Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi seksin "pitää" kuulua suurimpaan osaan parisuhteista :(

Vierailija
25.12.2017 |

Ja miksi romanttisia miehiä on niin vähän :((((

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttisia aseksuaaleja taitaa olla alle 2 % väestöstä. Suurin osa ei koskaan löydä tarpeitaan vastaavaa kumppania.

Vierailija
122/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o, sama ongelma ap. No eipä se mitään, hyvin pärjään yksinkin. 

Olet ilmeisesti ns. aseksuaali ihminen.

Jos sinulla on romanttisia tunteita ja kaipaat läheisyyttä ihmistä kohtaan, voiko kohde olla kumpi vain.. mies tai nainen. Ovatko tunteesi erilaisia, riippuen sukupuolesta?

Koetko alastoman nais tai miesvartalon kiusalliseksi?

Aseksuaali ei ilmeisesti koe seksuaalista halua, mutta koetko seksuaalisuuden ja seksin epämiellyttäväksi?

Jos puolisosi pyytäisi hieromaan hartioitaan, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Jos puolisosi pyytäisi tyydyttämään hänet käsin, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Ei voi olla kumpi vain, en ole bi. En kiinnostu naisista romanttisessa mielessä. Koen alastomuuden vieressäni kiusalliseksi, koska normielämässä ihmiset pitävät vaatteet päällään. Maalauksissa alastomuus ei ole kiusallista. En oikeastaan tiedä mitä seksuaalisuus on. En ole koskaan kokeillut seksiä, koska se ei kiinnosta minua. En kiihotu enkä innostu joten miksi kokeilisin sitä? Jos haluttaisi niin toki kokeilisin, ei vaan haluta. Hieron vaikka random-ihmisen hartiat, ei siinä ole mitään seksuaalista. Seksuaalinen tyydytys taas on seksuaalista joten miksi ihmeessä vertaat ei-seksuaalista ja seksuaalista asiaa? Pitäisikö mieshierojan aina tyydyttää jokainen asiakas myös seksuaalisesti?

Kiitos vastauksesta.

Vertasin niitä siksi, että jos et koe jotain asiaa epämiellyttäväksi, mikset voisi suoda rakastamallesi ihmiselle palvelusta joka tuottaa hänelle mielihyvää.

Ilmeisesti koet sen kuitenkin siis epämiellyttäväksi.

Yhtälailla voimme ajatella, että pyydät puolisosi ottamaan matot lattialta ja kysyt voisiko hän käydä tamppaamassa ne.

Hänkin voi kokea sen epämiellyttäväksi, mutta tekee luultavasti sen kuitenkin.

Se on elämää... antamista ja saamista.

Seksi = mattojen tamppaus

Joo, täytyy sanoa, että en missään nimessä haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa tekemistä jolle seksi vastaa mattojen tamppausta. Tiedän myös, että en ole jäänyt mistään paitsi jättämällä väliin sinä mattona olemisen, jota mies hetken tamppailee... Luojan kiitos, aseksuaalisuus on SIUNAUS! Kiitos sinulle joka kirjoitit tuon viestin !!!

:D

Ollaanpas täällä herkkänahkaisia. Vähän huumorintajua kiitos. Elämä ei ole niin vakaa. Ei edes seksi. Hienoa, jos olet löytänyt oman siunauksesi. Nauti siitä.

Ei kannata osallistua keskusteluun, jos sitten lopulta ei uskalla seisoa sanojensa takana vaan luikkii piiloon tuon "Vitsi, vitsi, relaa!"-selityksen taakse.

Seksiä voi vallan hyvin vertailla maton tamppaukseen, tai hartioiden hieromiseen. Se voi myös olla enemmänkin, mutta joskus se voi olla pelkkä palvelus kumppanille, ja näin ollen rakkaudenosoitus. Vaikka omasta puolesta jättäisi mielummin väliin sillä kertaa. 

Meillä se olen minä jolle riittäisi harvemminkin, mutta ei hän sitä tiedä, eikä saa tietääkään.

M38

Naisesta haluton yhdyntä ei tunnu hyvältä. Ja miten mies saa erektion, jos ei halua seksiä?

Kiihottumalla, tai fyysisen stimulaation seurauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta mikä merkitys tuolla erolla on parisuhdetta ajatellen? Molemmissa tapauksissa vaikutus on sama, seksiä ei ole, tai ainakin se ei ole toisen mieleen.

Aseksuaalisuus on terminä (Suomessa) melko uusi. Toivon, että jatkossa sillä on enemmänkin merkitystä.

Itselläni on kokemusta "en tykkää seksistä" -käytöstä siltä ajalta ennen kuin aseksuaalisuus tuli suurempaan tietoisuuteen.

Täytyy todeta, että käytännössä näillä ei (vielä) ole ollut eroa siihen, kuinka miehet ovat suhtautuneet.

Mies: Annatko pillua?

Minä: En tykkää seksistä

Mies: Et vaan ole saanut kunnon munaa, minä haluan tehdä sinulle hyvää ja loputonta jäkäti jäkätystä.

Mies: Annatko pillua?

Minä: Olen aseksuaali

Mies: Et vaan ole saanut kunnon munaa, minä haluan tehdä sinulle hyvää ja loputonta jäkäti jäkätystä.

Se mikä on omalla tavallaan hauskaa, on se, että miehet reagoivat samalla tavalla niin Amerikassa, Kanadassa, Saksassa, Aasiassa kuin Suomessakin...

Itse sitten hakkaa päätään lähimpään seinään tai pöytään kun ei ilmeisesti millään se viesti mene perille...

Niin, eli eroa ei ole...

Ehkä sinun mielessä on, ehkä sillä on lähinna "akateeminen" ero, mutta kokeileppa asettautua seksuaalisen miehen kenkiin, ja kysele sitten, mikä on ero.

Ensimmäisessä tapauksessa naisen kanssa ei ole seksiä, ainakaan halusta, ja sitten taas toisessa tapauksessa naisen kanssa ei ole seksiä, ainakaan halusta.

Vierailija
124/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miksi niin moni nainen ja mies tekee seksistä jotenkin niin vaikean ja ikävän asian. Minä itse ainakin nautin, kun saan rakkaaltani munaa pilluuni, nautitaan kumpikin, saan orgasmeja ja ehkä joku päivä saadaan se lapsikin tehtyä sen seksin myötä. Elämässäni on ollut useampi parisuhde ja vielä useampi seksisuhde, eikä kukaan ole tähän mennessä vaatinut minulta mitään perusseksiä ihmeempää. Kerran yksi yhden yön hoito olisi halunnut panna kakkoseen ja ilman kumia, mutten suostunut, ei siinä sen kummempaa.

Ja jossei sitä seksiä halua harrastaa, niin miksi pitää väenväkisin muodostaa se parisuhde, jonka tarkoituksena oletusarvoisesti on pariutua, paritella, tulla yhdeksi perheeksi, ehkä mahdollisesti hankkia jälkeläisiä? Voi niitä lähimmäisiä ihmisiä olla muutenkin.

Jos on niin hiton estynyt, että haluaa miestä, muttei sitten kuitenkaan halua niin minusta törkeää kiusata sillä ketään.

N29

Uuuh, nautitko oikein kun saat munaa billuusi, oi vitsit nam. Kiva kun kerroit meillekin. Olet sellainen naispuolinen valkoritaroitsija, joka pyrkii keskustelupalstoilla miellyttämään miehiä todistelemalla sitä kuinka monen kanssa on ollut ja kuinka nauttii munapilluunseksistä ja saa tietysti ooh niin paljon orgasmeja. Lol.

Varsin tyypillinen bimbo, jonka herneaivoihin ei mahdu se tosiasia, että ihmiset ovat erilaisia ja niin myös heidän toiveensa ja odotuksensa elämältä. Kaikki eivät ole kuin SINÄ.

Tajuatko edes miten naurettavalta kuulostat, kun väität parisuhteita muodostettavan vain pelkän parittelun ja lasten tekemisen tähden? Joo, varmaan aika perus syitä, mutta ei todellakaan ainoa. Esimerkiksi omasta mielestäni parisuhde tarkoittaa ihan ensisijassa kahden aikuisen ihmisen välistä romanttista rakkaussuhdetta, jossa joko on tai ei ole seksiä. Romanttisena aseksuaalina haluan ihan oikean parisuhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon voin luottaa 100%:sti ja jota voin vaalia ja pitää hyvänä koko elämäni loppuun saakka.

Kyse ei todellakaan ole mistään ystävyyssuhteesta eikä mikään kaveri tai lemmikkieläin voi iki, ikimaailmassa täyttää oman rakkaani paikkaa. Halailua, koskettelua, läheisyyttä ja pikkupusuja välillämme on päivittäin, ja paljon, mutta seksiä vain muutamia kertoja vuodessa. Hyvin on muuten mennyt, loistavasti suorastaan. Ja ei, ei olla "väenväkisin" ryhdytty seurustelemaan ja muutettu yhteen asumaan, vaan ihan omasta vapaasta tahdosta ja nimenomaan rakkaudesta. Niin, ja lapsia ei ole todellakaan tulossa. Koeta nyt painaa se kaaliisi, että kaikki eivät tahdo paritella eivätkä puskea kersoja tähän maailmaan ja sillä ei ole MITÄÄN tekemistä rakkauden tai parisuhteen kanssa. :)

Vierailija
125/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on romanttisia tunteita ja kaipaat läheisyyttä ihmistä kohtaan, voiko kohde olla kumpi vain.. mies tai nainen. Ovatko tunteesi erilaisia, riippuen sukupuolesta?

Aseksuaali ei ilmeisesti koe seksuaalista halua, mutta koetko seksuaalisuuden ja seksin epämiellyttäväksi?

Jos puolisosi pyytäisi hieromaan hartioitaan, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Jos puolisosi pyytäisi tyydyttämään hänet käsin, voisitko tehdä hänelle palveluksen?

Ei voi olla kumpi vain, en ole bi. En kiinnostu naisista romanttisessa mielessä. Koen alastomuuden vieressäni kiusalliseksi, koska normielämässä ihmiset pitävät vaatteet päällään. Maalauksissa alastomuus ei ole kiusallista. En oikeastaan tiedä mitä seksuaalisuus on. En ole koskaan kokeillut seksiä, koska se ei kiinnosta minua. En kiihotu enkä innostu joten miksi kokeilisin sitä? Jos haluttaisi niin toki kokeilisin, ei vaan haluta. Hieron vaikka random-ihmisen hartiat, ei siinä ole mitään seksuaalista. Seksuaalinen tyydytys taas on seksuaalista joten miksi ihmeessä vertaat ei-seksuaalista ja seksuaalista asiaa? Pitäisikö mieshierojan aina tyydyttää jokainen asiakas myös seksuaalisesti?

Kiitos vastauksesta.

Vertasin niitä siksi, että jos et koe jotain asiaa epämiellyttäväksi, mikset voisi suoda rakastamallesi ihmiselle palvelusta joka tuottaa hänelle mielihyvää.

Yhtälailla voimme ajatella, että pyydät puolisosi ottamaan matot lattialta ja kysyt voisiko hän käydä tamppaamassa ne.

Joo, täytyy sanoa, että en missään nimessä haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa tekemistä jolle seksi vastaa mattojen tamppausta. Tiedän myös, että en ole jäänyt mistään paitsi jättämällä väliin sinä mattona olemisen, jota mies hetken tamppailee... Luojan kiitos, aseksuaalisuus on SIUNAUS! Kiitos sinulle joka kirjoitit tuon viestin !!!

Ollaanpas täällä herkkänahkaisia. Vähän huumorintajua kiitos. Elämä ei ole niin vakaa. Ei edes seksi. Hienoa, jos olet löytänyt oman siunauksesi. Nauti siitä.

Ei kannata osallistua keskusteluun, jos sitten lopulta ei uskalla seisoa sanojensa takana vaan luikkii piiloon tuon "Vitsi, vitsi, relaa!"-selityksen taakse.

Seksiä voi vallan hyvin vertailla maton tamppaukseen, tai hartioiden hieromiseen. Se voi myös olla enemmänkin, mutta joskus se voi olla pelkkä palvelus kumppanille, ja näin ollen rakkaudenosoitus. Vaikka omasta puolesta jättäisi mielummin väliin sillä kertaa. 

Meillä se olen minä jolle riittäisi harvemminkin, mutta ei hän sitä tiedä, eikä saa tietääkään.

M38

Naisesta haluton yhdyntä ei tunnu hyvältä. Ja miten mies saa erektion, jos ei halua seksiä?

Ei seksiin tarvita erektiota. Vai eivätkö lesbot harrasta seksiä ollenkaan?

Vierailija
126/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

M38

Entä jos mies ei kiihotu tarpeeksi saadakseen erektiota? Ei hän silloin pysty antamaan naiselle yhdyntää.  Samoin ei naisenkaan tartte ei-kiihottuneena antaa.

Vierailija
127/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

M38

Itse olen nainen ja tarvitsen kunnolliseen seksuaaliseen tyydyttymiseen miehen erektion ja yhdynnän. Joten vastustan sitä ajatusta, että naisenkaan pitäisi haluttomana antaa kun ei siihen mieskään pysty.

Vierailija
128/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle seksi ja romantiikka ovat niin tiukasti yhteen kietoutuneita, etten osaa kuvitella, millaista olisi tuntea romanttisia tunteita ilman seksuaalista halua. Varmaan se tuntuisi minusta yhtä pahalta kuin seksin harrastaminen ilman minkäänlaisia romanttisia tunteita (välittämistä, arvostamista, hellyyttä jne.) Siitä minulla on pari kokemusta, ja ne eivät olleet hyviä.

Jos muuten tosi kiva, kiinnostava ja haluttava nainen sanoisi treffeillä, ettei ole kiinnostunut seksistä, en kyllä antaisi enää toisia treffejä. Sen verran perustavanlaatuisesta asiasta seksuaalisuudessa on kysymys. Sama kuin toinen sanoisi, ettei tykkää koskaan käydä keskusteluja tai halata. Menee vähän seurustelun pointti ohi minun näkökulmastani.

En silti kiistä, ettei aseksuaalisuus olisi ihan oikea asia. Varmasti se on. Tosin siitä on viitteitä, että aika monet aseksuaaleiksi tunnustautuvat olisivat seksuaalisten traumojen uhreja ja seksuaalisuuden kieltämisessä olisi heille kyse selviytymiskeinosta. Tästä aiheesta puhutaan aseksuaalien "skenessä" jonkin verran.

Vierailija
129/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

M38

Itse olen nainen ja tarvitsen kunnolliseen seksuaaliseen tyydyttymiseen miehen erektion ja yhdynnän. Joten vastustan sitä ajatusta, että naisenkaan pitäisi haluttomana antaa kun ei siihen mieskään pysty.

Aika spesifi mieltymys. Aika monelle naiselle yhdyntä on vähiten tärkeä osa seksiä seksuaalisen tyydytyksen ja orgasmin kannalta.

Vierailija
130/230 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oikein ymmärtänyt suurimmalle osalle heteromiehistä sitoutumisen idea on juurikin varmistettu seksin saanti. 

Harvempi tyytyy vain romanttisena hyggeilemään vakipartnerin kanssa.

Eli jos ei seksi kiinnosta niin kertoo sen miehelle seurustelun alussa - eipä tule sitten yllärinä, mitä se usein on. 

Vierailija
131/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu tämä aseksuaalisuus. Ymmärrän miksi on vaikea löytää ihmistä jolle se on ok. Itselleni naisena ei olisi ok jos mies haluaisi vaan halata ja pussailla. Itseasiassa mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä suoremmin haluan mennä itse asiaan. Ilman halailuja, tai halailu on mukavaa sitten jälkeenpäin. Olen aina inhonnut sellaista kiehnaamista...

Vierailija
132/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen asia pitää kertoa ennen suhdetta tai heti alkuun. Kyllä se seksuaalikin kärsii, kun hänelle luontainen rakastaminen on mahdotonta.

Jos rakastat puolisoa, on seksi parhaillaan todella läheistä, mihin ei muuten koskaan pääse. Se ei ole siten pelkkä suoritus.

Vierailija
133/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos romanttinen mies, jonka kanssa elät parisuhteessa, tyydyttää sinun romantiikantarpeesi, mutta haluaa myös seksiä, josta sinä taas et välitä, niin kai se on sinulle ok, että mies tyydyttää seksin tarpeensa parisuhteenne ulkopuolella?

Itse olen mies, joka tykkää romantiikasta, mutta jolle myös seksi on tärkeää.

Jos mies rakastaa, niin hän ei petä. Hän ei haluaisi muita. Kuvailemasi suhde ei ole aito rakkaussuhde. Miehen kannattaa olla jonkun vähemmän kiinnostavan naisen kanssa jolta saa seksiä ja naisen kannattaa olla kokonaan ilman miestä mieluummin kuin tyytyä pettäjään.

Eli automaattisesti on vähemmän kiinnostava, jos on seksuaalisia haluja? 😃

Muutenkin alan epäilemään, ettet ole aseksuaali, vain naivi.

Vierailija
134/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ketjun aivan alussa mainostamassa aseseksuaalia exääni samankaltaiselle naiselle sopivana kumppanina. Sen jälkeen ketjuun on ilmestynyt mitä kummallisimpia ehdotuksia. .. sekotettu aseksuaalisuus kaveruuteen, ehdotettu suostumista seksiin vaikkei itsellä tekisi mieli ja neuvottu hankkimaan koira kumppaniksi.

Kuulkaahan pöljät. Minun ja exäni suhde oli seksin puuttumista lukuunottamatta normaali seurustelusuhde. Tai no mies oli keskimääräistä miestä tunneherkempi. Käveltiin käsi kädessä kaupungilla, halailtiin ja pussailtiin, mies osoitti kiintymystään sanoin ja teoin, oli mustasukkainen jos joku muu mies osoitti. ..ei se ollut mitään kaveruutta. Mutta seksiä ei ollut koskaan. Aluksi syytin siitä itseäni, mutta mies sanoi ettei hän koskaan ollut halunnut seksiä ja vika ei ollut minussa. Itse en pystynyt jatkamaan seksitöntä suhdetta ja siihen se kariutui.

Vierailija
135/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä ap voit vielä joskus saada hyvän ja toimivan suhteen. Älä masennu.

Meilläkään ei ole suhteessa seksiä vaikka minä tarvitsen seksiä ja vaimo ei. Hellyyttä ja romantiikka meillä kyllä riittää ja suhde kaikin puolin toimii ihanasti. <3

Minä hoidan seksin tarpeeni masturboimalla ja työmatkoilla käyn tapaamassa vakihoitoani. Hoidolla ja minulla ei ole tunteita toisiamme kohtaan vaan taapaamme ainoastaan tyydyttääksemme seksin tarpeemme. Vaimo tietää tästä hoidosta eikä ole mustasukkainen. Eihän seksin harrastaminen ole häneltä pois.

Vierailija
136/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen juttu tämä aseksuaalisuus. Ymmärrän miksi on vaikea löytää ihmistä jolle se on ok. Itselleni naisena ei olisi ok jos mies haluaisi vaan halata ja pussailla. Itseasiassa mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä suoremmin haluan mennä itse asiaan. Ilman halailuja, tai halailu on mukavaa sitten jälkeenpäin. Olen aina inhonnut sellaista kiehnaamista...

Mulle taas tuo läheisyys on tullut entistä tärkeämmäksi osaksi seksiä näin vanhemmiten. Nuorempana sitä syttyi silmänräpäyksessä pelkästä seksin ajatuksesta ja aina oli kivaa. Nyt vanhemmiten nauttisin siitä että mua hyväiltäisiin ja siliteltäisiin ennen seksiä ja sen jälkeenkin mutta miehen aivot on jääneet tuonne vuosien taakse joten sillä mennään tai sitten ilman.

Vierailija
137/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä ap voit vielä joskus saada hyvän ja toimivan suhteen. Älä masennu.

Meilläkään ei ole suhteessa seksiä vaikka minä tarvitsen seksiä ja vaimo ei. Hellyyttä ja romantiikka meillä kyllä riittää ja suhde kaikin puolin toimii ihanasti. <3

Minä hoidan seksin tarpeeni masturboimalla ja työmatkoilla käyn tapaamassa vakihoitoani. Hoidolla ja minulla ei ole tunteita toisiamme kohtaan vaan taapaamme ainoastaan tyydyttääksemme seksin tarpeemme. Vaimo tietää tästä hoidosta eikä ole mustasukkainen. Eihän seksin harrastaminen ole häneltä pois.

Kukin tavallaan. Itselleni tuollainen mies on ehdoton ei. Joko toinen aseksuaali tai ei miestä lainkaan. -ei ap

Vierailija
138/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi 10 v. avioliitto takana, jonka perusteella tiedän että voin kiihottua ja harrastaa seksiä. Mutta. Nuorena seksuaalisuuteni heräsi kovin hitaasti, oikeastaan vasta yli 20 v. tuon ex-mieheni kanssa. Avioliitossa lasten myötä pitkiä aikoja ettei seksiä tehnyt yhtään mieli ja koin haluttomana siihen ryhtymisen pikkuhiljaa rikkovan minua. Oikeastaan seksiä teki muutenkin mieli harvoin eikä spontaanisti ilman "herättelyä" juurikaan.

Nyt erostamme on vuosi, en ole harrastanut seksiä 1,5 v. Eikä siihen ole mitään mielenkiintoa. Epäilen itselläni olevan hyvin heikon seksuaalisuuden tai jopa aseksuaalisuuden. Jotenkin en ymmärrä koko seksiä. Koskaan en kokenut siinä ilmenevän jotenkin rakkauden. Miten se on rakkautta että joku haluaa tunkea ruumiinosaansa kehooni? Entä jos en halua? Seuraa mökötystä ja väitettä etten rakasta. Kumpikohan ei rakasta, se joka haluaa puoliväkisin tunkeutua toiseen ihmiseen vai se joka kuitenkin on halukas hellimään ja olemaan lähellä henkisesti mutta ei halua yhtyä?

Nuorena mut jätettiin kun en ollut valmis seksiin. Itkettiin molemmat ja se mies sanoi että ei vain voi odottaa liian kauan kun on niin paljon tunteita tms. Mitä ihmettä? Jos hän olisi rakastanut eikö hän olisi voinut takiani tyytyä vähempään? Minä en vaan näe seksiä rakkautena. Sehän on pohjimmiltaan itsekästä halua.

Siksi jos joskus pariudun vielä, toivoisin ehkä aseksuaalin miehen. En voi luvata kellekään varmaa saantia hautaan asti. En ainakaan tulisi jätetyksi seksin takia.

Vierailija
139/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon sen että moni ei halua seksiä ollenkaan. Uskon myös sen, että moni haluaa seksiä paljon, ja usean kanssa. Uskon sen, että joku mielellään asuu parin, kolmen kumppanin kanssa samassa asunnossa, ja kaikki kumppanit ovat hänen tyydytystään, henkistä ja fyysistä varten, tai että kaikki panevat toisiaan ristiin. Uskon aivan kaiken tämän, ja vielä paljon kaikenlaista päälle, enkä edes ihmettele että onpas kummallista, ei voisi vähempää kiinnostaa käyttää aikaa ajatellen miten erilaista ja jännää moinen touhu olisi. Uskon myös sen, että on hyvä että kaikenlaisia ihmiskohtaloita ja tyylejä tuodaan nätisti edille, ettei joka jää yksin riistämään henkeä itsetään erilaisuutensa takia.

Se, mihin en "usko", on nämä hömpöttelyt aseksuuaaleista ja polyamorikoista. Ne on vain nimen antamista omasta mielestä erikoiselle omalle toiminnalle. Erikoisuudentavoittelua, ja joutavaa lätinää. Pankaa ketä panette, älkä panko ketä ette halua, asukaa ihan missä ja kenen kanssa huvittaa, ketään ei kiinnosta, mutta turha odottaa että tavalliselle tallaajalle "menee perille" tuo tyhjänlänkytys ja louskutus, miten pitää ihastella ja ihmetellä että olettepa erikoisia! -Ette ole. Olette vain omia halujanne seuraavia ihmisiä siinä missä kaikki muutkin täällä olevat. Toiset haluaa kusta keltaisiin kumppareihin, toiset naida eiffeltornin, onpas uniikkia touhua. Meillä "normaaleilla" on jokaisella ne omat mieltymyksen kohteet. Me vain osaamme olla tuputtamatta "omituisuuksiamme" sillä emme ole tositv-vlogisteja, jotka haluavat huomiohuorata milloin milläkin jutulla, vähintään nyt vauvapalstalla jossei muuten huomiota saa. 

Aloittajan toivon löytävän mieleistään seuraa toisesta samat arvot jakavasta, ja samoista asioista kiinnostuneen kanssa.

Minusta taas on hyvä, että on termi sille että ei halua seksiä. Silloin voi paljon helpommin kertoa asian kumppaniehdokkaalle. On eroa, sanooko "En tykkää seksistä." tai "Olen aseksuaali." Mutta jos tästä ei saisi puhua, ihmiset eivät ymmärrä mitä eroa noissa on.

Mitä eroa sillä on jos sanon naisena naiselle, että en halua harrastaa seksiä koskaan naisen kanssa, että en tunne seksuaalista vetovoimaa naisiin, vs että sanon olevani hetero? Ei niin mitään. 

Parisuhdetouhut ovat aina itsekkäitä räpellyksiä, joissa toista käytetään oman edun tavoitteluun, jolloin suhteesta ei mikään tee parempaa kuin toisesta, kaikki on kiinni siitä ovatko osapuolet molemmat tyytyväisiä valitsevaan tilanteeseen. Joku haluaa tunkea niitä ruumiinosia itsekkäästi toiseen, ja joku olla itsekkäästi niitä tunkematta, mutta molemmissa on sama minä haluan/en halua-mentaliteetti mukana.

Suhteet toimivat siis ihanteellisesti silloin, kun molemmat saavat itsekkäästi toiselta sitä mitä haluavat ja odottavatkin. Itse en esim. kykene ihastumaan/rakastumaan yksipuolisesti, vaan tarvitsen aina sen toisen ihmisen kiinnostumisen minusta. Jos aistin että mies on mukana puoliteholla, niin en jatka tapailua ollenkaan. Petihommissa haluan että mies ottaa kunnolla niskasta kiinni, ja näyttää kenen olen. En kuitenkaan halua analydoida kaikkea puhki, vaan nämä seikat tulevat suhteen alussa esiin, jos sellaisia taipumuksia toisessakin on. 

Vierailija
140/230 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on se itsekäs ja vähemmän rakastava joka haluaa tunkeutua eikä hyväksy toisen kieltoa ilman mökötystä/riitelyä/henkistä etääntymistä. Kukaan ei vahingoitu siitä ettei saa tunkeutua. Sehän on arkea suurimmalle osalle yksineläjistä/jopa suhteissa olijoille. Mutta sitä se vaurioittaa, jonka pitää jotenkim rakkauden nimessä antaa kroppansa toisen käyttöön. Se hajottaa sisintä hiljalleen ja tappaa halut ja rakkauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi