Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko juominen olla joskus parisuhteen toisen osapuolen (ei sen juopon vaan sen toisen) vika?

Vierailija
27.12.2017 |

Jos se toinen on ilkeä, häijy, narsistisilla piirteillä ja harjoittaa paljon henkistä väkivaltaa puolisoaan kohtaan, voiko olla, että hän aiheuttaa sen toisen parisuhteen osapuolen juomisen?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasan varmaan ole toisen vika! Juoppo on juoppo ja syitä juomiseen haetaan aina muista

kuin itsestään. Alkoholisti ei myönnä itselleen olevansa juoppo ja alkoholista riippuvainen.

Surkeita pellejä tuollaiset muita syyllistävät paskajuopot.

Vierailija
2/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on siltikin oma valinta.

Vierailija
4/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. uskon, että kyllä se voi vaikuttaa ja saada jonkun juomaan. Mutta silloin on taipumusta sellaiseen muutenkin, ei vaan välttämättä hyvissä olosuhteissa olisi alkanut ryypätä.

Vierailija
5/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, juominen on aina sen juopon oma syy. Juopollakin on nääs mahis hankkiutua siitä toisesta osapuolesta eroon joten ei kelpaa syyksi.

Vierailija
6/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toinen pahaa oloa aiheuttaa, se on sitten oma valinta miten sitä oloaan hoitaa.

Vierailija
7/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
8/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kullä niin kalteva pinta. Juominen ei lopu niin kauan kuin juova syyttää siitä muita. Kukaan ei väkipakolla kaada alkoholia toisen kurkusta alas.

Vierailija
9/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinun syysi, että syön liikaa.

Fakta.

Vastaus kysymykseesi: EI.

Vierailija
10/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yhtä harvinaista se on kuin saada joku lopettamaan juominen ilman pienintäkään omaa motivaatiota lopettamiseen... tai tuossa tapauksessa aloittamiseen. Harvemmin sitä alkon kurkkuun kaatamista vieressä oleva päättää.

Vierailija
11/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omista teoistaan, mutta kukaan ei ole vastuussa toisen teoista. Voin ärsyyntyä viestistäsi, mutta reaktio on kuitenkin minun.

Juopoille on normaalia syyttää muita, kun heillä itsellään ei ole kontrollia.

Juoppo, narsistinen ihminen on täysin turha eikä sellaisen kanssa pitäisi tuhlata aikaa.

Vierailija
12/55 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se juominen hyödyttää tuollaisessa tilanteessa? Muuttuuko ilkeä puoliso ihanaksi ja häijy muita huomioivaksi kun itse alkaa juomaan?

No, ei tietenkään. Ainoa syy tuossa tilanteessa juoda, on se että yrittää keksiä keinon paremmin sietää paskaa puolisoaan ja tämän käytöstä. Yksittäisinä kertoina toki ihan ymmärrettävää, mutta jos tämä on syy toistuvasti, pitää jo ajatella muitakin ratkaisuja ongelmaan, sillä alkoholiongelma ei ole mikään pikkujuttu ja yksinkertaisesti hoidettavissa oleva ongelma sekään.

Vierailija
13/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vai miten sinä sen selität, että juoppo juo myös siitä syystä, että ei ole puolisoa, eikä lopeta juomista vaikka tulisi ero ja saisi paremman puolison?

Ei juominen on ongelma alkoholistille itselleen vaan hänen läheisilleen. Alkoholistille tulee ongelmia siitä, jos ei voi / saa juoda.

Vierailija
14/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Vai miten sinä sen selität, että juoppo juo myös siitä syystä, että ei ole puolisoa, eikä lopeta juomista vaikka tulisi ero ja saisi paremman puolison?

Ei juominen on ongelma alkoholistille itselleen vaan hänen läheisilleen. Alkoholistille tulee ongelmia siitä, jos ei voi / saa juoda.

Niinpä, alkoholistille tulee ongelmia jos ei saa juoda. Siinäpä miettimistä niille jotka pyrkivät kieltämään läheisiltään juomisen! Haluavat toiselle vaan ongelmia, saisivat hävetä!

Vierailija
15/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani puoliso syyttää minua masennuksestaan. Olen niin ikävä ihminen, että puolisoni masentuu. Aiheutan puolisolleni masennuksen.

Itse ajattelen osittain niin, että puolisoni on tyyppiä, jonka pitää löytää syy ikäviin asioihin itsensä ulkopuolelta. Muista ihmisistä.

Ajattelen myös osittain niin, että vaikka eroaisimme, voisi puolison masennus silti jatkua. Silloin syy olisi se, että avioliittomme aikana olin niin ikävä ihminen, että se aiheuttaa masennuksen myös liiton päättymisen jälkeen. Olen rikkonut hänet liittomme aikana tms.

Vierailija
16/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, juoppo juo syystä kun syystä. Juo kun vituttaa ja juo kun ei vituta.

Vierailija
17/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomiseen tarvitaan syy. Ja eikö häijy puoliso ole loistava syy juomiseen (tämä on sarkasmia).

Vierailija
18/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on kyllä. Anssi Mänttärin elokuvasta Pyhä Perhe (1976) tuli klassikko, kun siinä kuvattiin miten perheen dynamiikka ei kestä sitä että mies lopetaa ryyppäämisen. http://www.elonet.fi/fi/elokuva/117882

Vierailija
19/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kun hyysää juoppoa liikaa ja mahdollistaa juomisen jatkumisen mukavasti. Joskus porky perseelle voi auttaa heräämään.

Vierailija
20/55 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli osasyy masennukseeni mutta en osaa silti ajatella että se olisi ollut hänen syynsä. Vaan molempien syy. Miehellä oli omat tiedustamattomat konstinsa manipuloida minua, ja minä en tunnistanut huonoa kohtelua tietoisesti, vain alitajuisesti, ja tukahdutin kiukun joka muuntui masennukseksi. Tangoon tarvittiin kaksi eikä kumpikaan tiennyt mitä teki. Mutta jos väittää toisen aiheuttavan masennusta, silloin on jo tietoisen piirissä ja lopullinen vastuu on itsellä. Sanoittaa asiat ja vaatia että ne muuttuvat, ja jos ne eivät muutu tai kompromissia ei löydy, lähteä suhteesta. Tai jäädä, mutta ottaa vastuu päätöksestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi