Hurja kasvuvauhti kansalaisaloiteella aktiivimallia vastaan
Kävin juuri allekirjoittamassa ja yllätyin. Olette ihania, ihmiset. Pidetään asiaa edelleen esillä. Ei suomalaisetkaan voi olla pelkkiä lampaita.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Hauska muuten seurata tuota allekirjoitusten kertymistä. Muutama päivitys sivulla ja taas on tullut monta nimeä lisää.
Mä olen seurannut huvikseni tässä pari kolme tuntia ja nimiä on tullut hyvin tasaista 300 nimen tuntitahtia, aina 20 minuutin välein ollut aika tarkkaan 100 lisää. Viimeisen puoli tuntia tosin tahti hieman hidastui.
Te jotka vastustatte tätä nimien keräystä ja käytte töissä, voisitte laittaa sormenne vedellä täytettyyn lasiin ja jos siihen jää kuoppa niin älkää allekirjoittako, asia ei silloin koske teitä koska olette korvaamattomia.
Muiden kannattaa allekirjoittaa jo oman etunne nimessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää tuokin aika töihin, ettekä ilmaisen rahan vaatimiseen.
Minä käyn töissä, kiitos vaan. Silti allekirjoitin.
Sama täällä, myös työelämässä, mutta kävin allekirjoittamassa.
Kävin myös kirjoittamassa, ei mennyt kuin alle minuutti. Jokainen joka kokee asian tärkeäksi käykää kirjoittamassa.
9850 :)
Jakakaa kaikille joita ajattelette kiinnostavan! Varmaan menee kymppitonni tänään rikki. muutamassa tunnissa tullut 1300 nimeä (muistaakseni allekirjoitin klo 17 maissa ja silloin oli 8500 ja rapiat)
Ohoh, kolme tuntia sitten allekirjoitin ja sen jälkeen on näköjään tullut 500 ääntä lisää 👍
Jokainen suomalainen työtön kun käy kirjoittamassa niin koko netti sauhuaisi...
Olisi ihan oikein noille "päättäjille".
Talvisodan meiningillä ja yhteishengellä - (työtöntä)kaveria ei prkl jätetä eikä ajeta kuseen. millään aktiivimallilla...
Aktiivimalli on tarkoitettu pelkästään antamaan kursseja järjestäville firmoille veronmaksajien rahaa. Työllisyyttä se ei parannan yhtään. Allekirjoittakaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kannata. Olen aivan varma että kunhan alkuvaikeuksista päästään niin huomataan että aktiivimalli on ihan jees ja parannus vanhoihin malleihin. Ainahan kaikkea uutta vastaan purnataan.
Parempi olisi ottaa uudistukset vastaan paremmalla asenteella ja lähteä reippaasti kokeilemaan uusia juttuja, positiivisella tsemppipörinällä.
Kertoisitko, miten tuo malli voisi olla hyvä juttu?
Ja kenelle?
Työnantajillekin tuo tulee olemaan varsinainen riesa. Pahimmassa tapauksessa riesasta tulee niin suuri, että se oikeasti estää kenenkään työllistymisen; missä yrityksessä on mahdollisuus käydä läpi mahdollisesti tuhansia hakemuksia? Meillä tulee käymään niin, että kaikki deletoidaan saman tien. Jos joukossa olisikin joku potentiaalinen tyyppi vaikkapa ihan vakityöhön, niin näin häntä ei ainakaan palkata, vaan joutuu roskakoriin muiden kanssa.
Malli tulee myö valtiolle kalliiksi; malli tulee työllistämään TE-oimiston ja mahdollisest ELY-keskustenkin henkilöstöä tolkuttomissa määrin, mahdollisesti joudutaan palkkaamaan lisää henkilökuntaa.
Toisaalta hieno juttu, mutta eikös nimeomaan julkiselta sektorilta pitänyt karsia henkilöstöä?
Aivan ankka koko mallim, joka tekee työttömistä toisen luokan kansalaisia.
Kävin allekirjoittamassa kansalaisaloitteen.
Toivon täydestä sydämestäni, etät allekirjoituksia tulee niin plajon, että hallituksen on pakko reagoida. Ovathan vaalitkin tulossa, joten ...
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten on valmis tietokanta niistä, jotka ei halua aktivoitua.
Ai, tarkoitatko meitä työssä olevia?
Jos nyt edes media reagoisi. Ja jos ei, reagoidaan sitä äänekkäämmin kaikkialla aina seuraaviin vaaleihin saakka.
Kävin myös allekirjoittamassa aloitteen. Minulla tulee lain vuoksi taloudellisia ongelmia lapseni kanssa. Kiristäminen ahdistaa myös henkisesti. Toinen vaihtoehto on rahat pois ja toinen vaihtoehto autottomalle on että läheltä löytää paikan missä tuon muutaman päivän saa olla ja paperisota jossa tuet yms viivästyy ja taas ollaan rahatta,jipii muutaman kympin takia.