Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen itkenyt tänään jo tunnin ja ketään perheenjäsentäni ei kiinnosta

Vierailija
27.12.2017 |

Lähinnä siksi kun perheenjäsenet vuorotellen mollaavat ja haluaisin vain kuolla kun en selvästi riitä...

Sitten kun päätän elämäni,ovatkohan he edes surullisia.. vai iloisia.

N19

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan joudut normaalisti päivässä itkemään, että sinut huomataan?

En yleensä itke ja asun yksin. Nyt joulun kotona käymässä ja tnään ekaa kertaa itku repesi kun en kestäny enää. Lähinnä varmaan siksi alko itku kun jatkuvaa haukkumista ja mikään ei kelpaa

Onhan tuohon olemassa ratkaisu,  Jos kotona käyminen aiheuttaa pahaa oloa, et käy kotona. Jos perhe mollaa sua, laitat välit jäähylle ja etsit parempaa seuraa. Problem solved.

Ehdoin tahdoin itsensä moiselle altistaminen on tyhmyyden merkki.

Vierailija
42/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he ovat väsyneitä. Haluavat nyt viettää joulua ilman että tarvitsee koko ajan kannatella yhtä. Olet nyt avun piirissä ja tarvitset kärsivällisyyttä. Kyllä sinä paranet mutta se ottaa aikaa vielä. Älä tee mitään typerää, koska paremmat ajat ovat sinulla edessäpäin. Kukaan ei pysty auttamaan toista määräänsä enempää ja jokainen väsyy liian ison taakan alle. Pura paha olosi hoitavalle taholle. Onko sinulla lääkitys?

Näin. Jos yksi henkilö valittaa valittamisen jälkeen, ei ota apua vastaan, mutta silti halutessaan onkin ihan ok, niin kuka sellaista voi auttaa? Ilmeisesti vanhemmat ovat yrittäneet auttaa saattamalla ap ammattiauttajalle, mutta ei tämäkään voi mahdottomia tehdä, jos henkilö ei itse apua hyväksy. Itsestäni sen pitää muutoksen lähteä ja muita syyttelemällä ei paranemista tule varmasti ikinä. Vain itseään voi muuttaa. Ap:lla on mukana myös joku teini-iän angsti, joka kyllä menee ohi. Jos hänellä kuitenkin on ystäviä, niin voiko elämä oikeasti olla niin syvältä?

Ilmeisesti ja jos. Miten kehtaat tulla suoltamaan tällaista paskaan vaurioitetun ketjuun? Että osaa ihminen olla itsekeskeinen ja hirveä! Älä USKO niihin OMIIN OLETTAMUKSIISI vaan perusta kaikkki mitä teet FAKTOIHIN, ettet aja muita itsetuhon partaalle tosiaankin tässä maailmassa. Mmmrrrrrrhhh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan joudut normaalisti päivässä itkemään, että sinut huomataan?

En yleensä itke ja asun yksin. Nyt joulun kotona käymässä ja tnään ekaa kertaa itku repesi kun en kestäny enää. Lähinnä varmaan siksi alko itku kun jatkuvaa haukkumista ja mikään ei kelpaa

Onhan tuohon olemassa ratkaisu,  Jos kotona käyminen aiheuttaa pahaa oloa, et käy kotona. Jos perhe mollaa sua, laitat välit jäähylle ja etsit parempaa seuraa. Problem solved.

Ehdoin tahdoin itsensä moiselle altistaminen on tyhmyyden merkki.

Siinä menee aikaa, että ymmärtää, että ne muut ovat väärässä, jos he eivät koskaan myönnä sitä, vaan laillasi syyttävät muita pestäkseen oman perseensä, kuten säkin justiinsa teet.

Vierailija
44/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuin kivikissaäiti, valivalivali vain, äitin syy, äiti teki sitä, äiti teki tätä, valivalivali, miehen syy, mies teki sitä, mies teki tätä, valivalivali... Itsessä ei ikinä ole mitään syytä, mutta muut ovat syyllisiä kaikkeen. Siitä on hyvä lähteä liikenteeseen...

Vierailija
45/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt välipäivinä on muitakin puhelimia, joihin voi soittaa kun haluaa ihan vain jutella. Kauhean ihmeellistä apua niistä ei kannata odottaa saavansa, eikä kannata ottaa vastaan sieltäkään mitään hyssyttelevää paskaa, jos meinaavat sellaista suoltaa, mutta ainakin saa itse jäsenneltyä ongelmaansa, kun puhuu siitä toiselle. Koitan etsiä muunkin numeron sinulle.

Vierailija
46/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ap, lääkkeet!!!!

Vierailija
47/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuin kivikissaäiti, valivalivali vain, äitin syy, äiti teki sitä, äiti teki tätä, valivalivali, miehen syy, mies teki sitä, mies teki tätä, valivalivali... Itsessä ei ikinä ole mitään syytä, mutta muut ovat syyllisiä kaikkeen. Siitä on hyvä lähteä liikenteeseen...

Et enää uskalla minua kiusata, niin käyt heikompiesi kimppuun?

t.kristallikissa (kivikissaäiti)

Vierailija
48/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talomme lähellä on järvi. Äsken tuijotin järveä ja ajattelin että kun perheeni lähtee illalla vierailulle, minä menen järvelle ja hukuttaudun.

Ap

Aika vihamielinen teko sinulta. Lapsellinen myös tyyliin siitähän saatte, ähä ähä. Kotijärvi ikuisesti pilalla.

Ei ole kosto. En vain keksi muuta tapaa. Minä olen ikuisesti pilalla. Kuka haukkuu lapsensa paskaksi jos muka välittää. Ei kukaan. Ei kukaan.

Älä anna yhden  tai kahden ihmisen mielipiteen määrittää arvoasi  ihmsenä.Et sinä ole pilalla jos joku  purkaa huonoa tuultaan sinuun. Jos vanhempasi haukkuu sinua, älä  altista itseäsi jatkossa tälle vanhemmalle. Valintoja tulee kritisoitua mutta paskaksi haukkuminen on ylimitoitettua.

Mietipä niitä ystäviäsi jotka sinusta välittävät. Mieti että sinulla on oikeus elää käymättä paikassa jossa sinua kohdellaan niin että siitä tulee paha mieli.Ota hajurako kotiin ja itsenäisty. Sinä et ole pilalla, ei ihmistä pilaa jonkun toisen huono päivä. Koita  hommat kyyti veks kotoa tavalla tai toisella ja mene vaikka  nykyisen kotipaikkakuntasi kriisipäivystykseen purkamaan tuo.

Sä selviät. Mulle myös sanottiin ettei musta tule mitään ja olen varsinainen turhake mutta minäpä nauran viimeiseksi. Ei se joka niin sanoi ja jolle kävi  huonosti. Minä elän, minä voin hyvin, minä  pystyn auttamaan muita. Elämä on otettava päivä kerrallaan. Silleen siitä  selviää, pienin askelin ja pienin välitavoittein. Sinä  selviät.

Vierailija
49/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.puheet.net/auttavat-puhelimet-suomessa/

Tässä listaa eri tahoista, joissa kuunnellaan ja tuetaan. Kirkon puhelimeen voi soittaa tietenkin, vaikkei olisi yhtään uskonnollinen eikä asia liity kirkkoon mitenkään.

Vierailija
50/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, muista, että masennus vääristää aivojesi toimintaa. Todennäköisesti perheesi välittää ja rakastaa, mutta koska olet masentunut, tulkitset viestit väärin. Eikä kukaan ole täydellinen, kenenkään vanhemman rakkaus lastaan kohtaan ei ole virheetöntä.

Mutta sinä olet arvokas, ainutlaatuinen ja ihme. Sinun elämälläsi on tarkoitus, ja sinä voit toipua. Hae lisää apua jos tarvitset. Sinä ansaitset sen. Ihmiset ja yhteiskunta haluaa auttaa.

Vierailija
51/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talomme lähellä on järvi. Äsken tuijotin järveä ja ajattelin että kun perheeni lähtee illalla vierailulle, minä menen järvelle ja hukuttaudun.

Ap

Aika vihamielinen teko sinulta. Lapsellinen myös tyyliin siitähän saatte, ähä ähä. Kotijärvi ikuisesti pilalla.

Ei ole kosto. En vain keksi muuta tapaa. Minä olen ikuisesti pilalla. Kuka haukkuu lapsensa paskaksi jos muka välittää. Ei kukaan. Ei kukaan.

Älä anna yhden  tai kahden ihmisen mielipiteen määrittää arvoasi  ihmsenä.Et sinä ole pilalla jos joku  purkaa huonoa tuultaan sinuun. Jos vanhempasi haukkuu sinua, älä  altista itseäsi jatkossa tälle vanhemmalle. Valintoja tulee kritisoitua mutta paskaksi haukkuminen on ylimitoitettua.

Mietipä niitä ystäviäsi jotka sinusta välittävät. Mieti että sinulla on oikeus elää käymättä paikassa jossa sinua kohdellaan niin että siitä tulee paha mieli.Ota hajurako kotiin ja itsenäisty. Sinä et ole pilalla, ei ihmistä pilaa jonkun toisen huono päivä. Koita  hommat kyyti veks kotoa tavalla tai toisella ja mene vaikka  nykyisen kotipaikkakuntasi kriisipäivystykseen purkamaan tuo.

Sä selviät. Mulle myös sanottiin ettei musta tule mitään ja olen varsinainen turhake mutta minäpä nauran viimeiseksi. Ei se joka niin sanoi ja jolle kävi  huonosti. Minä elän, minä voin hyvin, minä  pystyn auttamaan muita. Elämä on otettava päivä kerrallaan. Silleen siitä  selviää, pienin askelin ja pienin välitavoittein. Sinä  selviät.

Mitä tarkoitat että paskaksi haukkuminen on ylimitoitettua? Väität, että ap liioittelee, vai? Millä oikeudella?

Vierailija
52/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, muista, että masennus vääristää aivojesi toimintaa. Todennäköisesti perheesi välittää ja rakastaa, mutta koska olet masentunut, tulkitset viestit väärin. Eikä kukaan ole täydellinen, kenenkään vanhemman rakkaus lastaan kohtaan ei ole virheetöntä.

Mutta sinä olet arvokas, ainutlaatuinen ja ihme. Sinun elämälläsi on tarkoitus, ja sinä voit toipua. Hae lisää apua jos tarvitset. Sinä ansaitset sen. Ihmiset ja yhteiskunta haluaa auttaa.

Perhe on silti väärässä jos ovat niin surkeita ja paskoja rakastajia, ettei se edes välity! Surkeita, paskoja, etteivät kykene sitä näyttämään, ja ovat siitä itse vastuussa, ei ap!

Vierailija
53/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asia on, mutta mulle tulee tästä sellainen olo että vanhemmat ovat vuosikausia kannatelleet ap:ta ja ymmärrys alkaa olla lopuillaan kun mikään ei riitä. Samoin sisarukset saattavat olla katkeria kun vanhempien kaikki energia menee yhden tukemiseen.

Mulle ei lainkan tule sellainen olo. Ap kirjoittaa, että kaikesta moititaan. Miten sä saat siitä kannattelua, ihan uteliaisuudesta?

Mua kukaan kannattele. Muuttanut alaikäisenä pois jaloista ja sitäkin ennen yksin ollut ku vanhemmat paljoa paskaakaa kotona olleet ja sisarukset vittuilivat minkä ehtivät. Aina kun muilla on ongelmaa niin mä autan ja lohdutan... olen kunnon helvetin ovimatto elämässä

Ap

Vierailija
54/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä tarkoitat että paskaksi haukkuminen on ylimitoitettua? Väität, että ap liioittelee, vai? Millä oikeudella?

Minulle ei  tulisi mieleenikään haukkua omaa lastani paskaksi. Tuollaisen termin käyttäminen omasta lapsesta tai kenestä tahansa on ylimitoitettua. Luepa teksti uudelleen, missään en väitä että ap liioittelee vaan totean että  tuollaisen termin käyttäminen omasta lapsesta on liikaa.Lapsen valintoja voi kritisoida käyttämättä moisia termejä. Kirjoitukseni ei olllut suunnnattu sinulle joten älä tulkkaa sitä omista lähtökohdistasi.

Vierailija
55/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asia on, mutta mulle tulee tästä sellainen olo että vanhemmat ovat vuosikausia kannatelleet ap:ta ja ymmärrys alkaa olla lopuillaan kun mikään ei riitä. Samoin sisarukset saattavat olla katkeria kun vanhempien kaikki energia menee yhden tukemiseen.

Mulle ei lainkan tule sellainen olo. Ap kirjoittaa, että kaikesta moititaan. Miten sä saat siitä kannattelua, ihan uteliaisuudesta?

Mua kukaan kannattele. Muuttanut alaikäisenä pois jaloista ja sitäkin ennen yksin ollut ku vanhemmat paljoa paskaakaa kotona olleet ja sisarukset vittuilivat minkä ehtivät. Aina kun muilla on ongelmaa niin mä autan ja lohdutan... olen kunnon helvetin ovimatto elämässä

Ap

No ei selkeästi ole kannatellut, tajuan sen. En ymmärrä, miten nämä kommentoijat aina ahdistuvat(?) muiden epätoivosta niin hirveästi, että pitää keksiä olemattomia jottei enempää ahdistaisi. Eivät ole tainneet kokea mitään kauhean ahdistavaa tai ainakaan pystyneet käsittelemään sitä, jos ovatkin. Silti pitäkää se turpanne kiinni aloittajan lyttäämisestä!

Sut on opetettu ajattelemaan, että vika on sinussa, mutta totuus on, että vika on toisissa, jotka vain eivät kykene sitä myöntämään Eli heidän puheitaan siksi epäilee vielä todeksi, koska he uskovat itseään.

Vierailija
56/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hyvä esimerkki miten mulle puhutaan

Kysyin äidiltä minne laitan yhden esineen ja äiti vastaa vihaisesti että tunge vaikka hanuriisi.

Ap

Vierailija
57/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Positiivista on että olet tajunnu että sinut on roolitettu kynnysmatoksi, sillä sen tajuttuasi voit tehdä asialle jotain.Aloitat sen vetämällä  rajat.Eli kun sukulaisilta tulee puhelimitse veetuilua, sanot että "palataan asiaan kun osaa puhua asiallisesti" ja painat punaista luuria. Toistat tätä tarpeeksi pitkään jotta ymmärtävät. Lopetat lohduttaminen, joka vain vie sulta energiaa kun et saa tukea ja lohtua takaisin. Kirjoita ylös tilanteet joissa tunnet jääväsi vaille vastakaikua ja tilanteet joissa sinulta imetään energiaa. Opettele tunnistamaan ja minimoimaan nämä. Opettele pois syyllisyydestä äläkä anna muiden syyllistää sinua.Vedä  rajat, sano ei. Älä selittele. Joko  ne oppivat kunnioittamaan sua tai ottavat etäisyyttä.

Vierailija
58/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulle ei  tulisi mieleenikään haukkua omaa lastani paskaksi. Tuollaisen termin käyttäminen omasta lapsesta tai kenestä tahansa on ylimitoitettua. Luepa teksti uudelleen, missään en väitä että ap liioittelee vaan totean että  tuollaisen termin käyttäminen omasta lapsesta on liikaa.Lapsen valintoja voi kritisoida käyttämättä moisia termejä. Kirjoitukseni ei olllut suunnnattu sinulle joten älä tulkkaa sitä omista lähtökohdistasi.

Tämä on keskustelupalsta, jossa altistut muidenkin mielipiteille, kuin omillesi. Ja halusin vain tarkistaa, mitä tarkoitit. En oikein ymmärrä, mitä se, miten sinä toimisit liittyy tähän? Kolmannekseen et oikeastaan tuominnut kuitenkaan paskaksi haukkumista, ja syntyi kuva, että et sitä edes usko.

Vierailija
59/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, totta helkkarissa tuollainen ihminen kokee kaiken moitteena. Että ihan haukkuivat raasun tuomat lahjatkin. Miksi helvetissä AP sitten matkusti noin paskojen ihmisten luokse ja tietysti, totta kai ihan tiettömien taipaleiden taakse, josta ei pois pääse. Jotain rajaa nyt tohon itsesäälissä piehtaroimiseen.

Vierailija
60/213 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks hyvä esimerkki miten mulle puhutaan

Kysyin äidiltä minne laitan yhden esineen ja äiti vastaa vihaisesti että tunge vaikka hanuriisi.

Ap

No sitten otat taksin ja lähdet ystävän luo, tai vaikka turvakotiin, jos et muuta keksi. Ja puhut ihmiselle, joka kuuntelee.

Sinun on ihan turha käyttää aikaasi ja energiaasi perheesi toiminnan ajatteluun, nyt tarvitset positiivista tukea ja apua.

Ja sinä ansaitset sitä, tuntuu sinusta nyt miltä tahansa.