen kp20 kohalla ja ovis olikin sit ollu suunnilleen kp23. Menkat alkoi tuolloin kp36. Mulla on tällä hetkellä kp20 ja eilen sain melkein kontrolliviivan vahvusen testiin. Testaan tänää vielä, oisko vahvistunu. Mulla vaihtelee kierron pituus ja ovikset on ollu jotai tyylii kp16-23. Mulla kans vaihtelee ovis oireet, joissain kierroissa tuntuu selkeemmin ja välil taas ei tunnu olevan mitää oireita. Nyt tässä kierrossa on ollu selkeet limat ja rinnat hieman arat sekä päätä särkee.
Jessi, saattaahan se olla, että oon missannut. Tikutellut päivittäin kp 9-18, myös kp 5 ja 7. Ehkä se ovis alkaa löytymään helpommin, kun luomumenkat tasaantuu. Saattaahan mulla olla nyt pitkää kiertoa, ni onkohan ihan toivotonta ajatella että se ovis tulee vielä? Ehkä testailen nyt vielä ensi viikon loppuun, toiveita elätellessä :)
Nouppis: Mulla on noita ihan samoja ovis- ja raskaustestejä. Ekassa kierrossa kävi juurikin noin, kuin itsellesi kuvailet tapahtuneen. En siis saanut varsinaista ovisplussaa lainkaan, ainoastaan parina päivänä selkeän viivan, joka oli kuitenkin haaleampi kuin testiviiva. Olen ihan satavarma, että ovuloin tuolloin kuitenkin normaalisti: mulla on säännöllinen kierto ja bongasin ovislimat. Ovis ajoittui todennäköisesti juuri siihen päivään, kun sain vahvimman viivan testiin. Ikävää tuo silloin oli, kun hetken epäilin, etten ovuloi siinä kuussa lainkaan. Nuo testit kannattaisi tehdä aika ”vahvasta” pissasta (voiko noin sanoa :D), eli ei kannata juoda hirveästi ennen testaamista ja kannattaa pidättää muutama tunti. Musta tuntuu että saatoin sillon ekassa yrityskierrossa testata liian laimeasta pissasta, harrastan kestävyysurheilua ja juon paljon vettä..
Aloin eilen sitten mielenkiinnosta selvittämään tätä tikuttamiskulttuuria ja yllättävän moni sanoikin, että tikuttaa aamulla sekä illalla, koska kuulemman voi missata mahdollisen oviksen jos tikuttaa vaan kerta/pv, sillä joillakin se LH:n huippu on kovin lyhytaikainen 🤔 Elsku ootko sä toiminut miten ton tikuttamisen kanssa? Ajattelin jos sulla on just tapahtunut tämä nopea LH:n nousu ja lasku? Toivottavasti se ovis olisi kuitenkin vasta edessä! 😊
Alkoi kyllä kiinnostus herätä tähän, vaikka pelkäänkin sen aiheuttavan vaan stressiä lisää. Mutta voisihan sen ottaa siltä kannalta, että selvittää vaan tapahtuuko edes ovulaatiota ja plussana tietenkin tulisi se, että osaisi ajoittaa ne petipuuhat oikeaan aikaan. Kierrot kun näyttää venyvän sinne 50päivään toisinaan niin ei ehkä ihan jaksaisi rynkyttää menemään siitä kp 16 alkaen 😂
Ja niin, mulla ei merkkiäkään alkavista menkoista. Ei ole edes turvottanut niinkuin aikaisempina päivinä, mutta vatsaa jännittäessä huomaan kohdun alueen olevan ihan aavistuksen kipeä ja arka, eli ehkä ne menkat saattaakin tehdä tuloaan? Tapahtuisi nyt edes jotain! 😄
Kiitos tsempeistä! Oon pohtinut samaa, että oonko tehny liian laimeasta pissasta, kuitenkin koitan aina olla pari tuntia juomatta. Eilen aamulla tuli taas vahvempi viiva. Testasin sitten myös illalla ja se oli taas ihan haalea, samoin tämä aamuna... Yleensä oon kuitenkin testannut vaan yhdesti päivässä. Toivotaan että se ovis on vielä tulossa! Laitoin just tilaukseen lisää liuskatestejä :) Onneksi nuo Kotitestin Sofit on edukkaita, kehtaa jatkaa testailua. Laitoin myös muutaman raskaustestiin tulemaan, että on valmiina sitten. Tiedän, että sitten kun haluan testata niin en malta odottaa postista vaan lähen heti lähiapteekkiin ostamaan jonkun 20e digitaalisen testin :D Parempi olla valmiina kotona!
Hei kaikille! Täällä uusi kuumeilija! Minä 29 vuotias ja mies 35. Minulle ensimmäinen lapsi kyseessä :) Ihanaa, että bongasin tämän ryhmän, kun mies kyllästyy jo minun vauvajuttuihin, vaikka innoissaan onkin mukana touhuissa. Muille ei vielä haluta kertoa asiasta.
Hormonikierukka otettiin pois ke 28.2, josta edellisiltana alkoi menkat. Aloitettiin heti menkkojen jälkeen kunnon yrittäminen ja bongasin oviksen tikulla viime sunnuntaina 11.3. Varmistin vielä sen jälkeen parina päivänä, että viiva ovisliuskassa on haalennut :D Ja olihan se! Sekstailuja oli menkkojen jälkeen joka toinen päivä ja oviksen lähellä pe-ma päivittäin, eli ovis on ainakin hyödynnetty.
Kierukan poiston jälkeen minulla oli ehkä viikon verran ihmeellistä kylkikipua vasemmalla ja nyt taas alkuviikosta lähtien ihmeellisiä nippailua / pieniä pistoksia alavatsassa, turvotusta, finnejä otsassa, etovaa oloa ja tissit tänään pinkeänä. Lisäksi mulla on ollut aamuisin herätessä heti kova nälkä ja sellainen ällöttävän tyhjä olo vatsassa, mikä ei ole normaalia minulle. Muutenkin ruokahalu on ollut muutaman päivän kovempi. Olen kyllä kova stressaamaan ja jännittämään, joten nämä oireilut voi myös johtua siitä. Tai voisinko kierukan poiston jälkeen tuntea muutokset hormonitoiminnassa jotenkin herkemmin? Olen kyllä aina tuntenut kehoni jotenkin vahvasti. Olin nuorena raskaana, jolloin tein abortin ja heti kun menkat oli myöhässsä, tunsin että nyt minun sisällä on jotain ihan erilaista, mitä aiemmin ei ole ollut.
Joo ja menin sitten ke tekemään raskaustestin, mikä nyt on ihan tyhmää, koska hedelmöityksestä tuskin oli 3 päivää enemmän aikaa :D Olen normaalisti fiksu, mutta jotenkin tämä vauvakuumeilu sekoittaa pään! No minuutin jälkeen siirsin testin roskiin, kun se näytti negatiivista ja ajattelin heti, että ihan turhaa tähän aikaa testata. Max muutaman tunnin kuluttua kumminkin muistin, että ohjeistuksessa luki, että tulos näkyy 3 min sisällä ja kaivoin testin roskiksesta ja siinä oli selkeä viiva :o Aattelin sitten tänään, että jos kyseessä on todella raskaus, niin viivan tulisi olla tummempi, mutta tänään tuli sitten selkeä nega. Mieskin sanoi, että mitä sä menet jo nyt testailemaan ja käskin hänen tästä lähtien estää minun testailuyritykset ja lukita vaikka testit kaappiin!
Nyt pitäisi sitten rauhassa odotella menkkojen alkuun. Harmin kun tarkkailin kierron pituutta vain yhden kuukauden ennen kierukan poistoa ja silloin kierto oli 27 päivää. Nyt ei ole sitten mitään tarkkaa hajua, koska menkkojen pitäisi alkaa. Mutta jos ovistesti on pitänyt paikkansa, ensi viikon su aikaisintaan olisi kulunut 14vrk ovulaatiosta ja testit kertoo, että tulos on nähtävissä aikaisintaan 6-14 päivää hedelmöityksestä. Piinaavaa tää odottelu! Testaisitteko te jo ensi viikolla vai odottaisitteko rauhassa menkkoja?
Kiitos Ervasto vastauksesta! Jännä miksei tuohon testiin saanut kunnon plussaa vaan antaa tollaisia melkein plussia. Voi kyllä sit hyvin olla, että noissa vaikuttaa kuinka laimee pissa on. Tänää pregcheckin ovistestiin tuli selkee plussa, jes! Liitän kuvan mukaan. Olin juonut paljon ja rakkoaika oli just ehkä 2h niin varauksella tein, mutta plussa sieltä tuli 😊 voi kun ois tollanen raskauskeijun testi tehä vertailun vuoksi 😁 mutta mistäs sitä nyt alkas laskee sit ovulaation jälkeisiä päiviä?? 😅 mistä te muut alatte laskemaan? Luulen et mulla yleensä ovisplussasta menee noin vuorokausi et ovuloin ja oon siitä seuraavana päivänä alkanu laskee päivät. Varmistellaan kuitenkin vielä huomenna, toivottavasti nyt tärppäis.
Tervetuloa mukaan AJJ! Jännä, että on positiivista näyttänyt jo 3pvää oviksesta! Mutta tosin testiajan jälkeen tulos ei oo enää luotettava, mutta jännä silti. Munasolulla menee oliko n. 5-7pvää matkata kohtuun ja noin viikko oviksesta se kiinnittyy. Ennen tuota ei oo mahdollista tietää raskaudesta, koska istukkahormonia ei erity. Mä varmaan henkilökohtaisesti en malttais odottaa menkkoihin vaan testailisin herkällä testillä jo jotain päiviä ennen menkkojen alkua 😁 tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti olet raskaana! 😊
Heips, ajattelin vielä kuulumisia, vaikka jo ehkä pitäisi siirtyä tuonne odottajien ryhmiin 🤔
Kärsin siis pillereiden lopettamisen jälkeen epäsäännöllisistä menkoista ja ennen plussaa oleva kierto oli lähes 120 päivää. Soitin neuvolaan kertoakseni plussasta ja varatakseni neuvola-aikaa sain kuulla, että epäsäännöllisen kierron omaavat laitetaan heti ultraan, jotta raskauden kesto saadaan määriteltyä. Itse tiedän kyllä hyvin tarkkaan olevani nyt viidennellä raskausviikolla, mutta kuulemma tämä on käytäntö ainakin Pirkanmaalla. Minulla on siis ensi viikolla jo eka ultra-aika lääkärille ja pääsiäisen jälkeen sitten neuvola-aika. Tuo ultra on maksullinen, koska on ns. ylimääräinen, mutta ei se maksa kuin poliklinikkamaksun verran, joten köyhdyn ehkä noin 40€ maksimissaan.
Mites muut plussanneet, joko on ekat neuvolat varattu?
Nouppis: Minä laskisin omalla kohdalla niin, että kun ovulaatiotesti näytti positiivista sunnuntai aamupäivällä, niin ovulaatio oli luultavasti su tai ma, eli tiistaina olisi todennäköinen 1 päivä.
Juu, tuon ajan kiinnittymiseen tiesinkin, siksi naurattaakin näin jälkikäteen oma hätäily :D Mietin vain, että jos se ovulaatio ja hedelmöitys olisikin jostain syystä ollut aiemmin, mut todennäköisesti se oli jokin ihme virheellinen tulos sitten. Ajattelin itse pysyä lujana ja odottaa kumminkin ainakin ensi viikon sunnuntaihin. Katsotaan miten onnistuu! Olen kyllä niin malttamaton ja "Kaikki tänne nyt heti" -persoona ettei toista. Jänskättää jo valmiiksi ensi viikko :D Eka kertaa elämässä ihka oikea vauvakuume ja vauvan yritys, niin aikamoinen tunnemyrsky muutenkin päällä.
Liityn seuraan kuumeilemaan, itse nyt 30, ja yk1 menossa, esikoista yrittämässä :) Ovista en ole tikuttanut, mutta olen seurannut lämpöjä ja muita "oireita" ja arvioin että ovulaatio tapahtui tämän viikon ma, eli tänään olisi dpo4. Meillä olisi hieman enemmän toiveissa tyttö, ja luin teorioita siitä, että tyttöä yrittäessä kannattaisi puuhastelut ajoittaa noin 2,5-4 päivää ennen ovulaatiota. Puuhasteltiin viime pe, ja sen jälkeen halusin odottaa ovulaation olevan ohi, mutta nyt mietin oliko se kuitenkin liian kaukana, eli että selviäisivätkö siittiöt tuon 3 vrk. Mulla on aina ollut kierto 25-28 päivää, eikä koskaan ole jäänyt menkkoja välistä tms kiertohäiriöitä, hormoonista ehkäisyä olen käyttänyt viimeksi kymmenen vuotta sitten. Toivon että näistä lähtökohdista olisi hyvät mahdollisuudet, mutta onhan myös miehellä osansa tässä. Mietin että ensi viikon ke voisi aikaisintaan testata, arvioin että menkat alkaisivat ensi viikon la. AJJ, taidetaan mennä melko samoilla kiertopäivillä :)
Tervetuloa uusille! 😊
Sardiini, söitkö sinä Teroluteja kun oli niin pitkä kierto? Ja sitten tärppäsi? Miten niitä söit? Vai muistanko ihan väärin 😀
Turuntyttö, täällä on samoja meininkejä! Ymmärrän tuskan täysin. Ei haittaa jos ei oo tärpännyt, kunhan ne menkat nyt vaan alkaisi. :D
Nyt ois kp 37/33 ja viimeisin testi näytti negaa. Odottelen kans ensi viikkoon ja teen uuden testin silloin jos ei ala ennen sitä. Mulla ei oo aiemmin käynyt näin. Toisaalta oon ollut nyt ilman pillereitä vasta reilu puoli vuotta. Mullakin tulee välillä noita tunnin/kahden kestäviä menkkamaisia kipuja/tuntemuksia. En kyllä yhtään osaa sanoa mistä johtuu. En usko kuitenkaan olevani raskaana, ku testit näyttää negaa ja mitään oireita ei ole. No, ei kai tässä auta ku odotella. Tsemppiä sulle ja kerro miten käy!