Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

Vierailija
441/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouppis: sepä se, kun en siinä yhtään hoksannut kysyä! Olis vähän helpompi tätäkin jahkailla hehee. :D mut näemmä ei voi luottaa siihen, että kierto/ovis tuntemukset menee joka kuukausi samalla tapaa. :D on tää kyllä piinaavaa! Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! :)

442/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tämä mahtava palsta. Ihanaa kuulla ku kaikilla kova yritys menossa. :) mä oon 32v, kaks lasta ennestään 9v ja 7v. Kolmas olis nii tervetullu! Onhan se mola vähä peestä, mutta siitäki voi selvitä! Enkä kyllä osannu ees arvata että semmonen on olemasa ees... ennen ku ultrasa näky, pelkkää lumisajetta. Vaa nyt kovvaa yritystä.. ku luvan kans saa touhuta! :) plussaa kaikille. ++++++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, liityn joukkoon kuumeiseen. Oon 28 v, mies 33 v jolla yksi lapsi ennestään. Helmikuussa pillerit loppui ja nyt olis kp 34, mitä toi dpo tarkoittaa?

Mulla on vahingossa pari vuotta sitten löytynyt kilpirauhasen vajaatoiminta, ja viimesyksynä gyne sanoi että ultrassa toinen munasarja näyttää vähän siltä että siinä olis munasarjan monirakkulaoireyhtymä. Kierrot ei oo mulla koskaan ollu säännölliset.

Oon tikutellut ovista kp 9 lähtien, eikä sitä niiden mukaan oo ollu vaikka vuorotellen molemmilla puolilla on juilinut, ja vähä erikoista kirkasta limaakin on musta tullut parina päivänä. Nyt oon ihan työterveyden kautta menossä säätään thyroxin annosta (ei oo nykyannoksella koskaan tarkastettu), mutta jos varaan aikaa gynelle niin antaako se mulle lääkkeitä kierron säännöllistämiseen ja oviksen käynnistämiseen ennenku kilppariarvot on sellaset kun raskautta suunnittelevalla pitäis olla (yläkanttiset)? Onko kellään kokemusta?

Raskaustestejä oon tehnyt 2 kpl viime viikolla, eikä niissä tietenkään mitään näy, luultavasti olis pitäny näkyä jo kyllä kun kp oli lähempänä 30 ja kp 30? Jos siis olis jotain siellä :D

444/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella piinaavaa Jotuli!! 😁 mulla heittää kiertojen pituudet sen max 6pvällä ja sit ku nää oireetki vaihtelee nii paljo kierroissa nii ota tästä nyt selvää milloin tapahtuu mitäkin. Tekis mieli joka kuukausi mennä ultraa katsoo mikä tilanne on, mutta ei ihan oo rahaa 😅 täällä nyt toivon mukaa 3dpo jos yhtää oikein lasken. Perjantaina siis kiinnittyminen vois tapahtua, sithän se oireiden kyttäys vasta alkaakin 😁

445/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ollaan ekaa kertaa yrittämässä, ja tällä hetkellä menossa kp 19/27.

Tässä tietenkin tosi paljon mietin kehon tuntemuksia ja kaikkea mahdollista.

Olen myös miettinyt, pitääkö nyt HETI alkaa orjallisesti noudatta ruokarajoituksia? Alkoholia en tietenkään ota, mutta olen ollut vähän höveli tuorejuustojen suhteen ja viime viikolla söin vahingossa sushiakin.

446/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja jatkan vielä psyykkisistä asioista.

Mulla ja miehellä takana 10 v. yhteiseloa ja naimisiin mentiin viime vuonna. Suhde ei ole helppo, mutta meillä on todella samanlainen maailmankatsomus ja nautitaan samoista asioista. Välillä menee viikko tolkulla todella ihanasti eikä riitaa tule. Hyvää arkea.

Ja nyt sitten taas viime viikon hyvien fiilisten jälkeen mies taas kerran "räjähti". Hän ei varsinaisesti rähjää mulle, vaan hänellä on ilmeisesti jokin sisäinen ristiriita, joka sitten vaikuttaa tosi ikävällä tavalla meidän suhteeseen. Hän kiukuttelee, on tympeä, itsekäs. Minun on vaikea luottaa häneen. Tulen kiukkuiseksi ja todella, todella surulliseksi. Ollaan käyty terapiassakin yhdessä, se on ollut ihan hyvä juttu, ja molemmat tahoillamme myös psykologeilla.

Olen yli 30-vuotias ja tavallaan kaikesta sydämestäni toivon, että nyt olisi vihdoin se aika, että meille tulisi vauva. Toisaalta tämä tuntuu ihan hirveältä: pelkään, että toinen ei ole rinnalla silloin, kun häntä eniten tarvitsen. Silloin, kun yhteinen lapsemme häntä tarvitsisi.

Olen sanonut monta kertaa ääneen, etten halua lasta ihmisen kanssa, joka ei siinä ole täysillä mukana. Nyt kun katselen kiukuttelevaa aikuista miestä, en tiedä, mitä minun pitäisi ajatella. Tuntuu, että olen todella yksin.

Raskaudesta tai sen yrittämisestä ei ilmeisesti juuri puhuta ympäröiville ihmisille. Jotain tukea tässä kuitenkin kaipaisin. Tuntuu, että mies hermostuu, kun puhun asioista. Ymmärrän, että tämä on hänellekin jännää, mutta hänen sisällään ei tule kuitenkaan kasvamaan mitään, joten mielestäni mulla on "oikeus" tunteiluun, pelkoon ja asioiden läpikäyntiin.

447/1881 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anonyymi 20:08, ruokarajoitukset eivät kai ole tiukkoja eitä raskausaikanakaan vaan varovaisuutta ja maalaisjärkeä on niissäkin käytettävä. Itse en ajatellut esimerkiksi salmiakista luopua jos joskus raskaana saan olla, vaan käytän sitä vähän. Tuorejuustoista tärkeää on kai pastöroimattomien tuotteiden välttäminen, mutta ymmärtääkseni valion tuorejuustot ovat raskaanaollessakin melko turvallisia, eikä vasta yrittävälle niistä ole mitään kummempaa riskiä. Vai mitä tarkoitit ruokarajoitteilla? Raakoja kaloja en toki itsekään ajatellut käyttää, vaikka en uskokaan hyvin säilytetyn graavilohen keikauttavan kuppia kertaalleen raskauden aikana nautittuna.

Epätasaiselta luonteelta kuulostaa tuo miekkonen, eikö hän jokaisena hetkenä ole mukana tässä teidän yhteisessä projektissa?

Valitettavasti vauva ei tuota miestä tai parisuhteen tilaa paranna, vaan siinä saattaa käydä juuri niin kuin pelkäät, mutta en tiedä miten itse kovasti lasta toivovana toimisin tuossa tilanteessa. Tsemppiä kuitenkin.

448/1881 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouppis kirjoitti:

Monamina, omalla kohdallani laskisin kyllä noilla tiedoilla ovisplussaksi, melko vahvalta testikin näyttää! Mitä merkkiä sulla testit? En kyllä oo kuullu, että lämmöt nousisi ilman ovista, ellei ole sitten sairaana joka lämpöä nostaisi!

Kiva kuulla Jotuli, että oli kaikki ultrassa hyvin! 😊 sanoiko se että missä vaiheessa on munarakkula kypsymässä, voihan se olla mahdollista, että ovis tuliskin myöhemmin kun normaalisti!

Mulla kans on nyt ollu oviksen jälkeen vielä limoja plus vatsan nippailua! Täällä kans ihan samat mietinnät kun teillä Monamina ja Jotuli, että onko se ovis nyt tapahtunu vai mitä on meneillään!! Sain kyllä ovistestiin haaleemman viivan pari päivää plussan jälkeen, että ihme ois jos ei ookaa vielä tapahtunu... voi toivotaan, että ovikset on tapahtunu ja meille kaikille kovasti plussaonnea!! 😍

Voi Tainna onpas siellä ollut kamala kokemus! Muistan joskus rypäleraskaudesta kuulleeni, mutta en kyllä tarkemmin tiennyt asiasta, voipa olla pitkä karenssi!! 😱 nyt paljon tsemppiä uuteen yritykseen, toivottavasti tällä kertaa menisi kaikki hyvin!

Mulla oli aiemmin OneStepin testejä ja nyt noi vaaleanpunaiset on Davidin, ihan yhtä hyviä/huonoja mun mielestä :D

449/1881 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi 20:08: ruokarajoituksia alkaisin seurailemaan vasta kun olen todistettavasti raskaana ja silloinkin jokainen päättää kuinka ehdoton on.. Tietenkin on tiettyjä rajoituksia joihin itsellä on nollatoleranssi (esim. tupakka, alkoholi, huumeet (näitä nyt en käytä muutenkaan), kielletyt lääkkeet, ehkä raaka liha ja kala) mutta noin muuten käytin viimeksikin maalaisjärkeä syödessä :) ja mun mielestä jokainen saa päättää kuinka ehdoton on rajoitusten suhteen. Henkisestä puolesta en oikein osaa sanoa, on vaikeaa tietää miten sun mies reagoi sitten kun vauva on oikeasti syntynyt, voi ymmärtää vastuunsa ja muuttua maailman ihanimmaksi tai sitten käy niinkuin pelkäät. Ehkä sun pitää vaan miettiä asiaa omalta kantilta, eli haluatko lasta niin paljon, että otat riskin.. Toivottavasti asiat teillä selviää! <3

Täällä lämmöt pysyneet koholla, joten ehkä alan varovaisesti uskomaan ovikseen, nyt siis dpo3. Tallettelut ei sairastelujen takia ihan osuneet niin hyvin kuin olisin toivonut, mutta kai mahikset on olemassa vaikka ainoa tallettelu olikin ovispäivänä.. on vaan jotenkin ihan pessimistinen olo, en oikein jaksa edes jännittää :D

450/1881 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mietin ruuan suhteen just esim. kahvinjuontia: menis helposti 5-6 kuppia päivässä, on ihan hirveää kidutusta, kun ei saa kuin pari kupposta... Yritän paikkailla vihreällä teellä.

Melatoniinin käytön iltaisin lopetin myös jo. Oon suuri kalan ja äyriäisten ystävä, just sellasten salaattikatkarapujen kohdalla tässä on tullut mietittyä, et pitäskö jättää syömättä. Mutta tosiaan alle viikko vasta mahdollisesta heldemöittymisestä, jos se ylipäänsä on tapahtunut.

Miten muuten yleinen näkökulma on siihen, että tuleeko helpommin raskaaksi, jos ei ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä vuosiin?

451/1881 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää epätietoisuus on kyllä tosi piinallista! Vasta viikon päästä voi koettaa testata, en millään malttais sinne asti. Kannattaako edes erikoisen herkkiä testejä kokeilla esim. viikon päästä ovulaatiosta?

Alavatsaa kyllä nippailee jatkuvasti, mutta ehkä kuvittelen senkin...

452/1881 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulumisia täältäkin. Tein eilen (maanantaina) uudelleen raskaustestin joka näytti jälleen täysin puhdasta negatiivista.. Nyt menossa kp 52, viimeiset menkat alkaneet siis 28.tammikuuta. Alkaa ihan todenteolla raivostuttamaan tämä kun ei menkkoja kuulu eikä tuntemuksiakaan ole minkäänlaisia enää! 😣

Toivoisin todella, että ne sieltä vihdoin alkaisi ja pääsisi aloittamaan yrittämisen uudesta kierrosta. Millä ihmeellä ne saisi sieltä nyt alkamaan ja koska kannattaa ajatella lääkäriin menoa?

Huolestuttaa myös että onko kaikki kunnossa, koska kerran aikaisemmin ollut näin pitkä kierto, yleensä sitä 35päivää joka saattaa venyä 43 päivään.

453/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tää mun kroppa meinaa? Nyt piti siis olla dpo4 (kp37) lämpö oli aamulla laskenut, kun tein ovistestin äsken, niin pamahti tuollaiset viivat parissa minuutissa :O ennen lämmönnousua la kauheat oviskivut ja limat, mutta plussa en ollut saanut ovistestiin! Onko ovis vasta nyt?

454/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo Monamina täysin selkeä ovisplussa! :) Mä en osaa noista lämmöistä sanoa mutta limoja tulee mullakin aina useampi päivä ennen varsinaista ovista. Esim tiistaina voi tulla selkeät limat ja ovisplussa vasta viikonloppuna, näin siis mulla! Eli mun nähden aivan hyvin voi nyt vasta olla ovis. Ei muuta kuin peittoa heiluttamaan :D

455/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon hämilläni, tein tänä aamuna (kp24/dpo9) Clearbluen early detection raskaustestin ja selkeä negatiivinen tuli. Sitten meni noin 1,5 tuntia ja alkoi vaaleanpunainen erittäin kevyt vuoto. Nyt mietin voisiko tuo olla vielä jotain kiinnittymisvuotoa, kun näin aikaisin alkoi (menkat arvioitu alkavaksi lauantaina, koskaan ei näin lyhyttä kiertoa ole ollut), vai onko hormonit jotenkin sekaisin. Tuo vuodon väri on kyllä eri värinen kuin normaalisti menkkojen alussa.. Todella hämmentävää.

456/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ervasto kirjoitti:

On tuo Monamina täysin selkeä ovisplussa! :) Mä en osaa noista lämmöistä sanoa mutta limoja tulee mullakin aina useampi päivä ennen varsinaista ovista. Esim tiistaina voi tulla selkeät limat ja ovisplussa vasta viikonloppuna, näin siis mulla! Eli mun nähden aivan hyvin voi nyt vasta olla ovis. Ei muuta kuin peittoa heiluttamaan :D

Joo, pitää kyllä hyödyntää oli sitten ovis tai ei 😁👌 lähinnä ihmettelen kun mulla tosi tasaiset lämmöt, eikä ole ikinä noussut aiemmin ilman ovista ja varsinkaan useampana päivänä.. ärsyttää vaan kun ei saa selkoa omasta kierrosta niin tuntuu tämä yrityskin aika suossa rämpimiseltä 🤣

457/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missyli kirjoitti:

Nyt oon hämilläni, tein tänä aamuna (kp24/dpo9) Clearbluen early detection raskaustestin ja selkeä negatiivinen tuli. Sitten meni noin 1,5 tuntia ja alkoi vaaleanpunainen erittäin kevyt vuoto. Nyt mietin voisiko tuo olla vielä jotain kiinnittymisvuotoa, kun näin aikaisin alkoi (menkat arvioitu alkavaksi lauantaina, koskaan ei näin lyhyttä kiertoa ole ollut), vai onko hormonit jotenkin sekaisin. Tuo vuodon väri on kyllä eri värinen kuin normaalisti menkkojen alussa.. Todella hämmentävää.

Voi hyvin olla kiinnittymisvuotoa kun on dpo9, mutta ymmärtääkseni se on todella vähäistä. Eli paperiin voi tulla, mutta ei esim pikkuhousuihin asti..? Ja voihan tiputteluvuotoa ja jopa valemenkat olla vaikka olisitkin raskaana 🙂 testaa uudestaan vaikka 3-4 päivän päästä

458/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monamina kirjoitti:

Missyli kirjoitti:

Voi hyvin olla kiinnittymisvuotoa kun on dpo9, mutta ymmärtääkseni se on todella vähäistä. Eli paperiin voi tulla, mutta ei esim pikkuhousuihin asti..? Ja voihan tiputteluvuotoa ja jopa valemenkat olla vaikka olisitkin raskaana 🙂 testaa uudestaan vaikka 3-4 päivän päästä

Joo, täytyy testata uudestaan, seuraan nyt mitä tapahtuu. Hyvin kevyttä tuo "vuoto" on, ei kunnon vuotoa vielä. On tämä hankalaa kun ei tiedä edes mitä lääkkeitä uskaltaa käyttää, mulle on määrätty Burana 600 menkkakipuihin, mutta en uskalla noita nyt ottaa :O vielä ei ole sellaisia kipuja että tarviskaan ottaa. Sama allergialääkkeissä, kortisonivoiteessa jne, ei uskalla käyttää nyt kun yritys käynnissä.

459/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt todennäköisesti dpo10 ja 23/27, enkä uskalla vielä testata, eikä mies anna lupaa :D Ei mitään menkkoihin viittaavaa kipua vielä, yleensä minulla alkaa kivut 5 päivää ennen menkkoja. Vatsa turvonnut ja tissit kosketusarat etenkin sivuilta. Kova ruokahalu edelleen päällä ja kolme päivää ollut närästystä iltaisin. Niin, eikä kiukuta niin kuin yleensä ennen menkkoja paitsi silloin kun nälkä yltyy kovaksi. Maanantaina oli ihme tunteilukohtaus. Jännittää kovasti miten tässä käy, mutta aika rauhallisin mielin olen.

460/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Monamina olla vaikka, että aiemmin on tullut jonkinnäköinen lh-piikki, mutta munasolu ei ole irronnut ja nyt sitten yrittää uudelleen siellä sitä irroittaa? En siis todellakaan tiedä sen tarkemmin, mutta tuli tälläinen vaihtoehto mieleen! On kyllä hämäävää 😯

Missyli, voi olla juuri kiinnittymisvuotoa! Mulla tuli viime kierrossa 8dpo lähtien pienen pientä vuotoa ja luin, että juuri silloin 'blastokysti on osittain kaivautunut kohdun limakalvoon' vai miten se nyt olikaan hienosti ilmaistu jollain sivulla 😅 ja sain positiivisen alkuun raskaustestiin, siellä oli kiinnittymis yritys käynnissä siis ihan oikeasti :) silloin 12dpo sain ekat tosi hailakat positiiviset testit! Mulla on myös joissain kierroissa tosin tiputellut ennen menkkoja, 2-3pvän tiputteluvuoto ennen menkkojen alkua taidetaan laskea normaaliksi, mutta pidempään jatkuva tiputtelu voi olla esim. keltarauhasen vajauksesta/toimintahäiriöstä johtuvaa. Toivottavasti on siellä kyse kiinnittymisestä!! 😊😊

Mulla nyt 5dpo, alavatsaa vähän kiristää välillä ja oikeella mietoa vihlontaa, toivon, että hyvin toimivasta keltarauhasesta johtuvia ois nämä! Täällä vois tulla pe-la välillä näkyä kiinnittymisvuotoa. Voi kun nyt tärppäis ja pieni pysyisi matkassakin.