Kuinka moni tietää oman veriryhmänsä?
Minä en tiedä, koska en ole verta luovuttanut ja lääkkeenikin sen luovuttamisen estää.
Kommentit (66)
No eiköhän kaikilla äideillä se neuvolakortissa ole, itse en muista enää kun ei ole koskaan ollut mitenkään tarpeellinen tieto mutta sieltähän sen voisi helposti tarkistaa.
Onhan se rokotuskortissa, joten miksen tietäisi.
Tiedän, koska olen ollut verenluovuttaja useita vuosia, nyt sitten ikävä kyllä saamapuolella, kun sairastuin.
Kiitos kaikille teille, jotka käytte luovuttamassa verta! En olisi enää hengissä ilman apuanne.
Aika vähän on sellaisia, joiden veriryhmää ei olisi joskus jossain yhteydessä selvitetty.
Vierailija kirjoitti:
Rokotuskortissa? Jossain vauvarokotuskortissa vai? Minulla on siitä jo monia vuosikymmeniä, ei mitään hajua missä se olisi tai saati sitten syntymäkortti. -Ap
Vierailija kirjoitti:
En muista. Olen sen kuullut, mutta ei se jäänyt muistiin.
Melkein sama kuin että ei muistaisi syntymävuottaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sama kuin että ei muistaisi syntymävuottaan.
No eipä ole paikkaa jonne oma veriryhmä täytyisi ilmoittaa (tällaisissa paikoissa se tarkistetaan automaattisesti) mutta syntymävuotta tarvitsee vähän väliä milloin minnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuskortissa? Jossain vauvarokotuskortissa vai? Minulla on siitä jo monia vuosikymmeniä, ei mitään hajua missä se olisi tai saati sitten syntymäkortti. -Ap
Sen sai koulusta mukaansa. Mullakin siitä jo vuosikymmeniä mutta tallessa on edelleen.
Miksi veriryhmä ei voi näkyä Kanta.fi palvelussa?
Kaikkien synnyttäneiden on mahdollista tietää. Ennen sitä mulla ei ollut hajuakaan. Ei se ole lasteni neuvolakortissakaan se tieto. Siis heidän veriryhmänsä (lisäys tyhmille).
Mulla on Ö-. Ihan oikeasti, ei kiinnosta tietää sun veriryhmää. Sitä ei edes kysytty.
Tiedän kaikkien perheenjäsenteni veriryhmät A+ O- O+ A+ A-
Itse asiassa sain tietää sen vasta 37-vuotiaana, eli kolme vuotta sitten kun jouduin leikkaukseen, ja koska en ole ollut raskaana niin sitä ei ole otettu.
Olin aina luullut olevani A- koulussa tehdyn verikokeen perusteella kun meillä oli jotain geenioppia bilsan tunneilla, mutta olinkin A+.
Kerran pyysin työterveydessä että voisko testata tämän mihin veriryhmään kuulun ja lääkäri vaan sanoi että et sinä mitään sillä tiedolla tee. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerran pyysin työterveydessä että voisko testata tämän mihin veriryhmään kuulun ja lääkäri vaan sanoi että et sinä mitään sillä tiedolla tee. -Ap
Tämä on ihan totta. Jos sitä tietoa tarvitaan, testataan erikseen, ei uteliaisuuden vuoksi.