Kuinka moni tietää oman veriryhmänsä?
Minä en tiedä, koska en ole verta luovuttanut ja lääkkeenikin sen luovuttamisen estää.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran pyysin työterveydessä että voisko testata tämän mihin veriryhmään kuulun ja lääkäri vaan sanoi että et sinä mitään sillä tiedolla tee. -Ap
Parempikin että ei tiedä. Kerran alettiin puhua perheen kesken veriryhmistä ja lopputulos oli se että veljeni ei voi olla vanhempieni lapsi. Äiti pelasti tilanteen sillä että hänelle on kuulema tehty lapsena verenvaihto ja se nyt sitten ilmeisesti jotenkin mahdollisti tämän ristiriidan. Isä ainakin uskoi.
Heh. Naapuri käyny paneskelemassa.
Tiedän verenluovutuksen takia. Mutta vaikka olen rhesus-negatiivinen niin en muista onko kuopus, ei mitään hajua sainko sen piikin synnytyksen jälkeen...
Tiedän, kun on lapsia ja olen O- ja piikkiä sain välillä ja tarkkailtiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, se on harvinainen C-
Minulle ei käy kenenkään muun veri. Harva edes kuulluut.
Enpä ole itsekään kuullut moisesta, vaikka olen ollut verilabrassa töissä 20 vuotta. Sulle ei siis käy kenenkään maailmassa olevan ihmisen veri?
Mitä ABO -veriryhmää olet? Töissäni olen monesti ristannut veriä ihmiselle, jolle pitää olla C negatiivista verta. En ole kuullutkaan ettei sellaiselle ihmiselle löytyisi verta. Muutama todella harvinainen tapaus meilläkin on tiedossa, mutta kyllä heillekin verta saadaan, tosin viive voi olla melkoinen. Joskus sopivaa verta saadaan harvinaisten verien veripankista, jossa ne ovat jäähdytettynä.
Olen A-. 1994 olin eräässä toimenpiteessä. Lääkäri väitti minulle kivenkovaa että olen A+ -veriryhmää. Minut nukutettiin jne. Toimenpide pelotti tuon lääkärin vänkäämisen takia, koska todella olen A- -veriryhmää, kuten papereistanikin jälkikäteen selvisi...