Saharasäärellä menee hermot - mistä apua kuivaan ihoon?
Aqualan L ja vastaavat testattu. Iho vain kutisee ja hilseilee. Nyt vinkit kehiin, mikä auttaisi?
Kommentit (6)
Minulla auttoi se, että valelin suihkun jälkeen sääret lähdevedellä, hanavesi kuivatti. Lisäksi ainoa toimiva rasva (kokeilin monia) ilman lähdevesikikkaa oli sikakallis satasen vartalovoide eli suosittelen kokeilemaan ostamalla pari pulloa vettä. Yhdestä pullosta riittää moneen suihkukertaan.
Mulla toimii apteekin Decubal-voide ja kun tilanne ei ole niin paha, niin body shopin oliivivartalovoi (muut ei toimi, vain oliivi).
Yksi mikä yleensä unohdetaan on huoneilman kosteus. Mulla helpotti vasta kun hankittiin ilmankostuttimet ja puskettiin kosteusprosentti 45:een. Talviaikaan se putoaa pahimmillaan 20:een, kiitos keskuslämmityksen.
Myös sulfaatittomat saippuat auttavat, sulfaatit ovat liian peseviä (poistavat rasvaa).
Ja ne tavalliset: veden juonti, hyvät rasvat sisäisesti ja ulkoisesti, mulla öljynä kookos.
Mitä pesuainetta käytät? Käytän ilmaiseksi saatua hajustettua halpissuihkugeeliä joka kuivattaa. La Roche Posaylla on hyvä vartalonpesuaine mutta itse taidan tyytyä edullisempaan Erisaniin joka on ok.
Ceridal ihoöljy ja sisäinen kosteutus, ehkä jotkut oliiviöljykapselit.