Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaskaan kummilapset eivät kiitäneet joululahjoista:(

Vierailija
27.12.2017 |

Olen ostanut joka vuosi kummilapsille, nyt jo nuorille aikuisille, joululahjat. Annoin lahjat ystäväni, heidän äitinsä kautta. Mutta mitään ei ole kummilapsista kuulunut, ei kiitosta eikä edes minkäänlaista joulutervehdystä. Olen vähän pettynyt. Ovatko vanhemmat kasvattaneet lapsensa huonosti vai onko tämä nykynuorten tapa? Itse pidin yhteyttä kummieni kanssa vielä aikuisiälläkin, heidän poismenoonsa asti, olivat mukavia ihmisiä elämässäni.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ahdisti kun sain yli 20-vuotiaana lähes tuntemattomalta pariskunnalta lahjan jouluisin. En ollut kuulunut kirkkoon useaan vuoteen joten koin että minulla ei edes kummeja enää ollut enkä muutenkaan viettänyt joulua kovin merkittävästi. Oikeastaan vietin sitä vain vanhempieni iloksi ja tottumuksesta, itseäni ei olisi haitannut olla kokonaan viettämättä. Olin myös köyhä, opiskelijabudjetti ei aina riittänyt uusiin talvikenkiin tai siihen junalippuun vanhempieni luokse, puhumattakaan tuntemattoman pariskunnan lahjomisesta. Käytöstavat minulla kuitenkin oli mielessä ja juuri siksi ahdisti se lahjan saaminen. Olisi ollut helpompi jos en olisi koko lahjaa saanut. Eipä se yleensä edes ollut mitään mitä olisin halunnut tai tarvinut, hintava kuitenkin.

Lahjasta tuli siis moneltakin kannalta paha mieli ja olin enemmän kuin tyytyväinen kun kummit lopettivat lahjomisen. Tämän jälkeen on ollut jopa mukavampi lähettää se joulukortti ja kysellä kuulumiset sukujuhlissa.

Mulla vähän samat muistot. Jos en ollut ansainnut niitä lahjoja kiitoksitta niin oma oli vikansa.

Vierailija
22/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni poika ei ole myöskään kiittänyt lahjoista. Häntä pitää aina huomioida ja jatkuvasti pitäisi pyytää brunssille...kahville yms. Ikinä ei ole tuonut minulle mitään mutta odottaa että minä huomioin häntä. Suuttui kun ilmoitin että tänä jouluna meillä ei ole vastaanottoa...olen kertakaikkisen kyllästynyt tuohon touhuun. Ei minkäänlaisia tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia kommentteja täällä. Kyllä olen sitä mieltä että kaikkien kummien tulisi lopettaa lahjojen anto jo rippikouluikään, varsinkin kun ne aiheuttavat jopa ahdistusta lahjan saajassa.

Vierailija
24/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika homoa ostaa konvehtirasioita kummilapsille!

Vierailija
25/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on ostanut lahjan ja odottaa että kummilapsi ottaisi yhteyttä ja kiittäisi lahjasta. Ei siis odota mitään vastalahjaa. Ja sen perusteella kummia haukutaan ahneeksi ja homoksi. Wtf??? Tuollaisille kummilapsille euron suklaalevykin on liikaa.

Vierailija
26/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Mulla on kolme kummilasta, yksi jo aikuinen, yksi teini, yksi alakoululainen. Joka vuosi olen laittanut lahjat synttärinä ja jouluna, ei ole kiitosta tullut, ei edes korttia tai tekstaria. Kyllä se musta on huonoa käytöstä. Vanhimmalle lopetin ostelun juuri siksi, kun en ikinä kuullut hänestä mitään. Kahden pienemmän kanssa olen enemmän tekemisissä mutta eivät edes nähdessämme sano mitään, tykkäsivätkö lahjasta vai mitä.

Vierailija
27/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat antaa lastensa kuvitella, että kummien lahjat onkin vanhempien ostamia. Hävytöntä, mutta totta.

Vierailija
28/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Mulla on kolme kummilasta, yksi jo aikuinen, yksi teini, yksi alakoululainen. Joka vuosi olen laittanut lahjat synttärinä ja jouluna, ei ole kiitosta tullut, ei edes korttia tai tekstaria. Kyllä se musta on huonoa käytöstä. Vanhimmalle lopetin ostelun juuri siksi, kun en ikinä kuullut hänestä mitään. Kahden pienemmän kanssa olen enemmän tekemisissä mutta eivät edes nähdessämme sano mitään, tykkäsivätkö lahjasta vai mitä.

Minun lapseni eivät varmaankaan ole virallista kiitosta lähettäneet, tuskin heillä on edes kummien numeroita. Mutta tavatessamme olemme sitten kiittäneet ja kehuneet lahjoja, tai minä olen lähettänyt kuvan lapsesta uusi paita päällä tms.

Oma kummipoikani on yhden kerran itse spontaanisti lähettänyt kiitosviestin. Olisikohan ollut silloin, kun ostin joululahjaksi yllätyspalkinnon tuttujen peli-ihmisten suosituksesta. Yleensä olen kuullut hänen äidiltään reaktiosta lahjaan, ja minulle on riittänyt tieto, että lahja on päätynyt käyttöön.

Vierailija
29/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menee niin että nää hyvät kummilapset saa ne haist v asenne kummit ja toistenpäin. Harvoin kuulee et oltais tyytyväisiä.

Vierailija
30/31 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin myös lopettaa kummilahjat vastedes. Kävin viemässä (tänä vuonna vielä erityisen kalliinkin) lahjan heille kotiovelle. Teini itse ei ollut paikalla vaikka etukäteen sovittiin tulostani. Vanhemmat eivät kiittäneet, eivät edes kahvia tarjonneet. Tunsin itseni jotenkin hölmöksi. No, koska rippijuhlat on jo vietetty, voi kummikin sitten alkaa jo luopua omista "velvollisuuksistaan".

Vierailija
31/31 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten ihmetellä kun on vaikea saada ketään suostumaan kummiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi