Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloman tarkoitus ei ole mikään isien pikku huviloma

Vierailija
25.12.2017 |

Perhana. Täällä tuore isukki kuvittelee että isyysloma on joku huviloma. Valvoo yöt (ei hoida vauvaa kumminkaan kun vauva herää) ja nukkuu koko aamupäivän ja iltapäivään saakka.
Ei ihme että moni äiti on räjähtäneen näköinen kuten minä nyt. Ja haisen pahalle. Väsyttää. Muisti pätkii.

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä kaikki. Jotkut miehet kuvittelevat, että isyysvapaa ilman että äiti on edes kotona, on samanlaista laiskottelua. Ei se ole! Isomman lapsenkin kanssa on helvetin rankkaa olla kahdestaan kotona. Ei silloin katsella telkkaria tai pelailla kaiken päivää. Lapsen ruokailut, ulkoilut, sairastumiset, leikit ym. vievät aikaa.

Vierailija
2/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kannattaa antaa lista miehen käteen ennen kuin tekee lapsia. Mös harjoitusvauvoja on saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa ovat ne sosiaaliset etuudet, joita käytetään juuri kuin niitä on tarkoitettu. Ei kannata tappiin saakka pöyristyä vaan ymmärtää elämää.

Vierailija
4/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän pallon vaimolle kun te naiset olette niin taitavia lasten hoidossa. Minä olen siinä vain tiellä. Kiitos kaikille äideille kun jaksatte hoitaa vauvoja niin sinnikkäästi. 😊

M32 kahden pikkuisen isi

Vierailija
5/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän pallon vaimolle kun te naiset olette niin taitavia lasten hoidossa. Minä olen siinä vain tiellä. Kiitos kaikille äideille kun jaksatte hoitaa vauvoja niin sinnikkäästi. 😊

M32 kahden pikkuisen isi

Tässähän on totta se toinen puoli. Äidit helposti ajattelevat, että heidän tapansa hoitaa lapsia on juuri se oikea ja isät hoitavat "väärin". Tahtovat tavallaan pidättää sen lopullisen sanan siitä mitä lapsi syö, miten nukkuu, miten puetaan.

Vierailija
6/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isä hoitaa lapsi ei syö ei pukeudut kun ohuesti ja pikaisesti monta pv samat vaatteet kakka vaipassa ym.

Isien ymmärtäminen on mennyt ihan omiin stratosfääreihin. Ala-asteikäisilläkin on korkeampi vaatimustaso.

Vierailija
7/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun isä hoitaa lapsi ei syö ei pukeudut kun ohuesti ja pikaisesti monta pv samat vaatteet kakka vaipassa ym.

Isien ymmärtäminen on mennyt ihan omiin stratosfääreihin. Ala-asteikäisilläkin on korkeampi vaatimustaso.

Tässä hyvä esimerkki siitä miten äiti luontaisesti ajattelee olevansa "se oikeampi vanhempi". Mielellään laittaisin tuon onnettoman kirjoitusasun paljastaman huonon koulutustason piikkiin. Toivottavasti tuo on wt-äidin näkemys...

Vierailija
8/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden Tallinnaan viinanhakureissulle ainakin yhtenä lomapäivänä. Tuon kyllä vaimollekin mielijuomiansa.

Vierailija
9/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman tarkoitus ei ole mikään äitien pikku huviloma

Vierailija
10/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta eipä sitä kukaan väittänytkään, joten mitä varten sitä tulit tänne kaakottamaan?

Vierailija
11/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei totisesti olekaan ja sen jokainen äiti kyllä tietää.

Vierailija
12/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tullut mieleenkään että isä on isyyslomalla. Minä halusin hoitaa vauvan ja isä tienasi rahaa.

Vierailija
13/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut vähän enemmän panostaa puolison valintaan.

Vierailija
14/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta eipä sitä kukaan väittänytkään, joten mitä varten sitä tulit tänne kaakottamaan?

Avausviesti on aivan yhtä typerä.

Vierailija
15/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun miehen valvomiset liity mitenkään siihen, että monet mammat näyttävät niin räjähtäneiltä.

Vierailija
16/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pitää jättää kahden vauvan kanssa. Lähde joka päivä ulos minne vain edes pariksi tunniksi syöttöjen välissä ja lähetä isä vaunujen kanssa ulkoilemaan päiväunien ajaksi. Anna isän tehdä asiat omalla tavallaan, vaikkei menisi mielestäsi oikein. Vastuuta oppii vain, kun joutuu vastaamaan ihan itse. Vauva ei mene rikki ja se kyllä ilmoittaa kuuluvalla äänellä, kun tarvitsee jotain. Saa olla kumma mies, jos ei kokeilemalla opi vaihtamaan vaippaa, nukuttamaan tai olemaan oikeassa paikassa ruoka-aikaan. Tärkeää on oppia rutiineja ja itseluottamus, että minulta tämä käy.

Vierailija
17/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avausviesti on aivan yhtä typerä.

Keskustelu nimenomaan parane siitä, kun sinä vastaat typeryyteen typeryydellä, eiku...

Vierailija
18/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä pitää jättää kahden vauvan kanssa. Lähde joka päivä ulos minne vain edes pariksi tunniksi syöttöjen välissä ja lähetä isä vaunujen kanssa ulkoilemaan päiväunien ajaksi. Anna isän tehdä asiat omalla tavallaan, vaikkei menisi mielestäsi oikein. Vastuuta oppii vain, kun joutuu vastaamaan ihan itse. Vauva ei mene rikki ja se kyllä ilmoittaa kuuluvalla äänellä, kun tarvitsee jotain. Saa olla kumma mies, jos ei kokeilemalla opi vaihtamaan vaippaa, nukuttamaan tai olemaan oikeassa paikassa ruoka-aikaan. Tärkeää on oppia rutiineja ja itseluottamus, että minulta tämä käy.

Tästäkin paistaa läpi ajattelu, että äiti jotenkin osaa luonnostaan hommat oikein, mutta miehen on pakko harjoitella. Kyllä sitä kumpikin on ihan yhtä pihalla sen ensimmäisensä kanssa ja molemmat osaavat siitä eteenpäin vauvan hoitaa, jos ovat sitä ensimmäisen kanssa tehneet. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
19/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin paistaa läpi ajattelu, että äiti jotenkin osaa luonnostaan hommat oikein, mutta miehen on pakko harjoitella. Kyllä sitä kumpikin on ihan yhtä pihalla sen ensimmäisensä kanssa ja molemmat osaavat siitä eteenpäin vauvan hoitaa, jos ovat sitä ensimmäisen kanssa tehneet. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Paistaa läpi? Eiköhän tuossa viestissä ollut kyse enemmänkin kyseisenlaisen ajattelun olemassaolon tiedostamisesta eikä siitä, että kirjoittaja ajattelisi itse noin. Eli ihan sama juttu kuin sullakin. Mitä muuta siihen ehdottaisit kuin sitä, että annetaan isän hankkia rauhassa se itsevarmuus lapsenhoitoon (kun äidin kohdalla se on itsestään selvää)? Niin ettei kuvittele olevansa vain tiellä tai äidin ja "paremmasta tiedosta" ja neuvoista riippuvainen. Tällainen ajatteluhan sinuakin juuri häiritsi?

Vierailija
20/179 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aivan yhtä hyvä ja pätevä vanhempi kuin äitikin, jos vaan saa mahdollisuuden. Itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ensimmäisen lapsen kanssa ja pääasiassa mies hoiti vauvan hoidon. Mies myös jäi lapsen kanssa vanhempainvapaalle kun itse palasin töihin. Kaikenkaikkiaan meidän perheessä isä on se, joka pääsääntöisesti hoitaa lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän