Teinien kanssa etelään, mutta minne?
Toinen tykkää altaalla löhöilystä ja uimisesta, toinen on kiinnostunut luonnosta ja historiasta. Meille vanhemmille ei muuta väliä kuin että teinit olisivat riitelemättä ja valittamatta, niin löydetään kyllä varmasti melkein mistä vaan paikasta jotain meillekin.
Mitä suosittelisit? Saa ehdottaa sekä talvi- että kesäkauden kohteita, kun ajankohtakin on vielä hakusessa.
Kommentit (29)
Suosittelen teille Jemeniä. Siellä on jokaiselle jotain.
Kreikka. Löytyy rantaa ja lämpöä sekä rutkasti historiaa ja luontoakin :)
Menkää Portugaliin. Ensin historiamatkailua esimerkiksi Sintraan ja Lissaboniin, sieltä junalla etelään rantalomailemaan. Vaihtoehtoisesti voisitte jäädä pääkaupunkiseudulle, sillä vaikkapa Cascaissista löytyy rantoja. Portugali on siitäkin kiva maa, että se on edelleen melko edullinen.
Mä olin noin viisi vuotta sitten Pulassa, Kroatiassa. Hauska pieni paikka. Meillä oli hotelli meren rannalla, eli sekä allas että meri ja kaupunkiin pääsi nopeasti bussilla. Olin matkalla siskoni kanssa, mutta paljon lapsiperheitäkin siellä oli. Itse pidin juuri tästä kaupungin ja rantaloman yhdistelmästä. Lomalla olimme elokuussa ja silloin oli kuuma!
Somalia. Upeita hiekkarantoja ja herkullista ruokaa, sekä bonuksena omaperäinen kulttuuri. Teinitkin tykkäävät.
Ei mitään "etelää" teineille. Vaan Lontoo tai New York.
Mä lähden oman teinipoikani kanssa keväällä Rodokselle, ihan siihen kaupungin keskustaan. On ostospaikkoja, rantoja, historiaa ja luontoa lyhyiden matkojen päässä.
Kiitos! Portugali ja Kroatia kuulostavat kumpikin hyviltä vaihtoehdoilta, etenkin kesää ajatellen. Entä jos lähtee vasta syyslomalla, onko esim. Kanarialla mitään jossa olisi sekä rantaa että nähtävää? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi teinien olevan kiinnostuneita rannoista ja historiasta. Itse kävin teininä Lontoossa ja se oli tylsin loma ikinä. Ei kaikki ole kiinnostuneita ruuhkista ja pakokaasuista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Portugali ja Kroatia kuulostavat kumpikin hyviltä vaihtoehdoilta, etenkin kesää ajatellen. Entä jos lähtee vasta syyslomalla, onko esim. Kanarialla mitään jossa olisi sekä rantaa että nähtävää? Ap.
Teneriffa. Upea luonto.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden oman teinipoikani kanssa keväällä Rodokselle, ihan siihen kaupungin keskustaan. On ostospaikkoja, rantoja, historiaa ja luontoa lyhyiden matkojen päässä.
Kiitos tästäkin. Rodosta en ollut tullut ajatelleeksikaan.
Lontoossa ollaan käyty. Nyt halutaan nimenomaan rantakohteeseen, jossa olisi myös jotain nähtävää. Ap.
Välimerellä joka paikasta löytyy sekä historiaa, luontoa että rantaa, kun näkee vähän vaivaa. Kanarialla en itse ole käynyt, joten en tiedä, mutta onko siellä tuota historiaa lähellekään yhtä paljon?
Lontoo ja New York ovat tietysti mahtavia kaiken ikäisille, mutta rantalomaa niistä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Barcelona!
Ja kaikki tavarat varastetaan!
Vierailija kirjoitti:
Komppaan Nyki ja Florida. Tai Barcelona.
Mä olin mutsin kanssa Fuerteventurassa (ihan siis vaan Kanarialla), mutsi tykkää auringonottamisesta ja altaalla löhöämisestä, itse tykkään luonnosta ja vaeltamisesta ja ns. autenttisista jutuista. Oli hyvä kohde molempien makuun, ja all inclusive äidin mieliksi. Siinä mielessä turvallinen paikka että voivat liikkua teinitkin siellä yksin (minäkin liikuin), julkiset kulkee hyvin, hintataso on ookoo ja missään ei kuseteta turisteja ainakaan ihan mahdottomasti ;)
Barcelonassa on kaikkea! Lisäksi noin tunnin matkan päässä on Port Aventuran huvipuisto, joka on Euroopan suurin ja josta löytyy laitteita myös teinien makuun.
Edes jotain ehdotuksia, pliis, ennen kuin pasta menee kiinni :) Missä olette olleet teinien kanssa?