Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Niin ja onnea Toiveissa ja Käyttäjä10432!
Onnea Toiveissa ja Käyttäjä10432!
Miten Kääpällä ja Sardiinilla kävi? Teillä on ollut viimeisimpinä piinapäivät.
Itellä pitäisi alkaa menkat huomenna. Menkkakipuja on olut jo. Lupasin itselleni etten tee raskaustestiä etukäteen, että teen vasta sitten tiistaina jos maanantaina ei ala menkat. En oo vielä tehnyt, mutta koko ajan tekis mieli ja pari kertaa jo ollut melkeen menossa tekee. Piinaa piinaa..
Minä plussasin tänään DPO 14 Clearbluen viikkonäytöllisellä testillä Raskaana 1-2 viikkoa. Onnea muillekin plussanneille!
Tarkkailin kehoani kaikki piinapäivät ja kirjoitan tähän nyt mitä koin, jos se jotakin teistä auttaisi. Itse luin tosi paljon eri oireista ja hankalin oli erottaa PMS oireet raskausoireista.
DPO 6: mahaa nappaillut koko aamun. Ripulia. Aurajuusto ällötti pizzassa (tää on siis mun kaikkien aikojen herkku ja söisin sitä vaikka paketillisen kerralla). Sofi RT nega, jonka tein tahallaan, että näkisin miltä testi näyttää varmasti negatiivisena.
DPO 7: en uskaltanut syödä lohikeittoa, maistui pilalle menneeltä.
DPO 9: Todella kylmä, paleli koko ajan. Takki päällä töissä, kun paleli niin paljon. Nännit kipeät puristettaessa.
DPO 10: ihan järkyttävät PMS oireet, kiukkua, söin jättisuklaalevyn yhdeltä istumalta.
DPO 11: Pieni haamu aamulla? PMS oireet täysin pois, mieli kirkas heti aamusta. Varma tunne, et nyt mä olen raskaana. Tissit isot ja turvonneet, nännit illalla kipeät puristettaessa.
(Kyseessä oli siis ”viivanpaikka”, jonka arvioin heti virheelliseksi tekstiksi ja luokkaan ”haluan että siinä on viiva ja nään sen siksi”. Testin nakkasin heti roskiin.)
DPO 12: Tänään aavistus vahvempi haamu kuin eilen? Rinnat kipeät aamulla, sattui heti herätessä. Nännit tosi arat. Jatkuva janon tunne.
DPO 13: Selkeä haamu, sai jo kuvan. Mies ei kuvasta haamua nähnyt ja suutuin, että ostan ja teen huomenna digitestin niin mä sulle haamut näytän. Jatkuva janon tunne ja vessassa piti juosta koko ajan. Närästystä intialaisesta ruuasta. Nännit kosketusarat ja sattuu koko ajan.
DPO 14: positiivinen digitesti, selkeä positiivinen liuskatesti. Rinnat edelleen isot ja kipeät.
Voi, onpa paljon plussanneita! Onnea kaikille. <3
Sardiinin listaus on kyllä kiva, tykkään aina lukea muiden oireista ja voi kuinka usein olenkaan googletellut muiden oireita ennen plussaa. Vaikka kovin väitetään, että noin aikaisilla viikoilla ei voi mitään erityisiä oireita olla. Toisaalta noi oireet on sellasia, joita mulla usein on jo ennen ovulaatiota ja siitä menkkojen alkuun asti. Kärsin pahoinvoinnista, palelusta, vaihtelevasta valkovuodon koostumuksesta/määrästä, nännien aristuksesta sekä kiukusta/ärtymyksestä ja kertaalleen pillahtelin itkuun lähes ilman syytä. :D Vieläpä vaihtelee paljon, että oon usein luullut, että nyt oon raskaana kun niin oudot oireet "normaaliin" verrattuna, mutta ei. Ja meillä vaan se keskeytetty yhdyntä käytössä, että mun ei ees ns. pitäis olla raskaana. Voin vaan kauhulla odottaa aikaa, kun aletaan yrittää lasta. Kuinka monesti kuvittelen olevani raskaana, vaikken olekaan.
Voi Sardiini. Luettelit just mun pms-oireet. 🤣 Paitsi rinnat ei aina ole kipeät. Itse varmaan pidän menkkojen pois jääntiä vasta raskausoireena. Mutta tsemppiä sulle Sardiini. Miehesikin varmaan jo positiivisen nähtyään uskoi. 😄
Tänään alkaa hedelmälliset päivät mulla. Tulee jo ihan uniin asti tuo kiima. 😳 Ehkä tässä kierrossa on potenttiaalia. Hyvä kun ollaan narttukoiran kanssa synkassa. Kaksi kiimasta narttua saman katon alla. 🤣
Kiitos onnitteluista! Ja onnea muillekin plussanneille ja sitä yrittäville.
Jotenkin olo on tosi epätodellinen, mutta onnellinen.. Olen jo innostunut äidiksi tulemisesta ja suojeluvietti masua kohtaan herännyt vaikka tämä on vielä niin alussa ja epävarmoja aikoja eletään.
Paljon onnea plussanneille!! 😍 täällä peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin 👍
Täällä on oviksen metsästys vielä käynnissä... toivottavasti pääsen kans kohta piinailemaan 😁 mulla ei ollu mitää erikoisia oireita ennen viime kierron raskaustesti plussaa, mutta palelin aivan mahdottomasti!! Kotona sai silloin yksikin ilta laittaa kaks kylpytakkia päällekäin 😂 sitten kun sen plussan sai, oli sellaisia menkkamaisia jomotteluja vatsassa sekä itkuherkkyyttä. Sitten oireet katosi plussan haalenemisen myötä ja menkat alkoi 😓
Täällähän on paljon plussanneita. Paljon onnea ja tsemppiä odotukseen! <3
Mistä Toive85 ostit ovulaatiotestit ja paljon maksoi?
Itsellä käytössä tällähetkellä Ebaysta tilatut One Step ovulaatioliuskat. Eilen tein ensimmäisen ettei paljon ole kerennyt kokemusta niistä kertyä. Eilen tosiaan oli KP 10/28 ja tosi vahvat ovulaatiokivut oli. Tein testin (laitan kuvan tohon alle) ja mietin voinko tosiaan ovuloida jo nyt. Natural Cyclesin mukaan ovulaatiota ennustaa vasta Kp19. Kivut oli kuitenkin vahvat ja eilen aamulämpö oli 36,07 (Heräsin klo 5:30 aamuvuoroon) ja tänään pomppasi 36,65 (yövuoron jälkeen kun heräsin). Lämmötkään ei tämän vuorotyön takia ole aina niin tarkkoja.. Ajattelin päivemmällä tehdä taas ovulaatiotestin nii näkee mitä se nyt näyttää. Oletteko kauan pidätelleet pissaa ennen ovulaatiotestin tekoa? Mies taas tietenkin ollut reissussa mutta tänä iltana kotiutuu. Onkohan liian myöhäistä pupuilla? Turhauttaa kun kaikki ovulaatiot menee ohi miehen reissutyön takia ja minäkun niin toivoin että tälle vuodelle saataisi vauva että pääsisin vielä meidän kotisynnärille synnyttämään :(
Tässä eilinen KP 10/28 ovulaatiotatestin tulos. Mitä ootte mieltä? Onko plussa vai haamu? 🤔
Naskari, kyllä tuo viiva on sen verran vahva, että plussaksi sen laskisin. Ehdottomasti yrittämään vain! Munasolu säilyy jonkin aikaa elossa ovulaation jälkeen, joten kyllä hedelmöitys on mahdollinen myös myöhemmässäkin vaiheessa. Ovulaatiohan ei tapahdu sillä hetkellä kun ovistestistä plussa tulee, vaan siitä laskettuna viimeistään kolmen vuorokauden kuluessa. Jos olet epävarma onko LH-testi positiivinen vai negatiivinen niin suosittelen jatkamaan vielä useamman päivän testausta, jos viiva haalistuu selkeästi sait tikutettua oviksen.
Noista testeistä vielä, mulla täytyy kyllä todella vahvasti suositella kotitesti.fi:n Sofi -merkkisiä raskaus- ja ovulaatiotestejä. Ne oli halpoja, eikä näyttäneet epäselviä haamuja. Negatiiviset testit oli helppo erottaa positiivisista, turhia haamuja ei tullut yhtään ja testit oli halvimpia mahdollisia mitä löysin nopealla toimitusajalla.
Uusi kuumeilija ja piinailija liittyy mukaan! Olen 30v esikoisesta haaveileva. Takana 10v yhdistelmäpillerien syöntiä. Pillerit jätettiin pois vuoden alussa ja nyt 2. yrityskierto, menossa kp24/?. Ensimmäinen kierro pillerien lopetuksen jälkeen oli 35 päivää, mutta ei siis mitään aavistusta mihin tuo asettuu. Toivotaan toki, ettei tarvitsisi nyt asettuakaan 😉
Mulla ei ole koskaan ollut menkkakipuja eikä oviksesta mitään aavistusta. Jos tästä kierrosta ei tärppää, mutta kierto jää kohtuu normaalin mittaiseksi, aion seuraavasta tikuttaa ovista. Ekojen ”luomumenkkojen” alku oli yllättävän positiivinen kokemus, kun olin jo ehtinyt pelätä, että kierto ei ala ilman lääkkeitä noin pitkän hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Lähipiirissä ollut paljon lapsettomuutta, joten kova epävarmuus myös itsellä, varsinkin kun ikääkin jo tämän verran on kertynyt.
Kiitos Sardiini! Tein tänään tosiaan ovulaatiotatestin taas ja se oli selvä negatiivinen. Eli eiköhän se ovis ollut tuossa ja varmaan turhaa enään tikutella 😊
Mieskin kerkesi reissulta kotia 👍
Pitääpä kattoa nuita testejä jos sattuu vielä tarvimaan, ärsyttävää kun tulee turhia haamuja yms näissä ovistesteissä 🙄Tuntuu vaan hassulta että näin kierron alussa ovuloida 🤔
Mä tulkitsen Naskari myös, että positiivinen ovistulos tuo on :)
Täällä mennään tämä kierto tosiaan vähän rennommalla meiningillä. Tiedän ovulaation olevan loppuviikosta ja tällä viikolla ollaan varmasti aktiivisia makkarissa. Oon ottanu taktiikan etten kerro miehelle ihan tarkkaan milloin arvioin ovulaation olevan ja yritän muutenkin puhua asiasta mahdollisimman vähän ettei hänelle tule paineita. Samalla itsekin haluan vain nauttia seksistä ja katsotaan miten käy :) Olen niin paljon lukenut sellaisia kokemuksia, joissa raskautta on yrittämällä yritetty kuukausia ja sitten kun on vähän höllätty niin onkin tärpännyt. Pakko siis testata itsekin mutta apua, on tämä kontrollifriikille aikamoinen oppikoulu :D en ole antanut itseni edes avata Flo-appia, jota käytän kierron seuraamiseen. Muuten menisi heti päivien laskeskeluksi ja nyt en tosiaan muista ihan tarkkaan edes mikä kp on :D aivan ennenkuulumatonta tässä osoitteessa hahah :D
Heippa!
35-vuotias vauvasta haaveileva liittyy joukkoonne. :)
Esikoinen on jo teini-ikäinen, kuopus 2v. Nyt olisi kolmas ja viimeinen vielä haaveissa. Nyt ois viides kierto yritystä menossa, ei taida olla enää hedelmällisimät vuodet menossa...
Menkkojen pitäisi alkaa tänään, tein testin malttamattomuuttani, enkä tiedä mitä ajatella... todella, todella haalea viiva näkyy, mutta en tosiaan tiedä mitä siitä tulkita?
Edellisestä tein clearbluen, joka kertoo suoraan onko vaiko eikö, joten näistä viivatesteistä en oikein tiedä mitään.. :D
Tuossa kuva, jos joku ois viisaampi. :)
Kyllä tuossa mun mielestä haamu komeilee, onnea rowanberrie! Ei tarvitse edes silmiä siristellä, että jotain näkyy :) Kannattanee kuitenkin testailla vielä esim huomenna jo uusiksi. Toivotaan, että viiva vahvistuu! <3
Tervetuloa mukaan Rowanberrie!! Kyllä tuossa mun mielestä näkyy kaks viivaa<3
Mites muilla menee?
Täällä odottelua... Sit vähän omia juttuja, mulla yleensä kierto sijoittuu aina kuun vaihteeseen hiemn päivät vaihtelee, eli 26-28 kierto. Mulla loppu menkat kp8 ja siitä lähtien ollaan hommailtu joka päivä. Kp8 tuntu outoa jomotusta ja painetta vasemmalla puolella ja aattelin et menkkojen loppumisesta johtuvaa ja hyvin saatto ollakkin. Sit Kp12 vihlo koko päivän vasemmalta ja keskeltä ja kesti koko päivän. Ja yhdynnän jälkeen tuli ihan pikkasen verta kp12&13. Nyt menossa kp16 ja kp12:ta lähtien ollu enemmän ja vähemmän paineen tunnetta alhaalla, välillä vihloo mut semmonen et tekis mieli kävellä tai maata, sellanen epämukava pallo olo enemmän vasemmal alhaal...
Muita oireita en kauheesti oo viittiny miettiä ettei mee kuvittelun puolelle, yritän järkeillä et ihan jostain muusta johtuvaa tää on, mut en silti uskalla buranaa syyä! Ja päätin et sallin itselleni aamukahvit MUTTA mun rakastama kahvi ei enää maistu?!? Tulee etova olo ku ees mietin... Pessimisti ei pety, eikö niin...
Ja tsemppiä kaikille!!!!
Tervetuloa rowanberrie, selvä haamu siellä, toivottavasti vahvistuu! :)
Täällä kp 29 eikä ovista ole näkynyt. Mulla on pari vuotta sitten todettu pco-tyyppiset munasarjat, mutta silloin kuitenkin ovuloin vaikka kierto olikin pitkä. Nyt painoa on tullut lisää ja viime syksyn perusteella on aavistelin etten ovuloi (ainakaan usein) ja nyt lämmöt ja ovistikuttelu sen vahvistaa. Aloitinkin nyt karppaamisen, kun oon ymmärtänyt että vhh-ruokavalio on hyvä hoito pco:hon ja voi auttaa ovuloimattomuuteen (ja painonudotuksessa myös). Toivottavasti tämä auttaa :)
Plussatuulia kaikille!
Hei voisin liittyä tänne teidän seuraan! 😄
Onnea kaikille jo raskautuneille, toivottavasti itselläkin tärppäisi pian... ❤️
Meillä tilanne on siis se, että olen nyt ollut 2vuotta ilman ehkäisyä ja olemme miehen kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti yritetty ja toivottu vauvaa, ei siis olla aktiivisesti yritetty, mutta lupa on annettu vauvalle tulla.
Nyt mies antoi ymmärtää, että voitaisiin alkaa kunnolla yrittämään, mutta itse olen jo näin kahden vuoden ""yrityksen"" jälkeen todella epäuskoinen että ikinä voisin lapsia saada. Mulla on siis hyvin epäsäännölliset kuukautiset, yleensä kuitenkin kierto +/- 35pv, mutta joskus saattaa olla lähemmäs 50pv tai jopa yli. Olen alkanut pelkäämään etten ovuloisi ollenkaan kun kierto on näin pitkä.. Onko teillä muilla ollut hankaluuksia näin pitkien epäsäännöllisten kiertojen kanssa ja miten ihmeessä ne saisi tasaantumaan?
Olen 23 vuotta täyttävä, eli siis hedelmällisessä iässä ja muuten ihan perusterve. Tuntuu jotenkin niin todelliselta tämä oma luulo ettei voisi ikinä saada lapsia, hölmöähän se on alkaa itseään diagnosoimaan..
Tänään taas tein negatiivisen raskaustestin kun kuukautiset on yli viikon myöhässä tästä oletetusta 35pv mittaisesta kierrosta. Ei ole edes tuntemuksia menkkojen alkamisesta 🙄🙄 epäilys raskaudesta ehkä tuli siitä kun eilen oksensin illalla, olo oli todella krapulainen, selkä oli koko päivän kipeä ja lämpö nousi illalla 37,5 asteeseen. Sinänsä kummallista tuo oksentaminen kun tapahtui vain kerran, mutta vatsaa on kivistänyt nyt eilisen ja tämän päivän ajan.
Ähh, kamala kun ajatukset ihan solmussa tämän asian kanssa, eikä oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Olisi kuitenkin helpottavaa että ne menkat sieltä alkaisi niin ainakin tietäisi ettei tässä kuussa tärpännyt.
Plussaonnea teille ja toivottavasti mullekki 😄
Huomenta kaikki, liittyisin mielelläni seuraanne :)
Minä plussasin Clearbluen Early detection- testillä muutamia päiviä sitten ja nyt olisi siis 4+3 laskureiden mukana menossa.
Tämä on ensimmäinen raskaus, ensimmäisestä kerrasta tärppäsi. Itse olen kova huolestumaan ja huolehtimaan niin uskon että tämä ensimmäinen kolmannes tulee olemaan aikamoista myllerrystä..kunpa pieni pysyisi masussa.
Oireina lyhyitä kuvotuksen aaltoja, tissit ovulaatiota saakka todella kipeet..Alavatsaa, varsinkin oikealta puolelta, vihloo koko ajan.
Kiva saada vertaistukea!