Oletko kokenut jotakin yliluonnollista?
Oletko koskaan nähnyt, kokenut tai todistanut jotakin, joka on tuntunut yliluonnolliselta? Uskoitteko yliluonnolloseen vai uskotteko, että sille ehkä oli kaikesta huolimatta jokin "oikea" selitys?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen ennustanut ihmisten kuoleman etukäteen
Kuolenko mä ensi vuoden aikana?
Jumala tekee ihmeitä vielä tänäkin päivänä, Hän vastaa rukouksiimme, kunhan sydän on puhdistettu valheesta, vääryydestä ja emme yritä salata mitään Häneltä, vaan kun täysin vilpittömin sydämin rukoilee Hän kyllä kuulee ja vastaa.
Pahat teot erottaa ihmisen Jumalasta:
vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
Jesaja 59:2
Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan:
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Matteus 5:8
Onhan se kivaa nähdä Jumala. Mutta sitten on ikuisuus. Ootteko uskikset edes miettineet mitä teettä ekan biljoonan vuoden kuluessa. Koska niitä biljoonia vuosia on äärettömän monia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kivaa nähdä Jumala. Mutta sitten on ikuisuus. Ootteko uskikset edes miettineet mitä teettä ekan biljoonan vuoden kuluessa. Koska niitä biljoonia vuosia on äärettömän monia.
Niin, silti ihmiset epätoivoisesti yrittää kehittää elämän elixiiriä, monet rikkaat on pakastaneet ruumiinsa, jotta jos sellainen keksittäisiin he voisivat elää ikuisesti.
Rakastan sitä, että olen olemassa. Pelkkä olemassa olo riittää minulle.
Rakastan elämää itsessään, mutta tähän pahaan ja kylmään maailmaan en haluaisi jäädä ikuisuudeksi.
Jumala on onneksi kuitenkin luvannut luoda uuden maan ja uudet taivaat.
Siellä ei ole enää itkua, ei sairautta, ei kuolemaa, vaan se on oleva autuuden valtakunta, joka on iloa, rauhaa ja rakkautta.
Koin yliluonnollisia kokemuksia koko nuoruuteni. Kolkylvuotiaana diagnosoitiin skitsofrenia. Lääkityksen alottamisen jälkeen maailmani korjautui realistisemmaksi
Mulla on ollut sellasia etiäisiä, että oon esimerkiksi ajatellut päivällä ruokaa laittaessa,että ai kauhee jos toi puukko tekis ison haavan käteen ja kuinka siinä sitten huutaisin miestä apuun ja tyrehdyttäisin verenvuotoa.
Sitten seuraavana päivänä se puukko on oikeesti vahingossa tehnyt ison haavan käteen.
..
Tai olen nähnyt unta, jossa nuorisojoukko oli mopoautoillaan mellastamassa meidän pihassa, yrittäen murtautua autotalliin ja tästä muutaman yön päästä on meidän pihasta varastettu lasten pyörä.
Tai olen ollut lähdössä esim. kirjastoon ja aatellut, että siellä törmään varmasti vaikka johonkin vanhaan tuttuun. Ja sitten se vanha tuttu on juurikin siellä kirjastossa.
Vähän pelottavia juttuja.
Henkimaailma ON olemassa. Minulla on todella monta kokemusta erilaisista henkimaailman ilmiöistä: vahva läsnäolon tunne kotonani, valot menevät itsestään päälle, kaappien ovet avautuvat ja esineet liikkuvat itsestään, tummia ihmisenmuotoisia hahmoja, valonvälähdyksiä.
Kovaa kolinaa keittiöstä; kuin astioita olisi rikottu. Menin katsomaan eikä mitään syytä äänelle löytynyt.
Kosketuksia iholla varsinkin öisin. Yleinen painostava, ahdistava tunnelma koko asunnossa. Ilmiöiden kokijoina/todistajina on ollut monta ihmistä.
Sain palkankorotuksen. Tätä ei järjellä selitetä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena Enkeli ilmestyi eteeni kun olin erittäin kipeä, paranin täysin sillä sekunnilla.
Mulle on käynyt sama, eikä tarvittu edes enkeliä. Äiti vaan totesi että jos on niin kipeä että ei voi mennä kouluun, niin sitten ei voi myöskään syödä jälkiruokaa.
Minulla oli juuri mitattu +40c kuume, puolestani rukoiltiin sillä tilani oli oikeasti todella huono.
Näin kattoon asti korkean miehen, jolla oli kaapu päällä, hänen kasvonsa, vaatteensa kätensä ja jalkansa hohti valoa niin kuin aurinko.
Kaksi ihmistä oli vieressäni he eivät nähneet häntä, mutta toinen kanssani olleista ihmisistä aisti selvästi tämä. läsnäolon, sillä hän romahti itkien sohvalle, eikä kyennyt hetkeen puhumaan mitään.
Olin täysin terve sillä sekunnilla, vaikka juuri ennen tätä minua oltiin lähdössä viemään jo sairaallaan.
Jeesus?
nettiramatussa yhdestä kohtaa kuvaus:
1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
Vierailija kirjoitti:
Henkimaailma ON olemassa. Minulla on todella monta kokemusta erilaisista henkimaailman ilmiöistä: vahva läsnäolon tunne kotonani, valot menevät itsestään päälle, kaappien ovet avautuvat ja esineet liikkuvat itsestään, tummia ihmisenmuotoisia hahmoja, valonvälähdyksiä.
Kovaa kolinaa keittiöstä; kuin astioita olisi rikottu. Menin katsomaan eikä mitään syytä äänelle löytynyt.
Kosketuksia iholla varsinkin öisin. Yleinen painostava, ahdistava tunnelma koko asunnossa. Ilmiöiden kokijoina/todistajina on ollut monta ihmistä.
Jeesuksen nimessä käskemällä niiden pitäisi lähteä pois.
En tiedä, onko tämä yliluonnollista, mutta joskus tulee hetkiä, jolloin tiedän tasan tarkkaan, mitä tulee tapahtumaan. Ihan kuin olisi elänyt sen hetken jo.
En ole. Haluaisin kyllä ja vaikka olen tässä maailmassa hyvin herkkä kaikelle, en ole koskaan kokenut mitään yliluonnollista.
Kerran rukoilin että minusta tulisi miljonääri. Unessa sitten ääni kuiskasi minulle lottonumerot. Valitettavasti onnistuin raapustamaan alas vain 3 numeroa kun heräsin.
Siitä viisastuneena olen opetellut ohjelmointia ja forexia. Varmaan sen hyvän algorithmin muistaminen on helpompaa kuin 7 numeron.
Vierailija kirjoitti:
Olen. En itse ensin uskonut siihen ja luulin unihoureiksi, mutta sitten kävi ilmi, että kahdella muulla läheisellä sukulaisella oli ollut sama kokemus samana yönä.
Millainen kokemus oli kyseessä?
Lukiossa ollessani mulla oli ahdistuneisuushäiriö johon liittyi paniikkioireilua ihmispaljoudessa kuten vaikkapa luokkahuoneessa. Olin tunnilla, jossa aika kului jäätävän hitaasti; oli tylsää ja olo hyvin epämukava. Veri kohisi päässä ja sydän jyskytti, koska tiiviisti istuminen tuntui veemäiseltä.
Yllättäen oloni raukesi, tunsin rauhaa ja euforiaa. Lämmin olo tulvi kehooni ja hiljensi yliaktiivisen keskushermostoni. Tunne jatkui tunnin loppuun saakka ja kävelin rauhallisena ulos luokasta. Sain viestin puhelimeeni sillä hetkellä ja siinä luki että ukkini oli kuollut.
Koin vahvasti, että ukkini oli juuri hetki sitten tullut minut hyvästelemään ja tunsin oloni helpottuneeksi ja tyyneksi.
Ihminen on olento, jota tiede ei täysin selitä. Tuo ”epätiede” on varmastikin suurimmalta osaltaan kvanttimekaniikkaa ja astrofysiikkaa, filosofiaa ja psykologiaa sekä ripauksen verran kemiaa ja osin tuntematonta/mittaamisarvoltaan mahdotonta materiaa.
Kaikki mitä maailmankaikkeudessa jo on, todistaa sen, että kokonaisuuteen sisältyy paljon semmosta minkä olemassaolo on täysin mahdollista mutta tieteellisesti epätodennettavaa. Esim.tietoisuus ei voi mitenkään olla vain aivojen tuotos. Miettikää miten älyttömiä juttuja pelkästään aurinkokuntaamme liittyy!
Ihmisen mieli on turhan vajavainen käsittelemään kokonaisuutta.
Moni ns.yliluonnollinen asia on mun maailmassa ja kokemuspiirissä luonnollisia asioita. Maailma on ihmeellinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Moni ns.yliluonnollinen asia on mun maailmassa ja kokemuspiirissä luonnollisia asioita. Maailma on ihmeellinen paikka.
Voitko yhtään avata tätä? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Ennen kuin menin armeijaan näin unta että hiihdettiin yöllä ja tuli vastaan hieno maisema johon kuunvalo kajasti. No armeijassa tuo tapahtui sitten ihan oikeasti, säpsähdin kyllä melkoisesti,. Maisema oli juuri samanlainen.
Kesämökillä laitoin uutta paneelia pesuhuoneen seinään ja tuumailin siinä hetken paikallani kun yhtäkkiä yksi pesuvati päätti pompata penkiltä lattialle ja hetki siitä saunassa tippui verhotanko alas. Arvelin että ehkäpä edesmennyt isäni ei tykännyt että sauna saa uutta pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu olen herkkä arvaamaan asioita ennalta ja saan etiäisiäkin.
Miekin kuulen, näen ja tunnen etiäisiä mutta en osaa pitää niitä yliluonnollisina. Meidän suvussa ja meilläpäin ne on "ihan normaalia".
Kun teen tiettyä erääseen uskontokuntaan (johon haluaisin kääntyä) liittyvää rituaalia/rukousta, tunnen ihmeellisen "humahduksen", tuulenvireen ja hyvänolontunteen usein. Aivan kuin Pyhä Henki olisi läsnä siinä.