Miksi narsisteja parjataan joka paikassa?
Eiväthän he ole valinneet itse millaisen perimän ja kasvatuksen ovat saaneet. Lisäksi kun ottaa huomioon, että narsismista on lähes mahdotonta parantua, niin tuntuu todella ilkeältä. Ymmärrän tietysti harmituksen jota touhuillaan aiheuttavat, mutta kohtuutontahan tuollainen on. Tarkoitan siis oikeita narsisteja, enkä mulkvisteja naapureita, työkaveteita ja exiä.
Kommentit (274)
Ei ole narsisteja sairaampia ihmisiä. Todella vakava mielisairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on helppoa ja hauskaa lyödä parantumattomasti sairaita.
Onko se yhtä hauskaa ja helppoa kun narsisti lyö lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap se jaksaa!
Narsistikin jaksaa joskus jopa vuosikymmeniä rääkätä monella tavoin hänelle läheisiä ihmisiä, mutta vieraiden keskuudessa ollaan tietysti niin ystävällistä ja joviaalia. Missään muussa psyyken sairaudessa ulkokultaisuus ei olekaan niin suuri kuin narsismissa.
Vierailija kirjoitti:
Missään muussa psyyken sairaudessa ulkokultaisuus ei olekaan niin suuri kuin narsismissa.
Tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse narsisti ja kärsin tilanteesta todella paljon. Olen tietoisesti erakoitunut ja eristäytynyt ihmisistä, etten aiheuttaisi muille ikävyyksiä. En aio myöskään lisääntyä, ettei häiriö periydy. Nykyinen revittely narsismilla ja yleinen lynkkaysmentaliteetti ei tunnu reilulta. En todellakaan valinnut narsistivanhempiani jotka minusta tällaisen kasvattivat.
Sama. En pysty koskaan luomaan normaalia parisuhdetta ja tästä syystä en viitsi edes yrittää. Kaikeksi onneksi viihdyn hyvin yksinkin.
100% diagnoosia en tosin ole saanut muualta kuin exältäni, mutta eiköhän se päde :)
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005528226.html
"Jaana, 40: ”Mies päätti, milloin minulla on nälkä” – 3 naista kertoo, millaista painajaista on elämä narsistin kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse narsisti ja kärsin tilanteesta todella paljon. Olen tietoisesti erakoitunut ja eristäytynyt ihmisistä, etten aiheuttaisi muille ikävyyksiä. En aio myöskään lisääntyä, ettei häiriö periydy. Nykyinen revittely narsismilla ja yleinen lynkkaysmentaliteetti ei tunnu reilulta. En todellakaan valinnut narsistivanhempiani jotka minusta tällaisen kasvattivat.
Sama. En pysty koskaan luomaan normaalia parisuhdetta ja tästä syystä en viitsi edes yrittää. Kaikeksi onneksi viihdyn hyvin yksinkin.
100% diagnoosia en tosin ole saanut muualta kuin exältäni, mutta eiköhän se päde :)
https://www.narsistienuhrientuki.fi/
Käyhän tuolta katsomassa kuinka hyvin osuu kuvaukset omaan käytökseesi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vähän omasta narsistisesta käytöksestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoilua. Kulissien kiiltävyys on niin tärkeä asia narsistille, että narsisti masentuu, jos ei ole puolisoa ja lapsia, joita hän voi esitellä maailmalle (ja toisaalta pahoinpidellä neljän seinän sisällä).Lisäksi narsisti tarvitsee niin kipeästi pönkittäjiä, että tekee mitä tahansa ollakseen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sinun on ollessa. Sairaseläke tulee joka kuukausi ja mahdollistaa erilaisten roolileikkien leikkimisen netissä aamusta iltaan. Ei paina ainakaan työhuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sinun on ollessa. Sairaseläke tulee joka kuukausi ja mahdollistaa erilaisten roolileikkien leikkimisen netissä aamusta iltaan. Ei paina ainakaan työhuolet.
Sellaista se on narsistihullun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Narsisti ei kärsi narsismistaan, mutta muut kärsivät, eikä narsisti piittaa asiasta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoilua. Kulissien kiiltävyys on niin tärkeä asia narsistille, että narsisti masentuu, jos ei ole puolisoa ja lapsia, joita hän voi esitellä maailmalle (ja toisaalta pahoinpidellä neljän seinän sisällä).Lisäksi narsisti tarvitsee niin kipeästi pönkittäjiä, että tekee mitä tahansa ollakseen parisuhteessa.
Nähty. Narsisti ei voi hyvin yksin, hän tarvitsee lähteensä ja lakeijansa.
Otsikkoon liittyen vastaus, siksi että narsisti ei välitä, eikä ota vastuuta pahoista teoistaan. Hän tuntee olevansa etuoikeutettu käyttämään muita hyväksi kaikin keinoin.
Hyvin vakava mielisairaus kyseessä. Hyvä, että asiasta on ryhdytty käymään enemmänkin keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jonkin aikaa terapiassa, mutta se meni aivan pelleilyksi ja jouduin ikävään tilanteeseen yrittäessäni lohduttaa ns. terapeuttia hänen ongelmissaa ja lyhyeen suhteeseen nekin käynnit siellä sitten johtivat.
Mukava kokemus sinänsä.
Sinä olet kyllä ihan harhainen valehtelija, eli tyypillinen narsisti. Älä ihmettele jos sinua "parjataan".
Narsismiin liittyen:
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005592188.html
"Outi Nevanlinnan unelmien mies paljasti todellisen nahkansa vasta kuukausien jälkeen suhteen aloittamisesta."
"Olin vuosia suhteessa naiseen joka on narsisti. Koska alussa ja miksei vielä loppupuolellakin asiat tuntuivat olevan mallillaan. Narsisti on todella ovela kun alkaa suhteeseen on mielin ja kielin ym. Oikein tuntuu että kaikki on unta. Eipä narsistilta juuri oikeaa välittävää ja huomioivaa suhdetta saa. Narsisti on perin itsekäs omien tavoitteidensa tavoittelussa. Narsistin sanavalikoimaan ei juuri kuulu kiitos ja anteeksi. Narsistin huomiointi liittyy lähinnä seksiin, siinä kun hän tarvitsee kumppanin joka tyydyttää hänen tarpeensa."
Olen samaa mieltä.