Ensimmäinen joulu kahdestaan, mies on valittanut lakkaamatta.
Meillä oli ensimmäinen täysin kahdestaan ja nyt on kurja, masentunut olo ja ero mielessä. Meni ihan penkin alle.
Ensimmäinen asia on miehen saamattomuus. Varauduin jo henkisesti etukäteen että joudun tekemään suurimman osan, minkä sitten teinkin. Mutta yllätys yllätys, se ei riittänytkään. Ei tehnyt häntä onnelliseksi. Mies on valittanut, ulissut, haukkunut, kuittaillut ja kommentoinut IHAN kaikkea. Ruokia (jotka tein eri tavalla kuin hänen äitinsä), koristeita (jotka tein huonommin kuin hänen äitinsä), siivousta (en siivonnut saunaa). Miehellä on tapana, että heittää todella vähättelevän kommentin "vitsin" muodossa,ja sitten hermostuu kun kysynki asiasta tai en pysty sekunissa toipumaan ja olemaan iloinen. Nyt syyttää minua että minä pilasin ilmapiirin. Oon kyllä huomannut, että hänen vanhemmillaan on juuri sellainen suhde, että mies heittää paskaa (muidenkin edessä, valitettavasti) ja äiti nielee kaiken ja piipertää ja hyysää mukisematta.
Ihan kuin ois kolmevuotiaan kanssa aikaa viettänyt. Miks täs kinkussa on auran sinappia päällä, meillä on kotitekoista sinappia :( Miks pitää pukeutua, oota mä pelaan tän loppuun, tää sun leipä on pahaa, miks et oo leikannu tonttuja ikkunaan, miks meillä on muovikuusi (no kun hän ei halunnut hakea kuusta, mä otin sitten ilmaiseksi muovikuusen kun sellaista tarjottiin) täällä ei tuoksu yhtään hyvältä, voi voi kun ne mun vanhemmat lähti lomalle tää ei tunnu joululta yhtään kahestaan ynynynyny uliululiululi mömmömmööö. Kaikki pitäis kantaa eteen, ja kun kannan tulee kiukuttelua ja valitusta kun pahaselta teinipojalta.
Mä ajattelin että meille tulee ihana omannäköinen joulu, eikä menty munkaan vanhemmille. Alunperinhän koko idea oli miehen oma. Nyt ymmärrän että kaikki johtui ainoastaan siitä e ttä hänen omat vanhempansa olivat poissa, ei siitä että hän olisi halunnut olla minun kanssani.
Mä en jaksa olla se jolla on vastuu kaikesta. Juhlan järjestämisestä, juhlan onnistumisesta ja tunnelman ylläpitmisestä kun toinen tekee kaikkensa sen sabotoidakseen. Nyt on paraikaa mykkäkoulu meneillään kun olen tänään lähdössä kavereiden kanssa ulos (asia minkä hän on tiennyt jo noin kolme viikkoa ja minne hänet on kutsuttu mukaan). Taidan riipasta oikeen kunnon kännin.
Kommentit (122)
Voi ei. Mä oon ollut ihan hirvee valittaja kanssa koko joulun. säälin miestäni, joka on sitä joutunut kuuntelemaan. Latasin jouluun vähän liikaa odotuksia ja purin ne sitten ääliömäisesti kiukkuilemalla.
Mutta hyvä, kun oot nyt menossa kavereiden kanssa. Yritin kanssa ehdottaa miehelleni, että menisi tänään kavereidensa kanssa katsomaan matsia, toivottavasti lähtisi.
Tsemppiä. Minä pyysin kyllä anteeksi ja sainkin, toivottavasti myös miehesi tajuaa olleensa ääliö.
Et kai vaan suunnittele yhteistä tulevaisuutta tuollaisen vinkuvan luuserin kanssa? Ei siitä ainakaan isäksi ole.
No en tiiä. Nyt vakavasti mietin haluanko jatkaa tätä. Ihan karmea ja silmiä avaava kokemus ollut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
19 ja 26. Mies vanhempi.
Tyttö, EROA! T. Sinkku 19v.
No, teillähän on täsmälleen samanlainen suhde kuin miehesi vanhemmilla. Mies haukkuu sinua ja sinä siedät sen. Vieläpä varauduit tekemään suurimman osan, vaikka yhteinen joulu oli miehen idea.
Vierailija kirjoitti:
19 ja 26. Mies vanhempi.
Miehesi on jäänyt pikkupojan asteelle.
Oot vielä nuori, sulla on aikaa löytää kunnioittava poikaystävä.
Minä olisin varmaankin nauraen kysynyt mieheltä "niin minkä ikäinen sinä oletkaan?" ja lähtenyt yksin muualle joulun viettoon. Ei hyvää päivää minkälainen mammanpoika :D Jaksamista sulle, jos meinaat tuota vielä kauan katsella ja kuunnella.
Veikkaan, että ihan kaikesta tuosta negatiivisesta asenteesta ei tule kasvamaan pois. Yksi mahdollisuus on viettää seuraava joulu juuri kuin nuoriherra järjestää ja kykenee. Ja "kärsit" sen hammasta purren, mutta jos se opettaisi kumppanillesi, että se(kin) vanhempiensa unelma joulu vaatii osaamista ja tekemistä. Miksi nuoriherra ei haluaisi olla äitinsä ja isänsä vertainen.
Miksi pitää asua yhdessä? Olen vakuuttunut siitä, että kaksi ihmistä voivat olla toisilleen hyvät kumppanit, mutta yhdessä asuminen saa heistä huonoimmat puolet esiin.
Miehet ovat aika usein yhdessä naisten kanssa, joiden kanssa eivät oikeasti halua olla. Siitä taitaa olla tässä kyse.
Ero.
Oikeasti.
26-vuotiaalla pitisi olla vähän järkeä päässä jo. Tolla ei ole.
Älä tuhlaa aikaa riitelyyn: pitkität väistämättä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies olisi vaan hymissyt tyytyväisenä ja vastannut kaikkeen "kyllä, kulta".
Niin. Miettikääpä naiset sitä.
Mietin. Ei kelpaisi minulle vaikka olisi viimeinen mies maailmassa.
Voi lapsikulta, teillä molemmilla on vielä niin paljon opittavaa kaikesta! Mutta ennen kuin alatte vääntämään niitä rakkauden hedelmiä, niin viettäkää nyt muutama joulu yhdessä, samoin myös kannattaa oikein hakeutua erilaisiin hankaliin tilanteisiin, missä näkee mitä toinen oikeasti on. Lähtekää muutamaksi viikoksi reppureissaajiksi matkalle Eurooppaan, pariksi viikoksi vaeltamaan rinkat selässä Lappiin teltassa nukkuen tai sitten vaikka pitkäksi viikonlopuksi anoppilaan. Reissuissa ja juhlassa toisen oikea luonne paljastuu ja akanat erottuvat kultajyvistä. Ja sinun ei kannata leikkiä marttyyriä, se ei myöskään mukava luonteenpiirre.
Run forrest, run! Karkuun ja äkkiä sillä mies toimii vanhempiensa antaman roolimallin mukaisesti parisuhteessa,.
Katsopa miten appi kohtelee anoppia ja mieti haluatko olla anopin roolissa seuraavat vuosikymmenet? Hyviäkin miehiä on. Oma mies joulusiivosi, teki laatikot, koristeli kuusen ja hoiti lapsetkin sivussa ilman marttyyriulinaa. Tuollaista ”miestä” sinun ei kannata katsoa päivääkään sillä mies muuttuu vain korkeintaan pahempaan suuntaan ajan funktiona.
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsikulta, teillä molemmilla on vielä niin paljon opittavaa kaikesta! Mutta ennen kuin alatte vääntämään niitä rakkauden hedelmiä, niin viettäkää nyt muutama joulu yhdessä, samoin myös kannattaa oikein hakeutua erilaisiin hankaliin tilanteisiin, missä näkee mitä toinen oikeasti on. Lähtekää muutamaksi viikoksi reppureissaajiksi matkalle Eurooppaan, pariksi viikoksi vaeltamaan rinkat selässä Lappiin teltassa nukkuen tai sitten vaikka pitkäksi viikonlopuksi anoppilaan. Reissuissa ja juhlassa toisen oikea luonne paljastuu ja akanat erottuvat kultajyvistä. Ja sinun ei kannata leikkiä marttyyriä, se ei myöskään mukava luonteenpiirre.
Hyvä kirjoitus!
No ajattele positiivisesti. Onhan tuo hyvä, että miehen luonne paljastui nyt. Sinuna ap en tuhlaisi yhtään enempää aikaa tähän yksilöön. Olet vielä tosi nuori, ehdit taatusti löytää montakin henkisesti aikuista kumppaniehdokasta. Kannattaa vaikka siellä baarissa katsella sillä silmällä. Yksi vinkki vielä. Älä missään nimessä ajattele että jospa mies siitä muuttuu. Ei muutu.
Tuo mies ei rakasta, arvosta eikä kunnioita sinua. Siitä on kyse, ei väärästä sinapista tai puuttuvista tonttukoristeista.
Asiasta kannattaa vetää johtopäätökset.
Minkä ikäisiä olette?