Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsisteja parjataan joka paikassa?

Vierailija
26.12.2017 |

Eiväthän he ole valinneet itse millaisen perimän ja kasvatuksen ovat saaneet. Lisäksi kun ottaa huomioon, että narsismista on lähes mahdotonta parantua, niin tuntuu todella ilkeältä. Ymmärrän tietysti harmituksen jota touhuillaan aiheuttavat, mutta kohtuutontahan tuollainen on. Tarkoitan siis oikeita narsisteja, enkä mulkvisteja naapureita, työkaveteita ja exiä.

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7436330

Valehtelijoita oli kahta maata: antisosiaalisia ja prososiaalisia.

Antisosiaalisilla valheilla tarkoitetaan pahansuopia valheita, joiden kertomisella tavoitellaan hyötyä itselle tai vahinkoa muille. Prososiaaliset valheet taas ovat niin sanottuja valkoisia valheita, joiden kertomisella ei tavoitellaan ensisijaisesti hyötyä muille, ei itselle.

Vierailija
162/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.. Muut ovat valehtelijoita, narsisteja ja mielisairaita kun SINÄ niin päätät.

Minä en valehtele koskaan. Ei ole tarvetta sellaiseen, enkä olet narsisti kuten sinä olet.

Kerrot varmaan rehellisesti kaikki salasanasi niitä kyselijöille.

---

Kummasta ap ketjussa piti puhua : otsikon aiheesta vai sinusta?

Lukemalla selviää: Sinusta, sinusta ja sinusta. Sinusta. 😂

Huomiohuoraavalle narsistille negatiivinenkin huomio on parempi kuin ei huomiota lainkaan. Vakavasti on mieleltään sairas sellainen.

Jeps. Koko av kiteytettynä. Ap trollaa kolmatta vuotta tietääkseni " lähetä terveiset " ketjussa Kihomatona, kävijät toivoo vain pois, mutta se riittää, nytkin noin 3000 viestiin ja päivittäiseen spämmäykseen polttoaineeksi.

...muut lempparinsa..

-naismollaus

-Laura huhtasaari pro

-pakkoruotsi jankkaus

-trolliensa arvostuksen mittaus

-kruunuketjuissa puhdas asennekasvatus

Ja kyllä, on paikan mode. Ei ollut vaikea tunnistaa, jeps.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valehtelen ja kaunistelen totuutta lähes päivittäin ja niin tekevät kaikki muutkin "normaalit" ihmiset.

Ainoastaan patologisesti valehteleva narsisti itse voi kuvitella, että kaikki muutkin ihmiset valehtelevat päivittäin koska hänkin tekee niin.

Normaali ihminen tietää, että käytännössä kaikki ihmiset viljelevät pieniä valkoisia valheita ja ettei ihmisten kanssakäyminen olisi edes mahdollista, jos kaikki töksäyttelisivät totuudet päin naamaa.

Normaalilla ihmisellä ei ole mitään tarvetta valehdella, vaikka sinä niin luuletkin kun itse olet kertomasi mukaan valehtelija. Lisäksi on vielä niin, että näillä "valkoisilla valheillasi" ei ole yhtään mitään tekemistä narsistisen patologisen valehtelun ja satuilun kanssa.

Iskikö hätä?

Mikä hätä? Sinä itse kerrot olevasi valehtelija, mitä minä taas en ole.

Paljastit jo itsesi. Kaikki ovat tietyissä tilanteissa onneksi. No sinä et tietenkään se nyt on selvää. Ei sinunkaan kannata ihan noin överiksi vetää juttujasi, niin uskottavuutesi säilyy paremmin. Nyt jätän sinut täysin huomiotta, enkä vastaa viesteihisi. Narsistille huomioimattomuus on pahinta myrkkyä, mutta koska et sellainen ole, niin hyvää iltaa sinulle. :)

Vierailija
164/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.. Muut ovat valehtelijoita, narsisteja ja mielisairaita kun SINÄ niin päätät.

Minä en valehtele koskaan. Ei ole tarvetta sellaiseen, enkä olet narsisti kuten sinä olet.

---

Okei, tulin vasta ketjuun ja edellinen kommenttini oli minun. Täällä on joku kina menossa valehtelusta, johon sanon vain että narsistin valehtelu on ihan eri sarjassa kun miltä täällä näyttää meno.

No niin varmaan tulit juu😂

Vierailija
165/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antisosiaalisilla valheilla tarkoitetaan pahansuopia valheita, joiden kertomisella tavoitellaan hyötyä itselle tai vahinkoa muille. Prososiaaliset valheet taas ovat niin sanottuja valkoisia valheita, joiden kertomisella ei tavoitellaan ensisijaisesti hyötyä muille, ei itselle.

Narsistin valheet ovat mustia valheita, joita ei saa sotkea valkoisiin valheisiin. Joita niitäkään ei kyllä yleensä tarvita, ja niilläkin on tapana tulla joskus kummittelemaan.

Vierailija
166/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valehtelen ja kaunistelen totuutta lähes päivittäin ja niin tekevät kaikki muutkin "normaalit" ihmiset.

Ainoastaan patologisesti valehteleva narsisti itse voi kuvitella, että kaikki muutkin ihmiset valehtelevat päivittäin koska hänkin tekee niin.

Normaali ihminen tietää, että käytännössä kaikki ihmiset viljelevät pieniä valkoisia valheita ja ettei ihmisten kanssakäyminen olisi edes mahdollista, jos kaikki töksäyttelisivät totuudet päin naamaa.

Normaalilla ihmisellä ei ole mitään tarvetta valehdella, vaikka sinä niin luuletkin kun itse olet kertomasi mukaan valehtelija. Lisäksi on vielä niin, että näillä "valkoisilla valheillasi" ei ole yhtään mitään tekemistä narsistisen patologisen valehtelun ja satuilun kanssa.

Iskikö hätä?

Mikä hätä? Sinä itse kerrot olevasi valehtelija, mitä minä taas en ole.

Paljastit jo itsesi. Kaikki ovat tietyissä tilanteissa onneksi. No sinä et tietenkään se nyt on selvää. Ei sinunkaan kannata ihan noin överiksi vetää juttujasi, niin uskottavuutesi säilyy paremmin.

Narsismiin liittyy myös harhaisia ajatuksia, mistä olet nyt taas hyvä esimerkki. Varmaan kuvittelet kaikkien viestien tulevan minulta?

Vierailija
167/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Huomiohuoraavalle narsistille negatiivinenkin huomio on parempi kuin ei huomiota lainkaan. Vakavasti on mieleltään sairas sellainen.

Jeps. Koko av kiteytettynä. Ap trollaa kolmatta vuotta tietääkseni " lähetä terveiset " ketjussa Kihomatona, kävijät toivoo vain pois, mutta se riittää, nytkin noin 3000 viestiin ja päivittäiseen spämmäykseen polttoaineeksi.

...muut lempparinsa..

-naismollaus

-Laura huhtasaari pro

-pakkoruotsi jankkaus

-trolliensa arvostuksen mittaus

-kruunuketjuissa puhdas asennekasvatus

Ja kyllä, on paikan mode. Ei ollut vaikea tunnistaa, jeps.

Varmaan ainoat ap:n kanssa samalle harhatasolle yltävät olette te selvännäkijät jotka "tiedätte" miten mode tehtailee kaikista noista aiheista ja monista muista spämmiä! XD Viimisen päälle sekopää olet, ei voi muuta sanoa haha!

Vierailija
168/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.studio55.fi/vapaalla/article/yleisimmat-valkoiset-valheet-k…

Valkoinen valhe livahtaa suusta usein esimerkiksi hienotunteisuuden tai hektisen tilanteen takia. Totuutta venyttämällä voi päästä helposti ulos potentiaalisesti hankalasta tilanteesta. Jos viattomilla valheilla ei satuta ketään, ne voivat tehdä kaikkien osapuolten elämästä miellyttävämpää. Ovatko seuraavat tilanteet tuttuja sinulle?

”Minulla on silloin muuta menoa.”

Paitsi, että ei ole. Oikeasti et vain jaksa raahautua kylään tai tälläytyä teatteri-iltaa varten, vaan jäät mieluummin kotisohvalle loikoilemaan ja katsomaan luontodokumentteja.

”Anteeksi, etten ehtinyt aikaisemmin vastata puhelimeen.”

Paitsi, että jätit kyllä ihan tarkoituksella vastaamatta. Et vain jaksanut sillä hetkellä keskittyä toisen turinoihin.

”Kiitos, ruoka oli oikein hyvää.”

Paitsi, että liha oli kuivahtanutta ja kastike mautonta. Et vain tahdo pahoittaa tarjoilija-raukan tai vieraita kestinneen tädin mieltä.

”Aa, aivan, ymmärrän.”

Paitsi, ettet ymmärrä. Muttet liioin halua myöntää, ettei sinulla ole hajuakaan siitä, mitä toinen tarkoittaa.

”Paljon kiitoksia! Se on ihana!”

Paitsi, että oikeasti vihaat lahjaksi saamaasi puutarhatonttua tai huovutettua hattua. Asian avoin myöntäminen saisi sinut kuitenkin näyttämään tunteettomalta idiootilta.

”Kyllä, näytät hyvältä tuossa asussa.”

Paitsi, että vihreä väri ei todellakaan imartele kehuja kalastelleen henkilön hipiää eivätkä kinnaavat napit tämän muotoja. Et kuitenkaan halua kohdata toisen loukkaantunutta raivoa tai jäädä odottelemaan jälleen uuden vaatekerran valintaa.

Vierailija
169/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet valehtelevia ja mielisairaita narsisteja muissa

Nytkö sinä olet sitä mieltä, että se "terapeuttinsa" terapeutiksi joutunut ja lopulta tämän myös pikku suhteeseen hurmannut narsisti ei valehdellutkaan?

Se nyt oli ihan höpölöpöä koko viesti. Siitä oliko sen takana ylilaudan jonne, provoilija, trollaaja tai narsisti en osaa sanoa juuta, enkä jaata.

Varmaan narsisti. Miksi muita asia kiinnostaisi siinä määrin, että jaksaisi sellaisia pitkiä satuja kirjoitella? Narsimiinan liittyy myös yhtenä käytösmaneerina valehtelu, kun omaatuntoa ei ole pidäkkeenä. Narsisti voi siis valehdella ihan mitä tahansa, rajaa ei ole, ja netissä se on helppoa. Voi leikkiä välillä vaikka psykiatria.

On tämän ap:n lempileikki. Hän arvioi päivittäin täällä lääkkeitä mm. Nytkin vihjaa että vastaajat epävakaita. Ihan kuin jotenkin osasi sen päätellä näistä.

Umpihullu ja pilasi muutamassa vuodessa av:n.

Vierailija
170/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Okei, tulin vasta ketjuun ja edellinen kommenttini oli minun. Täällä on joku kina menossa valehtelusta, johon sanon vain että narsistin valehtelu on ihan eri sarjassa kun miltä täällä näyttää meno.

No niin varmaan tulit juu😂

Kyllä. Linkitin juuri pari linkkiä liittyen valheisiin.

Vierailija
171/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä ketjussa montaakaan kirjoittelijaa.

Vierailija
172/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Juttusi kaikuvat kuuroille korville. Koitin ottaa kantaa pariin yksittäiseen viestiin ja lopulta olin ap, joku terapeutin pokaaja jne. Tällä 😂, on selvänäkijän lahjoja.

Vierailija
173/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmiset nyt ovat vastuussa teoistaan. Olivat narsisteja tai eivät. Itse persoonallisuushäiriöisen läheisyydessä kasvaneena ja pitkät teraiat sen takia käyneenä, tiedän melko hyvin, miten luonnehäiriöisen ihmisen kanssa pitää toimia, jotta hän ei pääse vahingittamaan minua tai elämääni. Siitä huolimatta tällainen ihminen aiheuttaa paljon pahaa manipuloimalla ja valehtelemalla. Natrsistilla on ympärillään hovi, jonka on manipuloinut palvelemaan omia totuuksiaan. Tämä hovi on tietysti jollakin lailla riippuvuusvammaisista ihmisistä koostuvaa, he hyötyvät narsistin valhemaailmasta esim. suojelemalla omia valheitaan. Tästä seuraa se, että narsistin lähipiiri jakautuu kahteen, niihin jotka tunnistavat rajansa ja osaavat suojautua narsistiselta käytökseltä, ja niihin, jotka sekaantuvat siihen valhevyyhtiin itsekin. Joten narsistin ympärillä hajoaa ja riitaantuu kokonaisia sukuja, työpaikkoja, perheitä. MInkäs narsisti sille voi, ei tietenkään mitään- hän vain vetää magneetin tavoin puoleensa kaikki muutkin elämänvalheissaan elävät ihmiset. Meidän tapauksessa esim. meidän perhettä pidetään ilkeänä, koska olemme laittaneet narsisrtille rajat, emmekä tottele ja pelkää häntä niinkuin iso osa lähipiiriä. Ymmärrän ettei narsisti (ja muut) muuhun pysty, mutta paljon mielipahaa ja surua narsistin toimista aiheutuu, ja se jatkaa kulkuaan myös seuraaviin sukupolviin mm rikki menneinä ihmissuhteina. Mut huomionarvoista on siis se, ettei narsisti kykene tuhotyöhön yksin, vaan siinä on aina mukana jonkinlainen hovi, joka hyötyy hänen valheistaan ja kieroudestaan. Vaikeaa on mitenkään lämmöllä perustella sitäkään, mitä narsisti kaikessa vajaavaisuudessaan aiheuttaa lapsilleen. Hänen toimintansa murskaa lapsten minuuden, eikä eikä siihen pääse mitenkään käsiksi. 

Vierailija
174/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin valheet ovat mustia valheita, joita ei saa sotkea valkoisiin valheisiin. Joita niitäkään ei kyllä yleensä tarvita, ja niilläkin on tapana tulla joskus kummittelemaan.

Narsisti valehtelee sekä valkoisia, että mustia. Valehtelu ei sinällään tee kenestäkään vielä narsistia.

Vierailija
175/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te jotka tiedätte narsismista, niin voiko narsisti olla ollenkaan kiltti ?

Eli jos muuten on sellainen "haluan olla sulle hyvä" -tyyppi ehkä jopa miellyttämishaluun saakka (riippuvainen?), mutta riidoissa jonkunlainen "narsismi" (olen paras ja sinä paskin) puskee läpi niin ihminen ei ilmeisesti ole narsisti?

Vierailija
176/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Juttusi kaikuvat kuuroille korville. Koitin ottaa kantaa pariin yksittäiseen viestiin ja lopulta olin ap, joku terapeutin pokaaja jne. Tällä 😂, on selvänäkijän lahjoja.

Joku kovin valehteli kuitenkin - että ihan terapeutin "pokaaja". Kyllä täytyy aika tavalla päästään sekaisin ihmisen olla.

Vierailija
177/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu ei sinällään tee kenestäkään vielä narsistia.

Onko joku sellaista jossain väittänyt? Jokainen narsisti on valehtelija, mutta jokainen valehtelija ei ole narsisti.

Vierailija
178/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.studio55.fi/vapaalla/article/yleisimmat-valkoiset-valheet-k…

Valkoinen valhe livahtaa suusta usein esimerkiksi hienotunteisuuden tai hektisen tilanteen takia. Totuutta venyttämällä voi päästä helposti ulos potentiaalisesti hankalasta tilanteesta. Jos viattomilla valheilla ei satuta ketään, ne voivat tehdä kaikkien osapuolten elämästä miellyttävämpää. Ovatko seuraavat tilanteet tuttuja sinulle?

”Minulla on silloin muuta menoa.”

Paitsi, että ei ole. Oikeasti et vain jaksa raahautua kylään tai tälläytyä teatteri-iltaa varten, vaan jäät mieluummin kotisohvalle loikoilemaan ja katsomaan luontodokumentteja.

”Anteeksi, etten ehtinyt aikaisemmin vastata puhelimeen.”

Paitsi, että jätit kyllä ihan tarkoituksella vastaamatta. Et vain jaksanut sillä hetkellä keskittyä toisen turinoihin.

”Kiitos, ruoka oli oikein hyvää.”

Paitsi, että liha oli kuivahtanutta ja kastike mautonta. Et vain tahdo pahoittaa tarjoilija-raukan tai vieraita kestinneen tädin mieltä.

”Aa, aivan, ymmärrän.”

Paitsi, ettet ymmärrä. Muttet liioin halua myöntää, ettei sinulla ole hajuakaan siitä, mitä toinen tarkoittaa.

”Paljon kiitoksia! Se on ihana!”

Paitsi, että oikeasti vihaat lahjaksi saamaasi puutarhatonttua tai huovutettua hattua. Asian avoin myöntäminen saisi sinut kuitenkin näyttämään tunteettomalta idiootilta.

”Kyllä, näytät hyvältä tuossa asussa.”

Paitsi, että vihreä väri ei todellakaan imartele kehuja kalastelleen henkilön hipiää eivätkä kinnaavat napit tämän muotoja. Et kuitenkaan halua kohdata toisen loukkaantunutta raivoa tai jäädä odottelemaan jälleen uuden vaatekerran valintaa.

Eipä tuo juttu liity millään tavalla päästään sairaan narsistin patologiseen valehteluun.

Vierailija
179/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en valehtelekaan koskaan.

Vierailija
180/274 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, te jotka tiedätte narsismista, niin voiko narsisti olla ollenkaan kiltti ?

Eli jos muuten on sellainen "haluan olla sulle hyvä" -tyyppi ehkä jopa miellyttämishaluun saakka (riippuvainen?), mutta riidoissa jonkunlainen "narsismi" (olen paras ja sinä paskin) puskee läpi niin ihminen ei ilmeisesti ole narsisti?

Todellakin narsisti on kiltti ja erittäin miellyttävä. Sanoisin, että narsisti ei oikein osaa riidellä, kuten ei kommunikoida häntä koskevissa ongelmissa. Hän nostaa itsensä korokkeelle, mutta tavallaan vetäytyy toista halveksien. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän