Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pisin aika, jonka olet ollut masentunut?

Vierailija
29.09.2024 |

Olisi kiinnostavaa tietää miten pitkiä aikoja ihmiset ovat masentuneita. Itsellä kestänyt jo yli vuoden...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v

Vierailija
2/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta tullut täälläkin täyteen. 

Vierailija
4/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v.

Ei uusiutunut 

Vierailija
5/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikyt vuotta

Vierailija
6/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tai vähemmän lapsesta asti melkein kolmekymppiseksi. Sanotaan että 20 vuotta. Edelleen helposti lipsahtaa sille puolelle mieli jos en huolehdi itsestäni. Ulkomaille muutto on auttanut huomattavasti.

Vierailija
7/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun kahdeksatta päivää.

Vierailija
8/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30vuotta

Vierailija
9/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa tulee 8 vuotta täyteen.

Vierailija
10/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aika minkä olen ollut ilman pildeä.

Masennus loppuu hetkeksi ja alkaa taas kunnes saan seuraavan kerran.

Vierailija
11/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tai vähemmän lapsesta asti melkein kolmekymppiseksi. Sanotaan että 20 vuotta. Edelleen helposti lipsahtaa sille puolelle mieli jos en huolehdi itsestäni. Ulkomaille muutto on auttanut huomattavasti.

Mihin maahan, jos saa kysyä?

Vierailija
12/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-3 vuotta. Masennus poistui, kun sen aiheuttaneet syyt poistui.

Vierailija
13/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Eurooppaan. Aurinko ja sosiaalisesti taidokkaampi kulttuuri auttaa oikeasti tosi paljon. Ihan jo siksi, että muut huomaa ja välittää jos voit huonosti. Viimeksi pari päivää sitten kaveri joka on myös kollega kysyi olenko surullinen tai väsynyt. En edes itse ollut tajunnut että kyllä, molempia itse asiassa. Se herätti miettimään taas että mitäs siellä omassa päässä nyt itse asiassa tapahtuu tällä hetkellä ja mitä asialle pitäisi tehdä. Tosi harvoin Suomessa kukaan koskaan kysyi tai välitti, vaan menetin jopa ystäviä kun en ollut aina pirteä ja iloinen. Mutta täällä myös muiden käytöstavat ja ystävällinen kohtelu tekee sen, että paljon harvemmin tuntuu pahalta.

Vierailija
14/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Eurooppaan. Aurinko ja sosiaalisesti taidokkaampi kulttuuri auttaa oikeasti tosi paljon. Ihan jo siksi, että muut huomaa ja välittää jos voit huonosti. Viimeksi pari päivää sitten kaveri joka on myös kollega kysyi olenko surullinen tai väsynyt. En edes itse ollut tajunnut että kyllä, molempia itse asiassa. Se herätti miettimään taas että mitäs siellä omassa päässä nyt itse asiassa tapahtuu tällä hetkellä ja mitä asialle pitäisi tehdä. Tosi harvoin Suomessa kukaan koskaan kysyi tai välitti, vaan menetin jopa ystäviä kun en ollut aina pirteä ja iloinen. Mutta

Masentuisin välittömästi jos joutusin johonki pakkososiaaliseen helvettiin.

Vierailija
15/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masentuisin välittömästi jos joutusin johonki pakkososiaaliseen helvettiin."

Mitään pakkoa en ole koskaan kokenut, tahtoa tutustua mukaviin ihmisiin sen sijaan jatkuvasti. Mutta älä muuta jos ei inspaa. En käskenyt tekemään samoja valintoja kuin minä.

Vierailija
16/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannattaisi niputtaa kaikkia masennuksia yhteen. Pitkäaikainen masennus voi jatkua vuosia, mutta se ei ole läheskään niin voimakasta kuin vaikkapa vakava masennusjakso, joka ei useampaa vuotta kestä.

Vierailija
17/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h putkeen. Sitten on taas koittanut uusi vuorokausi. Silloinkin saattanut olla masentunut koko päivän. Kuka niitä laskee? Päiviä, viikkoja, vuosia. Ihmiset tulee ja menee, mut yksi ystävä pysyy rinnalla. Oma synkkä varjo.

Vierailija
18/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteen jälkeen olin kummassakin tapauksessa vähän aikaa niin syvissä vesissä että en edes tunnistanut enää itseäni. Muuten alakulo kestänyt kerrallaan max viikon mikä on mulle kans jo tosi pitkä aika. Ei mistään masennuksesta kyse edes. N32

Vierailija
19/19 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 27 sekuntia