Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

381/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jo tovin ollut mukana lukemassa, mutta nyt voisin itsekin kirjoittaa! :) Mulla on ollut tässä pitkät piinapäivät, niin ajattelin, et jos kuitenki ois tärpännyt, niin tää keskustelu ei enää sinänsä koskisi minua. Mutta kuitenkin näin kp42, heti aamusta alkoi tosi kovat kohtukiput ja verta tiputtamaan. Toiveita oli ja kuviteltuja oireita. Ymmärrän sua Turuntyttö, sillä itselläkin on pitkä ja epäsäännöllinen kierto. 

Vähän taustoitusta.. Vuosi sitten harkinnan jälkeen maaliskuun loppupuolella päätettiin miehen kans et nyt saa tulla jos tullakseen. E-pillereitä en ole käyttänyt vuosiin, ehkäisynä keskeytetty. Mie oon 27v, mies 34v. Mies ollut jo kauemmin valmis yrittään, mutta vuosi sitten mulleki tuli se fiilis, et saa nyt tulla. En tiedä/muista yhtään mikä kierron vaihe mulla oli tuolloin vuosi sitten maaliskuun lopulla, enkä tiennyt edes oikein mitään kierroista ja raskautumisjutuista. Otettiinki eka rennosti, ja en hankkinu mitään tietoa muuta kuin sen, että noin pari viikkoa ennen menkkojen alkua vois olla ovis. :D En ees kyl tienny et tosiaan se munasolu on elossa niin vähän aikaa. Siinä seuraavan puolen vuoden aikana mulla kierto venyi parin kuukauden mittaiseksi jopa kahdesti, eli jäi niinku parit vuodot välistä. Noh, joskus syys-lokakuussa aloin merkkaan paperiseen kalenteriin mun vuotopäivät ja aloin vähän tietoakin hankkiin, kun ei se raskautuminen näköjään niin vain käynyt. :D Flo-appia aloin käyttämään marraskuussa - merkkasin silloin ekat menkat sinne. Pystyin kuitenki jo syyskuulta laskeen noita mun kiertopäiviä. Tiesin kuitenki jo sen, että mulla kierto on aika pitkä ja vaihteleva. Nyt siis on noin puoli vuotta laskenu mun kiertoa, ja se vaihtelee kp31-42 (jos ei väliin jääneitä lasketa). Tosi ärsyttävää siis. :D Ollaan tavallaan yritetty vuosi, mutta kuitenki kun pari kertaa jääny menkat välistä, niin yk vois olla 10, joista 4 semmosia joita oon oikeasti jo miettiny, et mihin se ovis vois tod.näk. osua. Joulukuun aikana luin ihan lukemattomia juttuja ja keskusteluja raskautumiseen liittyen ja voin vasta nyt sanoa olevani oikeasti tietoinen, esim. että ovista voi tikuttaa. 

Seuraavaksi mietittiinki niitä ovistikkuja ja muita juttuja, millä vois edesauttaa raskautumista. Kyllä jo kovasti haluttaisiin esikoinen, kun haluttaisiin vähintään 2 lasta, mieluiten 3 tai 4. Onko täällä muuten muita joilla on tullut kovat menkkakivut ja vuotanu verta mutta sitten ollutkin raskaana? Lueskelin noita muita keskusteluja ja näinki voi vissii käyä.. Mutta taitaa olla mulla toiveajattelua, taas oli vaan hiton pitkä kierto. :/ 

382/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Turuntyttö ja lapintyvär!

Pitkä kierto voi tosiaan viitata siihen, että ovista ei tapahdu ollenkaan. Suosittelen ehkä käymään gynellä joka ultraa munasarjat ja muutenkin tsekkaa paikat, sieltä vois sitten saada vinkkiä miten edetä 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joo pitäisi käydä siellä gynellä, jos tosiaan siltä sais jotain vinkkiä. Jotenkin on ajateltu että tulee jos on tullakseen, mutta kyllä tässä odotellessa on alkanut tuntumaan, että kaikki keinot vaan käyttöön. Vauvakuume kyllä kasvaa hurjaksi ja odotan sitä ihmeellistä tunnetta, kun ne kaksi viivaa ilmestyy tikkuun!

384/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapintyvär kirjoitti:

Ehkä joo pitäisi käydä siellä gynellä, jos tosiaan siltä sais jotain vinkkiä. Jotenkin on ajateltu että tulee jos on tullakseen, mutta kyllä tässä odotellessa on alkanut tuntumaan, että kaikki keinot vaan käyttöön. Vauvakuume kyllä kasvaa hurjaksi ja odotan sitä ihmeellistä tunnetta, kun ne kaksi viivaa ilmestyy tikkuun!

Suosittelen kyllä jos yhtään epäilet, että ovulaatiossa vois olla häikkää. Ilman ovista on vähän vaikea raskautua 😁 ja on hyvä tiedostaa jos ovuloi harvoin, koska sillon ne tärppipäivät on entistä arvokkaampia

385/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans todella pitkät kierrot, josta viimeisin ennen raskautumista venyi yli 120 päivän mittaiseksi ja katkaistiin terolutilla. Uskon, että tuo terolut sai omaan hormonitoimintaan buustia, kun raskauduin heti seuraavasta kierrosta. Kannattaa käydä lääkärillä mielummin ennemmin kuin myöhemmin, pitkä kierto ei ole normaalia, eikä sitä lasketa lapsettomuuden hoidoksi vaan ihan normaaliksi hoidoksi. Eli vuotta ei tarvi odottaa ennenkö lääkärille menee pitkän kierron takia 😊

386/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, en oikein oo ennen kiinnittäny huomiota mun kiertoon kuin nyt viimeisen vuoden aikana, ja jotenki sillon ajatteli ku jäi välistä et harvoin jää, mut toki mulla on pitkä kierto, sen oon tienny. Sitenhä toki se oviskaan ei tuu yhtä nopeasti uudestaan. Kai sitä aluksi luuli, että se raskautuminen nyt tulis tyyliin kun vähän yrittää.. ei se niin meekään aina. :D Mutta eikös se muuten oo luonnollista, että pari ovuloimatonta kertaa voi olla vuodessa? Näin oon lukenut..

387/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusille! Mielenkiintoisia nuo pitkät kierrot, ei oo itsellä kokemuksia semmoisesta.

Mulla olisi pitänyt eilen alkaa menkat, ei alkanut. Tein raskaustestin ja negaa näytti. Ei oo vielä tänäänkään alkanut. Menkat on tullut tähän asti todella tarkasti, jopa samaan aikaan päivästä. Vähän pelottaa, että jos mullakin nyt alkaa menee kierto sekaisin stressistä tai jostain. Ei oo kivaa. Pitää vielä aamulla tehdä uusi testi.

388/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin hermoja piinaavaa hommaa et huhh... 😅 nyt ainakin kun on se 11päivää tarkalleen menkat myöhässä ja testi näyttää negaa. Toivo elää että olisinkin tärpännyt, mutta kun taas tiedostaa että on epäsäännöllinen kierto niin ei uskalla toivoa liikoja. No, jollei tällä viikolla ala niin teen uuden testin ensi viikolla. 🤔

Ja jos menee sinne lääkärille juttelemaan näistä pitkistä kierroista niin täytyykö varata aika ihan gynekologille vai hoitaako peruslääkärit näitä?

389/1881 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuntyttö kirjoitti:

Tää on kyllä niin hermoja piinaavaa hommaa et huhh... 😅 nyt ainakin kun on se 11päivää tarkalleen menkat myöhässä ja testi näyttää negaa. Toivo elää että olisinkin tärpännyt, mutta kun taas tiedostaa että on epäsäännöllinen kierto niin ei uskalla toivoa liikoja. No, jollei tällä viikolla ala niin teen uuden testin ensi viikolla. 🤔

Ja jos menee sinne lääkärille juttelemaan näistä pitkistä kierroista niin täytyykö varata aika ihan gynekologille vai hoitaako peruslääkärit näitä?

Jos on mahdollista niin suosittelen gynelle (yksityselle) menoa, en tiedä kuinka paljon terkkarin yleislääkärit tekee/osaa 🙂

390/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ensin työterveydessä hoitajalla, joka laittoi normi lääkärille ja hän laittoi sit gyneööe 😄 eli helpoiten pääsee kun menee gynelle suoraan

391/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan näin ettei niitä lasketa lapsettomuushoidoiksi? Haluaisin selvittää just että ovuloinko ollenkaan eli onko millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi ja haluaisin myös jotain apua näihin epäsäännöllisiin kuukautisiin. Arki on sen puolesta hirveen hankalaa kun kokoajan pitää huolehtia että on tampoonit mukana ja se, että pitää melkein jatkuvalla syötöllä ravata vessassa tarkistelemassa joko ne menkat sieltä alkoi. 😅

Vierailija
392/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh haluaisin mutta ei niin ei . Olen jo luovuttanut kaiken suhteen vauvaa ei meille tuu

393/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh en nytten viivytellyt vaan soitin terveyskeskukseen, esitin ongelmani ja sain lääkäriajan. Kuitenkin vasta kesäkuulle kun ei ole niin kiireellinen asia. Mutta lohduttavaa tietää että silloin viimeistään saan apua tähän ongelmaan. 😊 kiitos rohkaisusta teille!

Käyttäjä10420 miksi olet menettänyt toivosi? 😮

394/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille plussanneille :) Ja uusille tervetuloa!

Turuntyttö: Hyvä jos sait inspistä täältä toimia! Ei kun kesäkuuta ootellessa!

Lapintyvär: Meillä oli syksyllä tuo sama, että antaa vauvan tulla jos on tullakseen, mutta muutamaan kiertoon kun ei tapahtunut mitään niin hermo meni ja alkoi asioista selvää ottaminen ja oviksen tikuttelu ja lämpöjen mittailu yms :D

Toive85: Ehdottomasti pitää vähän hemmotella itseä, jos siihen on mahdollisuus! Mullakin kasvohoitohemmottelua luvassa ensi viikolla :) Jos vähän piristäisi mieltä myttyyn menneen kierron takia.

Omaa napaa: Heräsin tänään viiltävään vatsakipuun, ja tiedän mitä se tarkoittaa, menkkojen alkamista parin tunnin sisään. Alkoivat sitten 3 päivää keskiarvon kiertoa aiemmin… Enpä ehtinyt mitään suotta testailemaankaan, mutta parempi kai näin kuin että olisivat alkaneet myöhässä. Ei ehtinyt täysillä piinailla ja uusi kiertokin starttaa nyt sitten aiemmin. Mietin vaan että voi olla, että meilläkin uusi kierto tulee olemaan rennompi, ei tikutteluja tai muuta (ehkä voisin aamulämmöt kirjata paperille, mutta Flota avaamatta). Jos raskautuisin, niin LA asettuisi (oonko ihan hölmö ku oon jo tämäkin kurkannut :D) jonnekin 20.12 tienoille, ja en halua mitään joulun ihme-vauvaa… (Anteeksi jos täällä on joku jouluna syntynyt :D). En siis halua väen vängällä osua ovulaatioon tässä kierrossa. Mutta jos tärppäisi niin sitten antaa tulla jouluvauvan. Huhtikuun puolella vois sitten tosiaan koittaa sitä kerta päivään hommailu-taktiikkaa ja nyt toivoa että oltaisiin se kierto samassa osoitteessa ilman työreissuja. Epäilen että nytkin tässä epäonnistuneessa kierrossa parhaat päivät oli silloin kun mies oli reissussa.

Mutta voi ärsytys, kun kierto ei voi tosiaan olla täysin säännöllinen, vaan vaihteluväli on nyt näköjään 26-31 päivää. Pitää toki olla tyytyväinen, että tuo on kai ihan normaalin kierron pituus, niin voisi luulla että ovuloin normaalisti. Koitan syödä semiterveellisesti (olen normaalipainoinen), ikää 29v, ei ole mitään sairauksiakaan, en tupakoi, alkoa käytän max. pari kertaa kuussa (esim. viinilasillinen)… Niin mikä hitto on kun ei tärppää! Mutta nyt tosiaan pieni hengähdystauko kaikesta testailusta ja mittailusta ja katse kohti huhtikuuta..!

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

395/1881 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minäkin liityn joukkoonne. Eli meillä on esikoistyttö 03/17. Kuumeillut ja haaveillut olen toisesta jo jonkin aikaa ja nyt sain mieheltä siunauksen. Pilleriliuskaa jäljellä pari viikkoa ja sitten päästään yrittämään. Mukava päästä jännittämään myös muiden yrityksiä! :)

396/1881 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tässä uusi kuumelija : D olen kohta 29 v ja pikkukakkosta toivotaan, esikoinen jo melkein 6v.

Mulla todettu PCO, eka raskaus alkoi luomusti ehdin kyl syödä teroja viikon verran koska en itse eikä lääkäri tajunnut että olin jo raskaana, viikkoja oli silloin noin 5 kun terot sain käyttöön.

Nyt jännittää kamalasti miten tässä käy, pillerit jätin pois jo tammikuussa.

397/1881 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. Täällä olisi nyt tärppipäivät käsillä. Lämpöjä olen mittaillut, mutta tulikin tässä mieleen että ilmeisesti mydaysi ei noista lämmöistä ole juurikaan kiinnostunut, vaikka sinne ne voi laittaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Pikaisen googlauksen + kokemuksen tulos. Tai no, en itse ainakaan ymmärrä tuon taivaallista noista lämmöistä. Toivoin että helpottaa sovellusta. No, kuitenkin master plan olisi pupuilla tästä päivästä sunnuntaihin, mikäli isäntä vaan pysyisi vauhdissa perässä. Välillä tuntuu tuskastuvan tähän seksin liialliseen tarjontaan. 🤣 Eipähän tartte valittaa ettei ikinä saa. Olisi kyllä kiva tälle vuodelle saada vauva. 18 kuuluu suosikki lukuihin, mutta näyttää kiire tulevan jos nyt tärpänneistä on laskettu joulukuulle la.

398/1881 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cevandriel nyt sitten vaan peitto heilumaan ahkerasti! ;) Joo nyt pitäis tärpätä jos joulukuulle vielä tahtois keretä. Toivotaan että ahkera touhuaminen tuottaa tulosta!

399/1881 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee Cevandriel kierrot vissiin aikan samoissa päivissä, viimeksi piinailtiin menkkojen alkua samaan aikaan ja nyt tärppipäivät osuu lähekkäin, hauskaa :) Mä en kans tiedä noista lämmöistä juurikaan niin en osaa auttaa, mutta toivon plussatuulia kovasti sinne!

Mun on pakko hehkuttaa tätä meidän rennompaa otetta tässä kierrossa! Bongasin eilen ovislimoja, eli veikkaan että lähipäivinä tapahtuu, mutta testejä en edelleen aio tehdä ;) Mä olen tainnut repiä aikamoiset stressit kahessa edellisessä kierrossa ovistesteistä jne. kun on tuntunut, että seksikin on ollut pelkkä suoritus. Nyt ollaan molemmat nautittu ja on oikeesti tehnyt ihan kunnolla mielikin :D Eli täällä päässä tuntuisi ainakin toimivan tämä rennompi taktiikka, saa sitten nähdä että osutaanko ajallisesti lähellekään oikein, mutta ei ainakaan tule harmaita hiuksia vielä tässä vaiheessa :D

400/1881 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuumotellaan edelleen, että missä ne menkat viipyy. Nyt siis kp 47/35. Kierto saattaa siis vaihdella sinne 60päivään, mutta yleensä alkanut siinä 33-43 kietopäivillä. Tuskastuttaa kamalasti ja eilen vielä luin ketjua myöhään plussanneista, toivon kipinä syttyi uudelleen ja ensi viikolla testaan jollei ala menkkoja kuulumaan ennen sitä! 😁

Viimeiset kolme päivää ollut maha turvoksissa ilman kipuja, mutta tänään aamupäivällä tuli menkkakipumaista juilintaa. Se kesti muutaman tunnin ja loppui, samoin turvotus. Mitäköhän tää nyt sitten on..?

Tulisi edes ne menkat niin pääsisi aloittamaan uudesta kierrosta yrittämisen, mutta kyllä se myöhäinen plussakin kelpaisi 😁