Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen joulu kahdestaan, mies on valittanut lakkaamatta.

Vierailija
26.12.2017 |

Meillä oli ensimmäinen täysin kahdestaan ja nyt on kurja, masentunut olo ja ero mielessä. Meni ihan penkin alle.

Ensimmäinen asia on miehen saamattomuus. Varauduin jo henkisesti etukäteen että joudun tekemään suurimman osan, minkä sitten teinkin. Mutta yllätys yllätys, se ei riittänytkään. Ei tehnyt häntä onnelliseksi. Mies on valittanut, ulissut, haukkunut, kuittaillut ja kommentoinut IHAN kaikkea. Ruokia (jotka tein eri tavalla kuin hänen äitinsä), koristeita (jotka tein huonommin kuin hänen äitinsä), siivousta (en siivonnut saunaa). Miehellä on tapana, että heittää todella vähättelevän kommentin "vitsin" muodossa,ja sitten hermostuu kun kysynki asiasta tai en pysty sekunissa toipumaan ja olemaan iloinen. Nyt syyttää minua että minä pilasin ilmapiirin. Oon kyllä huomannut, että hänen vanhemmillaan on juuri sellainen suhde, että mies heittää paskaa (muidenkin edessä, valitettavasti) ja äiti nielee kaiken ja piipertää ja hyysää mukisematta.

Ihan kuin ois kolmevuotiaan kanssa aikaa viettänyt. Miks täs kinkussa on auran sinappia päällä, meillä on kotitekoista sinappia :( Miks pitää pukeutua, oota mä pelaan tän loppuun, tää sun leipä on pahaa, miks et oo leikannu tonttuja ikkunaan, miks meillä on muovikuusi (no kun hän ei halunnut hakea kuusta, mä otin sitten ilmaiseksi muovikuusen kun sellaista tarjottiin) täällä ei tuoksu yhtään hyvältä, voi voi kun ne mun vanhemmat lähti lomalle tää ei tunnu joululta yhtään kahestaan ynynynyny uliululiululi mömmömmööö. Kaikki pitäis kantaa eteen, ja kun kannan tulee kiukuttelua ja valitusta kun pahaselta teinipojalta.

Mä ajattelin että meille tulee ihana omannäköinen joulu, eikä menty munkaan vanhemmille. Alunperinhän koko idea oli miehen oma. Nyt ymmärrän että kaikki johtui ainoastaan siitä e ttä hänen omat vanhempansa olivat poissa, ei siitä että hän olisi halunnut olla minun kanssani.

Mä en jaksa olla se jolla on vastuu kaikesta. Juhlan järjestämisestä, juhlan onnistumisesta ja tunnelman ylläpitmisestä kun toinen tekee kaikkensa sen sabotoidakseen. Nyt on paraikaa mykkäkoulu meneillään kun olen tänään lähdössä kavereiden kanssa ulos (asia minkä hän on tiennyt jo noin kolme viikkoa ja minne hänet on kutsuttu mukaan). Taidan riipasta oikeen kunnon kännin.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat oli naimisissa melkein 60 vuotta. Ihan viimeiseen asti appi jaksoi vitsin varjolla nälviä vaimoaan, joka vieraiden aikaan yritti suhtautua naureskellen asiaan. Se oli ihan hirveän kuuloista. Anoppi teki kotona kaiken, mutta ei siitä mieheltään kiitosta saanut. Ap voi vielä miettiä, haluaako samaa.

Vierailija
42/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 ja 26. Mies vanhempi.

Miksi noin nuori (19) leikkii kotia henkisesti jälkeenjääneen kanssa? Tiedäthän, että ei tuollaisesta tule muuta kuin paha mieli sinulle. Älä vain sano, että olet jo raskaanakin.

Herran jestas, en ole raskaana, mulla on eka vuosi korkeakoulussakin vasta puolessa välissä. Lapsia ei ole todellakaan tarkoitus tehdä yhtään kenenkään kanssa ennen kuin on elämä järjestyksessä.

Kotia oon kyllä leikkinyt jo 16 v tai siis asunut yksin, koska muutin maalta muualle lukioon.

Muutettiin melkeen heti yhteen. Mies oli mun mielestä ensimmäiset 6 kk ihan erillainen ja pikku hiljaa on muuttunut, nyt tää joulu oli ihan katastrofi. :(

Kodin leikkimisellä tarkoitan tuota pikaista yhteenmuuttoa noin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Eroa.

Vierailija
44/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat oli naimisissa melkein 60 vuotta. Ihan viimeiseen asti appi jaksoi vitsin varjolla nälviä vaimoaan, joka vieraiden aikaan yritti suhtautua naureskellen asiaan. Se oli ihan hirveän kuuloista. Anoppi teki kotona kaiken, mutta ei siitä mieheltään kiitosta saanut. Ap voi vielä miettiä, haluaako samaa.

No justiinsa tota pelkään et kopioi ehkä tiedostomatta vanhempiensa kommunikointitavan täysin. Kun vetää kumppaniltaan maton alta muiden edessä, ei voi oikein tehdä mitään paitsi vähän yrittää jotain naureskella. Ei siinä oikein ole mitään toimintamahdollisuuksia.

En itse voi SIETÄÄ kun joku "vitsillä" pilkkaa toista muiden edessä. Aivan yks lysti kuka on tai mikä heidän välinen suhteensa on, se on aina kieroa vallankäyttöä missä toista nöyryytetään ja tekee aina muille jotka joutuvat tahtomaan asiaa todistamaan epämukavan ja ikävän olon.

Älyttömän törkeää. Olen tuosta yrittänyt miehellekin puhua mutta ei hänen vanhemmistaan saa keskustella, asia on pyhä.

Vierailija
45/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihittelin ääneen tuota viestiä lukiessa, oot ap aika hyvä kirjoittamaan! 👍🏻

Ootko sanonut miehelle asiasta ihan suoraan? Ja siitä, miltä susta tuntuu. Mies on vielä aika nuori eikä ehkä vaan ymmärrä miltä tuo tuntuu. Kun tähän asti on ollut itsestäänselvyys, että äiti tekee ja passaa.

Vierailija
46/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä, hyvät ihmiset, on taas yksi esimerkki siitä, että lapset todellakin matkivat kaikkea, ihan huomaamattaan, mitä vanhemmat ovat tehneet hänen lapsuudessaan. 

Täällä aina sanotaan että kestetään vaan puolison huonoa käytöstä, tai itse ollaan parisuhteessa vaikka rakkaus on kuollut aikoja sitten, tai sitä ei ollut alunperinkään, mutta lasten takia täytyy jatkaa, sitten vasta erotaan kun lapset lähtee kotoa... eli odotetaan että sen lapsen mielikuva joka painuu alitajuntaan on varmasti vääristynyt ja hänkin sitten kohtelee puolisoaan vittumaisesti tai alistuu sellaiseen.

Parisuhteessa on se idea että on parempi olla yhdessä kuin erikseen, muuten siinä ei ole mitään järkeä. Jos toisen läsnäolo tekee oman olon vaan huonommaksi, mitä hyötyä siitä on kenellekään, itselle, puolisolle tai lapsille? Kuka sitä kireää ilmapiiriä jaksaa vuodesta toiseen tulematta itsekin ikäväksi ihmiseksi?

Vierailija
47/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan niitä, jotka sanovat, että mies on oppinut tuollaisen tavan kommunikoida omilta vanhemmiltaan.

Ja sen vuoksi olen vähän pahoillani hänen puolestaan. Hän ei luultavasti itse tajua tilannetta, hän ei näe sitä noin. Hän valittaa, nalkuttaa ja on lapsellinen, koska sillä tavalla hänen vanhempiensakin liitto luultavasti sujuu.

Joo, en minäkään kestäisi tuollaista miestä, mutta onko mitään mahdollisuutta, että me annettaisiin kaverille mahdollisuus kehittyä ihmisenä? Päästä irti noista huonoista opeista, jotka on tulleet kodin perintönä?

Jos te olisitte 10 vuotta vanhempia, moni varmaan suosittelisi pariterapiaa.

En usko, että mies itsestään muuttuu. Sitä tuskin kannattaa jäädä odottamaan.

Vierailija
48/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n olis kannattanut tuolla miehen pitsan hakureissulla jo lähteä lätkimään. Ja vielä ehtii ensi huomenna laittaa vuokra-asunnosta irtisanomisen, niin tammikuun loppuun oot sitten vapaa. Laita tollanen helmi kiertoon, kyllä kai rentuillekin ottajia löytyy. Mut sä oot vielä nuori, älä tyydy tollaseen.

Vierailija
49/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde tuollaisen ihmisperseen kanssa. Oli malli mistä tahansa, niin itse se on valinnut käyttäytyä noin ja jos vielä lisäksi on mustasukkaisuutta ja vähättelyä, niin turhapa tuollaisen kanssa on elämänlaatuaan heikentää. Miehiltä puuttuu yleensä kyky itsekritiikkiin, varsinkin syvälliseen sellaiseen, saati että käytöstä ja opittua mallia osattaisiin jotenkin rakentavasti muuttaa. Itse olen ns. tietyllä tasolla oman itseni suhteen ja odotan, että tuleva puoliso on sillä samalla levelillä, mitä tulee ihmisenä kasvamiseen ja oman toiminnan analysointiin. Etsi fiksumpi mies, sellaisiakin on.

Vierailija
50/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkki tulee käsitellä lakkaamalla. Älkää istuilko sille penkille, ennenkuin mies jaksaa lakata sen.

Sinkkumies

Vierailija
51/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottanut noin nuoren tyttöystävän, koska hänen ikäisensä ovat jo ottaneet opiksi tuollaisista miehistä.

Vierailija
52/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea p******aa sitä kilttinä 19-vuotiaana nieli. Itsekkin seurustelin tuolloin 26-vuotiaan täysin persoonallisuushäiriöisen ja kontrolloivan miehen kanssa. Onneksi jossain vaiheessa tajusin lähteä. Nyt itsellä ihana mies ja lapsi, tuohon ex:ään pitänyt sen muutaman kerran yhteyttä että voin todeta ettei ole muuttunu vuosien saatossa.

Vierailija
53/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sieltä baarista uusi äijä. Ota vähän nuorempi.

Vai ei ollut edes paperitonttuja ikkunassa. Oisin antanut vessapaperirullan käteen ja sanonut että ala leikata tonttujasi.

Nykymimmit eivät tuollaista sulata.

Vierailija
54/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin äsken keskustella miehen kanssa. Tilanne loppui siihen että mies lähti kauppaan ostamaan pitsan kun oli kuulemma vielä nälkä ja perunoita ei ole vielä kuorittu (eli siis mun olisi pitänyt pitää ruoka-ajoista huolta, olis näköjään se mun paska kinkku ja perunat kelvanneet kuitenkin).

Kyllä tää on ollut todella silmiä avaavaa. Mää tosissani mietin näitä teidän vastauksia myös ja kavereiden kanssa kun viestittelee niin ajatukset selkiää.

Kun olen rehellinen niin tää ei ole pelkästään toi kitinä ja märinä (saako miehestä ees sanoa että se nalkuttaa) mikä on jo pitkään hiertänyt vaikka en ole ehkä uskaltanut katsoa asiaa silmiin. Muutettiin melkeen välittömästi yhteen kun tavattiin ja oon miettiny et se oli virhe. On kanssa käynyt mielessä halusko mies vaan kotihoitajan itselleen eikä kumppania?

Mua myöskin raivostuttaa miehen mustasukkaisuus ja juurikin mököttäminen kun lähden ulos. Mies on epävarma ja on jotenkin vakuuttunut että mä petän heti jos lähden tyttöjen kanssa baariin vaikka en ole koskaan antanut hänelle syytä olla mustasukkainen. Myöskin yrittää sanoa millasta vaatetta saan laittaa päälle jne. koska muuten näytän että olen "tyrkyllä" hänen mielestä.

Perunoita ei ole vielä kuorittu?

Nyt kuolen nauruun oikeesti...

Pakko hakea kaupan pitsa kun perunoita ei ole kuorittu valmiiksi...

Kai tollasia vielä jossain metsän pimennossa sikiää...

Vierailija
55/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on omituisen lapsellisia jouluisin. Kaiken pitää olla vuodesta toiseen samanlaista. Vain heidän perinteillään on väliä.

Joulua pitää valmistella ja höösätä, mutta sitä ei saa viettää- meillä käytiin läpi tällainenkin vaihe. Kun saatiin yhteinen lapsi, olisi pitänyt melkein kaivaa vaari haudasta että oltaisiin päästy entisiin jouluihin.

Onneksi tuo kaikki oli vain väliaikaista, nykyään tilanne on lähes normalisoitunut. Vielä on jäljellä kinkku ja kuusi- pakko, ei häiritsisi minua mutta joskus tuntuu ettei muuta saisi olla. Vaikka mies myönsikin, ettei enää saa lihan mättämisestä samaa kiksiä kuin ennen.

Vierailija
56/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että piti käydä..

Vierailija
57/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko puhutte asiat läpi ja jos homma ei muutu niin eroat tai sit eroat heti. Itse en katselis tollasta epäkunnioittavaa paskapäätä hetkeäkään. Ainakin toivon näin.

Vierailija
58/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ainakin aikalisä jos totaalinen ero tuntuu isolta askeleelta. Jossain odottaa se mies, joka arvostaa ja kunnioittaa sinua, ja jota sinä arvostat ja kunnioitat. Se mies joka ottaa kuvan sinun laittamastasi ruoasta ja jakaa sen somessa kehujen kanssa, joka kertoo äidilleen miten sinulla on silmää sisustaa se mahdoton kopperohuone kivaksi, joka kysyy voisiko syödä vähän aikaisemmin ja kuorii sitten ne potut, joka vetää sinut kainaloon loppuillasta ja sanoo että on ollut ihana joulu yhdessä. 

Nykyisessä miehessäsi on selvästi jotain vialla, joskus ihminen eheytyy tai kasvaa henkisesti paljonkin myöhemmällä iällä, mutta harvoin näin tapahtuu. 

Tsemppiä ja hyvää uutta vuotta sinulle ap :)

Vierailija
59/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: älä  vietä enää ainuttakaan joulua miehen kanssa.

Vierailija
60/122 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee että miesten henkinen kehitys tulee useamman vuoden naisia perässä.. Jo on kun ei edes seitsemän vuoden ikäero riitä eroa kuromaan... No toiset kai jäävätkin henkisesti lapsen tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi